Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 13:13:26
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
  

Auteur Topic: Broomfield 2022  (gelezen 1131 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Broomfield 2022
« Gepost op: 11 juli 2022, 21:25:20 »
Eindelijk was het dan zover! Na vier jaar thuis gezeten te hebben was de mogelijkheid daar om weer eens een familie bezoek over de grote plas te maken.  “Colorado here we come” Dat dat alles geen vanzelfsprekendheid was kun je uit het volgende relaas opmaken!. De “ellende” begon al op zaterdag thuis, we zouden zondag vliegen. Op zaterdag morgen eerst nog een verplichte officiële 24uurs “geen Covid test” bij de overheid van Neder-Sachsen gehaald te hebben, en die dat dan netjes aantekende in ons officiële internationale gele prikkeboekje ( het zelfde boekje waar al onze andere covid inentingen en Boosters in staan), bleek het niet mogelijk om van huis uit elektronisch bij United Airlines in te checken. Het document, wat in de Duitse taal gesteld was, en waar je een foto van moest insturen, werd domweg niet geaccepteerd!. Afijn zaterdagmiddag de Intercity van Almelo naar Schiphol genomen en daarop volgend gebruik gemaakt van de shuttlebus naar Hotel van der Valk. Zijn we in ieder geval zondagmorgen op tijd op Schiphol. Voordat we de bus namen eerst nog even gekeken of dat we bij United Airlines terecht konden om een en ander wat thuis niet lukte hier alvast recht te zetten., helaas, zondag morgen om 0900 uur zijn we de eerste. Om 0700 uur met de shuttlebus van het hotel naar de luchthaven Schiphol om daar de incheckbalie van United Airlines te zoeken. United Airlines word vertegenwoordigd door Swissport. De daar aan de incheckbalie aanwezige vriendelijke meneer van Swissport, die normaal de VIP en 1e klas passagiers afhandelde, (hij had op dat moment niets te doen terwijl de Y passagiers, waartoe wij ook behoorde een lange wachtrij hadden gevormd) mijn probleem voorgelegd. Voor dat ik het wist had hij het probleem opgelost. Door deze “VIP’ behandeling waren wij ook zo door de beveiliging en paspoortcontrole heen.
Onze UA vlucht naar Denver met overstap in Chicago zou om 1100 uur van D47 de lucht in gaan. Echter, om 09.14 uur kregen wij via een andere passagier, die ons op de UA app attendeerde, te lezen dat onze vlucht tot 12 uur vertraagd was. (problemen met een van de vleugels!?)  Das even slikken. Tegen 12 uur kwam er een nieuw bericht op de app en de borden dat de vlucht nogmaals met drie uur vertraagd was. Daar gaat dan je aansluitende vlucht in  Chicago. Overstappen was met deze vertraging zeker niet meer mogelijk. Om half twee kwam het bericht dat de vertraging te groot geworden was en om die reden de gehele vlucht gecanceld was. Wat nu, personeel van de luchtvaartmaatschappij en hun agenten vielen op door hun algehele onzichtbaarheid. Er was niemand bij uitgang D47, vanwaar we zouden vertrekken, te zien die ons ietsje wijzer kon maken. De UA-app, die niet iedereen tot zijn beschikking had, geeft aan dat de nodige informatie over onze gecancelde vlucht bij T(ransit)5 op de E-pier te halen was. Natuurlijk is T5 gesitueerd aan het begin van de pier waarvan wij, helaas helemaal aan het andere einde stonden, en dan ook nog eens gelijkvloers met een kapotte roltrap. Dat word dan weer metersmaken. De enige informatie die bij T5 te halen was stond op een op het raam geplakt papiertje “wij zijn helaas niet bereikbaar, probeer het eens bij T6!? T6 was gelegen op de pier die we daarstraks bij binnenkomst al eens gepasseerd waren . Dat worden weer meters, zeg maar kilometers maken.Terug richting begin punt. T6 leerde ons al snel dat deze Transitbalie alleen voor KLM passagiers bestemd was en wij ons geluk maar eens verderop bij pier F moesten proberen, dat is dus weer twee pieren terug van waar we vandaan gekomen waren. Het begint op het zgn. van het kastje naar de muur sturen te lijken.
Op de F pier aangekomen wisten de daar wel aanwezige vriendelijke mensen van Swissport, ons te vertellen dat je de keuze had tussen overboeken op een ander UA vlucht naar Denver, maar dan wel over San Francisco of het morgen nog een te proberen over Chicago te gaan!. Ik/Wij hebben gekozen voor het omboeken over San Francisco. Na de overboeking nog twee maal een vertraging ondergaan te hebben gingen we dan uiteindelijk (na 4 km taxiën)  om 14.58 de lucht in. Na een vlucht van ruim tien uur ( twee en half uur extra vliegen en nog een extra uur tijdverschil) waren we eindelijk in San Francisco aangekomen. Immigratie en paspoortcontrole ging wonderbaarlijk snel, maar ook hier op hun thuisbasis had United Airlines de grootste moeite om hun vluchten op tijd laten vertrekken. Gelukkig is SFO de thuishaven van United Airlines en was er ruimvoldoende personeel aanwezig om je vragen te beantwoorden. Ook nu liep het geplande vertrek van 0835uur naar goed UA gebruik een kleine vertraging op zodat wij eindelijk om 09.10 uur, hopelijk voor de laatste maal deze heenreis, het luchtruim kozen. Na een vlucht van tweeëneenhalf uur landen we in de nacht van zondag op maandag om drie uur, i.p.v. zondagmiddag half twee, op het vliegveld van Denver Int. Al met al zijn we meer dan 30 uur op de been geweest voordat we ons vermoeide lijf eindelijk te rusten konden leggen.
Broomfield 2022
Na een goede rust en een stevig ontbijt waren we weer een beetje mens geworden en konden wij een wat van de omgeving gaan genieten.




001 Echt Amerikaans. Lange brede wegen in een wijds landschap met veel voetgangersoversteekplaatsen waar je het eigenlijk niet verwachte.62cc7070b86e6.jpg[/img][/url]


002 Rondom het appartement complex waar wij domicilie hielden werd straf gebouwd. Opvallend was de bouwwijze die ze hier toepasten. Hout en Play Wood zijn de voornaamste materialen die toegepast worden.


003 Brinkman heeft het er maar druk mee. Nu snap je ook de grote aantallen huizen die bij een brand verloren gaan.


004 Vlak bij ons complex ligt het ”Rocky Mountain Metropolitan Airport”. Sinds 1983 heeft de Jefferson County Air Tanker Base, dat zijn de vliegende brandweermannen, hier aan 10900 W. 120th Ave in Broomfield zijn basis.gevonden


005 De basis word gerund door  “the Arapaho National Forest, Roosevelt National Forests and Pawnee National Grassland” (ARP). De ARP heeft hier zijn faciliteiten als grote retardant opslagtanks voor het mixen en vullen van 190,000 gallons of slurry wat voldoende is om 74 maal een lading van  2,555 gallon over de brand uit te storten., snelle vul installaties, onderkomens voor piloten en de nodige kantoorruimtes.


006  Tanker 22 op Jeffco base tijdens een inzet op 29 juni


007 Tanker 101 tijdens de zelfde inzet


008 Gaat ook op voor tanker 5 van het Amerikaanse leger


009 Het zijn niet alleen grote toestellen die ingezet worden, deze kleinere eenheden kwam ik ook tegen op 29 juli


010 Net zo als deze SAR helikopter


011 Tanker 22 gezien tegen de skyline van Denver Co


012 Na al dat geweld zijn we met de auto een stukje gaan rijden. Staan hier geparkeerd onder de fly-over bij de Union Pacific Maintenance facility.


013  Wat opvalt is dat al het materiaal, ook het rail gebonden, wat ver van de rails staat geparkeerd!


014 Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat.


015 Het materiaal wat nodig is word over de weg naar het hersporingsgebied gebracht en daar op de rails gezet. Pottenkijkers zijn volgens de borden op het hek, niet gewenst.


016 Na dit uitstapje is onze gastheer door gereden naar Brighton. Kras wilde graag laten zien waar of dat hij werkte. Het lijkt mij toch prettiger om aan deze kant van het hek te blijven.


017 The Sheriffs Office


019 Kan natuurlijk niet achter blijven, alles in Stijl houden.


020 Na deze indrukken doorgereden naar Longmont met de bedoeling om een bezoek te brengen aan een zeer grote, oude en vooral zeer koude kaasimporteur. Helaas voor mijn mede passagiers heeft Longmont een paar grote brouwerijen die hun grondstoffen per spoor aangevoerd krijgen. Waar veel spoor is vind je ook veel onderhoud(voertuigen) en daar moeten natuurlijk de nodige plaatjes geschoten worden.


021 Zo zag ik de 9658 van de Burlington Northern en Santa Fe Railway in ruste staan


022 De 9658 nu rijdend voor de BNSF. De machinist was net bezig om de motoren van de 6 asser te starten maar had niet de intentie om weg te gaan. (misschien was het voor de airco in de cabine?, Het was buiten in de zon ruim 40 graden Celcius)


023 De 9658 gekoppeld aan de 9894. Ook deze machines staan in de kleuren, maar dan anders, van de BNSF


024 De 9894 in vol ornaat


025 De 4 assige 2949 tegen de blokken


026 De 2585 en 2949 in ruste


027 Een snelle blik op het hoofdspoor leerde dat er sinds mijn laatste bezoek vier jaar geleden, nog niet veel aan de bevestiging de rails op de houten veranderd is..


028 De volgende stop is het bij veel Nederlandse toeristen bekende Nederland. In een vorige reportage ben ik hier al eens uitgebreid op in gegaan. In ieder geval stonden de rijtuigen van de “The Train Cars Coffee and Yogurt Company” er nog  Van deze Caboose heb ik geen gegevens kunnen achter halen. Dit is wel de ingang


029 Zo’n “bettendorf” draaistel is toch geen kattenpis. Ziet er bijzonder zwaar uit.


030 De binnenkant van de Burlington C&S 544 met links de straatzijde.


031 Zien het nu de andere kant op. Het vlooiencircus zit in een UP rijtuig uit 1872



032 Het imposante politiebureau, alleen de beneden verdieping, van Nederland. De ruimte moet ook nog eens gedeeld worden met een dependance van de Sheriff uit Bolder.


033 Ja zo kan het ook. Helikopter inzet in Nederland


034 Op de terug weg naar Broomfield naar kwamen we in de bergen tussen Nederland en Black Hawk deze noodbruggen tegen.


035 Het zijn voormalige “Flats”van de UP geweest.


036  Bruggehoofden uitvlakken, draaistellen er onderuit en neer plempen. Zo heb je heel snel en in zeer korte tijd een stevige brug over de rivier. Lagen er vier jaar geleden ook al.


037 In de gokstad Black Hawk staat deze door Baldwin in 1898 gebouwde smalspoor stoomlocomotief no 35990


038 Bouwnummer 35990 is door Baldwin voor de Colorado Central RR gebouwd. De CCRR naam de loc als no71 in dienst en heeft een groot aandeel gehad in de ontginning van dit mijnbouwgebied.


039 De vuurdeur van de 71


040 en de fabrieksplaat

[/url]
041 En zo ging het weer op huis aan. File, wat is dat?


042 Bij thuis komst stonden deze met hun blauwe lampen zwaaiende voertuigen op de stoep. De paramedic van North Metro Fire rescue


043 en de plaatselijke Politie. Later kwam ook nog de Crooner zijn opwachting maken en dat betekend is meestal niet veel goeds.


044 Wat mij opviel bij deze Police car was het apparaatje aan de voorzijde op de grill. Na vraag leerde dat hier mee een projectiel op een te achtervolgende voertuig kon worden afgevuurd, wat zich vast klapte en constand zijn GPS signaaldoor geeft. Weet je altijd waar of dat het beoogde voertuig zich ophoudt.


045 Zo hoedje weer op, en als je denkt dat je met zo'n Cody James niet opvalt dan heb je het echt goed mis. Dit is nog een betrekkelijk goedkoop exemplaar, kost maar een slordige $80. Wil je een op maat gemaakt exemplaar, dan zal je al snel 2000 dollar af moeten tikken.!!!
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2022, 21:08:05 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

H0ppakee

  • Offline Offline
  • Berichten: 100
Re: Broomfield 2022
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2022, 08:22:45 »
Leuk om te lezen zo'n reisverslag  :)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Broomfield 2022-Rocky Mounteneer
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2022, 12:18:29 »
Na ruim 17 dagen “vakantie” in Broomfield doorgebracht te hebben, zat ook deze USA trip er voor ons op. Covid19 heeft niet alleen in de jaren die vooraf gingen aan deze vakantie zijn stempel gedrukt, maar deed dit ook nog tijdens en na ons verblijf in Colorado.
 Na een lange vliegreis van Amsterdam naar Denver Co. met een omweg over San Francisco Cal. Stond bij aankomst in Denver onze zoon, de Deputy Sheriff F.J.Reints, ons alleen op te wachten en sprak de legendarische woorden, “Leuk dat jullie er zijn, maar houd afstand en kom niet te dicht bij daar ik vanmorgen op mijn werk (Adams County Jail) te horen heb gekregen dat ik positief getest ben. Ik heb dus Corona”! Gelukkig was de Corona na een paar dagen weer verdwenen en kon hij weer met ons overal naar toe. Maar wij hadden niet op Murphy  gerekend. Ergens halverwege ons verblijf kreeg ik een probleem met mijn eigenste harde schijf, dat was even schrikken, maar dat probleem is weer snel verholpen. Op de laatste dag van onze, en hun vakantie, werd onze schoondochter gegrepen door het vermaledijde virus. Zij belande doodziek in bed en was geheel van de wereld.
 Het is vroeg op zondagmorgen als de uiterst kleine wegbreng party (1 persoon) in beweging komt. We gaan met zijn drieën naar het vliegveld van Denver Int. Voor Amerikaanse begrippen is het die zondagmorgen erg stil op de Hwy en Interstate. Zo hoefde wij deze keer geen gebruik van de 3e tolstrook te maken en waren wij door deze meevaller aanmerkelijk sneller op DEN.Int. airport als dat we gedacht hadden. Na het inchecken voor de vlucht, via San Francisco, naar Amsterdam, nemen we afscheid van onze Frits en gaan probleemloos door de beveiliging en Douane. Je kan duidelijk merken dat voornoemde instanties niet zo heel erg geïnteresseerd zijn in wie en wat het land verlaat. Alleen wat binnenkomt is belangrijk en dat heeft hun grote aandacht. Uitgaande problemen zijn voor het land die ze ontvangt en binnen laat, althans dat is hun visie! Aan de hand van het gekregen vluchtnummer de Gate opgezocht en gevonden. Uiteraard had ook naar goed United Airline gebruik deze vlucht naar San Francisco last van een vertraging. Om 09.35 uur begon de Boarding van UA1672 naar SFO. Het vertraagde vertrek stond geplant om 10 uur 15 wat dan ook daadwerkelijk gebeurde.. Na twee uur en drie kwartier vliegen landen we veilig op de luchthaven van SFO en meren af aan pier G3. Binnenlandse vluchten zijn hier in de States een onderdeel van het openbare vervoer, en zij zien dat vervoer net zo als wij bij ons de spoorwegen. Overstappen van de een op de ander gebeurd, net zoals bij de tram, bus, trein en Metro, zoveel als mogelijk aan de zelfde pier. Het was voor ons gewoon even oversteken van G3 naar G4. Gelukkig hebben we ruim de tijd om even een beetje rond te kijken. SFO is volgens mij een van de weinige grote vliegvelden in de wereld waar je je nog vrij op een groot buiten terras met tafels en stoelen kan bewegen. Het terras was hier een onderdeel van een van de vele horecaondernemingen waar je gewoon een glaasje kon drinken. Helaas was het te warm om lang buiten te blijven om daar je drankje te nuttigen. Vanaf dit terras heb je wel een goed zicht over het vliegveldterrein en de wijde omgeving. Met een regelmaat van een goed lopende uurwerk zie je de 2 of 3-delige tram, die die de verbinding tussen de diverse terminals van het vliegveld onderhoud, over het viaduct langskomen.


046 Panoramisch zicht van af het dakterras over een gedeelte van het vliegveld


047 De tram wat meer naar voren gehaal


048 Ik heb ze ook als tweewagen stel zien rijden, maar dit was het meest voorkomende samenstelling.

Na een drankje en enkele plaatjes is het hoogtijd om de Airco weer op te zoeken daar de temperatuur steeds verder oploop. Om twee uur is het boarden voor vlucht UA968 van San Francisco naar Amsterdam (AMS). Drie kwartier later gaan we dan ook daadwerkelijk de lucht in richting Amsterdam en de Heimat. Na ruim tien uur vliegen landen we op Schiphol en worden netjes aan de buitenkant op een stand-by plek geparkeerd.. Helaas is er voor onze zilveren United Airline vogel geen plek aan een van de pieren te vinden zodat er bussen nodig zijn om ons van de stand-by plek naar de ontvangsthal te brengen. We kregen zo een niet gevraagde gratis rondleiding over Schiphol. Na het vinden van een deur die toegang gaf tot de ingewanden van Schiphol, mochten we de bus verlaten! Volgen de bordjes “bagagehal” daar waar we toch niets te zoeken hebben, en hebben nauwelijks oponthoud bij de paspoortcontrole en de douane (nee we hadden geen koffers mee. Kopen aan een NS kaartjesautomaat een voor mij (te)duur treinkaartje, en zijn ruim op tijd om de IC van 11 uur 38 naar Almelo te nemen. Dat de reis lang en vermoeiend is/was, en ik er ook niet jonger op wordt blijkt uit het volgende relaas; De cadans van de trein zorgde ervoor dat ik mij lekker, rustig en ontspannen voel. Je maak je zakken leeg( sleutels en mobieltje) en leg deze attributen onder je pas gekochte “Cody James” real American Stetson die zich op de stoel tegenover je bevind en gaat er eens lekker voor zitten! Als Almelo in zicht komt pak je de rolkoffers (2) uit het rek, kijk nog eens rond en zet je “Cody James” op je hoofd en verlaat de trein. Als je op de parkeerplaats net buiten het station van Almelo staat, wil je even op je mobieltje kijken hoe laat het is, en dan merk je dat dat zo veel gebruikte apparaat zich niet meer in jou aanwezigheid bevind. Je ziet nog net het mobieltje met de IC de boog ingaan richting Enschede. Om een lang verhaal kort te maken, na het draaien van mijn eigen nummer nam een vriendelijke mevrouw aan de andere kant van de lijn op en laat zij ons weten dat het mobieltje aan de balie van station Enschede zal worden afgeven, wat ook daadwerkelijk geschiede, en ik het daar op kan halen. Bij deze nogmaals hartelijk dank voor de genomen moeite..

Een paar dagen na ons vertrek moesten onze Kras en zijn Ega (onze schoondochter is al weer redelijk opgeknapt) verplicht aanwezig zijn bij een bruiloft in Las Vegas. Normaal is dat twee uurtjes vliegen vanaf Denver, maar nu, omdat er Covid in de family geconstateerd is, mochten zij niet met het vliegtuig en moest de reis per auto gemaakt worden. Een ritje van ruim 24 uur!!. De Int70, de belangrijkste verbinding tussen Denver en Vegas, loopt in Colorado voor een grootdeel langs de Colorado River en passeert na Grand Junction, waar een enorm rangeerterrein te vinden is, de grens met Utah. Bij Sulphurdaje in Nevada gaat de I.70 over in de I.15 naar Las Vegas.


1021 Het eindeloze rijden op Amerikaanse wegen geef je een gevoel van ruimte en rust en vrijheid.


1022 Het voordeel van reizen met de auto is dat je onderweg nog eens wat ziet en/of tegen kom.. Zo zag Kras tijdens een stop even voor Glenwood Springs aan de “Grand Army of the Republic Hwy” een bijzondere trein voorbij komen. Vier locomotieven voor een korte personentrein. Het bleek de Canadese Rocky Mounteneer te zijn. Op het Amerikaanse deel van het traject van de Rocky Mounteneer staan (verplicht) twee Union Pacific engines als voorspan voor de trein. (Daar de plaatjes met een “celphone” gemaakt zijn, hebben ze niet de kwaliteit die ik graag gezien had.)


1023  De locomotieven EMD F40 PH en EMD GP40-2L van de RM met rechts nog net zichtbaar de neus van een van de UP locs.


1024 Kaartje van de reis van Denver Co naar Moab.Uht


1025 Het bagage/ dienstrijtuig al eerste achter de loc


1026


1027


1028


1029


1030 En als laatste rijtuig nogmaals een bagage/dienstwagen.


1031 Een van de nieuwe dubbeldekkers.


1032 In 2015 kreeg Stadler Pankow  uit Berlijn opdracht om voor het seizoen 2018/2019 tien luxe GoldLeaf 3.0 panoramarijtuigen te bouwen en af te leveren. Het bovendek van deze rijtuigen is uitgerust met elektrisch verduisterbare en gebogen panoramische ramen. Verder zijn de rijtuigen uitgebreid voorzien van airconditioning, liften een restaurant met bijbehorende 1e klas keukens.

De vloot van de Rocky Mountaineer bestaat uit EMD F40 PH en EMD GP40-2L locomotieven die afkomstig zijn van de Canadian National Railway. Op het
32 Redleaf Canada Car and Foundry enkeldeks rijtuigen
6 SilverLeaf” enkeldeks panoramarijtuigen, herbouwd op Redleaf wagons.
16 Goldleaf Colorado dubbeldeks Ultra Dome wagons met een panoramisch dak. (GoldLeaf rijtuigen zijn in Colorado niet inzetbaar, en daarom ook niet te reserveren, daar zij te groot en te lang zijn voor passage van sommige tunnels in de Colorado Rockies.)?
Na het zien van deze plaatjes enthousiast geworden en meteen de  brochure van de RM opgevraagd.


1033 ROCKIES TO THE RED ROCKS

(citaat)On this amazing trip, you’ll travel through some of the most spectacular scenery in the US, not to mention, the world. Trips begin in Denver,Moab, Salt Lake City and Las Vegas. Prices listed below are per person based on two people traveling between April 16 and October 25, 2022. All prices on this page are listed in US dollars. Het is maar dat u het weet! Na het zien van de prijzen was het enthousiasme danig bekoeld! Oordeel zelf maar.
2 dagen /1 nacht
Enkele reis per SilverLeaf In de nacht van Denver naar Moab of terug van Moab naar Denver kost u $1375 p.p. Reis u liever met de SilverLeaf Plus dan kost u dat $1870 p.p.
4 dagen /3 nachten
Enkele reis met de Night Classic Rail van Denver naar Moad of terug van Moab naar Denver gaat u per SilverLeaf 1744 dollar kosten . Met de SilverLeaf Plus is dat 2280 dollar + tax
Enkele reis van 5 dagen en 4 nachten naar Las Vegas met overnachtingen in Denver, Glenwood Springs en Moab, incl. een 2.5 uur durende rondvlucht boven de Nevada woestijn gaat u al gauw $3580 per persoon kosten en dat exclusief de verplichte Taxes!
Zo kunnen we nog wel een poosje doorgaan

9 dagen en 8 nachten
Denver to Las Vegas at Leisure (one way in either direction)
Includes 2 days on the train, two nights in Denver, a in Glenwood Springs and two nights in Moab,
one night in Bryce Canyon National Park and two nights in Las Vegas.
$3742 SilverLeaf per person + tax | $4237 SilverLeaf Plus per person + tax
The following factors affect the price of your Colorado Rockies to Red Rocks train vacation.
•   Type of Train Service: You can choose SilverLeaf or SilverLeaf Plus Service on the Rocky Mountaineer (GoldLeaf is not available because the GoldLeaf car is too tall to fit through some tunnels in the Colorado Rockies.) SilverLeaf Plus Service includes access to the Lounge Car, a small outdoor viewing area, extra course at lunch and complimentary cocktails.
•   Number of Passengers Traveling: Single travelers pay more per person than two people traveling together. Three passengers sharing a room will pay slightly less per person.
Call us if you have questions about prices or want to put together your own itinerary. We specialize in customer satisfaction and value:
1-604-990-9299 or 1-800-913-9207 or Email.


1034 MOAB en omgeving




1035 Detailkaart Westwater Canyon


« Laatst bewerkt op: 19 juli 2022, 12:26:04 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.