Wat zijn we aan het bouwen? > Al het andere!

Rotsformaties van boomschors

(1/4) > >>

741230:
Ik loop best wel vaak in het bos ben een echte bomen en plantenliefhebber. Zo kwam ik op het idee om dingen uit de natuur te gebruiken voor op de modelbaan. Ik wil hiermee gaan experimenteren. Is er bijvoorbeeld iemand die heeft geprobeerd stukken boomschors te verwerken als rotsformaties?

De kleur van boomschors is ook al best een mooie natuurlijke kleur. En het reliëf van sommige stukken bast is volgens mij bruikbaar om bijvoorbeeld scheuren in een rotswand uit te beelden.

Zo wil ik verschillende soorten bast proberen, en dit ook op een of andere manier te stabiliseren en hard te maken. Misschien met zoiets als voorstrijk, en dan goed impregneren en laten drogen?

Ik ben nu wat aan het verzamelen en ik ga daar eens wat mee proberen. Iemand tips?

puntenglijder:
Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. :)

Ook als jongere oudere is het altijd leuk om wat te leren, dus kom maar op. (y)

Kees.

hervé:

goeievoormiddag,

Realistische rotsen boetseren is niet makkelijk en vraagt ervaring.
Kijk eens hoe   Evan Daes   dit verwezenlijkt: 
buitengewoon fraaie, scherpe rotsformaties die niet lijken op verse kaas, noch op kurkbrokken of boomschors en niet op keukenrol of isolatieplaten ....
( Evan Daes Modelbouw - Minima Forma, tegenwoordig op  F.B. )

Klaas Zondervan:
Het gebruik van boomschors om rotsen na te bootsen is niet nieuw. Ik heb het al eerder gezien. Ik dacht in de boekjes van Hameeteman, maar dat zou ik na moeten zoeken.

Dion:
Ik heb kurkschors gebruikt. Wat ik heb gekocht bij een dierenspeciaalzaak.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie