BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: JohnT op 28 januari 2021, 10:18:45
-
Beste forum bezoekers, ik zit met het volgende.
Ik heb in december bij MK Modelbouwstudio een bestelling geplaatst maar tot op heden totaal geen reactie mogen ontvangen? Is dit normaal bij MK Modelbouwstudio? Op de website staat wel dat er vertraging in de mail is maar dit is dan toch geen mail stop?
Iemand ervaring hiermee? Als ik weet dat het normaal is wacht ik rustig af echter weet ik nu helemaal niets?
JohnT
-
Zoek even op het forum, er zijn daar al regelmatig vragen op gesteld en ook antwoorden op gegeven :)
Eelco
-
Chips, cola, pantoffels, popcorn.... oke, ik ben geinstalleerd!
-
Is dit normaal bij MK Modelbouwstudio?
Ja! ;D
Bereid je voor op heeeeeeeeeeeel veel geduld. Weet niet of je kunt bellen maar misschien heb je daar meer geluk ;)
-
Maar goed: Ja, dat is normaal. Hij heeft veel achterstallige mail, werkt naast MKmodelbouw ook nog aan een hele zooi andere projecten. Normaal staat hij altijd in Houten en kun je daar dingen ophalen. Maar ja, corona heeft dat niet makkelijker gemaakt.
Ik heb eind oktober drie ombouwsetjes besteld, ik heb ook nog geen antwoord ;)
Eelco
-
Er zijn mensen die al meer dan vijf jaar wachten op het antwoord van een mail. Ik heb voor mijzelf besloten dat ik MK nooit meer een mail ga sturen. MK zou er goed aan doen om het mailadres te verwijderen. Je kan net zo goed een gemeente in Georgië mailen voor je bestelling.
Mocht ik ooit iets nodig hebben dan wacht ik de periode wel weer af dat er weer beurzen worden georganiseerd.
mvg, Paul
-
Chips, cola, pantoffels, popcorn.... oke, ik ben geinstalleerd!
;D
-
Waar blijft de bijdrage van de verontwaardigde MK fan die het belachelijk vindt dat we zo zeuren aan de zijlijn, dat het maar moeilijk is om als kleinseriefabrikant het hoofd boven water te houden, dat het geen grote professionele bedrijven zijn en dat er op deze manier niet gek op moeten kijken wanneer er niets meer geproduceerd wordt voor de Nederlandse markt? Het topic is al een kwartier oud. ;D
-
Het is onprofessioneel.
Zo, als de MK fans nu nog niet happen ;D
-
Ik ben geen fan en geen klant. Wat ik zo jammer vind is dat hij weet dat hij nalatig is en er eigenlijk niks aan doet.... zorg iig dat er iemand is die de mails beantwoord voor jou als je er zelf geen tijd en interesse in hebt. Het hoort gewoon bij het zaken doen. En... het gros van de mailers is klant bij hem.
Tot zover mijn boon in de pot ;D Verder lees ik mee ;)
-
Als iemand van hier het nu voor hem doet en in ruil daarvoor krijgt hij af en toe een kit toegeschoven. Lijkt mij een win-win :)
-
Ik weet (uit bron dicht bij MK) dat hij wel bezig is met mail behandelen, maar hoe snel dit gaat, geen idee. Ik heb zelf ook nog een mail open staan. Mijn ervaring tot nu toe is dat er over het algemeen wel een antwoord komt, je moet vooral veel geduld hebben. En de beste methode is zoals al genoemd op een beurs wat kopen, maar dat is nu helaas ook niet mogelijk.
-
Er zijn mensen die al meer dan vijf jaar wachten op het antwoord van een mail. Ik heb voor mijzelf besloten dat ik MK nooit meer een mail ga sturen. MK zou er goed aan doen om het mailadres te verwijderen. Je kan net zo goed een gemeente in Georgië mailen voor je bestelling.
Mocht ik ooit iets nodig hebben dan wacht ik de periode wel weer af dat er weer beurzen worden georganiseerd.
mvg, Paul
Ik heb in december een gemeente in Georgië gemaild, 3 weken later had ik mijn MK kits binnen.
Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)
-
Ik vrees dat ik al weer dik 2 jaar geleden een complete bouwset K33 onderlossers heb besteld.
Mail was best vlot, de levering minder.
Maar goed, de SLPS II zelf maken lukte ook dus..... ;D
-
Heb op 5-5-2020 een bestelling gedaan, nog geen reactie.
Was het alweer vergeten tot ik dit Topic las.
;D ;D ;D
Gr. Ed
-
Leest Maykel eigenlijk mee op BNLS?
-
Ik wil eigenlijk de meest simpele bouwkit bij hem bestellen om eens wat ervaring op te doen alvorens mij te storte op mijn Medu Models kits. Maar ja, levertijd en geen beurzen....
-
Ik zeg gewoon bestellen.
Als het leverbaar is krijg je het best snel geleverd, zie Thomasso.
Groeten Arjen
-
Leest Maykel eigenlijk mee op BNLS?
Als de mail al niet gelezen wordt, zal hier meelezen ook wel een dingetje zijn ;D
-
Een ding moet je Maykel nageven, hij piept in ieder geval niet over dat zijn handel wegens gebrek aan klandizie gedwongen moet stopzetten.
(wacht inmiddels ook al meer dan een jaar op een levering na telefonische toezegging)
-
Ik heb in december bij MK Modelbouwstudio een bestelling geplaatst maar tot op heden totaal geen reactie mogen ontvangen? Is dit normaal bij MK Modelbouwstudio? Op de website staat wel dat er vertraging in de mail is maar dit is dan toch geen mail stop?
Iemand ervaring hiermee? Als ik weet dat het normaal is wacht ik rustig af echter weet ik nu helemaal niets?
Nee is nieuw voor mij. Ik heb tot nu toe alles gekregen en meestal nog wat meer. Het beste is om mee te nemen wat hij op de beurs heeft liggen, dan heb je het direct.
Groet,
Erik
-
Even terug naar de oorspronkelijke vraag: Ja, dat is normaal.
MK Modelbouwstudio is geen webshop. Maykel ontwerpt en produceert kits, naast een aantal andere activiteiten die soms veel van zijn tijd vragen. En die kits verkoopt hij dan ook nog.
Ik heb het al een paar keer eerder geschreven op dit forum: mijn ervaring met Maykel is dat het soms erg lang duurt voordat je antwoord krijgt, maar uiteindelijk komt het altijd in orde.
En ja, ik ben MK-fan. Want ondanks ergernis van maanden wachten op een antwoord op mijn mails, beleef ik al zo'n 25 jaar veel plezier aan het bouwen van de modellen die Maykel produceert.
Grtz, Ton
-
Ik heb in december een gemeente in Georgië gemaild, 3 weken later had ik mijn MK kits binnen.
Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)
Tom, je had idd de draaischijf en de 4asser rap binnen dan.
welk Georgiaans E mailadres van Maykel heb je gebruikt?
Caspar
-
Bedankt voor jullie overweldigende reacties.
Ik heb al gezocht op dit forum naar berichten over dit onderwerp maar kon geen antwoorden vinden.
Ik vind de presentatie van de website best wel op een shop lijken met kreten als nu leverbaar en heb in mijn onbenulligheid gedacht dat er ook zo met klanten wordt omgegaan.
Ik ben een nieuwe klant bij MK Modelbouwstudio's en weet niet hoe hij te werk gaat. Als er op de website staat graag per e-mail bestellen dan doe ik dat braaf omdat ik fysiek niet in staat ben naar Houten af te reizen.
Als ik maar weet dat mijn mail is aangekomen vind ik het prima en wacht ik af.
JohnT
-
Waar blijft de bijdrage van de verontwaardigde MK fan die het belachelijk vindt dat we zo zeuren aan de zijlijn, dat het maar moeilijk is om als kleinseriefabrikant het hoofd boven water te houden, dat het geen grote professionele bedrijven zijn en dat er op deze manier niet gek op moeten kijken wanneer er niets meer geproduceerd wordt voor de Nederlandse markt? Het topic is al een kwartier oud. ;D
Present! ;D Ik kan me wel voorstellen dat jullie graag antwoord op de mail willen hebben, maar als Maykel net zo overladen wordt met mail als ik, snap ik wel dat hij kiest om die emails te laten liggen. Ik beantwoord al mijn mail wel omdat, zoals al wordt aangegeven, ik ook vind dat dit er bij hoort, maar ik het ook erg leuk vind om mensen te helpen. En omdat men weet dat ik mijn mail wel beantwoord, krijg ik ook vragen waar ze elders geen antwoord op krijgen. Zonder die mail, was die Ooievaar al lang af. Jullie kunnen je de hoeveelheid mail niet voorstellen dat je als kleinseriefabrikant krijgt, waarop het antwoord weer een nieuwe mail van de oorspronkelijke schrijver in actie zet en je weer bij af bent. Daar zou ik iemand 30 uur per week voor moeten inhuren. Wil je dus de volle service, gaat je model minstens het dubbele kosten. Ik begrijp wel waarom kleinseriefabrikanten het na een tijdje wel weer voor gezien houden. Erwin Werps, Dido Geluk, na een paar jaar weer een "gewone" baan genomen. Je kunt er niet van leven, want het is geen massaproductie en je kunt dus niet aan aantallen verkopen verdienen. Kun je ook niet doen, want voor inpakken en verzenden heb je net als emails veel tijd nodig. Paulddg en de rest van de liefhebbers mogen dus inderdaad in hun handen wrijven dat er nog speciale producten voor de Nederlandse markt worden gemaakt.
Toch zou ik als ik Maykel was daar op zijn website eerlijk over zijn en aangeven dat hij daar geen tijd voor heeft. Het is klaar als het klaar is.
-
Als kleinserie-hobbyist kan ik de reactie van Sven alleen maar onderschrijven.
-
Ik ben ook fan van MK-Maikel zijn modellen en kennis en het is een vreselijk aardig en meedenkend persoon, wat dat betreft alle hulde.
Maar twee jaar zijn toko dichtgooien om Amsterdam CS te bouwen zonder algemene kennisgeving, idem dik een jaar voor een turquoise Plan D Restauratie.
Er is al anderhalf jaar niets gedaan aan Website en nieuwsbrief.
En nu? Rails verleggen in Goes? ik zou het niet weten.
Wat is nu nog voorradig, wat is (bijna) uitverkocht? Staat er nog iets nieuws aan te komen?
Hij is kleinseriefabrikant maar geen eenmans- "zaak".
Toch ben ik dol op die club.
Carel
-
Als je je bedenkt (als zelfbouwer weet ik hoeveel tijd in het bouwen van een model gaat zitten en dat het ontwerpen van een kit mét handleiding en tekeningen een veelvoud van die tijd kost) hoeveel energie er in de productie van kleinseriefabrikanten (of eigenlijk vooral hobbyisten die er aardigheid in hebben hun werk voor een breder publiek ter beschikking te stellen) dan heb ik begrip voor het in de ogen van velen niet commercieel reageren van deze producenten.
Zelf ben ik buitengewoon blij met de kleinseriefabrikanten, omdat deze het voor mij mogelijk maken een interessante verzameling van modeltreinen op te bouwen met meestal ook een uitmuntende kwaliteit.
Laten we vooral begrip hebben dat een kleinseriefabrikant die vooral hobbyist is die zijn kunnen deelt met ons zich niet commercieel gedraagt zoals de grootseriefabrikanten.
mvg,
Ivo
-
Allemaal helder, maar laten we dan nu in oplossingen denken. Enkele zijn al praktijk: a) een waarschuwing op de website voor vertraagde e-mailafhandeling (staat er op), b: een uitgebreide FAQ per model om allerlei vragen af te vangen, daar kan je dan ook weer naar verwijzen in je EOB (e-mail ontmoedigingsbeleid), dan zou ik een pact sluiten met een gepensioneerde modelbouwer die in het werkzaam leven administrateur was of een vergelijkbaar beroep om te ondersteunen met de mailafhandeling in ruil voor wat leuk spul en ten slotte proberen toch iets van een geautomatiseerd bestelsysteem invoeren. Je moet dan ineens ook aan actief voorraadbeheer doen, maar daar kan de administrateur bij helpen en als bijkomstigheid weet je ineens ook wat je allemaal in huis hebt.
Nog niet genoemd, maar wel relevant: je ontzorgt hiermee niet alleen de klant, maar ook jezelf. Niemand wordt blij van administratieve achterstanden.
mvg, Paul
-
@Paul,
Allemaal waar wanneer je uitgangspunt is dat de kleinseriefabrikant als doel heeft om de modelbouwer tevreden te houden. (Als ik dit forum volg dan lijkt mij dat een onmogelijke opgave, maar dat terzijde.) Wanneer de kleinseriefabrikant als doel heeft om zelf plezier te hebben en bereid is om anderen daarvan te laten meegenieten, dan gaat jouw redenering al niet meer op.
Laten we wel zijn: Maykel heeft geen enkele verplichting om kits te ontwerpen, te produceren en aan ons te verkopen. Als hij ervoor kiest om een paar jaar iets anders te gaan doen, dan is dat zijn goed recht, ook als daardoor MK Modelbouwstudio op een laag pitje komt te staan. Wij als afnemers mogen dan kiezen: we accepteren het of we kopen geen kits meer bij hem.
En jij doet er misschien gekscherend over, maar ik ben blij dat hij nog steeds leuke modellen uitbrengt.
Grtz, Ton
-
we kopen geen kits meer bij hem.
Done.
-
Dat begrijp ik Ton en daarom sluit ik af met het gedeelde belang voor klant en Maikel zelf. Of MK nu op een hoog of op een laag pitje staat, je maakt mij niet wijs dat die berg ongelezen en onafgedane mail niet af en toe als een zeurende grijze wolk in zijn hoofd hangt. Vervelende dingen die je nog moet doen worden alleen maar vervelender naarmate de tijd verstrijkt.
Je helpt primair jezelf wanneer je een lifehack hebt gevonden om met die berg om te gaan en daarna ook de klanten :)
Mvg, Paul
-
En nu? Rails verleggen in Goes? ik zou het niet weten.
Nee hoor, daar is hij niet bij betrokken, dus dat heeft er verder niets mee te maken.
-
Als je zaken te koop hebt, moet je ook het fatsoen hebben normaal bestellingen af te handelen door een bevestiging te sturen. Dat je niet op slow-chat reageert prima, maar als je de “klant” negeert ben je het niet waard serieus te worden genomen. Ook ik heb ooit een DE3 bij Maikel besteld. Nooit wat van gehoord. Dus zou hij m ooit na jaren hebben willen leveren, had ie m in n donker gat mogen stoppen. Geen overeenkomst zonder wederzijdse bevestiging en dan is jaren later niet goed genoeg.
-
Wederom bedankt voor de reacties maar persoonlijk vind ik het niet waard elkaar hierover aan te vallen laten we hier een punt achterzetten.
Ik heb alleen wel de vraag dat als MK Modelbouwstudio de mails niet leest hoe weet men dan dat ik wat besteld heb?
Verder beheer ik zelf diverse websites en is het een klein kunstje een autoresponder in te bouwen voor je mail zodat de verzender weet dat het is aangekomen. Dit zou voor mij al meer vertrouwen wekken weten dat de mail is aangekomen.
JohnT
-
Zo, draadje is weer geopend..
Wat onvriendelijkheden en op de persoon gespeelde berichten zijn naar het digitale archief.
Gr, Bert
Team moderatoren
-
Zelf ben ik buitengewoon blij met de kleinseriefabrikanten, omdat deze het voor mij mogelijk maken een interessante verzameling van modeltreinen op te bouwen met meestal ook een uitmuntende kwaliteit.
Hear, hear!
-
Tom, je had idd de draaischijf en de 4asser rap binnen dan.
welk Georgiaans E mailadres van Maykel heb je gebruikt?
Caspar
Als je mailt naar een willekeurig email adres in een willekeurig dorpje in Georgië en je krijgt 1 of andere Yuri of Slavnik aan de andere kant waarbij je uitlegt dat je binnen 3 weken je kits wil hebben, dan wordt dat voor een klein bedrag voor je geregeld. De envelop met geld kon ik gewoon onder het bankje in het park plakken.
Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)
-
:D
-
Ik ken nog wel wat andere fabrikanten waar ik deze "Georgië-route" op los zou willen laten. ;D ;D ;D
-
Een bevestiging van ontvangst zou ik in principe al prettig vinden, dan weet ik tenminste dat mijn mail niet onopgemerkt is gebleven.
-
Maar wat als dit een geautomatiseerde bevestiging is, dan helpt het nog geen ru.....
-
Dan kan je de techniek niet meer de schuld geven. :)
-
En na de reactie van Tomasso, die wel binnen 3 weken de boel in orde had, krijg ik een beetje de indruk dat Maykel zijn mail wel leest maar een selectie maakt tussen "kan wachten" en "dit is wel leuk om even te doen". En daar heb ik op zich dan nog steeds geen moeite mee. Maar neem dan wel de moeite, als je toch je mail checkt, om te schrijven "ik heb je mail gezien en ga er mee aan de slag wanneer ik tijd heb". Dan kan het nog steeds een tijdje duren voor ik heb wat ik wil, maar dan weet ik me in elk geval gehoord als klant.
-
en dat is nu precies het gevoel dat ik ook heb..
mijn vorige bestelling kost meerdere jaren, naar ik meen iets van 5. toen kreeg ik ineens antwoord.
De huidige loopt ook alweer 2 jaar zonder antwoord....
ik snap dat je druk hebt maar afijn.. ik bijt maar even op mijn tong 8)
-
Nja
Uiteindelijk is de oplossing er: niet meer online bij hem kopen maar naar een beurs. Duurt nog even, kan je even sparen en wordt de behoefte direct bevredigd ;)
Zou ik ook doen als ik Maykel was. Stop met die webshop, ga naar houten met je zooi en verkoop wat je hebt. Mensen die bang zijn mis te grijpen staan toch wel een half uur voor openingstijd in de rij.
Errug duidelijk allemaal
-
Een hoop onterechte aandacht voor dit malle bedrijfje.....
-
Nja
Uiteindelijk is de oplossing er: niet meer online bij hem kopen maar naar een beurs. Duurt nog even, kan je even sparen en wordt de behoefte direct bevredigd ;)
Zou ik ook doen als ik Maykel was. Stop met die webshop, ga naar houten met je zooi en verkoop wat je hebt. Mensen die bang zijn mis te grijpen staan toch wel een half uur voor openingstijd in de rij.
Errug duidelijk allemaal
Er zullen altijd mensen zijn die niet zomaar even naar Houten kunnen. Ik woon bijvoorbeeld 900km weg. Dat is niet even een op en neertje....
Een hoop onterechte aandacht voor dit malle bedrijfje.....
Met alle respect Ben, er is niks mals aan. Hij levert buitengewoon welkome zaken voor NL modelspoorders. Daarom bestel ik ook bij hem (y)
-
inderdaad ja, das makkelijk praten als je niet 4 uur ervoor hoeft te reizen. :angel:
als ik in de buurt zou wonen zou ik ook wel gaan. maar helaas is dat nu geen optie.
en ja hij maakt verschrikkelijk leuk spul en ik zou zeker niet zonder willen. maar handig is anders :)
-
Maar nu is het alternatief ‘frustratie’ omdat je genegeerd wordt. ;)
En jullie kennen vast wel iemand die je een boodschappenlijstje mee kan geven toch?
M
-
Vanuit de mods dan even een toelichting:
Winkeliersbespreking is niet toegestaan om te voorkomen dat mensen hier hun frustratie gaan uiten omdat iets niet loopt zoals ze verwacht hadden. Regelmatig een gebruiker die slechts kort 'lid' is van BNLS en alleen om die reden een negatieve recensie willen plaatsen.
De winkelier (voor zijn broodwinning) kan en mag niet reageren, dus wie wint er in zo'n geschil, juist. En we willen geen 'klachtenforum' worden waarbij geen wederhoor mogelijk is. En dan is het heel snel mogelijk iemand zwart te maken.
En dan komt punt 2: smaad. In het kort: bij bewezen foute info (misschien had de winkelier wel gelijk bij een geschil) kan een klacht tegen BNLS ingezet worden. Einde BNLS.
Een hobbyproducent kleinserie-fabrikant, zoals waar het nu over gaat, en het moeilijk communiceren? Dat valt niet echt onder het bovenstaande.
Hou het verder netjes en begripvol, dan kan dit gewoon besproken worden.
Groeten, fijn weekeinde.
Bert
Team moderatoren.
-
Ik vrees dat ik al weer dik 2 jaar geleden een complete bouwset K33 onderlossers heb besteld.
Mail was best vlot, de levering minder.
Maar goed, de SLPS II zelf maken lukte ook dus..... ;D
Gaan wij wachten op de Railhobby van a.s. juli ;D
Want bij MK zijn ze blijkbaar (nagenoeg) op.
-
Even puur uit interesse, ik ben geen messingbakker... Is Maikel een doorgeschoten hobbyist die anderen ook van zijn activiteiten laat meegenieten of is het voor hem (deels?) ook broodwinning?
-
Gooi het maar op de doorgeschoten hobbyist die niet alleen voor zichzelf dingen laat maken.
-
Een hoop onterechte aandacht voor dit malle bedrijfje.....
Is niet zoveel mals aan Ben, het is alleen dat er niet gecommuniceerd wordt zoals de meesten hier van alle grote internetspelers gewend zijn..verder zijn de producten gewoon top, je moet alleen wat langer wachten.
-
Nu wordt MK opeens gedegradeerd tot hobby-producent. Ik ben dat inderdaad, ik maak af en toe kitjes en een klein groepje deelt mee in dat plezier. MK heeft een KVK nummer en doet dit al heel lang bedrijfsmatig. Misschien niet op de manier die iedereen bevalt, maar dat is nu eenmaal zo.
-
Was meer een belangstellende vraag van mijn kant. Het is niet de bedoeling een hokje te creëren waar hij ingepropt kan worden.
Wellicht is kleinserie-fabrikant een sympathiekere term dan hobby-producent.
-
Nu wordt MK opeens gedegradeerd tot hobby-producent. Ik ben dat inderdaad, ik maak af en toe kitjes en een klein groepje deelt mee in dat plezier. MK heeft een KVK nummer en doet dit al heel lang bedrijfsmatig. Misschien niet op de manier die iedereen bevalt, maar dat is nu eenmaal zo.
We moesten het een naam geven. Misschien is de genoemde "kleinserie-fabrikant" beter. Het is niet verkeerd bedoeld, maar alleen om aan te geven dat het niet is om je brood mee te verdienen...
Zeker niet bedoeld als degradatie! Zal het aanpassen..
Gr, Bert
Team moderatoren
-
Ik vrees dat ik al weer dik 2 jaar geleden een complete bouwset K33 onderlossers heb besteld.
Mail was best vlot, de levering minder.
Ik heb ze dik een jaar terug besteld. Dan weet ik dat ik nog even geduld moet hebben ;-). Ik lees geregeld dat je in Houten je spulletjes kan ophalen. Hoef je dan niet van te voren te bestellen? Ik heb namelijk voor een Seinarm kitje nog onderdelen van MK nodig. Of heeft hij die op Houten altijd bij zich? Het gaat om 4 aspotten W1 (MK art. 517) en 4 verende messing buffers (MK art. 823).
-
Op Houten heeft hij van alles bij zich maar dus niet alles. En je zal zien nou net niet wat jij nodig hebt. Dus even verlanglijstje mailen. Ongeveer een week voor Houten kijkt hij welke bestellingen er zijn. Maar nu een mailtje met bestelling kan je natuurlijk sturen. Wie weet kijkt hij wen keer en wil het versturen. Nee heb je en ............?! (y)
Het blijft een gok.
Carel
-
MK heeft een KVK nummer en doet dit al heel lang bedrijfsmatig.
KvK nummer zegt niet zoveel of je nu een opgevoerde hobbyist bent of goed bedrijf voert. Zijn plenty webshops met een KvK nummer die het naast hun normale baan doen.
-
Nja
Uiteindelijk is de oplossing er: niet meer online bij hem kopen maar naar een beurs. Duurt nog even, kan je even sparen en wordt de behoefte direct bevredigd ;)
Zou ik ook doen als ik Maykel was. Stop met die webshop, ga naar houten met je zooi en verkoop wat je hebt. Mensen die bang zijn mis te grijpen staan toch wel een half uur voor openingstijd in de rij.
Errug duidelijk allemaal
Ik ben fysiek niet in staat om naar Houten te gaan, mooi dat ik per e-mail kan bestellen. Verder mag wat mij betreft de discussie hier wel eindigen het brengt geen oplossing voor het probleem. Bedankt voor alle goedbedoelde reacties.
JohnT
-
Toch nog een tip John. :) Je kan altijd in het gebruikelijke Houten-draadje vragen of iemand iets voor je wil ophalen. Gebeurt wel vaker.
Op Houten heeft hij van alles bij zich maar dus niet alles. En je zal zien nou net niet wat jij nodig hebt. Dus even verlanglijstje mailen. Ongeveer een week voor Houten kijkt hij welke bestellingen er zijn.
Dat is ook naar mijn ervaring de meest kansrijke aanpak. Ik heb op die manier een paar keer vlot wat gekregen. Ook weer niet altijd.
Dat gaat natuurlijk alleen over spul dat MK heeft liggen. Wat nog moet worden geproduceerd, is er als het er is. Ook dan geldt dat je via vragen op Houten het beste op de hoogte blijft over de voortgang of het gebrek daaraan.
Maar goed, pas weer als de beurs er weer is.
-
Heren,
Heden om 16.00 uur bericht van Maykel.
Mijn bestelling en naleveringen van 30-03-2020 zijn compleet.
In het begeleidend schrijven, druk bezig met
- Aanvullen vooraden
- achterstand bestellingen wegwerken
Productie en uitwerken nieuwe modellen worden jaar uitgesteld.
Houd de moed erin, tenslotte moeten we blij zijn met zijn inzet voor de NL modellen. (mag ook gezegd worden)
-
Zo, de vraag is beantwoord en het laatste bericht is een mooie afsluiter, toch? :D
Reinout-als-moderator
-
Ook ik heb vandaag bericht gehad van Maykel, topic mag nu echt op slot. ;)
JohnT
-
Oktober 2020 drie ombouwsetjes besteld. Doodse stilte sindsdien. In mei de bestelling uitgebreid met wat extra. Doodse stilte. Iemand heeft Maykel voor me geprobeerd te benaderen via een ander forum. 0 resultaat.
Is het nou echt teveel om drie weinig om het lijf hebbende ombouwsetjes, en een bouwsetje voor een laadkistentrekker uit de kast te halen en op te sturen? Of uberhaupt gewoon even te reageren op een bestelling per mail?
Eelco
-
De laatste 20 jaar meestal wel.
U bent verbaasd? ???
-
Nee. Wat mij verbaast is dat, als je dit topic doorleest, mensen opeens wel antwoord op hun mail krijgen en hun bestelling ontvangen.
-
Stuur eens de mail opnieuw, hij heeft wat mailproblemen gehad.
Dat hoorde ik toen ik opnieuw mailde.
Groeten Arjen
-
Ik heb in januari, april en mei herinneringen gestuurd. Vandaag een laatste poging.
-
Helpt dat hier herhalen ?
set k-33ns € 220,00 per set van tien wagens.
Al ruim 1.5 jaar in bestelling staan.
In wacht in spanning af :)
-
Geen idee of het helpt, maar voor mij is het een laatste poging.
-
Stuur eens de mail opnieuw, hij heeft wat mailproblemen gehad.
Klopt. Hij beantwoord ze niet ;)
-
Heb ook info gevraagd over goederenwagens= 0 andwoord. Dan ben je volgens mij geen ondernemer. Wat mij betreft laat maar zitten dan. Geld uitgeven kan overal.
-
Ik heb eind 2018, begin 2019 met hem gemaild. Ik meldde een dode link op zijn site, en vroeg of hij niet een afgekeurde kap van een 8500 voor me had voor op mijn module. Daar kwam het antwoord binnen twee weken.
-
Mijn bestelling kwam na heftig aandringen per mail en en zelfs na een keer te hebben gebeld, na 1 jaar en 4 maanden binnen.
Soms zou je willen dat hij er af en toe iemand bij vraagt die aan zijn mails en bestellingen verwerkt.
Want hij maakt echt mooie spullen maar er aan komen blijft een crime...
-
Ja, dat dus.... Natuurlijk kan hij alle mails niet beantwoorden en misschien zou hij daar inderdaad iets mee moeten doen. Hij kan er ook voor kiezen om gewoon fabrikant te zijn en uit te leveren via bv selecte dealers. Dan ontlast hij zichzelf en kan zich vol concentreren op de productie.
-
Ja en nee.
Ik zelf produceer ook veel, maar neem wel elke dag de tijd om even de mail te lezen.
Een uurtje even wat anders doen is vaak ook heel "geest verruimend". ;)
Ronald Visser
-
Het is wat het is.
MK maakt leukt spul, maar de communicatie is vaak niet best.
Ik ga dat niet aanvallen of verdedigen, maar wie nu iets van het leuke spul wil hebben, weet waar hij aan begint. Dat gaat echt niet meer veranderen.
-
Meestal staat MK op de beurs in Houten. (En die is er de laatste tijd niet geweest) Maar als je hem wilt spreken moet je een keer naar Houten. Ik kan je niet verzekeren of hij er bij de eerste beurs na Corona ook al staat. Ik weet namelijk dat ik zelf ook veel problemen heb gehad om hem te bereiken.
-
Houten zou mij drie dagen kosten: 1 dag om 800km heen te rijden, dag beurs, 1 dag om 800km terug te rijden. Dus dat is voor mij geen optie.
-
Kom op, wel wat overhebben voor de hobby hoor.
-
Jaja, het is wel goed ;D
-
Voordeel : Je rijd daarna terug naar Denemarken.
Hoe mooi een vooruitzicht kan zijn ;D
Zat ik er maar. Zucht.
-
Plan gelijk ff een vakantie erbij in naar Nederland, Eelco! ;D
-
(off-topic)
@Chris,
Ondanks deze ongein?
https://www.bbc.com/news/world-europe-57311441 (https://www.bbc.com/news/world-europe-57311441)
-
Absoluut.
Als ik mijn keuzes moest baseren op wat de regering van elk land uitspookt, kan ik nergens meer naartoe 8)
Maar de maan is nogal een gedoe en zo.
Maar goed, politiek en treinen, levensgevaarlijk.
-
En als Maykel nou gewoon bestellingen afrondt, kunnen we lekker in ons eigen wereldje modelbouwen ;)
-
Houten zou mij drie dagen kosten: 1 dag om 800km heen te rijden, dag beurs, 1 dag om 800km terug te rijden. Dus dat is voor mij geen optie.
Dat moet sneller kunnen, eerste vliegtuig om kwart over 6 s'ochtends pakken.
Snel naar Houten, die is meestal om 3uur afgelopen, kan je de vlucht van 7uur s'avonds weer terug pakken :angel: (y)
-
En dan niets hebben kunnen laten plakken aan je vingers. (y) (y)
Ronald Visser
-
Komt van al dat desinfectiemiddel... ;D
Maar goed, ik zal de komende dagen nog eens een paar mailtjes sturen. "Kijken wat-ie doet...." om de vliegende panters maar eens te citeren ;)
-
Pssst, wijs hem op dit draadje ;)
-
"Kijken wat-ie doet...." om de vliegende panters maar eens te citeren ;)
Pioneer autoradio's hebben ze niet op die beurs hoor,tenzij je elders rondom het gebouw "een slag wil slaan" kom je bedrogen uit ;D ;)
-
Maar goed, ik zal de komende dagen nog eens een paar mailtjes sturen.
Ja, lekker! >:( Heeft hij nog meer achterstallige mail en duurt het nog langer voordat hij alles heeft beantwoord.
En zo komt hij er helemaal niet meer aan toe om zijn aangekondigde modellen af te maken of om zijn voorraden aan te vullen. Waardoor er nog meer mensen beginnen de mopperen en te klagen dat het te lang duurt en die gaan hem dan weer mailen, enzovoort, enzovoort ::)
;D
Grtz, Ton
-
Helemaal waar. Ik heb soms, vooral op maandag, vijf uur mail te beantwoorden. Het komt ook wel eens voor dat ik de hele dag niets anders kan doen. Een e-mailtje versturen zet de ontvanger weer aan gelijk terug te antwoorden. Dan schiet het echt niet op met het werk. Door dit bericht te schrijven ook niet trouwens. ;D
-
Weet iemand of hij de eerst volgende Houten (juli) al aanwezig is?
Frank
-
Tsja, op mails reageert hij niet. Dus dat is koffiedik kijken...
-
Wat te denken van het schrijven van een ouderwetsche brief ;)
-
Dat is wel erg oldschool, maar het valt te proberen. Maar persoonlijk denk ik dat Michael ook hier geen tijd voor heeft. Want dit kost meer tijd dan een email beantwoorden.
-
https://www.detelefoongids.nl/mk-modelbouwstudio-s/14133443/5-1/
-
Dat is een goed idee Martin, ik zie de optie "Bloemetje sturen" in jouw link. Als je dan op het kaartje bij de bloemen de bestelling zet leest hij het zeker! ;D.
Stephan.
-
Ik weet bijna zeker dat hij het dan niet leest.
Sterker nog, het zou mij verbazen als hij die bloemen ooit ziet.
Grtz, Ton
-
Nou je het zegt; Google zegt " Haarsteeg " en geen Berlicum.
Er is al anderhalf jaar niets gedaan aan Website en nieuwsbrief.
Ik zie op de website ; Laatste update: 4-05-2021, dus er is wel een teken van leven.
Stephan.
-
Er is zeker een teken van leven.
Zo heeft ie andere begin dit jaar die set k-33ns € 220,00 per set van tien wagens hebben besteld aangeschreven of er nog interesse was..
Behalve mij dan.
Dat schiet op.
-
Nou je het zegt; Google zegt " Haarsteeg " en geen Berlicum.
Op zijn website staat dat ook. Al jaren. ;D
-
Er wordt weer een hoop gespeculeerd ("ik denk dat...."), dus laten we maar wachten tot er nieuws is van MK zelf.
Stuur maar een Pb als je wat nieuws te melden hebt, dan zetten we het draadje weer open.
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Marcel en Rob,
Jullie hebben nieuws. Draadje is weer (even) van het slot.
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Nou ben ik wel benieuwd naar wat dat nieuws is :)
-
Nou lijken het mij allemaal geen wereld bedragen maar wie betaald er nou vooruit en dan helemaal bij een bedrijf dat bekent staat om zijn slechte communicatie. Uitzonderingen daar gelaten.
-
Slechte communicatie, OK, maar volgens mij (geen ervaring mee) levert hij wel uit, uiteindelijk. Dus als je vooruitbetaalt en na 1 of 2 jaar je bestelde geleverd krijgt is er naar mijn idee niet zo veel aan de hand. Maar beter is natuurlijk wel dat wanneer hij levert, jij direct betaald.
-
Ik heb afgelopen week Maikel telefonisch gesproken. Hij is enorm druk met dingen die hoegenaamd niet met modelbouw te doen hebben. De bestellingen voor de Allan onderlossers (zowel de enkele als de 10-delige sets) worden naar verwachting over een goeie 4 maanden geleverd aan de mensen die inmiddels hebben besteld. Een en ander is afhankelijk van de persoon die het resin gietwerk levert. Het overige gaat langer duren, kon daar geen nauwkeurige uitspraak over doen.
Ik heb hem het idee aan de hand gedaan om in ieder geval een mail / nieuwsbrief te laten rondgaan om zo duidelijkheid te scheppen en de ontstane ruis teniet te doen. That's it and that's that.
Rob
-
Dan maar hopen dat ie heeft onthouden dat ik een set had besteld.
-
citaat uit nu verwijderd bericht
Dit begint allemaal wel erg suggestief te worden.
Mijn ervaring met bestellingen bij MK Modelbouwstudio's is, dat het precies verloopt zoals op de website is beschreven: "Pas zodra uw bestelling gereed is voor verzending ontvangt u een rekening. Als deze rekening is voldaan ontvangt u uw bestelde materialen binnen ca. 4 weken."
Een opmerking als "rieken naar oplichting" en tips als "een aangetekende brief met aansprakelijkheidsstelling" zijn in mijn ogen hier volkomen misplaatst en op niets gebaseerd.
Maykel mag dan misschien tekortschieten in het afdoen van zijn mail maar dit soort impliciete beschuldigingen en verdachtmakingen verdient hij zeker niet.
Grtz, Ton