Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

kortsluiting aan 1 wissel

(1/3) > >>

Dirk:
Allen,

Op mijn baan met peco wissels (electrofrog) werkt alles naar behoren behalve bij 1 wissel, die blijft  kortsluiting geven bij het omzetten. Er zitten een 40 tal wissels in de baan, allen electrofrogs.
ik heb het volgende uitgezocht:
- alle aansluitingen nagekeken, iq exact aangesloten zoals de andere wissels
- decoder verwisseld, dacht aan een probleem in de decoder , geen verandering
-draden omgewisseld (polen) geen verandering, alleen doet het probleem zich dan bij de andere wisselstand voor.
-vorige koppelingen op de ringleiding los gemaakt, geen verandering
- wissel los gekoppeld, dan ook kortsluiting, ik denk dus dat het niet aan de wissel ligt.
- diode kring los gekoppeld, geen verandering.
Nu stopt mijn oplossend vermogen, en wat ook wel heel vreemd is, alles heeft gewerkt tot plots uit het niets dit fenomeen zich voor deed. een sluiting en toen had ik dit probleem. Waar de eerste kortsluiting is ontstaan of hoe, dat weet ik niet meer, dus op welke plaats of oorzaak??? geen idee.
Wie kan me mss een idee aanreiken om verder te zoeken.

henk:
Heb je gecontroleerd of de isolaties in de rails nog wel allemaal isoleren?

Ronald Halma:
Zo uit het niets kan zomaar een opengezaagde isolatie zijn die ineens contact maakt.

VAM65:
Apenhaartje ertussen? Stofzuiger al een keer geprobeerd er overheen te halen?

Dirk:

--- Citaat van: Ronald Halma op 10 april 2022, 11:37:32 ---Zo uit het niets kan zomaar een opengezaagde isolatie zijn die ineens contact maakt.


--- Einde van citaat ---

Dan zou ik verwachten dat het altijd dezelfde pool is , dus altijd afbuigend of altijd recht, maar dat is dus niet het geval.


--- Citaat van: VAM65 op 10 april 2022, 11:40:14 ---Apenhaartje ertussen? Stofzuiger al een keer geprobeerd er overheen te halen?

--- Einde van citaat ---

2 stofzuigers zelfs, een Dapol en de handstofzuiger

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie