Materieel > BeneluxSpoor.net polls modelspoor

NS Wadloper in model, vraag aan Piko?

(1/9) > >>

DJV:
Zou het niet geweldig zijn als Piko (aangezien hun de ballen hebben) met een wadloper op markt kwam..

Misschien kunnen we hun een beetje motiveren eens naar dit treinstel te kijken.
Aangezien hij nu in bijv, polen ook rijd misschien wel interessant.

4020 281-4:
Dus je stelt voor om het massaal dit via de 'Neuheitenvorschlag' te melden op de PIKO website? We kunnen het natuurlijk proberen. Heb je dit zelf ook al gedaan?
Ik hoop toch meer op een Flirt3 (NS en/of GySEV) dan een wadloper bij PIKO.

Ik als Fries Leeuwarder zou best een aantal willen hebben. NoordNed DH1 en DH2 (ook in volledig groen). DH1 als Wadfietser. Dat zijn al 4.

De Poolse, Roemeense en Argentijnse (aangepaste) interesseren mij weinig. Wel mooi om te zien dat ze nog een tweede leven hebben gekregen. Het model zou voor mij persoonlijk een mooie en zeer bijzondere toevoeging aan mijn verzameling zijn en een mooie herinnering zijn aan hoe ik vroeger voor de deur van mijn grootouders werd afgezet die op station Harlingen woonde. Ik zie het nog voor mij hoe anderen verbaasd keken dat mijn zus, vader en ik het gebouw ingingen. Het GTW'tje dat mij heeft afgezet voor de deur heb ik al. De 239 Piet Oberman met bestemming Harlingen Haven heb ik al. Een Wadloper zou vele malen beter zijn. Het is erg jammer dat Goover Models het model niet in de winkels heeft kunnen krijgen.

PIKO heeft veel modellen exclusief voor de Poolse, Franse, Italiaanse en Zwitserse markt gemaakt. Zal waarschijnlijk wel in samenwerking met een importeur zijn geweest (Scaletrading leest u mee? :)). Ik heb PIKO een keer geschreven dat ik interesse had in een MÁV/GySEV V43. Die kwam dit jaar ook. Maar daar zullen wel meerdere mensen over gemaild hebben. Ik denk dat PIKO best wel naar dit soort modellen wil kijken. Ze hebben wel vaker modellen die andere merken niet maken. Nu allen massaal PIKO bestoken met Wadloper voorstellen en wie weet over een paar jaar. De kans is klein maar wie weet...

wibi:
Je, een wadloper !!

ArjanB:

Een Wadloper lijkt me toch wel een “missend” model voor de NL rijders. Piko heeft ook de  NS 2000 gemaakt en die was in no time uitverkocht op wat AC modellen na.

Technisch likt het me niet echt een heel moeilijk model. Een Artitec DE1 is in principe ook vrij simpel

Arjan

ivanzon:
Voordeel van die verkopen naar Polen etc is dat het een hele zwik kleur varianten oplevert. Wat het ding uit de niche van een puur Nederlands model haalt.

Dat is waarschijnlijk ook de doorslaggevende reden geweest voor de 2000, die is met een beetje slim mal ontwerp ook om te bouwen naar een Italiaanse of Oostenrijkse versie

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie