Doel:€250.00
Donaties:€329.50

Per saldo:€79.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-01-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:24:08
NS stoomloc (Maffei) in Spoor-1. Etsplaten, bouwproject. door Ivo tB
Vandaag om 14:24:02
Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant. door Edsko Hekman
Vandaag om 14:23:37
Heris 2022, nieuws van de fabrikant. door Edsko Hekman
Vandaag om 14:21:01
Artitec, nieuws van de fabrikant. door VAM65
Vandaag om 14:19:24
Van gemeenschappelijke plus naar gemeenschappelijke min door Patrick Smout
Vandaag om 14:15:35
LS Models / Models World 2022, nieuws van de fabrikant. door henk
Vandaag om 14:09:52
Maastricht-Lanaken weer open, (nieuws 2011) door JKER
Vandaag om 13:56:59
Cranicher Altbahn door Joost O
Vandaag om 13:56:23
Snelheid reizigerstreinen jaren '50 en nu door Thom
Vandaag om 13:45:18
Jägerndorfer N 2022, nieuws van de fabrikant. door 4020 281-4
Vandaag om 13:13:30
Jägerndorfer H0 2022, nieuws van de fabrikant. door 4020 281-4
Vandaag om 13:12:04
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
Vandaag om 13:00:12
Republica Bakoba Verda (start van een beginner), Märklin M door Wico
Vandaag om 12:53:44
Baantje in lente-achtig landschap door grove den
Vandaag om 12:53:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door jerrytrein
Vandaag om 12:45:22
Langstraatspoorlijn modulebaan door basjuh1981
Vandaag om 12:35:33
NS6300 DJH e102 puzzeltocht door Gert Arkema
Vandaag om 11:34:54
Melders Rocrail werken niet meer door Luk
Vandaag om 11:28:54
TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie" door everh003
Vandaag om 11:13:10
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:09
Fleischmann draaischijf 6152 en 6152C door Waterman
Vandaag om 10:22:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:06:32
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door bjongen
Vandaag om 10:03:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:54:59
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 09:36:04
"De grote ombouw" een schakelkast ombouwen voor Dinamo door denobis
Vandaag om 09:34:38
Overlijden van de "ladingman" Hans Stevens uit Dinxperlo (7-11-2021) door hgr
Vandaag om 09:31:48
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 09:18:24
Roco draaischijf 42615 perikelen door trabiarie
Vandaag om 09:07:23
  

Auteur Topic: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'  (gelezen 49739 keer)

Arnold van Heyst

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #120 Gepost op: 21 oktober 2018, 18:54:40 »
Tsja, als meester kan je dat tussen de bedrijven door doen.

Joshua

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #121 Gepost op: 21 oktober 2018, 19:08:49 »
Mooie foto's Joshua. Zo vaak komen foto's uit die tijd van alleen een rijtuig niet voorbij. Dank voor het posten  (y)
Martijn

You're welcome, ik heb er meer, maar er moet aanleiding voor wezen zoals dit topic.
Groet Jos

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #122 Gepost op: 16 november 2021, 13:30:01 »
Hoi,

Ik wil even terugkomen op het 2de klas rijtuig van de FS.
Als ik op deze lijst kijk http://gamos81.altervista.org/Italia/Carrozze/X.htm
kom ik bij TIPO 64 en 68 alleen maar rijtuigen tegen met 14 ramen terwijl hier op de foto het er toch één is met 13 ramen.
(Of is de andere kant er één met 14?)
Is dit rijtuig al in model uitgebracht? 
Op bijna alle modellen zitten de klasse opschriften tussen de deur en het eerste raam, terwijl bij dit rijtuig het tussen het eerste en tweede raam geplaatst is.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3609
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #123 Gepost op: 16 november 2021, 16:23:32 »
13 ramen is een couchette, niet een zitrijtuig. In tipo 64/68 is dee door Acme nog niet in Grigio uitgebracht. Wel door Heris of heris voor Acme, maar dat is niet echt kwaliteit. Dus als je een couchette zoekt zit je aan tipo 70 (Acme 50500) vast of een oude Heris. Die reed echter niet planmatig mee in de 296/297. Of een gewoon zitrijtuig die wel meereed van tipo 64/68 (ACME 50822/50823)

dirkjan

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #124 Gepost op: 16 november 2021, 18:03:57 »
Dank je wel voor de info.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4123
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #125 Gepost op: 21 november 2021, 11:52:07 »
Werd in Maastricht wel eens een FS rijtuig meegegeven met de serie 800 naar Amsterdam? Ik heb hier een foto van de 1624 met een trein uit die serie met vier ICR, twee Plan W en het laatste rijtuig lijkt mij, ook na sterk uitvergroten, een FS rijtuig. Foto gemaakt te Geldermalsen op 28 mei 1982.


Groet, Frank

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 3535
  • Modelspoor is emotie...
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #126 Gepost op: 21 november 2021, 12:11:22 »
Ik spring even verder terug in de tijd: is er bekend bij iemand of deze trein een voorganger had in de eerste helft van de jaren zestig op deze zelfde route in NL?

Groeten,
Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #127 Gepost op: 21 november 2021, 16:55:06 »
In ieder geval werd er het CFL-rijtuig voor gebruikt. Heb ik eens in Ht in de trein naar Asd gezien. Volgens mij als versterking in de spits.
En was de voorganger in de jaren daarvoor niet de 134/135?
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4123
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #128 Gepost op: 22 november 2021, 15:20:57 »
Bij sterk uitvergroten van mijn foto van de 1624 meen ik te zien dat de deuren bij het laatste rijtuig aan de uiteinden van het rijtuig zitten. Dat zou dus niet op een Wegmann rijtuig van de CFL wijzen.
Groet, Frank

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: INT 296/297 amsterdam- Ancona in de jaren 80'
« Reactie #129 Gepost op: 22 november 2021, 16:06:29 »
FS-rijtuig zou kunnen doch ik heb, als ik al schreef, in Ht een CFL gezien. Ook meen ik destijds in OdR gelezen te hebben dat het CFL-rijtuig werd genomen. Misschien ook wel logisch daar het CFL-rijtuig nog maar een uur of twee, en dus veel schoner, in dienst was en de italiaan er al vele uren op had zitten.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.