Wat zijn we aan het bouwen? > Baanplannen

Baanplan Nederlands/Duits grensstation

(1/4) > >>

Robin.V:
Hallo allemaal,

Na jaren eindelijk ruimte gekregen voor het bouwen van een modelbaan. Moet een heel erg fictief grensstation tussen Nederland & Duitsland voorstellen, met een Fleischmann draaischijf & locloods die ik er graag in wil verwerken. Beschikbare ruimte is 5 bij ~1 meter. Ik heb al een beetje rond zitten proberen in Anyrail, ben zelf hierbij nu hierop gekomen.
Het schaduwstation eronder ben ik nog niet aan begonnen.





Weet alleen niet of dit nu een goed begin is. De spiralen lijken mij niet ideaal hoe het er nu uitziet, zeker bij de draaischijf/locloods.
Mocht iemand commentaar hierop hebben hoor ik het graag!

Robin

Benelux795:
Snelle reactie: klimspiraal rechts moet nu in een halve omwenteling al een verdieping lager komen, incl onderbouw. Dat wordt al snel steil, tenzij je met korte treintjes rijdt.. ?morgen meer tijd om verder te kijken (y)

Robin.V:
Die spiraal rechts had ik al van verwacht dat het een probleem zou worden, weet alleen niet echt goed hoe ik deze zo moet leggen dat de draaischijf niet overal recht voor komt te liggen. Had deze mogelijk links willen plaatsen, alleen een stukje scenery zonder veel spoor zou dan ook weer van mijn wensenlijstje moeten worden geschrapt...

Treinen worden in ieder geval niet heel erg lang, veel langer dan 1 a anderhalve meter zullen ze niet worden.

Groet Robin

bask185:
Is het wat om de draaischijf naar de achterzijde te verplaatsen?

Bas

Benelux795:
Misschien moet je ook iets meer uitleg geven?

Die bruggen gaan over een rivier? En is dat spoor bovenlangs dan een aansluiting van een binnenvaarthaven?

Verder schaal, beschikbare afmetingen, tijdperk, langste trein, merk en type rails..?



Suggestie:




Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie