BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: treinengup op 18 juni 2021, 12:51:56
-
Almrose koppelingen zeer slecht verkrijgbaar door dat importeur (Lemke )ze niet meer naar Nederland haalt.
Zeer slechte zaak vind ik.
Blijkbaar importeert deze importeur alleen maar de dingen waar grof geld aan verdiend kan worden en is een simpele toch wel wat dure koppeling hem te min.
-
Gewoon in Duitsland bestellen. Heb je Lent niet nodig toch?
-
klopt maar blijf het waardeloos vinden dat je ze of in Duitsland of in Italië moet bestellen.
De verzendkosten rijzen daarbij de pan uit.
-
Als de importeur ze niet meer laat komen dan is dat misschien wel omdat er te weinig van verkocht werden.
-
klaas er word overal over geklaagd ook bij de winkeliers!!!!!
-
Wat wil je met dit draadje bereiken? De importeur ziet er geen brood in, dus zul je iets anders moeten bedenken. Dan heeft klagen als een sneeuwvlokje geen enkele zin.
-
Je kunt ze zelf gaan importeren.
-
Heb ik al geprobeerd Klaas maar Lent heeft het alleen heerser schap van Almrose gekregen voor nl.
(volgens info Almrose Italië)
-
Ik ken heel die importeur niet.
Heb je een link toevallig naar deze importeur?
Als je importeur bent en je vertikt het te importeren doe je als merk en importeur iets fout.
-
Heb geen link die info heb ik dus van de fabrikant.
-
Kijk bij MTE!
Almrose 8-104101-P5 Magnetische koppelingen met 2-polige elektrische verbinding, 5 paar
Staat in bestelling Uw prijs: € 64,95
François
-
Daar werk ik en we krijgen ook geen leveringen helaas....
@treinengup : Mooi, dan ga ik ze eens rechtstreeks aanschrijven.
-
Doe dat Chris het is allemaal heel schimmig de reactie's die je uit Italië krijgt.
Na 6 mails kreeg ik er pas uit waarom ik ze niet kon importeren tegen handelaars prijs.
(wel tegen consumentenprijs met daarop nog 18 e verzendkosten).
Ps Chris heb gisteren nog telefonisch contact hierover met jullie gehad.
-
Ps Chris heb gisteren nog telefonisch contact hierover met jullie gehad.
Ja dat dacht ik al :)
Ik ga mijn best doen.
-
Ik wens je succes Chris ze zijn slecht in communiceren die Italianen.
-
Misschien praat Chris uitstekend Italiaans :)
-
Wie weet , ik spreek maar 1 woord Italiaans nl maffioso haha.
-
je kan die toch in getale in italie kopen en 10 euro verzendkosten.Koop je boven 90 euro is het gratis. 10 stuks ( 5 paar)= 65 euro
-
Heb het geprobeerd 69 e en 18 e verzendkosten de 5 en per tien of 20 maakt niets uit in verzendkosten.
heb er inmiddels 5 paar besteld in Duitsland verzend kosten een stuk lager.
-
zit je bij de verkeerde.Rechtstreeks bij almrose gaat ook.Maar als je doorklikt inderdaad 19 euro DHL.Mss met mailtje dat ze in enveloppe willen versturen
-
Gewoon in Duitsland bestellen. Heb je Lent niet nodig toch?
Het is trouwens Lemke, niet Lent :)
Lemke heeft er geen zin meer in.
En Lemke is de importeur voor Duitsland...en o.a Nederland.
Dus er komt een moment dat het in Dld ook lastig gaat worden.
We hebben contact met Almrose. Nu nog positief bericht :)
-
knap waardeloos dus.
hoop dat het contact met Italië beter verloopt.
-
Het is trouwens Lemke, niet Lent :)
Ah, nou snap ik waarom ik die importeur niet kon vinden.
-
Heb ze inmiddels maar in Duitsland besteld.
-
Nog maar een keer: niet buiten het forum om reageren als dat niet nodig is.
-
Dit was de waarheid en dus niet bot maar hou maar op we dwalen van het onderwerp af.
Ben blij dat chris er achter aan gaat en hoop dat zijn bedrijf ze binnenkort kan leveren.
De hele intentie van dit draadje was ook om de handel wat wakker te schudden.
En dat is blijkbaar gelukt.
Ik koop liever bij een Nederlandse shop dan 1 in het buitenland maar veelal ontkom je er niet aan om toch bestellingen in het buitenland te plaatsen en daar baal ik een beetje van.
-
En als ze nu niet vanuit NL geleverd kunnen worden? Wat ga je dan doen?
Ik heb intussen ergens anders net zo goede koppelingen gevonden. Nog niet spanningsvoerend, maar daar wordt aan gewerkt.
Eerste maal op Catawiki moeten kopen via een veiling, nu ik gegevens heb kan het voor €1,35 per stuk magnetisch.
Kijk maar eens in ons magazine naar het artikel erover. http://eindhovenmodelbouw.nl/clubverslagen/Modelbouw%20Magazine%20EMV%20-%20nummer%207%20-%202021.pdf
-
Kan ze nog altijd uit Duitsland of Italië halen daar worden ze probleemloos geleverd alleen de verzenkosten vliegen de pan uit.
-
Lemke zal er toch mee stoppen vanwege bepaalde zaken.
Zaken waarna we hier op het forum alleen maar kunnen gissen.
Hoe lang ze in Duitsland dus kunnen blijven leveren is maar de vraag, blijft dan Italië direct over. En dan valt er niets in mee te bestellen waardoor de verzendkosten "gedeeld" kunnen worden.
Oa. Lippe voert ze al niet meer.
-
kunt ze nog altijd rechtstreeks bestellen bij almrose geen enkel probleem alleen de verzend kosten zijn erg hoog en de kostprijs van die koppelingen is ook stevig.
En nu heeft een firma ( MTE) in Nederland gezegd dat ze ze willen gaan importeren zie rest van dit draadje.
Hoop dat het wat gaat worden.
-
Maar Marcel wil best eens die koppelingen waar jij het over hebt nader bekijken die zijn een stuk goedkoper dan die van almrose.
Als ze net zo betrouwbaar zijn zou dat een mooi alternatief zijn.
die 2 draadjes kan ik er zelf wel aanmaken geen punt.
-
Al eens bij Ree gekeken?
https://www.ree-shop.com/108-attelages (https://www.ree-shop.com/108-attelages)
En ja, die werken ook.
Heb er onlangs enkele rechtstreeks in Frankrijk besteld en geïnstalleerd.
groeten
Hendrik Jan
-
Zowel de REE als de koppeling waar Marcel naar verwijst missen de dubbele pin van de Almrose. Dan wordt de elektrische verbinding in bogen minder betrouwbaar.
-
Hendrikjan de reden dat ik voor Almrose gekozen heb is simpelweg dat je bij de Roco blokkendoos (heb net een gloed nieuwe binnen) erg moeilijk bij de koppelingen kan komen als ie op de baan staat.
Ontkoppelen op de baan word dan wat lastig en meer risico op schade.
De koppelingen waar jij op doelt zijn zeker goed en een stuk goedkoper maar niet geschikt voor wat ik er mee wil.
-
Henk je hebt gelijk die van almrose zijn betrouwbaarder en lima is inderdaad prima .
-
???
Ree maakt gebruik van magneten.
Ontkoppelen met de hand is geen probleem.
Je trekt eenvoudig de rijtuigen uit elkaar.
Zover ik weet (en lees op oa MoBa Forum) biedt Ree een praktische, stevige, betrouwbare stroomvoerende koppeling.
Mijn eigen ervaringen bevestigen dit overigens.
groeten
Hendrik Jan
-
dan heb ik andere koppelingen van Ree gezien dan jij bedoeld Hendrikjan
-
Zover ik weet kun je de REE koppelingen in een standaard nem koppelhouder schuiven.
Aankoppelen komt goed, door de magneten (2 per koppeling)
Afkoppelen is een kwestie van de rijtuigen handmatig scheiden.
Ik heb hier nog wel wat Ree koppelingen rondslingeren, wil er wel een paar opsturen zodat je kan experimenteren?
groeten
Hendrik Jan
-
Maar Marcel wil best eens die koppelingen waar jij het over hebt nader bekijken die zijn een stuk goedkoper dan die van almrose.
Als ze net zo betrouwbaar zijn zou dat een mooi alternatief zijn.
die 2 draadjes kan ik er zelf wel aanmaken geen punt.
Een handmatige trektest geeft goede resultaten. Een rijdende test staat voor mij nog op de planning. De ontwerper zelf heeft met 12 rijtuigen achter een loc over een traject met hellingen gereden. Bleef allemaal goed aangekoppeld.
Zelf wil ik opzoek naar het maximum van de trekkracht. Zoals gezegd staat die test nog op de planning.
-
Zelf heb ik ook wat koppelingen van REE in gebruik. Die waar Marcel naar verwijst zijn soortgelijk. Ik heb geen enkele twijfel aan de sterkte van de verbinding of het gebruikersgemak. Die zijn prima. Bij gebruik als elektrisch geleidende koppeling is de contactzekerheid wel kleiner dan bij de Almrose. De Almrose heeft die pin niet voor niets. Die pin voorkomt dat de koppelingen ten opzichte van elkaar bewegen of een magneetje zelfs zeer kortstondig loskomt. In bogen gebeurt dat gemakkelijk. Voor de mechanische verbinding maakt dat niet uit, voor de elektrische verbinding wel.
-
Het is eigenlijk wel bijzonder wat een vraag over almrose koppelingen losmaakt.
De vraag waar verkrijgbaar mondde uit in een complete materiaal bespreking en discussie.
hoop in ieder geval woensdag deze koppelingen binnen te krijgen en dan kan ik beginnen met de ombouw.
Eerst maar eens goed kijken hoe de blokkendoos te openen zonder schade.
De elektronica en ledstrips liggen al klaar om ingebouwd te worden.
Hij word digitaal radiografisch bestuurd (eigen ontwerp) dus niet dcc.
-
Die pin voorkomt dat de koppelingen ten opzichte van elkaar bewegen of een magneetje zelfs zeer kortstondig loskomt. In bogen gebeurt dat gemakkelijk.
Dan zitten de magneten te diep. In mijn ervaring met het ontwerpen van geleidende magneetkoppelingen heb ik geleerd dat als je de magneten vlak met de houder legt, ze contact verliezen op de wissels. Ze moeten ca een halve millimeter uitsteken om verbinding te blijven behouden, anders werkt de houder als hefboom.
Overigens had ik gewoon de €18 verzendkosten betaald, als ik het zo graag wilde hebben. Tenzij het een sport voor je is om het zo goedkoop mogelijk te krijgen.
-
@Sven
Heb ze inmiddels in Duitsland besteld a 12,99 e verzendkosten en 65 e voor 5 paar .
Blijf het behoorlijk duur vinden.
-
Maar niemand verplicht je toch om Almrose-koppelingen te kopen?
Wolter D.
-
@Wolter
Dit vind ik nu echt een domme opmerking van iemand die niet het hele draadje gevolgd heeft.
Als je dat wel gedaan hebt dan weet je ook waarom de keuze op deze koppelingen gevallen is.
-
Dit is nu typisch een schoolvoorbeeld waarom we in de regels hebben opgenomen dat we geen discussies willen over de prijzen van een product.
Wat voor de één duur is, is voor de ander juist heel betaalbaar. Het is maar waar je prioriteit ligt, en welke keuze ja maakt.
Dus .....
- De prijs noemen is prima, dat is een feit.
- prijsvergelijkingen: prima.
- Of je iets te duur vindt, staan we niet toe, dat is een mening die niet belangrijk is...
En daarmee sluiten we deze discussie...
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Enige wat ik wel vreemd vind is dat de prijs bij Almsose zelf hoger ligt als bv bij Modellbahn union.
-
wow tegen geluid prima hoor maar dit draadje ging over de slechte verkrijgbaarheid en is oneigenlijk uitgegroeid tot een brede discussie over de diverse stroom voerende magneetkoppelingen.
-
Maar alle gekheid op een stokje, een forum genoot stuurt mij een setje Ree koppeling op zodat ik ze kan vergelijken met die van Almrose.
Ga vooral de elektrische geleiding bij dwarskracht testen (denk aan bochten radius 2 en krappe wissels bv lima - fleischmann).
Zal later dan de resultaten van mijn bevindingen in dit draadje publiceren.
-
Verzoek:
Je plaatst nu meerdere berichten na elkaar, dat is niet handig.
Je kunt je berichten nog 24 uur aanpassen, dus kun je er een bericht van maken.
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Inderdaad zijn er een aantal berichten de kliko ingegaan...
Als de berichten nu inhoudelijk over die koppelingen gaan, prima... Maar sommige berichten zijn alleen bedoeld om iemand maar te vertellen wat hij wel of niet mag doen, hoe hij het moet zeggen..
Krijgen wij weer de meldingen binnen dat het uit de hand loopt...
Dus, bij deze graag weer verder over de koppelingen..
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Nou....ze hebben netjes gereageerd en onze bestelling is reeds onderweg naar de winkel.
Dus binnenkort leverbaar.
-
dat is heel mooi chris want het blijkt dat er veel meer mensen naar op zoek zijn.
ik ga ze deze week testen samen met een ree koppeling kan ik ze mooi vergelijken.
-
Almrose koppelingen in vergelijk met Ree magnetische koppelingen.
1 Kleefkracht van almrose 25 % meer.
2 Zijwaarts verbreken van kontakten is bij almrose niet mogelijk bij de ree gebeurt dit redelijk vaak op wissels en krappe bochten (radius 2).
3 Formaat almrose is wat groter dan de ree.
4 Nem aansluiting van de almrose is niet verwisselbaar bij ree wel.
5 Bedrading van almrose is wat langer.(kan handig zijn).
6 Koppelen en ontkoppelen gaat bij beide makkelijk.
7 Bij rijden over verticale knik (begin en eind helling) beide ruim voldoende een geen elektrische onderbrekingen.
8 Ree koppeling is de goedkoopste van de 2.
Test uitgevoerd op 2 wagons met daarop een batterij gevoed ledje zonder elko( dit om slecht railcontact uit te sluiten).
Trek test uitgevoerd met gewichten op de achterste wagon (almrose meer dan 500 gram de ree liet los bij 350 gram) bij snel optrekken dus direct hoge snelheid liet de ree los bij 200 gram
gewicht de almrose liet niet los.
-------Met dank aan Hendrik Jan voor het lenen van een setje Ree koppelingen waar door deze vergelijking mogelijk gemaakt is.
-
Almrose koppelingen waren niet in Nederland te koop.
Nu naar aanleiding van dit draadje heeft mte aangekondigd dat ze ze gaan voeren in het assortiment.
Mooi dat een leverancier in speelt op de behoefte vind ik een grote pluim waard.
-
Volgens een nieuwsbrief van MTE,heeft die ze ook (weer) in het assortiment. ;)
-
klopt dat ze de almrose koppelingen in bestelling hebben sinds vrijdag nadat Chris dit draadje gelezen had heeft ie ze besteld in Italië iets wat ik zelf niet voor elkaar kreeg tegen handelaars prijs.
Het zijn echt goede koppelingen.
Zie test.
-
Een leerzame review! (y)
groeten
Hendrik Jan
-
ree koppelingetjes gaan vandaag retour
mvg
hans