Vraag en antwoord > Ombouwen

ICE-2 ombouw

(1/1)

GTIBert:
Ik wil in de voorwagen van een ICE-2 een LokPilot-5 zetten voor het rijden en de wisseling van de verlichting
In de achterwagen wil ik dan een oude Delta decoder zetten voor de licht wisseling rood/wit
Beide decoders zet ik dan op het zelfde adres.
Nu is mijn vraag, gaat dit werken.???
Ik weet dat dit handiger is met een Functie decoder, maar ik heb nog van die oude delta's liggen.


Ik hoor het graag

Mvg Bert

Sven:
Dat zou gewoon moeten werken. Een functie decoder is niet meer dan een gewone decoder zonder motor aansturing. Als je geen motor aansluit op een decoder, maak je er in feite een functiedecoder van.

Een moderne functiedecoder kan bijvoorbeeld wel weer extra aansluitingen hebben voor bijvoorbeeld LED's, die rechtstreeks zonder weerstand aangesloten kunnen worden. Of extra lichtanimaties.

Blausee-Mitholz:
Bij delta decoder is het licht bij stilstand uit en bij rijden is de lichtsterkte afhankelijk van de snelheid (inderdaad net analoog)

Mvg Johan

GTIBert:
Hallo Sven en Johan.

Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga het toch maar eens uitproberen.





Mvg Bert

Ronaldk:
@Bert: Je weet dat je Esu Lopi een multiprotocol-versie moet zijn? De oude Delta-decoder praat  alleen Motorola. De Esu Lopi moet dus ook Motorola praten. Anders luisteren ze niet allebeide naar hetzelfde protocol.  En je bent gebonden aan de Delta-adressen (in het gunstigste geval keuze uit 2,4,6,8, 18, 20 ,24, 26 , 54, 56, 60, 62, 72, 74 en 78. Ongunstigste geval: 24, 60, 72 en 78) voor je treintje. 

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie