Het gaat niet zo snel,
Reactie #127Hallo,Ik volg dit draad je met genoegen. Leuk dat de grote Sik aan het revivalen is. Ben niet bang voor concurrentie hoor .Een antwoord op een paar vragen.Citaat van: Gerrit F op 28 april 2008, 14:11:57 Radstand volgens Sobat: 45 mm. Radstand Fleischmann: 40 mm. Radstand volgens "mijn" tekeningetje: 47mm.De radstand (fabrieks/NS tekening) is 4000 mm, dus 1:87 is 46 mm.Van het schuifdak zijn helaas geen goede foto's. De enige bruikbare staat in het boek Diesellocomotieven in Nederland op p. 138. Gesprekken met personen (waaronder een machinist van toen) bevestigen de uitvoering zoals op de mijn uitvoering (Dutzrail.nl). ook op de tekeningen (Utrechts Archief) staan het luik niet (wat zeer vreemd is). Ook op de tekeningen van de NVM staat het luik niet.Kleurenfoto's heb ik tot op heden niet gezien; zullen er ongetwijfeld zijn in de (niet toegankelijke of niet ondekte) archieven van deze en genen. Moeten er echt wel zijn.Ik heb overigens voor de bouwers (5 maal?) in dit draadje nog wel locschilden, werkspoorplaten en SKF logo's ter beschikking. Ik heb er ruim voldoende van. Ook nog decals voor op de bufferbalken.Als je me een PM stuurt of mailtje naar info@dutzrail.nl stuur ik ze graag (kosteloos) toe.Succes met bouwen verder.Met vriendelijke groeten,Richard
Waarschuwing: er is al bijna 5 jaar geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.