Gestart door ijzeren rijn - Laatste bericht door Hans van de BurgtGestart door GerardvV - Laatste bericht door KeskaBetrapt.... ... op naar buiten staren? Gestart door wob - Laatste bericht door wobDank je voor je antwoord, ja wij hebben ook meer piko treinen met sound zoals 3 2200 niets aan de hand rijdt perfect en ja het is altijd een gedoe om er een decoder in te stoppen alhoewel mijn laatste NS 2015 hoefdeHet verschilt inderdaad nogal per model hoe simpel of lastig is een digitaal voorbereide loc van een decoder te voorzien. Mijn Brawa V100 heb ik indertijd niet zonder enige lakschade open gekregen, enkel om er een decoder in te prikken. Groet, Bas Gestart door Ronnor - Laatste bericht door MartinRTIk bedoel:
2 draadjes van de voeding, dus van de centrale of direct van de rails. Die gaan naar de ingang van de keerlusmodule. En dan 2 draadjes naar de 2 spoorstaven van de keerlus. Als je de module naast de betreffende overgang van baan naar keerlus plaatst heb je dus minimaal draad nodig. Dat is de eenvoudigste methode. Andere methoden zouden bij jouw korte keerlus waarschijnlijk ook niet in aanmerking komen, omdat die meer lengte vereisen. Zie hiervoor de module die ik altijd gebruik en gebruikt heb (vroegere banen). https://www.lenz-elektronik.de/digital-plus/kehrschleife.php Maar andere merken kunnen natuurlijk ook. Dubbele isolatie van de keerlus aan beide kanten is een abolute noodzaak om kortsluiting te voorkomen. Gestart door wob - Laatste bericht door wobDat klopt.
Maar Peco code 100 is niet zonder meer aan te sluiten op Piko A code 100. De spoorstaven van Piko zijn weliswaar even hoog maar veel ranker dan die van Peco. Om een goede verbinding te maken moet je de ruime railverbinders van Peco nemen die je vervolgens toch weer aan het Piko spoor moet solderen (omdat ze veel te ruim zijn voor Piko A) Groet, Bas Gestart door mass am see - Laatste bericht door defenderHeel herkenbaar. Ik ging toen in Tilburg naar school. Het wemelde inderdaad van de 2400 en in die tijd bij de werkplaats. 2400 is mooi, eten en speciaal bier klinkt eigenlijk stiekem nog beter Mvg Koen Gestart door mass am see - Laatste bericht door defender
Dat is die blauwe regel onderaan m'n berichten. Even doorspitten kom vanzelf de 2400 tegen. Het zou moeten kunnen dat ik een link plaats naar de bewuste pagina maar dat weet ik niet hoe. Mvg Koen Gestart door mass am see - Laatste bericht door PauldgHeel herkenbaar. Ik ging toen in Tilburg naar school. Het wemelde inderdaad van de 2400 en in die tijd bij de werkplaats.
Nu kan je er eten en speciaalbier bestellen. Ach, alles draait.... Gestart door mass am see - Laatste bericht door KeskaHeb je link naar je jaren 50 draadje!? Gestart door Ronnor - Laatste bericht door RonnorAllen dank voor jullie reacties, zeer gewaardeerd. Top
Ik wil nog niet met een keerlusmodule gaan rommelen, eerst maar eens de normale melders… Als ik het middenstuk isoleer kunnen daar geen trilden rijden en dat zal moeten om kortsluiting te voorkomen begrijp ik. Wat bedoel je met 4 draadjes Martin? Is dat isoleren van beide zijden en dan de plus en min van 1 van de zijde op de rail solderen zodat middenstuk gelijk wordt als hoofdbaan of begrijp ik het niet goed (tja beginner hè😁) |