Lang niet alle DR E44's hebben die ingekorte handrail; zie mijn eerdere foto met de isolatoren.https://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_E_44#/media/Datei:DRG_Class_E44_Leipzig.jpg
Bij de DB is de dakrand verlengd om elektrocutie te voorkomen als de ramen van de lok met aangelegde stroomafnemer gewassen werd.
Weer wat geleerd; dacht eerlijk gezegd dat dit tegen hinderlijke zonneschijn was.. ? Maar waarom dan alleen E94 en E44? En niet bijv 116..? Oudere SBS zet je toch alleen per 2 aan de draad? Bovendien; zowel E44 als E94 hadden al een uitbouw boven de ramen. Dan moet je wel heel veel moeite doen om nog iets te raken... Afijn. Zoveel vragen. Dsicussie is overigens al eerder gevoerd https://www.stummiforum.de/t121944f20-Die-Vord-cher-der-E.htmlEn weet je wat, ik weet het goed gemaakt: jij vindt het model niet het meest op de DR-variant lijken, ik wel. Ok?
Een 116 heeft de panto’s verder naar binnen liggen. Bij een E44/94 steken de panto’s in neergelaten stand over de dakrand. ...Sommige loks hadden sleepstukken gekregen waarmee het niet per sé nodig was om beide aan de draad te hebben.