De rijtuigen van deze trein waren van het type 'Etoile du Nord' van de CIWL, dat wat soberder was dan in Frankrijk ingezette types als 'Fleche d'Or' (misschien omdat men aannam dat zuinige Hollanders minder aan luxueus reizen wilden uitgeven?); van de Etoile du Nord was er zelfs een tweede klasse-variant. In de diverse boeken en artikelen die er iets van laten zien, kun je vinden dat de samenstelling van de trein bestond uit een 4-assige bagagewagen plus een 'couplage' eerste klasse Etoile du Nord-rijtuigen en een couplage tweede klasse EdN-rijtuigen. Een couplage is hier een combinatie van één rijtuig met keuken en één zonder.
Voor de samensteling van de EdN met twee couplages valt nog het volgende te melden. Vrij snel na de start is in het 1e klasse couplage al vrij snel de WPc komen te vervallen, daar zoals je zelf al aangaf de zuinige Hollanders weinig gebruik van maakten. De keuken faciliteiten van de 2e klasse WPc verzorgde dit ook voor de 1e klasse WP. Je kan dus met gemak de de 1e klasse WPc weg laten.