Vraag en antwoord > (Her)beginners

Ik mag een baan gaan bouwen, maar nu …

(1/11) > >>

H0ppakee:
Het is zover.

Genoeg gespeeld met het ovaaltje in combinatie met Rocrail. Het loopt nog niet vlekkeloos, maar daar vind ik ook onder andere mijn ontspanning met deze mooie hobby.

Met de vrouw gesproken en we hebben een mooie plek in huis uitgezocht waar ik een bewust nog vrij kleine baan ga neer zetten. De afmeting is ongeveer 5 meter bij 1 meter.

Op internet vond ik deze baan en die blijft me interesseren.


Bron: Stummiforum

Er zit een station, paradestrecke, en schaduwstation. Mijn interesse heeft rondrijden en niet zozeer rangeren.

Nu zit ik wat te puzzelen, maar zou ik ook twee spiralen kunnen bouwen aan de uiteinden? Daarmee zou het schaduwstation onder de tafel verdwijnen. Of sla ik dan door qua dromen?

Hebben jullie nog andere tips als je dit ontwerp ziet met jullie ervaring?

Bedankt  (y)

Wim Vink:
Goed te lezen dat je een baan gaat bouwen  (y)
En het spijt me heel erg maar ik ga je lekker volgen  :police: :police:

Overet:
Afgaande op de maat van 52 cm in het ontwerp gaat dit om een N-baan. Als ik de maat van 3,5 meter dan vertaal naar 1:87 kom je op een benodigde lengte van 7 meter. Als je 5 meter beschikbaar hebt moet je de baan sterk comprimeren. Ik denk niet dat dat een fraaie baan oplevert, als je al uit de voeten komt met de verschillende niveaus. Ook een dubbelsporige u-bocht op een breedte van 1 meter is niet echt ideaal.

Of ga je in N bouwen?

Tom

H0ppakee:
Hallo allen

@wim  (y)

@overet nee H0

Ik had al het idee om de baan schuin te leggen om zo wat op te vangen.

Wat een uitdaging hè? Heerlijk  ;D

Andere ideeen zijn natuurlijk welkom.  ;)

Overet:
Er zit maar één ding op: pak een maagdelijk stuk papier, potlood lineaal, en passer en ga aan de slag. Oh ja, en een gummetje :) Dat is de enige manier om er achter te komen of je dit ontwerp kan vertalen naar de beschikbare ruimte. Vooral de afmetingen van wisselstraten vallen altijd zwaar tegen.

Veel succes en hou ons op de hoogte. Er is op het forum veel creativiteit aanwezig als het op ontwerpen aan komt.

Tom

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie