Vraag en antwoord > Ombouwen

SNCF BB 67000 - Lima Spoor 0 op de werkbank

(1/5) > >>

BartvD:
Project "De Fabriek" kruipt langzaam door, maar zit daar even mee in een soort van creatief dal.

Dus, even wat anders, gewoon om de zinnen wat te verzetten zoals dat heet.

Mijn eerste h0 lok (daarvoor had mijn vader TT) was een 67000 van Joueff. Ding liep veel te hard, maakte herrie maar was er erg blij mee (ik was toen +/- 9 of 10 jaar).


Foto van Stefan Wohlfahrt (zie https://www.rail-pictures.com/bild/France~Diesel+locomotives~BB+67000/6556/sncf-bb-67411-in-strasbourg-10042007.html)

Dus toen een collega spoorder zijn Lima spoor 0 67001 van de hand deed gelijk opgepakt om er iets leuks mee te doen.

Lok is inmiddels uit elkaar gehaald en de eerste stappen gemaakt:
De kap in de afwas machine. Gaat nog wel een paar keer gebeuren. Zo raakt hij ook wat verf kwijt trouwens.



Het model heeft maar een motor. Persoonlijk vind ik dat het model best wel wat gewicht mag hebben en 2 aandrijvingen. Ik heb nog een Lima aandrijving staan en voor de inbouw hiervan een nieuwe gondel gemaakt (3d geprint)



Dan krijg je gelijk een nieuwe uitdaging, namelijk de wiel ophanging maar dat is voor een volgende keer.

Ook krijgen de Lima motoren een upgrade en ik heb daarom geïnvesteerd in 2 ombouw setjes van Strathpeffer Junction (heeft er 8 weken over gedaan om door de Douane te komen).



Kan dat momenteel niet inbouwen omdat er 12 hechtingen in mijn linkerhand zitten (stom ongeluk) dus niet erg mobiel daar. Maar dat komt best wel goed.

De cabine is helemaal leeg, met wat tekeningen en foto's die ik op een Frans forum heb gevonden nu bezig een interieur te ontwikkelen.



Wordt op onregelmatige momenten vervolgd...



Edsko Hekman:
Sterkte met je hand. Hoop dat alles goed komt.

Verder wel een leuk ombouwproject. (y) Je hebt grootse plannen lijkt het.

Besselspoor:
Nice, ik hou wel van dit soort underdog upgrades (y)

Hans1963:
succes Bart, de mijne rijdt inmiddels wat teststukken op de baan.
komt er nog een sound decoder in?

Pauldg:
Leuk Bart! Ik heb nog een soortgelijk project met een Rivarossi BR216 in 0. Daar valt ook zeker wel iets moois uit te halen!

Sterkte met de hechtingen. Klinkt in ieder geval als iets herstelbaars.

Mvg, Paul

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie