Stoelen van de deur af gericht, klopt volgens mij wel:https://cdn.webshopapp.com/shops/64861/files/75132998/800x1024x2/nvm-2005026-intercity-buurlandrijtuig-bkd-type-icr.jpgSaai interieur, als je het naast de andere ziet; snel kap er weer op! Zie je die conducteursruimte ook niet
Jos, net even de tekening bekeken. De ICR BKD (het model van PIKO) had oorspronkelijk geen conducteursruimte. Die is er later pas ingebouwd, bij de ombouw tot BDs denk ik. Ik denk dus dat PIKO een oorspronkelijk rijtuig met een nieuw interieur heeft gecombineerd: foutje dus zou ik zeggen. Misschien dat kenners (Martijn Haman) hier nog wat aan hebben toe te voegen.
Maar al gauw begonnen de heren en dames conducteur zich te beklagen dat die conducteursruimte te krap was om daar met zijn tweeën in te zitten (klaverjassen, etc.). Toen heeft NS al vrij snel besloten om maar liefst vier zitplaatsen in de reizigersafdeling op te offeren
Stilletjes(?) toegevoegd aan de website van ExactTrain. Een tweede Hispeed set met een stuurstandrijtuig. Of ik heb de aankondiging eerder gemist EX11130 B (Endwagen)EX11131 AEX11132 BEX11133 BDEX11134 AEX11135 BEX11136 B (Endwagen)EX11137 Bds