Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 01-08-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:08:05
Rob bouwt ook een GTR - 4-assige kolenwagen van de NS door Rob Bennis
18 augustus 2022, 23:36:49
Raadplaatje door HIJ
18 augustus 2022, 23:35:35
ervaring met tomy tec rail reiniger door ceuleer
18 augustus 2022, 23:21:13
Bouw van NS (HSM) AB8c en C10c coupé rijtuigen door MathynK
18 augustus 2022, 22:47:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
18 augustus 2022, 22:23:14
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
18 augustus 2022, 22:18:28
Rondom Charlois door Alewijn
18 augustus 2022, 21:47:25
Heen, En en Weer: de tram. door eemstede
18 augustus 2022, 21:47:15
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 augustus 2022, 21:41:25
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door Hans1963
18 augustus 2022, 20:58:47
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Pescher
18 augustus 2022, 20:51:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
18 augustus 2022, 20:32:39
Modelbaan Beltheim. door BeltHeim
18 augustus 2022, 20:15:54
Ga weer verder met waar ik mee bezig was. Maar eerst nog even hoe het begon. door Tom1946
18 augustus 2022, 20:00:22
Roco Geoline exit? door Lolke Bijlsma
18 augustus 2022, 19:52:09
Lasersnijden/graveren met diode laser door 3dbuildr
18 augustus 2022, 19:42:55
NS DH1 Wadloper in spoor 0 door edwin1974
18 augustus 2022, 19:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
18 augustus 2022, 18:50:09
smalspoormodelbouwdagen 27 en 28 augustus 2022 door NS1220
18 augustus 2022, 18:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Frank 123
18 augustus 2022, 18:39:59
Proeflocomotieven Nederlandse spoorwegen door Benelux795
18 augustus 2022, 18:18:30
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
18 augustus 2022, 17:38:45
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
18 augustus 2022, 16:42:38
Ervaringen met de koop van artikelen via dit forum. door heuvelbaan
18 augustus 2022, 16:22:58
Artitec stopt met hondekoppen door Illya Vaes
18 augustus 2022, 15:49:50
Bouw van een zeillogger en een stoomdrifter. door Hans Reints
18 augustus 2022, 15:44:13
Polariteit bepalen van rails door Remunj
18 augustus 2022, 15:40:11
In beeld: Modernisering van VIRM 2/3 naar VIRMm 2/3 bij NS in Haarlem door Carel Ruysink
18 augustus 2022, 15:31:45
Snapmaker 3 in 1 door Montanbahn
18 augustus 2022, 15:27:39
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 52247 keer)

Arnold van Heyst

  • Offline Offline
  • Berichten: 942
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #120 Gepost op: 21 oktober 2018, 18:54:40 »
Tsja, als meester kan je dat tussen de bedrijven door doen.

Joshua

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #121 Gepost op: 21 oktober 2018, 19:08:49 »
Mooie foto's Joshua. Zo vaak komen foto's uit die tijd van alleen een rijtuig niet voorbij. Dank voor het posten  (y)
Martijn

You're welcome, ik heb er meer, maar er moet aanleiding voor wezen zoals dit topic.
Groet Jos

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1416
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #122 Gepost op: 16 november 2021, 13:30:01 »
Hoi,

Ik wil even terugkomen op het 2de klas rijtuig van de FS.
Als ik op deze lijst kijk http://gamos81.altervista.org/Italia/Carrozze/X.htm
kom ik bij TIPO 64 en 68 alleen maar rijtuigen tegen met 14 ramen terwijl hier op de foto het er toch één is met 13 ramen.
(Of is de andere kant er één met 14?)
Is dit rijtuig al in model uitgebracht? 
Op bijna alle modellen zitten de klasse opschriften tussen de deur en het eerste raam, terwijl bij dit rijtuig het tussen het eerste en tweede raam geplaatst is.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3691
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #123 Gepost op: 16 november 2021, 16:23:32 »
13 ramen is een couchette, niet een zitrijtuig. In tipo 64/68 is dee door Acme nog niet in Grigio uitgebracht. Wel door Heris of heris voor Acme, maar dat is niet echt kwaliteit. Dus als je een couchette zoekt zit je aan tipo 70 (Acme 50500) vast of een oude Heris. Die reed echter niet planmatig mee in de 296/297. Of een gewoon zitrijtuig die wel meereed van tipo 64/68 (ACME 50822/50823)

dirkjan

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1416
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #124 Gepost op: 16 november 2021, 18:03:57 »
Dank je wel voor de info.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4463
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #125 Gepost op: 21 november 2021, 11:52:07 »
Werd in Maastricht wel eens een FS rijtuig meegegeven met de serie 800 naar Amsterdam? Ik heb hier een foto van de 1624 met een trein uit die serie met vier ICR, twee Plan W en het laatste rijtuig lijkt mij, ook na sterk uitvergroten, een FS rijtuig. Foto gemaakt te Geldermalsen op 28 mei 1982.


Groet, Frank

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 3991
  • Modelspoor is emotie...
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #126 Gepost op: 21 november 2021, 12:11:22 »
Ik spring even verder terug in de tijd: is er bekend bij iemand of deze trein een voorganger had in de eerste helft van de jaren zestig op deze zelfde route in NL?

Groeten,
Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 903
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #127 Gepost op: 21 november 2021, 16:55:06 »
In ieder geval werd er het CFL-rijtuig voor gebruikt. Heb ik eens in Ht in de trein naar Asd gezien. Volgens mij als versterking in de spits.
En was de voorganger in de jaren daarvoor niet de 134/135?
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4463
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #128 Gepost op: 22 november 2021, 15:20:57 »
Bij sterk uitvergroten van mijn foto van de 1624 meen ik te zien dat de deuren bij het laatste rijtuig aan de uiteinden van het rijtuig zitten. Dat zou dus niet op een Wegmann rijtuig van de CFL wijzen.
Groet, Frank

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 903
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #129 Gepost op: 22 november 2021, 16:06:29 »
FS-rijtuig zou kunnen doch ik heb, als ik al schreef, in Ht een CFL gezien. Ook meen ik destijds in OdR gelezen te hebben dat het CFL-rijtuig werd genomen. Misschien ook wel logisch daar het CFL-rijtuig nog maar een uur of twee, en dus veel schoner, in dienst was en de italiaan er al vele uren op had zitten.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.