Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Roco 2242 rijdt belabberd

(1/5) > >>

Hielke Breider:
Hallo allemaal.

Paar dagen geleden heb ik de 2242 van roco aangeschaft (AC en gloednieuw). Na het in elkaar zetten en testritten blijkt dat de loc aardig wat geluid heeft en stotend rijdt. Het spoor schoonmaken al geprobeerd. Hoofdbaan rijdt hij redelijk met een normale snelheid. Op lage snelheden maakt hij meer herrie dan dat hij rijdt. Optrekken gaat ook niet traploos. Mijn vraag is hoe is dit op te lossen?

VAM65:
Graag wat meer info. Gloednieuw = in een winkel gekocht? Zo ja, dan zou ik terug gaan naar de winkel.
Rijd je analoog of digitaal? Indien digitaal, wie heeft de decoder erin gezet? Is het een nieuwe decoder?

Hielke Breider:
Nieuw uit de winkel gekocht. Was de laatste die ze hadden (en de laatste beschikbare 2242 in NL wat ik meekreeg) stond wel in de vitrine. Het is een digitale loc

Klaas Zondervan:
Terug naar de winkel dus.
Hebben ze hem niet laten proefrijden bij aankoop?

Arjan6511:
Wat is jouw definitie van gloednieuw? Lok is in 2015 uitgebracht.
En waarom moest je deze zelf nog in elkaar zetten?

Anyway, het zou een occasion kunnen zijn, of een lok die na 7 jaar nog wakker moet worden. Maar meer nog denk ik aan een los zittende verbinding tussen motor en draaistel. Motor heeft aan beide zijde een opening van kunststof waarin een staafje haakt met aan beide uiteinden een bolletje met 2 pieletjes. Die verbinden motor met draaistellen. Met wat geduld en irritatie weer te bevestigen.

En anders met zwaailamp en sirene terug naar de winkel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie