Wat zijn we aan het bouwen? > Al het andere!

Woningbrand door Modeltrein

(1/4) > >>

Rob Hagg:
In het nieuws kwam ik een bericht tegen dat een volledig appartement in een Bredase flat was uitgebrand.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4075774/uitslaande-brand-in-flat-in-breda-onder-controle-hondje-ongedeerd.
Vanochtend las ik in BN de Stem dat de brand was ontstaan in een accu van een modeltrein waarna een zuurstoffles ontplofte.
Nu staat er verder weinig informatie meer over maar vraag mij wel af in welke modeltreinen met accu’s wordt gewerkt, het enige wat ik kan verzinnen is bij Faller car.

Rob

Besselspoor:
Ik kan me verder weinig voorstellen bij accu's voor de modeltrein, of het zou een draagbaar besturingsobject moeten zijn zoals een draadloze controller.
Je met er overigens toch niet aan denken, brand in je hobbyruimte... :'(

Ronald Halma:
Zeker niet.... eigenlijk moet je naast brandmelders (ik heb er 3 op alle verdiepingen) eigenlijk ook 1 of 2 brandblussers hebben. Niet alleen voor het blussen van je beginnend brandje maar ook voor je eigen vluchtweg.

Ik zie in het artikel niks staan over treintjes, maar het mag duidelijk zijn dat de zuurstof (wss een fles voor medisch gebruik) de grotere brandaanjager is geweest. En puur speculerend zonder enige feitenkennis ;) ; er zijn nog steeds mafkezen die roken terwijl ze aan de zuurstof zitten  ;D

Maar hier zit niemand op te wachten.

Modellbahnwagen:
Nou ja wel een goeie tip hoor. Je moet dus niet roken terwijl je met een zuurstoffles bezig bent ??? ;D

RhBfan:
modeltreinen met accu’s,misschien een lego of playmobiel trein?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie