Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Versterkte uitgangen, ja of nee? Wie weet hoe het zit?

(1/5) > >>

Gerke:
Hoi,

Ik probeer er achter te komen of de AUX 2 en AUX 3 op deze print versterkt zijn. Dan zouden ze dus via een logische uitgang van een decoder aangestuurd kunnen worden. Ik heb een vermoeden dat ze versterkt zijn, maar hoe sluit ik nu bijvoorbeeld een LED op AUX 3 aan?

Mocht ik het mis hebben: laat het me ook maar weten.  :P



Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is.


Fritsprt:
Heeft de print een merk en type? Vreemde stekker zit er trouwens op. Het lijkt mij een 21MTC connector maar ik vraag mij af waarom pootje 6 ontbreekt. Dat zie je nl alleen bij een PluX22 connector. Maar dat kan het niet zijn want dan had het een female connector moeten zijn.

bask185:
Aux uitgangen zijn al versterkt op de decoder zelf. Ik denk daarom dat die 2 transistors bedoeld zijn voor een specifiek doel. Misschien om front / sluit verlichting uit te kunnen zetten of zo iets?

Kun je meer vertellen over de print. Artikelnummer? Artikelnummer van trein waar die in hoort?

Bas

Remunj:
Kleine correctie op Frits. Pootje 17 ontbreekt  :angel:
Maar dat is geen probleem want die wordt niet gebruikt bij de MTC plug.
Waarom die ontbreekt, geen idee  ::)

@Ger
Kan je de foto ook plaatsen zonder de geblurde teksten. Of anders aangeven van wie die print komt. Dit lijkt me een print die door iemand ontwikkelt is als vervangen in een bepaald model loc.
En zit er aan de onderkant ook nog wat?
Waarschijnlijk een doorverbinding van pin 13 naar de AUX3 pad.

AUX3 is trouwens standaard niet versterkt. Maar ESU heeft een speciale versie met type MKL erin waarbij AUX 3 en 4 wel versterkt zijn. Opletten dus wat je doet.

AUX2 is normaal wel versterkt.

Gerke:
Is wel uit een loc, idd. Wat ik wil is de 3e frontlantaarn aansluiten op een eigen AUX,  liefst vanaf de print. Zit nu een LS4 op, waarvan AUX3 en AUX4 niet versterkt zijn. Kan eventueel naar een LS5 toe, die heeft idd. de uitgangen al versterkt. Ik zou vanaf de 21MTC connector met lakdraad zelf wat baantjes kunnen trekken, of rechtstreeks de soldeerpads van de decoder kunnen gebruiken, maar als dat niet hoeft... Vanaf deze print aansluiten is net wat netter en kan de decoder altijd zonder solderen los gehaald worden.
Ik heb het merk even onleesbaar gemaakt, maar het zit in een 6300... Geen verdere info of schema beschikbaar...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie