Vraag en antwoord > (Her)beginners

Vraag over Intellibox Basic en Koploper

(1/1)

Graddy:
Mijn 2e topic al vandaag.

Ik heb mijn intellibox basic dank zij jullie aan de praat. Nu een stapje verder. Hoe verbind ik deze intellibox met koploper en hoe kan ik zien dat ze verbonden zijn.
Ik werk met K rails van Marklin
Als me dit lukt ga ik morgenavond met een trots hoofd naar de club. haha
Fijne avond iedereen nog

bask185:
Hoewel er geheid mensen zijn die je hiermee kunnen helpen, een simpele zoektocht op google is soms net zo snel.

klik hier

Zoektocht leidde mij naar dit filmpje. Ik heb hem niet uitgekeken, maar ik denk dat je antwoord er in staat.
https://www.youtube.com/v/lSvRG4BUs-Y

Mvg,

Bas

phdirk:
Hallo Grady,

Normaal gesproken gaat dat via de USB-verbinding tussen PC en Intellibox Basis. In Koploper kiezen voor IB/TC en dan zou het moeten werken. Als je dan in Koploper op het groene spiegelei drukt, moet ook de Intellibox aanschakelen.
De Baudrate is 19200 bps en je moet ook nog even kijken welke COM-poort in Koploper is aangemaakt. Die COM-poort moet je selecteren.

phdirk:
Hallo Graddy,

Ik weet niet exact hoe de Intellibx Basic werkt, maar het zou kunnen dat het Intellibox/TwinCenter protocol daar niet werkt. Dan moet je kiezen voor het Loconetprotocol.

nighttrain1:
Volgens mij staat in een van de eerst bladzijdes van het Koploper handboek hoe je de intellibox met aansluiten en welke poort je gebruiken moet, en welke instelling je gebruiken moet, let zeker even op de bautrate. Deze moeten overeen komen, anders spreken ze de zelfde taal niet en werkt het nooit.

Bij mij heeft het zo gewerkt, echte overleed mij PC.

Succes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie