Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€85.00
Per saldo:
€-165.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 20-05-2022
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ex-DB TEE VT11.5 krijgt nieuw leven bij Railadventure
door
laurent
Vandaag
om 00:42:39
functiemappen decoder Doehler & Haass
door
saskia
Vandaag
om 00:29:35
Raadplaatje
door
frank002
Vandaag
om 00:09:53
Russische pantsertrein in Oekraïne video
door
Maartenw
Vandaag
om 00:01:27
Rondom Charlois
door
Alewijn
23 mei 2022, 23:52:46
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
23 mei 2022, 23:45:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
NS1220
23 mei 2022, 23:11:09
Eén compressor en een hoop vragen
door
jerrytrein
23 mei 2022, 22:54:30
No Slot!
door
Ronald Koerts
23 mei 2022, 22:34:09
Airbrushes, wat is de beste tool en wat zijn de verschillen?
door
Ivo tB
23 mei 2022, 22:24:47
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
Rob Ellerman
23 mei 2022, 22:17:23
De Hoekse Lijn open
door
hrp
23 mei 2022, 22:06:30
Bahnstrecke 5867
door
Edsko Hekman
23 mei 2022, 21:47:48
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
door
Jeroen Water
23 mei 2022, 21:46:58
"Gordijnen" in ligrijtuigen/couchetterijtuigen.
door
Ronald69
23 mei 2022, 21:29:32
Roco 1601 verenstaal aandrijving vervangen voor cardan as
door
erikkral
23 mei 2022, 21:15:31
Boshuyser hondenbot, (poging tot) een eerste baan in h0
door
damngrazy
23 mei 2022, 20:53:15
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
23 mei 2022, 20:41:17
Stoomtrein Goes-Borsele: Wat zijn we aan het bouwen
door
Duikeend
23 mei 2022, 20:24:39
Bouw van mijn LTM-Garrat in spoor-0
door
1795
23 mei 2022, 20:17:31
Hoe zaag je een Lima hondekop door?
door
Duikeend
23 mei 2022, 20:01:02
Voordelige treinkaartjes
door
Karben
23 mei 2022, 19:57:12
Baanplannen van langgerekte stations
door
Jeronimos
23 mei 2022, 19:53:47
Oneindige Overslag 0e RC
door
Sven
23 mei 2022, 19:18:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
23 mei 2022, 18:51:27
1st Dutch US Convention, 21 en 22 mei 2022, Aalten
door
Ben
23 mei 2022, 17:01:25
Mooi weer om buiten te spelen
door
JaJo
23 mei 2022, 16:59:26
Piko 59482 NS 6495 hoe gaat het draaistel open?
door
Klaas Zondervan
23 mei 2022, 16:43:16
NS 2600 Beel (CAD) - Overall Winnaar Onshape World Competition 2022
door
Rob Ellerman
23 mei 2022, 16:20:22
Kleine H0-modelbaan, DB tijdperk III
door
tijgernootje
23 mei 2022, 15:45:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter (gelezen 455 keer)
Jeronimos
Offline
Berichten: 8028
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Gepost op:
27 januari 2022, 10:33:37 »
Een informatief filmpje:
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter. Over het (slechte) reilen en zeilen bij DB Cargo.
https://www.youtube.com/watch?v=gkbCO_ljOj8&ab_channel=hrfernsehen
Gelogd
Jeroen
Hlv53
Offline
Berichten: 437
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #1 Gepost op:
27 januari 2022, 15:14:53 »
Tja, het antwoord cq oplossing wordt eigenlijk verschillende malen gegeven: reizigerstreinen moeten geen voorrang meer krijgen. Rijden ook echt alleen maar in de weg.
Gelogd
Hlv53
Offline
Berichten: 437
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #2 Gepost op:
27 januari 2022, 15:26:31 »
Maar de grootste schuldige is DB Netz, of liever gezegd de politiek. DB Netz schrapt constant sporen en rijpaden van DB Cargo. DB Cargo kan eenvoudigweg niet concurreren met privé-ondernemingen, juist omdat het zo'n politiek beladen beestje is. Enfin, zal niet op korte termijn veranderen.
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 6605
Forummoderator
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #3 Gepost op:
27 januari 2022, 17:35:04 »
Best een aardig filmpje! Bedankt voor het doorgeven.
Een paar nuanceringen:
- Het schrappen van sporen en rijpaden door "Netz", daar zijn (neem ik aan) de niet-DB-vervoerders in even grote mate het slachtoffer van, niet alleen DB cargo.
- In het filmpje worden er van DB Cargo twee negatieve dingen gezegd: ze reageren/handelen niet snel in vergelijking met de particuliere vervoerders. En ze hebben veel oude loks.
Het filmpje is realistisch/eerlijk over de tijd die alles kost. Lokwissel met alles eromheen? Zo een half uur kwijt. Van een gemengde goederentrein alle koppelingen losmaken voor het heuvelen: minuutje of anderhalf à twee per wagen, dus ongeveer een uur voor een hele trein. Controle van een goederentrein? Ook ruim een halfuur. Enz.
Een algemene wens is meer electrificatie. Al dat lokwisselen...
Aardig dat ze de houtverwerkende industrie erbij betrokken. Duidelijk een onderneming die graag van het spoor gebruik maakt omdat hout een duidelijk zwaar massa-goed is en er best wel afstanden af te leggen zijn. Maar ja, de problemen.... Waar vind je nog een losweg? 60km rijden. En het is geen geasfalteerde losweg, maar het soort moeras waar je een tank voor nodig hebt.
Aan de andere kant.... als je de infra en de loswegen en het fijnmazige netwerk allemaal behoudt kost het je klauwen met geld. Er wordt ook flink verlies geleden.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Hlv53
Offline
Berichten: 437
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #4 Gepost op:
27 januari 2022, 19:47:02 »
Nu wordt de suggestie gewekt door de reporter dat DB Cargo het infragebeuren stelselmatig verwaarloost. Dat zou misschien kunnen voor de de terreinen die ze in bezit heeft, maar het merendeel is niet eens van DB Cargo, laat staan de sporen. Deze zijn in beheer van DB Netz en daar heeft DB Cargo niets over te zeggen (of toch niet veel). Dat vind ik persoonlijk het jammere van dit filmpje, dat eigenlijk bij de verkeerde instelling aangeklopt wordt.
DB Netz gaat over de bovenleidingen, sporen, rijpaden etcetera, niet DB Cargo of de privémaatschappijen.
Daarnaast is het inderdaad zo dat DB Cargo verlies (en veel) lijdt, maar dat is ook wel een beetje inherent aan wat de politiek ervan gebakken heeft en welke rol DB Cargo moet spelen.
Mvg Bas
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter