Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS/32 door Olaf
Vandaag om 17:07:52
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420 door VAM65
Vandaag om 17:05:22
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 17:05:08
EifelBurgenBahn door Benelux795
Vandaag om 16:58:17
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 16:48:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 16:46:19
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Remunj
Vandaag om 16:27:28
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 16:23:09
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:16:06
US diorama in H0 door Hans Reints
Vandaag om 15:54:27
Ton bouwt goederenwagens door TonM
Vandaag om 15:49:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 15:19:14
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 15:12:20
bovenleiding Mader door Beneluxspoor.net Team Encyclopedie
Vandaag om 15:03:39
25 jaar geleden door eemstede
Vandaag om 14:51:09
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 14:44:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:36:48
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door MaraNCS
Vandaag om 14:24:15
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door hervé
Vandaag om 13:58:30
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
  

Auteur Topic: NS bestelt DD-NG bij CAF  (gelezen 4640 keer)

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #30 Gepost op: 24 augustus 2022, 21:34:08 »
Citaat
Wat is het voordeel?

Het voordeel van enkeldek en dubbeldeks rijtuigen is dat je niet perse in een dubbeldeks moet gaan zitten wanneer je met je hutkoffer op pad moet.

Elke keer als ik naar A'dam centraal of Schiphol moet -> *** virm. Nu vind ik het een mooie trein daar niet van, maar die koffer... die trappetjes... die net te kleine nutteloze bagage rekken...in de spits...

Niet alles was vroeger beter, maar bagagerekken in treinen wel.


Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 444
  • Steel is king!
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #31 Gepost op: 25 augustus 2022, 09:43:04 »
Bagage is sowieso een serieus probleem. Als het beter is voor het millieu om met de trein te gaan reizen, ook de vakantie trips (ipv vliegen) dan zou het toch erg fijn zijn als er fatsoenlijke paatsen voor bagage gecreëerd gaan worden. Misschien is de al oude bagagewagen wel weer een idee (maar waarschijnlijk wil iedereen op z'n koffer zitten :-X)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7039
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #32 Gepost op: 25 augustus 2022, 09:53:38 »
Snap niet zo goed waarom iedereen altijd de gehele inloopkast in de koffer prakt voor een weekje naar Ibiza.

Meestal past mijn zooi wel in een daypack. Mag in het vliegtuig mee als handbagage (in zoverre ik nog vlieg).
En kan in de trein met gemak in het rek-ook in de dubbeldekkert.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3857
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #33 Gepost op: 25 augustus 2022, 10:17:39 »
Omdat veel “influencers” (laat ik het schijtwoord maar gebruiken) net doen of ze het halve jaar daar zitten.

Dus in dat lange weekend vooral heel veel selfies maken met heel veel verschillende kleding aan.
Kan je t hele jaar op teren  ::)
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2022, 10:36:42 door Reinout van Rees. Reden: Kwalificatie weggehaald, voegt niets toe »
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #34 Gepost op: 25 augustus 2022, 10:24:04 »
Wij hebben redelijk simpele en niet te grote koffers. Maar je moet ze nog steeds dat trappetjes op en af slepen. Dan moet je die deur ook nog open duwen. Het is simpelweg niet handig. Ik zou dan liever zo'n duitse dubbeldekker willen zien waarbij de deuren leiden naar de onderste verdieping.

Mod: foto weggehaald, geen rechten

(ovb, ik heb geen idee hoe zo'n ding van binnen er uit ziet  ::) )

Die Scotrail treinen hebben per DMU een bagage compartiment. Volgens mij zal je dat in menig land aantreffen? En dan heb je nog de bagagerekken boven de stoelen.




Ik ben alleen in NL zo doodsbang dat je je bagage kwijt bent op de eerste en laatste dag dat je zoiets hier zou gebruiken.
Dus ja
Citaat
Citaat
(maar waarschijnlijk wil iedereen op z'n koffer zitten :-X)
dit idd....

Een enkeldeks rijtuig met verhoogde stoelen waar je koffer onder past, of gewoon stoelen met grote 'ouderwetste' bagagerekken waar je koffer veilig boven je hoofd staat... dat in een dubbeldekker.. Ik vind het een goed idee.

Bas
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2022, 13:49:00 door Reinout van Rees. Reden: Foto weggehaald »
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3857
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #35 Gepost op: 25 augustus 2022, 10:35:02 »
Maar grote rekken boven de stoelen werkt niet bij een dubbeldekker, want die hebben een lager plafond.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25260
    • Pagina van klaas
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #36 Gepost op: 25 augustus 2022, 10:36:00 »
Ik zou dan liever zo'n duitse dubbeldekker willen zien waarbij de deuren leiden naar de onderste verdieping.
Ik denk dat die bij een Nederlands perron de deuren niet open krijgt.

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #37 Gepost op: 25 augustus 2022, 11:53:59 »
Dan maar goed dat men gemixte enkel en dubbeldekkers heeft bedacht.... nu nog hopen dat wij die ook krijgen hier...
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8423
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #38 Gepost op: 25 augustus 2022, 11:58:21 »
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2022, 12:08:19 door Jeronimos »
Jeroen

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 444
  • Steel is king!
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #39 Gepost op: 25 augustus 2022, 11:59:25 »
Snap niet zo goed waarom iedereen altijd de gehele inloopkast in de koffer prakt voor een weekje naar Ibiza.

Ik ga vaak 3 a 4 weken en dan niet naar Ibiza, waar een zwembroek en tandenborstel al genoeg is  ::)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 151
Re: NS bestelt DD-NG bij CAF
« Reactie #40 Gepost op: 25 augustus 2022, 20:00:01 »
[...]
Die Scotrail treinen hebben per DMU een bagage compartiment. Volgens mij zal je dat in menig land aantreffen? En dan heb je nog de bagagerekken boven de stoelen.


Dit lijkt mij een "Class 156" met rookcoupé  ::). & ze zijn ook fijn voor je rug.
Inmiddels kun je voor £10 ook in de "fietsenaanhangwagan", verbouwde "class 153" naar Oban. Zou ik maar doen.
MVG,
---Peter.