Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-05-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ex-DB TEE VT11.5 krijgt nieuw leven bij Railadventure door laurent
Vandaag om 00:42:39
functiemappen decoder Doehler & Haass door saskia
Vandaag om 00:29:35
Raadplaatje door frank002
Vandaag om 00:09:53
Russische pantsertrein in Oekraïne video door Maartenw
Vandaag om 00:01:27
Rondom Charlois door Alewijn
23 mei 2022, 23:52:46
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
23 mei 2022, 23:45:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door NS1220
23 mei 2022, 23:11:09
Eén compressor en een hoop vragen door jerrytrein
23 mei 2022, 22:54:30
No Slot! door Ronald Koerts
23 mei 2022, 22:34:09
Airbrushes, wat is de beste tool en wat zijn de verschillen? door Ivo tB
23 mei 2022, 22:24:47
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Ellerman
23 mei 2022, 22:17:23
De Hoekse Lijn open door hrp
23 mei 2022, 22:06:30
Bahnstrecke 5867 door Edsko Hekman
23 mei 2022, 21:47:48
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking. door Jeroen Water
23 mei 2022, 21:46:58
"Gordijnen" in ligrijtuigen/couchetterijtuigen. door Ronald69
23 mei 2022, 21:29:32
Roco 1601 verenstaal aandrijving vervangen voor cardan as door erikkral
23 mei 2022, 21:15:31
Boshuyser hondenbot, (poging tot) een eerste baan in h0 door damngrazy
23 mei 2022, 20:53:15
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
23 mei 2022, 20:41:17
Stoomtrein Goes-Borsele: Wat zijn we aan het bouwen door Duikeend
23 mei 2022, 20:24:39
Bouw van mijn LTM-Garrat in spoor-0 door 1795
23 mei 2022, 20:17:31
Hoe zaag je een Lima hondekop door? door Duikeend
23 mei 2022, 20:01:02
Voordelige treinkaartjes door Karben
23 mei 2022, 19:57:12
Baanplannen van langgerekte stations door Jeronimos
23 mei 2022, 19:53:47
Oneindige Overslag 0e RC door Sven
23 mei 2022, 19:18:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 mei 2022, 18:51:27
1st Dutch US Convention, 21 en 22 mei 2022, Aalten door Ben
23 mei 2022, 17:01:25
Mooi weer om buiten te spelen door JaJo
23 mei 2022, 16:59:26
Piko 59482 NS 6495 hoe gaat het draaistel open? door Klaas Zondervan
23 mei 2022, 16:43:16
NS 2600 Beel (CAD) - Overall Winnaar Onshape World Competition 2022 door Rob Ellerman
23 mei 2022, 16:20:22
Kleine H0-modelbaan, DB tijdperk III door tijgernootje
23 mei 2022, 15:45:48
  

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 33798 keer)

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3098
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #105 Gepost op: 28 januari 2022, 08:29:29 »
Ik denk dat ik het volgende ga proberen:

Ik bestel de LSM en als het niet geleverd wordt in april dan bestel ik het af en switch ik naar ET. Als mijn winkelier wil meewerken iig

En ja, ik zou heel graag ET steunen, maar dat doe ik dan maar via andere aankopen. Ik vind consistentie in typen iig belangrijk, ook al zullen verschillen klein zijn. Daarom heb ik ook alleen maar Plan W van LSM en niet van Artitec.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Spoor010

  • Offline Offline
  • Berichten: 282
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #106 Gepost op: 28 januari 2022, 09:47:38 »
Ik zou liever een keuze maken als ik de wagons van LS en ET naast elkaar kan beoordelen.
Nu is er weer een soort van "druk" om snel te bestellen omdat mensen bang zijn dat de wagons weer snel uitverkocht zijn.

Met vriendelijke groeten uit Rotterdam, Frank.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2073
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #107 Gepost op: 28 januari 2022, 14:13:18 »
Dat is de gekte die we zelf creëren. Daar kun je natuurlijk aan meedoen, of niet. Als je niks wilt missen zou ik zeggen: beide bestellen, vergelijken en wat je niet wilt doorverkopen (y)
(paar jaartjes wachten tot er weer mensen zijn die er honderden euro's voor over hebben)

metresil

  • Offline Offline
  • Berichten: 268
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #108 Gepost op: 28 januari 2022, 15:04:16 »
Gekte krijg je vanzelf als de aantallen niet zo hoog liggen zoals vroegah ......  als je een model '' heeeel huueeel '' erg graag wilt hebben zal ik niet wachten tot ze in de winkel liggen.... maar gelijk voorbestellen.
metresil     ook op youtube

Spoor010

  • Offline Offline
  • Berichten: 282
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #109 Gepost op: 28 januari 2022, 17:39:16 »
"Gekte krijg je vanzelf als de aantallen niet zo hoog liggen zoals vroegah ……"

En daar gaat het in mijn ogen nu vaak mis.
Regelmatig lees je:  "De oplage is veel te klein om een nieuw Nederlands model op de markt te brengen."
Terwijl zo'n kleine oplage vaak snel uitverkocht is.
Had de oplage dan niet gewoon groter moeten zijn?
Dan kunnen de fabrikanten er toch meer van verkopen en dus ook een grotere omzet krijgen?




« Laatst bewerkt op: 28 januari 2022, 17:42:12 door Spoor010 »
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam, Frank.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3078
    • Flickr
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #110 Gepost op: 28 januari 2022, 17:59:01 »
Niet als ze inschatten die (wel rendabele) oplage niet te kunnen verkopen, natuurlijk
NS, NMBS, DB, SNCF, CFL, IR en BR

metresil

  • Offline Offline
  • Berichten: 268
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #111 Gepost op: 28 januari 2022, 21:30:26 »
Had de oplage dan niet gewoon groter moeten zijn?
Dan kunnen de fabrikanten er toch meer van verkopen en dus ook een grotere omzet krijgen?

Grote oplage,s   dat is niet meer tegenwoordig , wat je niet snel verkoop of te lang blijft liggen is allemaal dood kapitaal , fabrikanten willen zo snel mogelijk hun geld terug om opnieuw te inversteren.....  8)
metresil     ook op youtube

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1412
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #112 Gepost op: 28 januari 2022, 23:07:13 »
Allemaal leuk en wel.
Maar laat ze eerst maar komen die rijtuigen, dan zal ik wel beoordelen over de aanschaf.
Tot nutoe ben ik content met mijn lsm.
Maar! Als deze van Lsm nu niet vootbereid zijn op binnenverlichting  en etc. (Wat dat ook mag zijn)
Geef ik deze van ET zeker een kans.
Dus rustig blijven en geduld hebben.

Doei

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1852
    • Biesje.nl
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #113 Gepost op: 29 januari 2022, 04:21:36 »
Het lijkt 'flauw' van LS Models om dit te doen. Maar wellicht is het juist andersom. Misschien had LSM net dikke plannen gemaakt in het geniep om op Neurenberg als dikke verrassing aan te kondigen dat ze met de rijtuigen komen, maait ET het gras onder hun schoenen vandaan :P Wat moet je dan doen als je net alles al geregeld hebt met de fabriek in China en de productie net gestart is? Dan moet je toch proberen om alvast klanten op de hoogte te brengen voor ze teveel focussen op ET.

Wat betreft de markt zelf: het is natuurlijk gunstiger als een fabrikant lekker veel winst maakt met NL spul, dan zijn ze gewilliger om meer te ontwikkelen voor ons, het gaat om knaken voor hun. Nadeel is dan dat ze er een flinke prijskaart aan kunnen/zullen hangen. Als beide fabrikanten moeten gaan dumpen is dat nu even gunstiger voor ons. Joepie, dan hebben we een ICR voor 70 of zelfs 60 euro ipv 80 (of wat voor prijzen dan ook). Maar daar schiet een fabrikant niks mee op als ze voor kostprijs leveren en het haalt de motivatie weg om weer wat nieuws te maken. Concurrentie is mooi, maar niet als de producent er (bijna) niets aan verdient.

Als LS Models de mallen inderdaad kon 'redden' dan is het dus nog steeds een grote slag voor ET, Die hebben net de knip moeten trekken om de mallen te laten maken. En dan hoop ik dat het toch allemaal zo uitpakt dat iedereen er lekker aan kan verdienen en wij mooie modellen kunnen kopen voor mooie prijzen.

Mvg,

Robert (die genoeg LSM ICR heeft en eigenlijk geen extra nodig heeft)

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #114 Gepost op: 29 januari 2022, 07:53:49 »
Ik ben het eens met Robert ( Biesje ) Normaal gesproken zou  het bijna tijd zijn voor de beurs in Neurenberg. Dus het kan inderdaad zo zijn dat LS al bezig was met ICR en de modernere varianten.

Zij waren wel de eerste die met ICR in exact 1:87 kwam en dat ze nu aangekondigd zijn door ET komt voor LS ook als verassing.

ET heeft jaren de tijd gehad nadat LS niet meer geproduceerd werd en de vraag hoog was en de prijzen van LS op verkoopsites door het dak gingen. Dus dan zeg ik bijna " eigen schuld, te lang gewacht "

Ik ben wel blij met de aankondiging van LS. De 3 ICR wil ik graag hebben. Heb er niet zoveel en ook de oudere serie met de iets lichtere kleur. Lig ik niet wakker van, want komen aardig overeen met de Artitec plan W kleur. In het echt werden treinen ook bleker. Iets met wassen met oxaalzuur wat ze vroeger deden of zoiets.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3078
    • Flickr
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #115 Gepost op: 29 januari 2022, 08:21:22 »
LS Models plant al vele jaren (in elk geval na het MG tijdperk) geen releases specifiek rond Neurenberg, dat doen ze het hele jaar door.
NS, NMBS, DB, SNCF, CFL, IR en BR

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #116 Gepost op: 29 januari 2022, 08:32:43 »
Goedemorgen Sicco,

Oké, dan komt het misschien nu toevallig zo uit rond de tijd van Neurenberg. Dan nog had ET er eerder mee aan de slag kunnen gaan. De vraag is er al jaren.

Iedereen moet zelf kiezen of hij of zij LS of ET wil. Beter keuze uit twee merken ( of drie als Piko er ook mee zou komen ) als helemaal niet verkrijgbaar in de winkels. Ik ga voor LS omdat ik daar naast ICR ook de Benelux en de Olympische zevendelige set van heb.

Vriendelijke groet Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2022, 08:35:44 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #117 Gepost op: 29 januari 2022, 08:55:59 »
Zo ga ik maar s sparen voor een stuurstand van LSM. De rijtuigen verkopen heeft nu geen enkele zin meer. Ik zag de prijs zakken van 310 ps naar niks  ;D ;D ;D

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #118 Gepost op: 29 januari 2022, 11:19:27 »
Ik vraag me voor beide merken af wat de gedachte is achter het uitbrengen van een aantal losse ICRm. Puur om de ander een loef af te steken?
Want de rijtuigen zijn in te zetten als losse rijtuigen. Dus inzetbaar gemengd met andere typen. Als homogene stam van drie of vier rijtuigen slaat het nergens op.

Hopelijk kondigt ET voor 2023 een fatsoenlijke TD-7 aan met deurknoppen.

En ook bij deze het vriendelijk verzoek aan beide merken om rijtuignummers en/of stamnummers bekend te maken. Dat maakt het aankopen wat makkelijker.

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #119 Gepost op: 29 januari 2022, 11:34:54 »
Ik vraag me voor beide merken af wat de gedachte is achter het uitbrengen van een aantal losse ICRm. Puur om de ander een loef af te steken?
Want de rijtuigen zijn in te zetten als losse rijtuigen. Dus inzetbaar gemengd met andere typen. Als homogene stam van drie of vier rijtuigen slaat het nergens op.
Er zijn diverse foto's bekend van o.a. de Ardennenexpress met slechts 3 of 4 rijtuigen. 3 rijtuigen zelfs zonder en 4 in combinatie met het oranje bagagerijtuig van de NMBS. En stammen van 3 of 4 rijtuigen hebben dus samen met Stalen D's gereden. En zonder D's reden slechts 4 rijtuigen via Venlo naar Köln achter een DB 103. Slaat echt WEL ergens op.

Groet, Raymond van den Hoven.
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !