Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Dave.......
Vandaag om 10:49:12
7 april De Karel on tour door Rick
Vandaag om 10:39:15
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
Vandaag om 10:32:52
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 10:21:50
De (3d) knutsels van Ronald. door Johan Schalken
Vandaag om 10:12:14
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
  

Auteur Topic: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)  (gelezen 3111 keer)

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 5762
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #30 Gepost op: 04 juli 2022, 10:58:44 »

Dat dus; en op "STAP budget" hoeft hij/zij ook even niet meer te rekenen, dat is voorlopig weer op.


DAT dus: de bekende Eric B retoriek. Het klopt niet: elke 2 maanden dus 6x per jaar is er weer nieuw STAP budget en een nieuwe aanvraag mogelijk.

Gr, Ben.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #31 Gepost op: 04 juli 2022, 11:12:22 »
Waarom denk je dat er "even" tussen staat Ben?

Waar dus weer de de lieden die het NIET nodig hebben vanachter hun bureau in de baas zijn tijd de ruif leeg vreten!
Het is met het STAP budget net zo k*dt geregeld als met de hypotheekrenteaftrek, het grootste deel komt terecht bij hen die het NIET nodig hebben #villasubsidie

En let wel, ik heb zelf niets te klagen qua baan en inkomen en ook ik heb mijn opleidingen grotendeels in eigen tijd gedaan.
Maar wel, en dat zal voor velen van u gelden, met steun van de werkgever.
En dat kan die bezorger waarschijnlijk vergeten, zijn werkgever heeft er namelijk géén enkel belang bij dat hij/zij zijn/haar positie op de arbeidsmarkt verbeterd!
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2022, 11:14:01 door Eric B »
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3939
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #32 Gepost op: 04 juli 2022, 11:17:15 »
ik bespaar tijd en kosten voor benzine en openbaar vervoer. Ik vind het (ik spreek voor mezelf hoor!) niet onredelijk als ik een bezorger een miniem deel van dat voordeel, waar hij aan bijdraagt, geef. Een beetje vergelijkbaar met de pizzabezorger, eigenlijk.

Is een leuke insteek; zo had ik 'm nog niet bekeken. Al is wel de vraag wat dan je refentie wordt en dan wordt het al snel lastig... Dan moet je de NOS ook een deel van het geld wat je bespaart voor een krant geven, of andersom. Of de groenteman en boer een deel van de kosten en inspanning om zelf groente te verbouwen...  ;D Ik vertrouw erop dat alles voor een dekkende prijs in de markt wordt gezet, hoe 'oneerlijk' die ook kan zijn... Ondertussen is het sowieso duidelijk dat wij niet de volle prijs betalen voor de volledige sociaal en/of ecologisch ontwrichtende gevolgen van onze consumptiemaatschappij.

Verder heb ik geen moeite met de kiloknallers van Vincent, ik weet niet wat het pak kipfilet kost maar als die kippenboer te weinig betaald krijgt moet hij dat in zijn sector oplossen en mij er niet mee lastig vallen. Pas als het niet meer in de schappen ligt kan ik het ook niet meer kopen.

We zijn het in principe eens; alles wordt bepaald door vraag en aanbod. Alleen denk ik anders over de vraag: het gaat mij niet om de betaling van de kippenboer...  :angel:   
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 5762
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #33 Gepost op: 04 juli 2022, 11:39:29 »

Waar dus weer de de lieden die het NIET nodig hebben vanachter hun bureau in de baas zijn tijd de ruif leeg vreten!


Wat een onzin Eric, hoe kan jij dat nou weten? En dat van die hypotheekrente aftrek, jij bent toch niet degene die bepaalt wie daar recht op heeft?


En dat kan die bezorger waarschijnlijk vergeten, zijn werkgever heeft er namelijk géén enkel belang bij dat hij/zij zijn/haar positie op de arbeidsmarkt verbeterd!


Daar heb je gelijk in natuurlijk. De werkgever van de pakjes man moet zorgen voor de omstandigheden dat hij z'n werk kan doen, meer niet. Als de pakjesman zijn positie wil verbeteren zal hij moeten gaan verkassen naar functie elders.  ;D

Gr, Ben.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #34 Gepost op: 04 juli 2022, 11:42:54 »
Precies dat, Ben. United we stand, als ze allemaal morgen het werk neerleggen hebben ze zeker invloed op hun arbeidsomstandigheden,

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #35 Gepost op: 04 juli 2022, 12:04:45 »
Wat een onzin Eric, hoe kan jij dat nou weten? En dat van die hypotheekrente aftrek, jij bent toch niet degene die bepaalt wie daar recht op heeft?
Door ook andere media te raadplegen dan alleen die die onder de paraplu van de NPO zitten ...
Indirect wel, door mijn stemrecht :)
Maar zeg nu zelf, het is op zijn zachtst gezegd toch vreemd dat er wel (zeer) strenge eisen zijn voor huursubsidie, maar niet tot nauwelijks voor hypotheekrente aftrek, wat feitelijk niets meer is dan koopsubsidie/


Daar heb je gelijk in natuurlijk. De werkgever van de pakjes man moet zorgen voor de omstandigheden dat hij z'n werk kan doen, meer niet. Als de pakjesman zijn positie wil verbeteren zal hij moeten gaan verkassen naar functie elders.  ;D
Waarom moet hij daarvoor verkassen? Binnen die organisatie zijn ook andere, beter betaalde functies, waarom het eigen personeel niet stimuleren om te gaan leren zodat ze promotie kunnen maken?
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8040
  • Spoor N
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #36 Gepost op: 04 juli 2022, 12:09:59 »
Door ook andere media te raadplegen dan alleen die die onder de paraplu van de NPO zitten ...
Facebook?

Onlangs zat ik thuis fijn op dit forum te koekeloeren toen er een email van DHL binnenkwam dat mijn pakket was afgeleverd. Erg vreemd want ik had nog niks gehad, maar toen ging de deurbel en stond de bezorger voor de deur. Toch beter dan de keer dat mijn pakket voor de deur was gelegd.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 5762
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #37 Gepost op: 04 juli 2022, 12:47:30 »

Maar zeg nu zelf, het is op zijn zachtst gezegd toch vreemd dat er wel (zeer) strenge eisen zijn voor huursubsidie, maar niet tot nauwelijks voor hypotheekrente aftrek, wat feitelijk niets meer is dan koopsubsidie/


Ik denk dat je een beetje uit de buik praat zonder te weten waar je het over hebt. Mijn hypotheekrente minus het huurwaarde forfait leverde mij vorig jaar netto €24 in de maand op. Mijn zwager met zijn nette rijtjeshuurwoning kreeg vorig jaar €168 huurtoeslag in de maand. Mijn vraag aan jou: waarom moet hij het beter hebben dan ik?  ;)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #38 Gepost op: 04 juli 2022, 13:01:06 »
Ik woon al jaren in een eigen woning en weet dus wel degelijk waar ik het over heb, bij een annuïteitenhypotheek wordt je rente aandeel en dus je belastingvoordeel elke aflossingstermijn een beetje kleiner, jij bent dus waarschijnlijk redelijk op weg naar het einde van de looptijd :) (Over de gelegaliseerde diefstal genaamd huurwaarde forfait wil ik het hier niet eens hebben)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 5762
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #39 Gepost op: 04 juli 2022, 13:16:14 »
Ik heb een aflossingsvrije hypotheek, mijn schuld aan de bank blijft constant.
Maar we dwalen af. Ik wil maar aangeven dat het allemaal niet zo beroerd is gesteld in dit landje.

Stel voor het maar weer over ervaringen PostNL / DHL, etc.  te gaan hebben.

Gr, Ben.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3939
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #40 Gepost op: 04 juli 2022, 13:39:28 »
Waarom moet hij daarvoor verkassen? Binnen die organisatie zijn ook andere, beter betaalde functies, waarom het eigen personeel niet stimuleren om te gaan leren zodat ze promotie kunnen maken?

Ik dacht dat je eerder aan het afgeven was op die luie toplaag.. en nu wil je iedereen naar die toplaag?!  ;D

En mag hopen dat een dergelijk organisatie het zo heeft ingericht dat er iets meer postbezorgers nodig zijn dan temleiders, en boven die teamleiders weer iets minder leidinggevenden, etc... Dus dat doorgroeien is lang niet voor iedereen mogelijk. 

En over luie toplaag gesproken: wie is er nu 'aan het werk'? Oftewel, wie zitten hier allemaal in de baas z'n tijd? Ok, dit neigt naar speculatie  :) Maar denk wel dat de enige reden dat Nederland zo hoog scoort op 'arbeidsproductiviteit' is omdat we zo godsgruwelijk veel hypotheekvermogen laten renderen op de verfoeide aandelenmarkten en daar godsgruwelijk veel inkomsten uit vangen...  Maar
we dwalen af.
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2022, 13:57:24 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #41 Gepost op: 04 juli 2022, 14:34:33 »
Maar we dwalen af.

Inderdaad. Ik heb de afgelopen 2.5 pagina dus maar even verplaatst.

Reinout-als-moderator

...ik zie daar natuurlijk weer geen rode cent voor... :D
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #42 Gepost op: 04 juli 2022, 16:16:29 »
als ze allemaal morgen het werk neerleggen hebben ze zeker invloed op hun arbeidsomstandigheden,
Dan staat 80% binnen een week of 2 op straat,en dat is dan de 80% die er werken via een "uitzendbureau" ,want vast personeel is schaars bij elk bedrijf,dus makkelijker eruit te knikkeren.
Of ze mogen nog aanblijven ,een week of 4 ,das net genoeg tijd om hun eigen vervangers in te werken voor ze op straat worden gezet,dat is ook een vaak toegepast trucje  ::)
Ik wil maar aangeven dat het allemaal niet zo beroerd is gesteld in dit landje.
Dat is heel erg afhankelijk van waar je in dit land op de "ladder" staat.
De mensen met een modaal inkomen of meer,kerngezond,die zullen zoiets gelijk beamen.
De mensen zoals pakket bezorgers,folder bezorgers,schoonmakers,boeren,mensen die op het land werken,in de horeca,je lokale vuilnisman en mensen in andere slecht betaalde baantjes,en evt chronisch mankerende op wat voor manier dan ook(lang leve het ziekenfonds en de prijs voor behandelingen en medicijnen) ,die roepen waarschijnlijk iets heel anders.

Het lullige is wel,van het soort mensen met slecht betaalde baantjes,daar hebben we er het meest van,en zijn we het meest van afhankelijk.
Want als die er de brui aan geven,dan zijn vele simpele dagelijkse dingen ,zoals een schone wc op je werk,je krant in de bus, je pakje in je hand,groente op de groenteafdeling van je plaatselijke super,een lege vuilnisbak,ineens niet meer zo vanzelfsprekend.

Nog lulliger is dat die mensen zo slecht betaald worden om dat "de hoge heren" (om t even of het t leidinggevende bedrijfsleven is of pinokkio en de raad van elf in den haag) het afschrijven als simpel werk waarbij je weinig hoeft te kunnen,en dat dus makkelijk voor een grijpstuiver gedaan moet kunnen worden door 1 of andere sukkelaar.
Men moest is weten wat je voor sommige simpele dingen tegenwoordig al niet moet hebben aan papieren en wat je moet weten en bij je hebben voor dat "simpele baantje"

Zo zwart wit als sommige denken,zo zwart wit is het niet,maar vele willen of kunnen niet meer nadenken over dat grijze gebied wat er tussen wit en zwart zit,ja dan is alles simpel.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #43 Gepost op: 04 juli 2022, 17:29:11 »
De spijker op zijn kop Floris ...

Zelfs de meest hooggeleerde super begaafde cardiovasculaire chirurg kan niet opereren als de operatiekamer niet door praktisch opgeleid personeel grondig is schoongemaakt na de vorige dag.
We moeten het met zijn allen doen en de beloning voor hen die het laagste werk doen mag best wel wat omhoog.
Maar dan niet zo als dat recent weer gedaan is door het bruto minimumloon te verhogen, daar wordt alles alleen maar weer duurder van en komen we weer in een loon-prijs spiraal.
Beter is het om het netto inkomen aan de onderkant op te trekken, door de belastingvrije som significant te verhogen voor alleen de laagste inkomens.
Daarmee maken we dan meteen een aanvang met het stoppen/afbreken van de belasting-loon spiraal waar we in verstrikt zitten. 
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3939
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Wurgcontracten en andere ellende (was: Ervaringen met bezorgdiensten)
« Reactie #44 Gepost op: 04 juli 2022, 18:30:47 »
Zelfs de meest hooggeleerde super begaafde cardiovasculaire chirurg kan niet opereren als de operatiekamer niet door praktisch opgeleid personeel grondig is schoongemaakt na de vorige dag.

Volgens mij is dit de spijker: er is maar één chirurg, die overigens 16 jaar opleiding heeft genoten voor hij zelfstandig  in jou mag snijden. Die operatiekamer schoonmaken, met alle respect: dat zou ik of 100 anderen ook kunnen doen... waarom kan er geen pleidooi voor betere beloning worden gehouden, zonder af te geven op chirurgen, npo of managers? En ik dacht dat je laatste plan was om iedereen te promoten tot management... :D
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2022, 18:40:36 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn