Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Piko, wisselaandrijving onder tafel. MTB MP1 geschikt, alternatieven?

(1/10) > >>

ronaldvd2000:
Hi,

Ik heb al een tijdje Piko wissels en de bijbehorende electrische bediening in gebruik.  Dit zou ik willen veranderen naar een "onder de baan" bediening want dit langwerpige zwarte plasic behuizing is eigenlijk lelijk....

Dus lezen in het forum en je komt bij de MTB MP1 terecht.  Een nette oplossing deze links/rechts "schuif" beweging  :-)

Ik ben benieuwed of er nog andere servo merken zijn die een "schuif" beweging maken?  Heb er diverse gezien maar geen links/rechts schuif beweging.

Heeft iemand een goede tip?  :-)

72sonett:
Zoek op "lineaire servo".

Klaas Zondervan:
Om te beginnen: een MP1 is geen servo. Het is een motoraandrijving die je met gelijkspanning aanstuurt.
Ik denk ook dat je niet verder hoeft te zoeken. Over de MP1 heb ik nog geen slechte berichten gelezen. Er is ook nog een MP5, dat schijnt een verbeterde uitvoering te zijn.
Verder is er nog de MP6, maar die is qua aansluiten wat ingewikkelder.

VvKan:
Tillig 86112 is ook een wisselmotor met een schuifbeweging.  In tegenstelling tot andere wisselmotoren werkt die op wisselstroom.
Een bijkomend voordeel van de Tillig vind ik, dat je ze tot wisselstraten aaneen kunt schakelen, zodat je bijvoorbeeld met 1 knop alle wissels kunt stellen om van een ingaand spoor naar spoor x te kunnen rijden, zoals in een station.  Uitrijden vanaf een (stations)spoor naar een gemeenschappelijk uitgaand spoor idem.

ex-DR V100:
Heeft Piko geen ombouw -setje voor onder de baan? Het andere spul heb je toch al, als je tenminste hier tevreden mee bent.

Marc

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie