Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 01-08-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

m'n gras, m'n gras! door bask185
Vandaag om 12:06:43
Van DAF FM1600 naar DAF FM1600 DF - Defensie Lijndienst door ronald1956
Vandaag om 11:41:23
V160 de meest kloppende/mooiste door ex44
Vandaag om 11:25:06
€2 Rommelmarkt Pola Station B655 opknappen. door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 11:10:26
Lasersnijden/graveren met diode laser door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:59:55
Groot Bruntendijk ontmanteld, Leve Klein Bruntendijk. door Huup
Vandaag om 10:57:49
Liliput BR 45 wil niet rijden. door 008200
Vandaag om 10:41:25
Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing door Falcon10
Vandaag om 10:27:09
Heen, En en Weer: de tram. door Huup
Vandaag om 10:18:13
Awe Viaduct door bask185
Vandaag om 09:53:18
Museumdepot Beekbergen in H0 door Jozz
Vandaag om 09:47:43
Leiden Centraal op N schaal door Mitchell
Vandaag om 09:05:51
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 09:03:40
Dat overkomt mij niet. door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:48:42
ssn 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc door Floris
Vandaag om 07:32:55
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:13:02
BoB: diorama/minibaan annex programmeerspoor op boekenplank (H0, 75x25) door Peter J K
Vandaag om 00:12:28
Waar zou je een 3D printpen voor kunnen gebruiken? door MOVisser
Vandaag om 00:05:34
Bouw van een GTR - 4-assige kolenwagen van de NS door Rob Ellerman
08 augustus 2022, 23:14:49
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing. door ad.M
08 augustus 2022, 23:11:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jeronimos
08 augustus 2022, 21:43:52
Kranenberg, een exercitie in code 70 door NS264
08 augustus 2022, 21:38:34
wissels dcc vriendelijk. door meino
08 augustus 2022, 21:28:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS1220
08 augustus 2022, 21:07:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door NS1220
08 augustus 2022, 20:56:59
Frans loodsje et cetera door tothebeach
08 augustus 2022, 20:38:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Marco1044
08 augustus 2022, 19:06:31
Russische pantsertrein in Oekraïne video door bask185
08 augustus 2022, 17:54:10
Update: baan in de tropen door Eric v C
08 augustus 2022, 17:03:22
  

Auteur Topic: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu  (gelezen 7187 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 3530
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #30 Gepost op: 14 januari 2022, 16:26:22 »
ReneN: Weer een enigzins vage lap tekst, dus de vraag blijft hetzelfde: Hoe dan?

Leg eens uit hoe jij vanaf Utrecht 200 wil rijden op de route zoals je beschreef?

ReneN

  • Gast
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #31 Gepost op: 14 januari 2022, 17:39:51 »
Op https://infrastruct.wordpress.com/tag/spoorlijn/ staat een hele lijst van infrastructurele plannen met uitleg over HSL- of snellere verbindingen in Nederland. Ook Utrecht - Amersfoort. Mss eerst eens doorlezen?

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 3530
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #32 Gepost op: 14 januari 2022, 18:55:43 »
Waarom? Jij begint er toch over dus is het toch logisch dat jou om uitleg wordt gevraagd?

Je geeft eerst aan "dat 200 in veel landen al normaal is" en geeft aan dat dat in Nederland ook zou moeten kunnen, waarbij je het niet over een soort HSL hebt. Dan komen er meerdere reacties met vraagtekens die je ook niet ontkracht. Wel zwak je de regio af, eerst na Zwolle en nu na Utrecht.

Het gaat van een persoonlijke mening/visie naar schermen met een  of andere link waar ik niet op ga klikken.

Dus: hoe wil jij met 200 van Utrecht naar Zwolle en verder?

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 897
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #33 Gepost op: 14 januari 2022, 19:30:14 »

Mooi, met 200 door de boog van Harderwijk. Zit iedereen links in de trein. :laugh:
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2022, 23:51:17 door Bert van Gelder. Reden: Citaat overbodig.. »
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 3530
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #34 Gepost op: 14 januari 2022, 19:56:08 »
Ja, ik zag het ook voor me en ook die beelden van die trein die in Spanje in een boog er uit vloog  :-\

Benieuwd hoe Rene dat wil gaan doen!

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 22846
    • Pagina van klaas
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #35 Gepost op: 14 januari 2022, 20:01:37 »
Beetje afremmen. In de boog bij Rotterdam in de HSL richting Amsterdam rijden ze ook geen 300.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 897
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #36 Gepost op: 14 januari 2022, 20:07:43 »
Ik hoor nu nog de vertraagde Hondekoppen met 140 uit Zwolle komen en volop in de ankers gaan om de boog met 110 te nemen. Was een mooie tijd.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10088
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #37 Gepost op: 14 januari 2022, 20:19:18 »
Op https://infrastruct.wordpress.com/tag/spoorlijn/ staat een hele lijst van infrastructurele plannen met uitleg over HSL- of snellere verbindingen in Nederland. Ook Utrecht - Amersfoort. Mss eerst eens doorlezen?
Boeiend maar een site zonder enige referentie of onderbouwing. Persoonlijke luchtfietserij van een enthousiasteling of graaft dit dieper?
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 3530
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #38 Gepost op: 14 januari 2022, 20:20:08 »
Rene is vast welwillend het ons uit te leggen, hij had het tenslotte over "plannen".

Dus ik wacht af, ben benieuwd naar de 200 en hoe dat gaat in de op het traject liggende bebouwde kommen.

En, niet geheel onbelangrijk en bovendien bij Rene een wederkerigheid: het financiële plaatje.

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #39 Gepost op: 14 januari 2022, 20:43:39 »
Op https://infrastruct.wordpress.com/tag/spoorlijn/ staat een hele lijst van infrastructurele plannen met uitleg over HSL- of snellere verbindingen in Nederland. Ook Utrecht - Amersfoort. Mss eerst eens doorlezen?

Dit is gewoon luchtfietserij, "Pipe dreams", wat heb je gerookt. Gewoon een hobbyist die iets in elkaar geflanst heeft. Bijv. de voorgestelde verbinding Utrecht-Amersfoort via de Uithof, die gaat langs de N237. Daar ben ik redelijk bekend, ik zou niet weten hoe je daar nog een dubbelsporige lijn kunt aanleggen, zonder de bestaande bebouwing/industriegebied bij Zeist, huis ter Heide en Soesterberg te slopen. Daarna gaat het trace door de Soesterduinen (een beschermd natuur gebied). Kortom gelul.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 22846
    • Pagina van klaas
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #40 Gepost op: 14 januari 2022, 21:15:36 »
Ik weet niet of het allemaal luchtfietserij is van één persoon. Het lijkt er meer op dat iemand allerlei ideeën heeft verzameld die elders zijn ontstaan. Ik vind het overigens een onoverzichtelijk geheel. Als je door alle onderwerpen scrollt suggereert de schuifbalk steeds dat je bijna aan het eind bent maar dan komt er nog meer.
Ik zie ook nergens wie er achter zit, jullie wel?

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3349
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #41 Gepost op: 14 januari 2022, 21:32:00 »
Ja, de schuifbalk springt steeds weer omhoog.  :D
Een of meer personen  die deze kaartjes verzamelde had last van "Kaart Staar"  zoals ene A.S. dat noemt. ;D
 A.S zal bij  meerdere mensen wel bekend zijn.

Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 7303
  • Spoor N
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #42 Gepost op: 14 januari 2022, 21:45:13 »
En, niet geheel onbelangrijk en bovendien bij Rene een wederkerigheid: het financiële plaatje.
Daar is zijn link vrij duidelijk in, die worden genegeerd.
 
Dit is gewoon luchtfietserij, "Pipe dreams", wat heb je gerookt. Gewoon een hobbyist die iets in elkaar geflanst heeft. Bijv. de voorgestelde verbinding Utrecht-Amersfoort via de Uithof, die gaat langs de N237. Daar ben ik redelijk bekend, ik zou niet weten hoe je daar nog een dubbelsporige lijn kunt aanleggen, zonder de bestaande bebouwing/industriegebied bij Zeist, huis ter Heide en Soesterberg te slopen. Daarna gaat het trace door de Soesterduinen (een beschermd natuur gebied). Kortom gelul.

Groet Meino
Nou, een gedeeltelijke viersporigheid tussen Leeuwarden en Groningen ten behoeve van een HSL en voorstadsverkeer lijkt me toch zeer kansrijk.  8)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3626
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #43 Gepost op: 14 januari 2022, 21:49:17 »
Christus, dat is echt iemand die het idee van kosten, ruimtelijk inzicht en algemeen nut totaal verloren is zeg bij het bedenken van zijn ideeën ;D

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu
« Reactie #44 Gepost op: 14 januari 2022, 22:08:42 »
Yep, en dan was ik nog vergeten te melden dat zijn voorgesteld trace Utrecht-Amersfoort bij Bunnik dwars door het Amelisweerd bos gaat. Dat wordt echt spannend. Papier is geduldig.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg