Vraag en antwoord > Modeltreinproblemen en -vragen

Vervangen sluitlantaarn Piko NS2000

(1/3) > >>

KoploperMau:
Dag allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een sluitlantaarn van de Piko NS2000 gesloopt. Erg vervelend, maar reservelantaarn besteld en nu bezig met inbouwen. Nu bestaat de lantaarn uit een lichtgeleider en de lantaarn zelf. De lichtgeleider heb ik aangebracht en dat ging prima, die zit nu. Maar ik probeer nu de lantaarn zelf erop te zetten, maar deze blijft niet vast zitten. Voordat ik met lijm en andere zaken aan de gang ga: Wat doe ik verkeerd? De andere fabriekslantaarns zitten wel gewoon vast (uiteraard), maar ik denk dat ik iets fout doe. Bij de reserveonderdelen zitten helaas geen handleidingen en de standaard handleiding van de Piko NS2000 biedt ook geen soelaas.

Lichtgeleider zonder lantaarn:


Met de lantaarn geplaatst. Deze zit er dus los op en valt er gemakkelijk weer vanaf.


Lang verhaal kort: Toch even lijmen of doe ik iets verkeerd?

Groet,
Koplopermau

stoombr38:
Het kan zijn dat de lantaarn eerst moet plaatsen en daarna de licht geleider.
Grt.Jo

MOVisser:
Een heel klein druppeltje houtlijm gebruiken, met een cocktail prikker aanbrengen
Tacky van Action bv.

Met wat water is deze later weer los te maken als dat nodig is.

Ronald Visser

KoploperMau:
Bedankt voor de tip MOVisser, heb een miniscuul drupje houtlijn aangebracht en loc staat nu te drogen. We gaan het zien. Bedankt tot zover in ieder geval.

@stoombr38: Het lantaarntje moet echt op de lichtgeleider geplaatst, andersom blijft hij echt niet zitten.

Voor nu bedankt!

Fritsprt:
Ik zou hem met Kristal Klear hebben vast gezet. Daar heb ik net iets meer vertrouwen in dan in houtlijm. Maar met de houtlijm lukt het vast ook wel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie