Materieel > Wat zijn we aan het rijden?

FS piano ribassato met 'standaard' stuurstandrijtuig?

(1/11) > >>

Benelux795:
In de categorie Italiaanse spoorwegen: wellicht weet iemand dit… Ik heb een setje ACME verlaagde vloer rijtiugen (Piano Ribassato); kan daar een ‘normale’ MDVC (semi-) pilote TD of TE stuurstand voor?

Ik vind hier op google geen sluitend antwoord op; één plaatje van een 'normale' MDVC stam met een enkele Piano Ribassato, maar niet duidelijk of deze geduwd of getrokken wordt. Andersom zie je overigens wel: standaard MDVC met lagevloer stuurstand..


https://scalaenne.wordpress.com/2013/12/14/livrea-mdvc/

Benelux795:
Aanvulling... Anno nu, in de XMPR kleurstelling, doen ze het wel; zie onder. Deze is overigens trekkend, maar duwend ook.. ;)
Maar het gaat mij erom of deze combi mogelijk is in de originele MDVC Navetta kleuren.

EddyK:
Ja dat is mogelijk, voor zo ver ik weet kan bijna alles met elkaar gekoppeld rijden. Er reden en rijden ook echt de vreemdste combinaties rond, wat het extra leuk maakt daar voor de hobbyist ;D Heb zelfs eens een dubbeldeksstuurstand met de door jou genoemde rijtuigen zien rijden. :)

Benelux795:
Toch kan het niet allemaal door elkaar.. TE en TD kan je niet wisselen; zoals ik het begrijp, hebben ze allebij dezelfde stekker met gelijk aantal polen, maar zijn die anders aangesloten in de cabine/lok voor resp. elektrische- en dieseltractie. En aangezien die ribassato's toch een generatie eerder zijn; wellicht een hele andere stekker...? 

mpol:
Met een Diesel voor de trein kan alleen de MDVC TD als semi pilota gebruikt worden. Alle mogelijke TE semi pilota's met diverse type rijtuigen met electrische tractie.

grt,
Marcel

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie