Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 01-08-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ik vind naam+iban gevaarlijk door Tramfan
Vandaag om 17:54:22
Gouda in H0 door fissy
Vandaag om 17:52:07
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing. door dh3201
Vandaag om 17:48:57
ACME set 55080 met NS restauratierijtuig materieel bespreking door clickmaniac
Vandaag om 17:46:31
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 17:29:00
m'n gras, m'n gras! door Marty
Vandaag om 17:25:33
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door Golfer
Vandaag om 17:21:10
OntraXS! 2022, 23-25 september, Spoorwegmuseum door Bor de Wolf
Vandaag om 17:04:16
De groene vingers van Jeroen, het zeeschuim kweekproces door DBCargo
Vandaag om 16:36:56
Heen, En en Weer: de tram. door Huup
Vandaag om 16:35:46
Tussen Vlaamse velden... door hervé
Vandaag om 16:35:13
Verbinding Z21 maintentance tool met Z21 door Sven
Vandaag om 16:31:27
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 16:29:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R v/d Hoven
Vandaag om 16:26:35
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 16:25:39
Uhlenbrock Power 3 probleem door janvanbemmel
Vandaag om 16:20:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:42
Polariteit bepalen van rails door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:35:23
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 15:22:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 15:19:22
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Reinout van Rees
Vandaag om 14:18:54
NS 6000 (in schaal 0) door 1795
Vandaag om 14:01:00
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door Noordernet
Vandaag om 13:14:25
Uit en Thuis, de bouw door Eric B
Vandaag om 12:56:14
Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing door Remunj
Vandaag om 12:42:35
Stekkers door rvredebregt
Vandaag om 12:23:10
Raadplaatje door C-rails
Vandaag om 12:05:32
crash op containerterminal door Edwin2121992
Vandaag om 11:34:38
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 11:29:52
NL-baan in Canada door mass am see
Vandaag om 11:17:44
  

Auteur Topic: 20 toen  (gelezen 24992 keer)

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: 20 toen
« Reactie #90 Gepost op: 19 februari 2022, 10:42:08 »
De volgende ochtend vroeg op en naar het station van Bingen voor een rit met de Amtrak naar Vancouver, WA.


In Vancouver, WA, vertrok de trein zonder ons.


Wij gingen met onze busjes verder naar Portland, OR, omdat de trein veel langer doet over dat stukje dan als je het met een auto doet.

Onze reisleider kwam daar uit de buurt, dus hebben wij diverse bezienswaardigheden bekeken waaronder deze EMD F7 locomotief.


Deze lok stond bij een lokloods waar een groep vrijwilligers historische railvoertuigen restaureerde en onderhield.
Helaas was er niemand aanwezig om ons rond te leiden en op het buitenterrein stonden de voertuigen zo dicht op elkaar dat je er verder geen fatsoenlijke foto's kon maken.

Daarna ging het via Astoria, OR, naar Seaside, OR, voor de overnachting.
Het hotel stond praktisch op het strand en dat was wel mooi om een wandeling te maken.


De volgende dag ging het langs de kust naar Wheeler, OR, voor een rit met de excursietrein van de Port of Tillamook Bay Railroad.
De begroeing langs het spoor was echter zo overvloedig dat er met goed fatsoen geen foto onderweg gemaakt kon worden, zie bijv. deze brug uit 1929 die wij passeerden


Eindpunt van de excursie was in Timber, OR, alwaar een lunch (inclusief voor de excursiegangers) geserveerd werd voor de terugreis werd aanvaard.
Zo'n beetje de hele trein:


En de locomotieven:


De zwart/wit lok is een EMD GP9 en de groene ex BNSF is een EMD SD9.

De Amerikanen waar ik mee op reis was werden helemaal lyrisch van de wig-wag:


Het scheen iets bijzonders te zijn dat een wig-wag nog in het wild aan te treffen was, het ding werkte nog ook trouwens.

Wij maakten slechts een enkele reis dus ging het na de lunch met de busjes weer naar Portland, OR, waar de reis van de organisatie eindigde.

Ik had mijzelf nog een toetje gegund, dus word vervolgd.
Groeten van Teun.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2771
Re: 20 toen
« Reactie #91 Gepost op: 19 februari 2022, 11:59:18 »
Mooi verslag van een schitterende reis.
Groeten,
Richard

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: 20 toen
« Reactie #92 Gepost op: 20 februari 2022, 08:44:06 »
Dank je wel Richard, maar alle complimenten voor Chris Skow van, toen nog, Trains Unlimited Tours en onze reisleiders die vaak wat extra's boden om de ervaring nog te verbeteren.

Maar ik had mijzelf nog een toetje beloofd, ik was nu eenmaal in het Noord Westen van de USA.
Dus de volgende dag met Amtrak naar Vancouver, BC, jawel, in Canada.
Tot mijn stomme verbazing werd in Seattle elke reiziger naar Canada in een bus geladen en dan denk je net als thuis in een keer door te rijden, nou vergeet het maar.
Aan de grens iedereen de bus uit, inclusief bagage en naar de douane/immigratie.
Bagage controle, paspoort controle, het hele circus.
Na goedkeuring weer dezelfde bus in en verder naar Vancouver, BC.

De volgende dag mij als een echte tourist gedragen en diverse bezienswaardigheden in en nabij Vancouver bezocht, waaronder 's-avonds de Vancouver Lookout vanwaar je een mooi uitzicht over de omgeving hebt.


De volgende dag dan naar het station voor een ritje met de Rocky Mountaineer trein met als eindbestemming Calgary, AB.

Kort na vertrek passeerden wij een brug over de Fraser River:


Voor de zelfbouwers het T. Kilby hotel and General Store in Harrison Mills, BC.


Het eerste deel van de reis ging door het dal van de Fraser River, soms werd dat dal erg smal zoals hier bij Hell's Gate:


Soms werden wij op een zijspoor gezet om te wachten op een tegenligger zoals hier bij Jaleslie:


Wat er nog achter "mijn" wagon kwam:


En daar is de tegenligger:


De leidende lok is een GE Dash 9-44WL.

Aan het eind van de middag arriveerden wij in Kamloops, BC, alwaar iedereen naar een hotel werd vervoerd voor de overnachting.
De volgende ochtend ging het weer naar de trein voor de verdere reis naar Calgary via Banff.

In Kamloops was de trein gesplitst in een deel naar Jasper, AB en het deel waar ik in zat naar Calgary, AB.
Wat er nog achter "mijn" wagon volgde:


Wat ervoor zat:


En als laatste foto de vlakte tussen Banff en Calgary.


Bij aankomst in Calgary was het inmiddels al donker, ik werd met een taxi, inclusief, naar het hotel gebracht en de volgende dag ben ik dan naar huis gevlogen.

Alles bij elkaar was het een schitterende reis waarop ik erg veel gezien heb en veel interessante mensen heb ontmoet.
Ik moet natuurlijk niet het weer vergeten want dat heeft ook ontzettend meegewerkt, het was zo'n beetje de hele reis warmer dan 30°C, soms wel eens iets te warm naar mijn smaak maar dat mocht de pret niet drukken.
Groeten van Teun.

Kaptein Koek

  • Online Online
  • Berichten: 91
Re: 20 toen
« Reactie #93 Gepost op: 20 februari 2022, 10:35:13 »
Dank je voor het leuke verslag met mooie foto's Teun.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd

Entity

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Re: 20 toen
« Reactie #94 Gepost op: 20 februari 2022, 13:57:55 »
Mooi verslag, dank je voor het delen!

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: 20 toen
« Reactie #95 Gepost op: 21 februari 2022, 09:26:05 »
Graag gedaan heren, als ik weer wat tegen kom tijdens het dia's scannen meld ik mij weer.
En fijn dat jullie het mooi vonden.
Groeten van Teun.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1383
Re: 20 toen
« Reactie #96 Gepost op: 22 februari 2022, 00:10:48 »
Indrukwekkend. Bedankt.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.