BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Jeronimos op 07 maart 2021, 18:20:16
-
Facebook (https://www.facebook.com/photo/?fbid=1321812871524883&set=pcb.2286236591512551)
-
Ik was ze al kwijt op de Zaanstraat ja.
Vind het wel geinig. Beter dan dat standaard leasetenue. De achtergrond ziet er echter niet uit als Nederland.
-
Achtergrond is Eferding, dat is de werkplaats van de Linzer Lokalbahnen. Geen idee wat die Vectron daar doet, maar van mij mag-ie daar blijven, wat een mormel... :-X
vr. gr., Twinkie
-
Die zal dan daar geweest zijn om gestickerd te worden ;)
-
Nou, wen er maar aan.
Dit lijkt de laatste uitvoering van de NS huisstijl. De te verbouwen Virm's worden ook al zo.
-
Jaaahaaaa
Eindelijk weer eens een NS loc! Gaat dat dan de IC Berlijn doen?
-
In den beginnen wel maar later gaat ze naar het oosten, dan gaat ze de NightJet naar Wenen doen.
-
Een van de locs zal de Nightjet gaan rijden tussen Amsterdam en Köln, de andere loc is reserve, maar zal (wanneer hij niet nodig is) elke dag één slag van de ICberlijn rijden.
-
Jaaahaaaa
Eindelijk weer eens een NS loc!
Hooguit in een soort van NS kleurstelling, gewoon eigendom van ELL.
-
Dat is goed genoeg
Wel, dat betekent iig dat ik niet per se een night jet hoef samen te stellen.
-
Vind het een geweldige loc, ik kijk er naar uit naar de dag dat deze loc ook word aangekondigd door de vele fabrikanten, als het maar niet z'on veldslag word als met de br186 dat ineens alle fabrikanten ermee kwamen, LS Models heeft de Nightjet set naar Amsterdam al aangekondigd, kan deze loc niet achterblijven lijkt me, NS heeft er 2 dus genoeg mogelijkheid voor de fabrikanten om niet allemaal met de zelfde nummer komen. Ik had zelfs graag gezien dat NS er mee zou afnemen om ook de BR186 te vervangen een combi met de ICRmm lijkt mij top.
-
Dat is goed genoeg
Wel, dat betekent iig dat ik niet per se een night jet hoef samen te stellen.
Je kan hem ook in de IC direct plaatsen ipv de BR186, gewoon fantasie gebruiken :) :)
-
Pooltje hoeveel fabrikanten hiermee komen? ;D
Ik zeg vier.
-
LS Models heeft de Nightjet set naar Amsterdam al aangekondigd,
Is dat zo?
-
Ik had zelfs graag gezien dat NS er mee zou afnemen om ook de BR186 te vervangen een combi met de ICRmm lijkt mij top.
In deze financieel bizar slechte tijden voor NS is het te hopen dat ze de forse huurprijs voor deze twee kunnen blijven betalen.
-
Is dat ding met die snorharen een oude NS trein? Naar welk jaar zijn we gezapt? Hoe lang heb ik precies geslapen? :o
-
Is dat zo?
Precies, heb ik ook nog nergens gezien hoor ???
-
In deze financieel bizar slechte tijden voor NS is het te hopen dat ze de forse huurprijs voor deze twee kunnen blijven betalen.
Die paar locs kan NS echt wel betalen, maak je daar maar niet druk om. Die NightJet moet toch een trekkracht hebben, de BR186 met hun huidige software is niet toegelaten in D, dus moesten ze wel iets anders zoeken.
-
In deze financieel bizar slechte tijden voor NS is het te hopen dat ze de forse huurprijs voor deze twee kunnen blijven betalen.
Dat ze bestickerd worden in de NS-kleurstelling zegt wat dat betreft genoeg, toch?
Pooltje hoeveel fabrikanten hiermee komen? ;D Ik zeg vier.
Roco/Fleischmann, MaTrix en Hobbytrain, telt dat als drie of vijf?
Is dat ding met die snorharen een oude NS trein? Naar welk jaar zijn we gezapt? Hoe lang heb ik precies geslapen? :o
Het is inmiddels 2057 en het honderdjarige jubileum van de Benelux-hondekop wordt gevierd met een rit met het museumstel van Amsterdam via de oude Lijn naar Brussel onder 25 kV waar een line up is met de RAm en een oude geel/blauwe TRAXX. Zet volgende wel je wekker hé. :)
-
Roco/Fleischmann, MaTrix en Hobbytrain, telt dat als drie of vijf?
Als drie vind ik en dan nog Piko erbij. ;D
-
@Rick, strak plan! ;D
-
Die paar locs kan NS echt wel betalen, maak je daar maar niet druk om.
Je hebt werkelijk geen idee.....
Maar met rond de 1 miljoen verlies per dag maakt het ook niets uit.
-
Ze krijgen toch compensatie van Rutte
Mvg Johan
-
NS krijgt idd subsidie om de nu gereden dienstregeling in stand te houden. (y)
-
In deze financieel bizar slechte tijden voor NS is het te hopen dat ze de forse huurprijs voor deze twee kunnen blijven betalen.
Dat ze bestickerd worden in de NS-kleurstelling zegt wat dat betreft genoeg, toch?
Vroeger werden stationsgebouwen na een nieuw likje verf kort daarna gesloopt, dus..... ::)
-
Kan de aankondiging van de LS Models Nightjet niet meer vinden, mogelijk terug getrokken ivm dat de 1:1 ook nog niet rijd, je hebt wel de set tot Brussel
-
Het is inmiddels 2057 en het honderdjarige jubileum van de Benelux-hondekop wordt gevierd met een rit met het museumstel van Amsterdam via de oude Lijn naar Brussel onder 25 kV waar een line up is met de RAm en een oude geel/blauwe TRAXX. Zet volgende wel je wekker hé. :)
Nee hoor. Is al veel eerder: donderdag over drie weken!😉
-
Je hebt werkelijk geen idee.....
Maar met rond de 1 miljoen verlies per dag maakt het ook niets uit.
Klopt, zou echt niet weten wat zo'n ding kost ;D ;D ;D
-
Zo'n 4 miljoen geloof ik. Of € 20.000,- als oud ijzer ;D
-
Een BR186 is een heel stuk duurder dan een BR193, van de BR186 heeft NS er ook zat van staan.
-
Een Traxx duurder? Op grond waarvan? De Vectron is een veel geavanceerdere loc, met bijvoorbeeld een hele andere afvering.
-
En van Traxx'en hebben ze er heel veel, maar zijn er ook normaal héél veel van in gebruik ;)
Het is echt niet zo dat ze er daar een rits meer lokken voor zouden hebben dan ze er nodig hebben, want dan hadden ze van de extra geleaste lokken er een paar terug ingeleverd bij de lease maatschappij :)
-
......? van de BR186 heeft NS er ook zat van staan.
De NS bezit ze ook niet. Veel zijn van Akiem.
-
Waar ook flink betaald voor moet worden.
-
Een Traxx duurder? Op grond waarvan? De Vectron is een veel geavanceerdere loc, met bijvoorbeeld een hele andere afvering.
Laten we het er maar op houden dat de vering dan ook het enige is dat er geavanceerder aan is. De vectron is juist zo veel mogelijk uitgekleed om de lease kosten laag te houden en de loc interessant te maken voor de goederenvervoerders. De vergelijking Opel Mercedes gaat hier wel redelijk op, en dan is de vectron zeker niet de Mercedes van de twee.
Groet Dennis
-
En toen waren er twee (https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p75x225/159401242_1324296381276532_694819940263460296_o.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-3&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=aRuEszqaHhsAX9qRCY6&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&tp=6&oh=8400a239564752a330fbdeec19f6f1bf&oe=606EB8ED).
Bron: Oude NS Treinen | Facebook (https://www.facebook.com/groups/KlassiekeNSTreinen/)
-
(y) dan mag ie ook bij mij op de baan komen...(duits georienteerd) (y)
-
vreemd op Railcolor Instagram zag ik een foto voorbijkomen van 2 oranje Vectrons :)
deze gaan toch buiten NJ ook de IC Amsterdam-Berlijn rijden niet ?
Erwin
-
Alleen incidenteel voorlopig. 1700 blijft de IC Berlijn rijden
-
Een van de locs zal de Nightjet gaan rijden, de andere is reserve. Wanneer de tweede loc niet nodig is zal hij een slag ICB rijden.
-
Het probleem met de 193 is dat hij eigenlijk te zwaar is voor het NL net en voor Max 100 km/h is toegelaten. NS krijgt een ontheffing om met 1 trein per dag per baanvak sneller te rijden. Om kort te gaan, hij vervangt dus niet de 1700. Hooguit een slag per dag is mogelijk onder deze regeling.
-
Ik vind 100 km/h wel erg weinig. Wat is de aslast dan? De 1700 heeft een aslast van 21,5 ton.
-
De zwaarste uitvoering van de Vectron is 90 ton, dus dat maakt een aslast van 22,5 ton :)
-
Hoop dat er gauw een fabrikant komt met Vectron in NS livrei
-
Nou, die is er dus al 8)
Mocht je een model bedoelen, welke schaal? Van mij mag Roco er wel eentje uitbrengen in H0.
-
Als drie vind ik en dan nog Piko erbij. ;D
Roco/Fleischmann en Hobbytrain hebben inmiddels een model aangekondigd, dankzij de N-spoorstore kunnen de N-spoorders zelfs beide nummers op de baan neerzetten.
-
Die moderne zooi is allemaal 1 pot nat.
Velen blijven ook spreken van de traxx, traxx behelst de hele lijn.
Dus het is gewoon een 186 loc, net zoals de 189 een loc is.
Dat de 193 uitgekleed is, is onjuist. Ze kunnen gekocht worden met diverse opties. Bij DB Cargo beschikken we over diverse uitvoeringen. Waarbij er meer opzit dan bij de 189.
De meesten hebben ATB, PZB, ETCS en het italiaanse systeem.
Het blijven allemaal computers op wielen met de bekende kwalen.
Eigenlijk heeft het niets meer met een echte lok te maken.
-
enkel Amsterdam C naar Bad Bentheim dan en daar wachten op de tegentrein 's morgens vroeg ... :(
dus de locwissel komt niet te vervallen dan ?
-
Correct, de lok in de IC Berlijn inzet is eigenlijk de reserve lok voor de toekomstige Nightjet en dus alleen beschikbaar als de 1e Vectron niet defect of in onderhoud is (daarom worden er twee geleased voor de Nightjet).
Hij draait dus gewoon mee in de poule 1700'en, en zijn dienst moet dus ten alle tijden ook gereden kunnen worden door een 1700.
-
Correct, de lok in de IC Berlijn inzet is eigenlijk de reserve lok voor de toekomstige Nightjet en dus alleen beschikbaar als de 1e Vectron niet defect of in onderhoud is (daarom worden er twee geleased voor de Nightjet).
Hij draait dus gewoon mee in de poule 1700'en, en zijn dienst moet dus ten alle tijden ook gereden kunnen worden door een 1700.
En hier is ie dan: NS 193 766 met IC Berlijn-Amsterdam komende door Twello ;D ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/NS-193-766-60717e99e3e23.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/NS-193-766-60717e99e3e23.jpg)
Met spoorse groet
Mart
-
Dit is toch de eerste gele outfit voor een NS-loc die ik echt mooi vind.
De 1600-1700 vond ik zonder twijfel het lelijkst, zeker als je deze vergeleek met de mooie jasjes van de Franse nichtjes en neefjes.
-
Deze was dus eigenlijk zijn tijd vooruit en dus niet slecht...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/KLAAR-2-6075ba42316f0.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/KLAAR-2-6075ba42316f0.jpg)
design studie van mijn Broer FREDERICO alweer jaren geleden,
ANDREUS
-
Vond zijn draadje terug: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=14184.0
Remember de Piko NS 1918.