Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-11-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 17:11:09
8-pins decoder voor Athearn Genesis H0-G22527 door Mark D.
Vandaag om 17:10:40
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door Wim Vink
Vandaag om 17:09:37
Oneindige Overslag in 0e RC 0,22m2 door EricZmS
Vandaag om 17:04:24
slepers voor wagonverlichting door Biessendorf
Vandaag om 17:03:26
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door DJV
Vandaag om 17:03:03
Rheinburg, TP V/VI door DJV
Vandaag om 17:00:30
Ik loop vast door C-rails
Vandaag om 16:58:48
De 01 1075 van de SSN in schaal 0 door Bahn-AG
Vandaag om 16:52:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:50:53
PB speculaas... door tothebeach
Vandaag om 16:50:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door BartvD
Vandaag om 16:47:29
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door BartvD
Vandaag om 16:46:35
ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda door Daan!
Vandaag om 16:32:22
Werkend diorama: een steenfabriek in 0e door spoorijzer
Vandaag om 16:30:51
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door Eric B
Vandaag om 16:18:05
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:10:28
MB-module: Hielan Ware door sdz1976
Vandaag om 15:57:34
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door tothebeach
Vandaag om 15:48:19
De fabriek - Spoor 0 door sdz1976
Vandaag om 15:19:32
Uit en Thuis, de bouw door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:15:44
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door momfer
Vandaag om 15:04:46
sluitlicht ovaalramer door haels
Vandaag om 14:47:07
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:41
Dreefbahn in aanbouw. Gecombineerd Marklin & Smalspoor door Biessendorf
Vandaag om 14:24:58
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 14:19:36
Minimaal Digitaal maar met sound door rudolf
Vandaag om 14:10:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 4020 281-4
Vandaag om 14:09:15
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
Vandaag om 13:49:41
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door NS264
Vandaag om 13:49:31
  

Auteur Topic: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)  (gelezen 3294 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2022, 19:37:30 »
Yup, boven bij de sporen. Stukje nadat je snelheid moet verlagen naar 60 km/h
Groeten Joop, machinist Lls

Allard

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #16 Gepost op: 13 september 2022, 19:49:03 »
Kleine update: het spoor is blijkbaar al in gebruik voor de sprinter naar Apeldoorn. De trein naar Hardenberg staat nu op spoor 4a. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor de dienst Hardenberg-Almelo vv. Weinig vertrouwen in aangezien ze deze lijn niet bepaald prio geven qua aankomst/vertrek bij vertraging van andere diensten.


Allard

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3685
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #17 Gepost op: 14 september 2022, 14:23:48 »
Voor vertragingen zijn er standaard afgesproken procedures wat de afhandeling daarvan wordt, in de basis betekend dat wel dat treinen die gewoon op hun bedoelde tijd rijden wel voorrang hebben.

M
Het is niet zo dat men zomaar kan beslissen of men iets prio heeft of niet.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3005
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #18 Gepost op: 14 september 2022, 16:14:48 »
Op papier misschien maar in de praktijk moet ik toch echt met regelmaat wachten op een flink vertraagde goederentrein of IntercityDefect.

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3685
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #19 Gepost op: 14 september 2022, 16:58:57 »
Dat kan best een gevolg zijn van een afhandelingen scenario, misschien krijgt jouw trein dan wel enigzins vertraging maar andere treinen veel minder waardoor dat een olievlek uitwerking op een knooppunt voorkomt.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3005
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #20 Gepost op: 14 september 2022, 17:48:26 »
Ik heb meer het idee dat men vaak ARI z’n werk laat doen en niet ingrijpt.
Maar dat is natuurlijk een aanname.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #21 Gepost op: 14 september 2022, 21:50:30 »
Ik ook.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4613
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #22 Gepost op: 03 oktober 2022, 13:41:44 »
In de Schiphol tunnel zit al jaren een stuk massief ipv draad. Komende vanuit Hoofddorp.
https://www.youtube.com/watch?v=wCP2SFfBvTo
Van 1:09:14 tot 1:09:31 goed te zien. Inderdaad boven beide sporen, inclusief een overloop. Een vorm van zig-zag kan ik niet onderkennen.
Groet, Frank

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 831
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #23 Gepost op: 03 oktober 2022, 14:08:12 »
Juist heel goed te zien
De camera heeft een vast standpunt ten opzichte van de rails, zet je muis aan het begin van de sectie naast de stroombalk, en je ziet de balk langzaam verschuiven
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2022, 14:09:46 door Quinzeedied »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4613
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #24 Gepost op: 03 oktober 2022, 14:15:55 »
Goede truc (y)
Groet, Frank

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1388
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #25 Gepost op: 03 oktober 2022, 15:27:20 »
Niet op de foto te zien maar de rail slingert in een golvende beweging boven het spoor.
a) Slingeringen -> uitwijkingen in horizontale richting.
b) Golvingen -> uitwijkingen in verticale richting. Golvingen in bovenleidingen kunnen opgevangen worden doordat de pantografen "meedeinen".
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

timtrein

  • Online Online
  • Berichten: 1998
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #26 Gepost op: 03 oktober 2022, 17:43:25 »
Maar de stopper op het zakspoor en de trein naar Hardenberg op 4 geeft toch geen (of in elk geval minder) conflicten dan hoe het eerst was?

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #27 Gepost op: 03 oktober 2022, 20:05:45 »
Vziw had de trein naar Marienberg (hardenberg tegenwoordig blijkbaar) dat spoor altijd voor zichzelf (en dat kan ik me vanaf zeer jong herinneren, zo'n 50 jaar geleden)

grtz rob