Doel:€250.00
Donaties:€160.00

Per saldo:€-90.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 07-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 11:25:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 11:24:49
Kleur achtergrond door Bolramer
Vandaag om 11:24:31
241P SNCF, messing schaal-0, Benoit Semblat door moonlicht
Vandaag om 11:20:47
Witmoosdorf door Eric v C
Vandaag om 11:14:41
US diorama in H0 door MaraNCS
Vandaag om 10:57:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 10:53:51
Treinenmuziek door maartenvdb
Vandaag om 10:46:09
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 10:39:42
Mini baantje `` De visafslag`` door Ben
Vandaag om 10:34:49
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:22:11
Rondom Charlois door spoorzeven
Vandaag om 10:18:39
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 10:06:06
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:05:52
Snelheid regelen decoder 611573 door Ben
Vandaag om 07:06:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
12 October 2024, 23:18:23
Onderstation Vlissingen door WimM
12 October 2024, 23:13:56
Micro Motor inbouwen in Fleischmann BR80 Tandrad (Groene Carl) door Ferdinand Bogman
12 October 2024, 23:11:28
Einde Koemo ballast ??? Update: weer online door Bert55
12 October 2024, 22:50:48
13 oktober open dag Gooische Spoor Groep door Seinhuis
12 October 2024, 22:22:23
Open dag MSG ‘s Hertogenbosch door Peter.v.L
12 October 2024, 22:10:46
Een tram voor de kikker door Rob Ellerman
12 October 2024, 21:47:14
Schip vaart tegen spoorbrug bij Alphen aan den Rijn, nog uren geen treinverkeer door R.C.Grootveld
12 October 2024, 21:21:10
Hoe de wagenbakken los te maken van Roco Abteilwagens? door grossraumwagen
12 October 2024, 21:14:27
Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029 door Huup
12 October 2024, 21:13:17
NS 4300 (in spoor 0) door FritsT
12 October 2024, 18:27:16
MODELSPOOR 2024 by MTD - 19 & 20 oktober 2024 in Edegem (B) door Frans Peeters
12 October 2024, 18:23:44
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door VulcanRaven
12 October 2024, 18:10:54
Klimspiraal met 3 sporen, hoe te bereken met Excel door MOVisser
12 October 2024, 18:08:57
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
12 October 2024, 18:03:02

Auteur Topic: PB Models, ICR-rijtuigen  (gelezen 70270 keer)

MartinMarklin

• Offline Offline
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #315 Gepost op: 03 September 2024, 19:17:18 »
Oei ik loop achter. Vond al dat er weinig reacties waren..... Totdat ik de pagina ververst had....
4020 281-4 grote dank voor alle moeite en de vele mooie foto's.
Kan niet wachten totdat ik bericht krijg van PB!

Fermon Bosman

• Offline Offline
  • Mat'54 766
« Reactie #316 Gepost op: 03 September 2024, 20:03:41 »
Bedankt voor al die mooie foto's van de PB Models ICRmh!!  :D
Ik kan ook niet wachten wanneer ik bericht krijg van PB Models  :)

rr.werff

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #317 Gepost op: 05 September 2024, 13:49:47 »
Het zijn zeker prachtige wagens. Ik heb ze eens gekoppeld met de Piko variant en kwa vorm zijn ze nagenoeg gelijk. Uiteraard zijn er wel kleurverschillen maar dit is ook logisch daar de Piko geen ICRmh is. Zowel de loc als het linker rijtuig is van Piko.

« Laatst bewerkt op: 06 September 2024, 11:51:15 door rr.werff »

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #318 Gepost op: 05 September 2024, 14:17:04 »
Dank voor deze vergelijking. De vorm van de rijtuigen past inderdaad goed voor elkaar, dat misstaat niet!

Jammer dat het geel van de Piko's zo "korrelig" is. Dat is voor mij de reden dat deze afvielen, want verder vond ik ze qua uitstraling wel overtuigen. Of weet iemand of dit inmiddels opgelost is door Piko? Want bij de Beneluxrijtuigen is dat dacht ik niet zo. Vanaf de foto gezien lijkt de blauwe kleur wel overeenkomend.

Groeten,
Rogier

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #319 Gepost op: 05 September 2024, 14:52:45 »
Je moet nog even de trapjes aan de Piko monteren. Dat ziet er gelijk een stuk beter uit.

@Rogier: De Piko Benelux heeft inderdaad wel gewoon normaal geel.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

kar

• Offline Offline
« Reactie #320 Gepost op: 05 September 2024, 19:52:43 »
Vandaag een eerste rijtuig van PB uitgepakt. Eerste indruk is vooral 'onder de indruk'. De detaillering deed mij haast denken met een grotere schaal dan H0 van doen te hebben. Erg fraai, knap. Alleen de elektronica maakt wat geluid, maar dat wordt overstemd door andere rijdende treinen en over een paar jaar ben ik weer wat ouder en hoor ik het waarschijnlijk niet meer.

Is het iemand al gelukt om de decoders van een ander adres te voorzien? Ik deed een poging met de ESU locprogrammer, maar het lukte mij niet om dan de cv waarden uit te lezen danwel te programmeren.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1

Edwin2121992

• Offline Offline
« Reactie #321 Gepost op: 05 September 2024, 21:20:31 »
Rogier, je kan bij deze vergelijkingsfoto eigenlijk niet de kleuren vergelijken. De piko is een ICR zoals afgeleverd in de jaren 80. Toen deze verbouwd werden tot ICRm zijn er andere kleuren gebruikt. Het PBModels rijtuig is zoals de ze nu rond rijden. Als dit in het echt naast elkaar had kunnen staan had je ook kleurverschil gezien.

Groeten Edwin.

spoorijzer

• Offline Offline
« Reactie #322 Gepost op: 06 September 2024, 08:48:15 »
Hoi Edwin,

Daar heb je (vast  ;D) een goed punt. Gelukkig is de foto wel goed bruikbaar voor de algehele indruk  (y).

Groeten,
Rogier

RICROO

• Offline Offline
« Reactie #323 Gepost op: 07 September 2024, 16:33:56 »
Eerder deze week twee rijtuigen besteld. Waren snel binnen en zonder enige twijfel heb ik maar heel zelden zulke mooie modellen gezien. Detaillering en afwerking top. Verpakking top. Service van PB top. Daarom nog twee rijtuigen besteld en vandaag nog weer twee stuks, nu ook de stuurstand.

Bij een dergelijke kwaliteit had ik hogere prijzen verwacht. De prijs-kwaliteit is uitstekend op orde.

Nu toch maar eens kijken naar de andere modellen die worden aangeboden.

Richard

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #324 Gepost op: 07 September 2024, 19:02:03 »
Bij een dergelijke kwaliteit had ik hogere prijzen verwacht.

sssstt.. zeg dat nou niet.. ik vind ze wel prettig geprijsd  ;D
wil er ook nog wel een paar  ;D
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Biesje

• Offline Offline
    • Biesje.nl
« Reactie #325 Gepost op: 07 September 2024, 19:06:39 »
Hoi,

Ziet er allemaal super mooi uit. (y) Ik heb 4 ICR+ rijtuigen besteld na een financiële meevaller. Het mag dan wel een prettige prijs zijn maar ik heb niet altijd even 320 euro in mijn zak branden.

Als ik meer centen af te fakkelen krijg dan moeten er misschien 2 rijtuigen bij voor een langere trein. Of reden deze ook wel met reguliere ICR? Eigenlijk niet over nagedacht bij bestellen maar ik wilde een paar ICR+ rijtuigen omdat ik ooit samen met een collega van de Vakschool in hoofdwerkplaats Haarlem een schaalmodel heb gemaakt (1:25 of zo) om IRM stoeltjes of TALGO (dacht ik, waren Spaanse stoelen) stoeltjes (ook op schaal nagebouwd) te passen en het interieur in te delen als een soort poppenhuis. Ook de tafels met schaakpatroon en backgammon patroon heb ik nagemaakt toen. Patroon steeds verkleinen op het kopieerapparaat van kantoor :P Het speelgedeelte van de kids was ook voorzien, alleen de extra raampjes niet. Sterker nog: de buitenkant werd gewoon geel met blauwe band. De uiteindelijke kleur was nog geheim of niet bekend.

Er werd met een soort endoscoop opnames gemaakt van dit mini interieur. Kan nu allemaal in 3D natuurlijk, maar als je toch een stel tieners in een vakschool hebt opgesloten en 3D CAD programma's nog niet beschikbaar zijn kan je die tieners ook aan het werk zetten :P . Er was ook een TV ploeg die opnames maakte van dit gebeuren, maar ben de naam kwijt. Onze handen waren in een flits in beeld om het interieur om te bouwen van 1e naar 2e klas of zo.

Zocht me het apelazerus, ik dacht dat ik een foto had van een harige prehistorische Biesje die geconcentreerd een zijwand van een ICR aan het maken was. Foto was in Zwart/Wit, ondanks dat er toen toch al kleurenfilm was...

Mvg,

Robert

Fermon Bosman

• Offline Offline
  • Mat'54 766
« Reactie #326 Gepost op: 07 September 2024, 20:01:32 »
Eerder deze week twee rijtuigen besteld. Waren snel binnen en zonder enige twijfel heb ik maar heel zelden zulke mooie modellen gezien. Detaillering en afwerking top. Verpakking top. Service van PB top. Daarom nog twee rijtuigen besteld en vandaag nog weer twee stuks, nu ook de stuurstand.

Bij een dergelijke kwaliteit had ik hogere prijzen verwacht. De prijs-kwaliteit is uitstekend op orde.

Nu toch maar eens kijken naar de andere modellen die worden aangeboden.

Richard

Eerlijk gezegd heeft dit bericht mij best verbaasd. Richard heeft zijn rijtuigen eerder deze week besteld en heeft ze nu al binnen. Maar ik heb ze ruim 2 jaar geleden besteld en ik heb nog helemaal niks gehoord. Of zou het te maken hebben dat hij DC rijtuigen heeft besteld en ik AC rijtuigen? Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet jaloers op Richard en het laatste wat ik wil, is dat ik als een zeurpiet overkom. En ik weet natuurlijk al helemaal niet wat er achter de schermen bij PB Models gaande is. Het enige wat ik hoop, is dat er gauw meer duidelijkheid komt over de levering van mijn bestelde AC ICRmh rijtuigen.

PBModels

• Offline Offline
    • PBModels.nl
« Reactie #327 Gepost op: 07 September 2024, 22:18:48 »
DC Is als eerste in uitlevering.
Daarna volgt AC.

Waarom? Omdat onze fabrikant een foutje heeft gemaakt met de AC rijtuigen. Ze hebben er per abuis gelijkstroom wielen onder gezet. Dat is men nu aan het herstellen zodat ook de AC modellen netjes worden uitgeleverd met de juiste wielen.

Meer in de komende nieuwsbrief.
Komt goed, kost wat tijd.
Het was even door buffelen.

MartinMarklin

• Offline Offline
« Reactie #328 Gepost op: 08 September 2024, 07:01:37 »
Zucht..... En ik maar denken dat AC voor ACtie stond. En DC voor Dromende Chinezen.  :)
Blijf geduldig wachten, maar het doet wel pijn.
« Laatst bewerkt op: 08 September 2024, 07:03:29 door MartinMarklin. Reden: aanvulling »

spoorijzer

• Offline Offline
« Reactie #329 Gepost op: 08 September 2024, 12:38:00 »
De rijtuigen zullen (helaas) in batchen onze kant op komen. Dus nu de IC+ en ICRm (ICRhm? ik weet de exacte benaming niet). Andere versies volgen dadelijk weer. Geeft mij nog even de mogeijkheid tot reflectie en sparen  ;D.

@Biesje: Ik herinner mij dat de IC+ stam geheel uit ICR+ rijtuigen bestond. Ik heb wel eens een foto gezien waar een rijtuig was vervangen door een regulier ICR rijtuig, waarschijnlijk ter vervanging van een ICR+ rijtuig. Vaste samenstellingen met bv plan W ken ik niet. Voor de afwisseling een gewoon ICR rijtuig kan dus wel. Zie bijvoorbeeld:

https://www.martijnhaman.nl/typeicr_icplus.htm

Bijna onderaan zie je als laatste rijtuig een regulier ICR rijtuig achter een IC+ trein. Andersom kwam dus ook wel eens voor.

Groeten,
Rogier