Materieel > Stad- en streekvervoer

PCC-cars Antwerpen, ingezet op welke lijnen?

(1/8) > >>

Bart Donker:
In Antwerpen heb ik tijdens mijn werk wel eens PCC-cars van de Lijn zien rijden maar van fotograferen kwam het nooit. Volgende week tijdens vakantie misschien wel, dus ben ik op zoek gegaan naar waar deze motorwagens (nog) worden ingezet. Naar wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zou lijn 11 in hand van de PCC-cars moeten zijn, daarnaast zouden ze een deel van de ritten op de lijnen 4, 7 en 24 moeten verzorgen.
Kan iemand dit bevestigen, aanvullen of verbeteren? Alle informatie is natuurlijk welkom  :D

De Brusselse gelede PCC-cars zijn ook leuk -hoewel misschien iets te ver van ons vakantieadres..-, deze zouden op de lijnen 51 (samen met T3000) en 81 (op werkdagen) ingezet moeten worden.

Groetjes, Bart

hervé:
    Lijn 7
    (ook) Op de vernieuwde Italiëlei rijden ze

Joury:
Dag Bart

Wat Antwerpen betreft kan ik bevestigen dat de PCC's vooral op lijnen 4, 7, 11 en 24 te vinden zijn.  Lijn 11 wordt volgens planning 100% door PCC's gereden, vaak zelfs exemplaren van de allereerste serie die nog niet zijn voorzien van een koppeling.  I.c. de 7001 die (terug) in het oorspronkelijke crème rondrijdt.  Het trammuseum bevindt zich in de buurt van het eindpunt van lijn 11 aan station Antwerpen-Berchem (vlatam.be).
Op 4, 7 en 24 is het een gemengder beeld van PCC's, Hermelijnen en Flexity's.  De PCC's die op die lijnen rijden zijn bijna altijd per twee gekoppeld.
In Brussel heb je 100% trefkans op enkelgelede PCC's op lijnen 39 en 44, die beide vertrekken vanaf het ondergrondse knooppunt Montgomery.  Vakantietip ;) : beide lijnen passeren ook het Brusselse trammuseum dat zeer de moeite waard is (trammuseum.brussels/nl).

Grt
Joury

hervé:
   Bombardier Flexity's.    =    De Lijn Albatros-sen
   
   Dé rode PCC nr. 2000 is de fraaiste    :)

hrp:

--- Citaat van: hervé op 28 juli 2022, 13:17:25 ---   Bombardier Flexity's.    =    De Lijn Albatros-sen
   
   Dé rode PCC nr. 2000 is de fraaiste    :)

--- Einde van citaat ---

Bekend gezegde: mooi rood is niet lelijk :)

Ronald

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie