Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-11-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal bloksysteem met digikeijs door xanders0907
Vandaag om 12:10:50
Ervaringen gevraagd plotter vs cnc frezen door jjg koopmans
Vandaag om 11:57:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 4020 281-4
Vandaag om 11:54:44
Wensenlijstje 2023 door 1200blauw
Vandaag om 11:51:32
Arcomora: ARLOCO bezetmelder door guy1846
Vandaag om 11:29:43
PB speculaas... door Remunj
Vandaag om 11:29:07
Nightjet->Notjet door Remunj
Vandaag om 11:23:21
Kromgetrokken plastic onderdelen bouwpakket weer vlak maken door HuubvG
Vandaag om 11:22:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:06:57
Kleuren bedrading door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:00:02
Transport Fever 2 als modelspoor simulator - een videoserie door RudyB
Vandaag om 10:50:07
Fotowedstrijd BeneluxSpoor.net door Bob R.
Vandaag om 10:45:40
Roco 2022, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
Vandaag om 10:33:35
Dat overkomt mij niet. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:17:30
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 10:08:55
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 09:51:42
Laag-Baarlo door San-Markos
Vandaag om 09:28:26
't Is niets (h0, opp=0,46 m2) door tothebeach
Vandaag om 08:58:28
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door ad.M
Vandaag om 08:58:16
Artitec 2023: speculatie, wensen, verwachtingen, dromen... door dh3201
Vandaag om 08:47:28
Rosoft gesloten ? door Dirk
Vandaag om 08:39:40
Baan in Los Angeles door mass am see
Vandaag om 08:17:36
Baanplan Nederlandse stad (modelspoorbaan TP 5/6) door Chiel
Vandaag om 08:10:43
Vistrein IJmuiden door Eric B
Vandaag om 08:03:22
Trein botst op stapel fietsen tussen Boskoop en Waddinxveen. door Eric B
Vandaag om 07:51:14
BNLS modulebaan Werkspoor-Kathedraal hervat. door VFR
Vandaag om 07:30:37
Ik loop vast door C-rails
Vandaag om 07:26:08
Super Sik door Biessendorf
Vandaag om 00:22:17
Raadplaatje door Rik
27 november 2022, 23:38:40
Fleischmann 7362 digitaal maken door oosterom
27 november 2022, 23:16:29
  

Auteur Topic: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)  (gelezen 3279 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2022, 19:37:30 »
Yup, boven bij de sporen. Stukje nadat je snelheid moet verlagen naar 60 km/h
Groeten Joop, machinist Lls

Allard

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #16 Gepost op: 13 september 2022, 19:49:03 »
Kleine update: het spoor is blijkbaar al in gebruik voor de sprinter naar Apeldoorn. De trein naar Hardenberg staat nu op spoor 4a. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor de dienst Hardenberg-Almelo vv. Weinig vertrouwen in aangezien ze deze lijn niet bepaald prio geven qua aankomst/vertrek bij vertraging van andere diensten.


Allard

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3682
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #17 Gepost op: 14 september 2022, 14:23:48 »
Voor vertragingen zijn er standaard afgesproken procedures wat de afhandeling daarvan wordt, in de basis betekend dat wel dat treinen die gewoon op hun bedoelde tijd rijden wel voorrang hebben.

M
Het is niet zo dat men zomaar kan beslissen of men iets prio heeft of niet.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 2991
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #18 Gepost op: 14 september 2022, 16:14:48 »
Op papier misschien maar in de praktijk moet ik toch echt met regelmaat wachten op een flink vertraagde goederentrein of IntercityDefect.

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3682
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #19 Gepost op: 14 september 2022, 16:58:57 »
Dat kan best een gevolg zijn van een afhandelingen scenario, misschien krijgt jouw trein dan wel enigzins vertraging maar andere treinen veel minder waardoor dat een olievlek uitwerking op een knooppunt voorkomt.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 2991
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #20 Gepost op: 14 september 2022, 17:48:26 »
Ik heb meer het idee dat men vaak ARI z’n werk laat doen en niet ingrijpt.
Maar dat is natuurlijk een aanname.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #21 Gepost op: 14 september 2022, 21:50:30 »
Ik ook.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #22 Gepost op: 03 oktober 2022, 13:41:44 »
In de Schiphol tunnel zit al jaren een stuk massief ipv draad. Komende vanuit Hoofddorp.
https://www.youtube.com/watch?v=wCP2SFfBvTo
Van 1:09:14 tot 1:09:31 goed te zien. Inderdaad boven beide sporen, inclusief een overloop. Een vorm van zig-zag kan ik niet onderkennen.
Groet, Frank

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 831
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #23 Gepost op: 03 oktober 2022, 14:08:12 »
Juist heel goed te zien
De camera heeft een vast standpunt ten opzichte van de rails, zet je muis aan het begin van de sectie naast de stroombalk, en je ziet de balk langzaam verschuiven
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2022, 14:09:46 door Quinzeedied »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #24 Gepost op: 03 oktober 2022, 14:15:55 »
Goede truc (y)
Groet, Frank

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1390
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #25 Gepost op: 03 oktober 2022, 15:27:20 »
Niet op de foto te zien maar de rail slingert in een golvende beweging boven het spoor.
a) Slingeringen -> uitwijkingen in horizontale richting.
b) Golvingen -> uitwijkingen in verticale richting. Golvingen in bovenleidingen kunnen opgevangen worden doordat de pantografen "meedeinen".
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1997
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #26 Gepost op: 03 oktober 2022, 17:43:25 »
Maar de stopper op het zakspoor en de trein naar Hardenberg op 4 geeft toch geen (of in elk geval minder) conflicten dan hoe het eerst was?

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 542
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #27 Gepost op: 03 oktober 2022, 20:05:45 »
Vziw had de trein naar Marienberg (hardenberg tegenwoordig blijkbaar) dat spoor altijd voor zichzelf (en dat kan ik me vanaf zeer jong herinneren, zo'n 50 jaar geleden)

grtz rob