Materieel > Stad- en streekvervoer

Welke kleuren Vallejo voor GVB Bolkop

(1/3) > >>

Mg1982nl:
Ik ben bezig in N-spoor een bolkop te spuiten.

Alle kleuren zijn gelukt in vallejo kleuren, alleen het grijs langs de ramen niet.
Weet iemand welke kleur dat is. Liefst in vallejo aangezien de rest daarmee ook gespoten is.

hrp:
Marcel,

Kijk eens bij Skiptram.
Pagina: afwerken model.
Daar staat verwijzing naar OV kleuren in RAL.

Succes.
Ronald.

Ps: je hebt toch ook wel een middendeel van de tram, ze reden in deze kleur niet als enkelgeledes.

Mg1982nl:
Had die link van wiki gezien. Maar er staat ral 7003 met een vraagteken.
Op Google kon ik deze kleur niet vinden als vallejo kleur.


Ps ik heb een foto van station Lelylaan met de klm koploper. Daar komt een gele 2delige onderdoor.

http://

hrp:
Hi Marcel,

Grappig de foto.
De enkelgelede serie 552/587 werd in 1972/3 voorzien van middenbak en vernummerd in 852/887. Hierbij kregen de trams de nieuwe huisstijlkleur.
De eerste gele tram was 683 na aanrijdingsschade, 1970.

Zou het kunnen zijn dat de 586 op de foto een museumwagen was die ontdaan van middenbak is teruggenummerd en bij gebrek aan materieel werd ingezet op lijn 1?
Er reden ook Haagse pcc's in de hoofdstad.

Maar je hebt gelijk: een gele enkelgelede kan ook!

Groet.
Ronald

Eric B:
Heb zelf eigenlijk niets met trams, maar dit soort zaken intrigeren me dan weer :)

In de Nederlandse Museummaterieel Database wordt de geschiedenis van de 586 beschreven zoals Ronald dat aangeeft, van enkel geleed grijs naar dubbel geleed geel en vervolgens weer terug naar enkel geleed grijs museumstel. Met nog wat tussenstappen, mergens wordt enkel geleed met een gele 'jas' vermeldt.

Maar ik vond ook nog een foto van het stel als enkel geleed en in het geel op de site van Multiclassics, helaas zonder verder beschrijving.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie