Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Rivarossi - DC as met tandwiel voor V 300

(1/5) > >>

Hasenwald:
Rivarossi heeft een mooie 6-assige V 300 diesellok in het assortiment (HR2050) waarvan ik er een heb.
In één van de draaistellen, waarvan de buitenste twee assen worden aangedreven, mis ik op één van aandrijfassen een tandwiel. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat dit een voorkomend euvel is.

Bij Rivarossi staat het onderdeel bekend als HS1193. Helaas kan ik het nergens kopen, ook niet op de site van Rivarossi zelf. Dit onderdeel staat er simpelweg niet tussen.

Mijn vraag: Zijn er tandwieltjes of komplete asjes met tandwiel te koop buiten Rivarossi om, dus van een derde merk of merkloos, of...

Ik hoor het graag.

Klaas Zondervan:
Laat eens een foto zien van de situatie. Kennelijk zitten er op de andere assen wel tandwielen. Meet daarvan eens de diameter (liefst met een schuifmaat) en tel het aantal tanden. Wellicht kunnen we dan een vervanger zoeken.

ex-DR V100:
Wat Klaas zegt. Ws zo'n standaardmaat van dia 7mm en 12 tanden.

Hasenwald:
Bijgaand 2 foto's van het open draaistel met aan de ene kant het asje intact en aan de andere kant het asje zonder tandwiel. Ik heb de diameter van het tandwieltje opgemeten en ik heb de tanden geteld...
Het heeft 10 tanden en een diameter van 5,5mm...






stoombr38:
Hallo Enrico dit heb ik voor je liggen. diam. 5,6 mm en 10 tanden.
Diam. wiel 10 mm en as 2,5 mm.
Kun je overnemen.

Grt. Jo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie