BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Railhopper op 27 oktober 2020, 18:41:29
-
Volker rail neemt 1700 over van de ns
Bron Railmagazine
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screenshot_20201027-183748_Facebook_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screenshot_20201027-183748_Facebook_1.jpg)
-
roco krijgt het druk ;D
mvgr Evert en Bas
-
Ik denk eerder dat er in Nijmegen in de handen wordt gewreven ;D
-
Kan het zijn dat ik een sleep van die gele dingen langs het sorteercentrum vm. EKP Rotterdam Terbregseweg zag denderen rond een uur of vijf(?) vanmiddag? Uit de richting Utrecht naar Rotterdam.
-
Ja, dat heeft u goed gezien. ;)
-
Nice! 8)
-
Wat zit er in Nijmegen?
-
Ik denk dat Joop bedoeld wordt
-
Die maakt heel mooie dingen (y)
-
Dan zal ik toch weer is/wat meer bij volker rail langs gaan,want zo dicht bij huis kan dat leuke plaatjes opleveren 8)
Is zien wat ze er van gaan maken,zo vaak zal er geen soortgelijke loc beland zijn op het depot van VR in Dordrecht,laat staan 6 (ok 4 en een beetje) ;D
-
Nou, natuurlijk geen idee meer waar, maar ik kwam juist van de week een foto tegen met twee NSR 1700'en bij Volker aldaar voor de deur ;)
-
Dan zal ik toch weer is/wat meer bij volker rail langs gaan,want zo dicht bij huis kan dat leuke plaatjes opleveren 8)
Is zien wat ze er van gaan maken,zo vaak zal er geen soortgelijke loc beland zijn op het depot van VR in Dordrecht,laat staan 6 (ok 4 en een beetje) ;D
Oh staan ze gewoon op ons eiland?
-
De locs staan alle 6 (voor zover je bij sommige kan spreken van compleet) i.d.d. bij Volker Rail in de Dordtse zeehaven.
Ik ben vanwege m'n werk er langs gereden omdat ik vermoedde dat ze daarheen gebracht waren en zag ze staan vanmiddag bij VR,dus heb met de mobiel maar 2 plaatjes gemaakt.
Ze staan "verstopt/verdekt opgesteld" op het achterste opstelspoor ;D
Hierbij de 2 plaatjes 8)
(https://live.staticflickr.com/65535/50543437938_6749db4df1_b.jpg)
Het begin van de sleep staat achter de witte container(op een wagon) op het achterste spoortje.
(https://live.staticflickr.com/65535/50544302952_351e9d2545_b.jpg)
-
Ben benieuwd of ze net als strukton ook op accu's willen gaan rijden?
-
Volgens mij kunnen er maar 5 staan, want de 1778 is nog niet meegegaan die kant op.
Vermoedelijk omdat die wél nog compleet is, en de rest niet waardoor er van 5 weer 2 complete gemaakt zullen worden eerst.
-
Het zou best kunnen dat het er maar 5 zijn,door de sleep met werkmaterieel op het voorste spoor was t niet exact te tellen ;)
Evenmin was te zien wat de loc nrs waren al rijdende.
Rest dan wel de vraag,waar is de 1778 heen gegaan als die niet bij VR bv in de loods is gezet ??
Ben benieuwd of het straks i.d.d. 3 werkende locs worden en hoe ze die gaan verbouwen,neem aan dat men van te voren een inventaris heeft opgemaakt om te zien of er van 6 locs straks 3 rijdend te maken zijn ?
Voorlopig is dit wel de 1ste keer bij mijn weten,dat er 1700én "verdwaald" zijn geraakt te Ddrz ( Dordrecht Zeehaven) (y)
-
:)
Er was een transport van 5 lokken gespot die kant op, dus dat kan weinig anders ;)
De 1778 staat nog bij NS in de loods in Amersfoort.
Nou, natuurlijk geen idee meer waar, maar ik kwam juist van de week een foto tegen met twee NSR 1700'en bij Volker aldaar voor de deur ;)
Nog even gezocht maar die foto kon ik niet meer terug vinden in de bermuda driehoek van Facebook, maar het is al eerder gebeurd.
Volker meld zelf dat ze 3 locomotieven (1778, 1743 en 1732) gekocht hebben en rijvaardig gaan maken, dus het worden er dan ook echt wel 3 natuurlijk.
-
Als BAM en Spitzke nu de rest van de locs verdelen heeft NL straks de meest milieusparende infravloot van Europa, daar kunnen de Zwitsers nog wat van leren! ;)
-
Verder zijn er geen complete lokken meer over, het is niet voor niets dat ze bij Volker al van 5, weer 2 complete moeten maken.
-
Als BAM en Spitzke nu de rest van de locs verdelen heeft NL straks de meest milieusparende infravloot van Europa, daar kunnen de Zwitsers nog wat van leren! ;)
BAM rijdt niet zelf met eigen tractie en Spitzke rijdt überhaupt niet meer in Nederland
-
Er zijn nog steeds locs uit de 1700 serie over alleen worden deze op dit moment nog gebruikt Berlijn express enz.
-
Dus zijn ze niet over ;)
Maar misschien willen over een paar jaar Swietelsky en de andere aannemers nog wel een loc ;D
-
BAM rijdt niet zelf met eigen tractie en Spitzke rijdt überhaupt niet meer in Nederland
BAM wist ik niet, wel las ik zonet in de RH: Spitzke gaat weg in NL. dus daar hoeven we voorlopig niet op te hopen.
-
Spitzke is al enige tijd niet meer echt actief met groot materieel in NL. Wellicht omdat Swietelsky hier zoveel doet ???
Swietelsky heeft zelf genoeg materieel, (RTS) ook modern spul. Kan me niet voorstellen dat zij enige interesse in een 1700 of soort gelijk zullen hebben.
-
Bij mijn weten heeft Swietselsky geen Eeektrische lokomotieven in Nederland, dus maakt dat hun situatie niet anders dan van Strukton en Volker voordat ze 1700'en kochten ;)
-
Nee dat klopt. In Nederland momenteel niet. ;D Maar Swietelsky kijkt over het algemeen denk ik naar Europa en niet naar Nederland. (y)
Maar als er hier daadwerkelijk voldoende werk ligt, is het voor hun denk ik eenvoudiger om een moderne E loc geschikt te krijgen voor NL of bij een eventueel nieuwe (lease?) loc dit mee te nemen in het eisenpakket en daarmee ook Duitsland en Belgie mee te kunnen bedienen bijvoorbeeld.
Maar ik denk niet dat het zo vlot zal gaan... :P
-
Er was een transport van 5 lokken gespot die kant op, dus dat kan weinig anders ;)
De 1778 staat nog bij NS in de loods in Amersfoort.
Nog even gezocht maar die foto kon ik niet meer terug vinden in de bermuda driehoek van Facebook, maar het is al eerder gebeurd.
Volker meld zelf dat ze 3 locomotieven (1778, 1743 en 1732) gekocht hebben en rijvaardig gaan maken, dus het worden er dan ook echt wel 3 natuurlijk.
Verder zijn er geen complete lokken meer over, het is niet voor niets dat ze bij Volker al van 5, weer 2 complete moeten maken.
Volgens mij klopt je 1ste tekst beter als de 2e,6 locs gekocht,2 gelijk rijvaardig maken en de 3e wat later opbouwen en weer rijvaardig maken.
Zo staat het tenminste vermeld in div online rail artikelen/nieuws berichten ;)
Wat is trouwens(als t al bekend is) de reden dat de 1778 in Amersfoort is gebleven,met het convooi van 5 locs meegeven had toch (denk ik) minder "gedoe"(lees geld/rit extra aanvragen en indienen e.d.) opgeleverd dan 1st 5 locs wegsturen en dan later de 1778 ???
-
Reken maar op 3 loks gekocht, en dat de 3 lokken die gebruikt worden om onderdelen te leveren om de andere 2 compleet te maken daarna gewoon weer retour gaan naar NSR om mee te gaan in het sloopproces.
Daarom zal de 1778 nog niet mee gegaan zijn, de huidige actie zal eerst het complementeren van de 2 incomplete lokken zijn en dan staat een andere lok alleen maar in de weg.
-
Nu klinkt het waarschijnlijk als een domme vraag,maar je koopt 3 locs en de 3 andere voor onderdelen daar betaal je niks voor ?
NSR is bereid om 3 locs voor nop af te staan voor onderdelen en wil daar niks voor hebben,al was t maar voor de weg gehaalde onderdelen ?
Dat klinkt wereld vreemd als dat zo is ;)
Wat het je idee voor de 1778 betreft,ja dat klinkt ergens wel logisch,als de loc in amersfoort een onderdak heeft en droog staat dan is dat altijd beter dan buiten op een kort spoortje wat wellicht nog voor andere zaken nodig kan zijn binnen de hekken.
(zoals bv een distrirail V100 waar een set met assen en wielen onder vandaan gehaald zijn en die op rolbokken daar staat ;D )
-
Dat soort dingen zijn allemaal afgesproken in een koop contract en de aanschafprijs, en daar ga jij nooit de details van krijgen ;)
En als je mijn tekst goed leest, NSR staat de lokken die voor de onderdelen gebruikt worden (om dus de twee incompleet verkochte lokken compleet te maken) dus niet af ;)
-
Ik denk dat di keus vanuit ns snel gemaakt was. Of je verkoopt 3 lokken compleet en levert er (tijdelijk!) 3 lokken bij om de boel te completeren, of je brengt er 6 naar de sloop...
-
OW dat hoeft ook niet thom,maar ik was gewoon nieuwsgierig hoe of zoiets dan gaat ;)
Dat de pluk locs niet zijn afgestaan begreep ik ook,maar als er onderdelen van worden gehaald,kan ik me voorstellen,dat NSR daar toch iets van geld voor wil zien,of zijn ze nu een soort van veranderd in t leger des heils dat ze ook voor onderdelen geen geld meer eisen ? ::) ;D
(dat zou me namelijk wereld vreemd in de oren klinken ;) )
-
Volgens mij is het hier nu al een keer of vier gezegd, maar dan nogmaals: VolkerRail wil graag drie COMPLETE locs kopen. NS heeft er maar 1 compleet, dus leveren ze 1 complete loc & 2 incomplete, en doen daar 3 pluklocs bij zodat VR daar de onderdelen vanaf kan halen. Allemaal in 1 deal dus.
-
Uiteindelijk blijft het feit dat er dus maar 3 lokken compleet zijn verkocht, alleen niet allemaal aanwezig in de 3 beoogde casco's ;)
-
In plaats van dat NSR eerst zelf twee locs compleet maakt om te verkopen zeggen ze: pak de nodige onderdelen om ze compleet te maken zelf maar uit deze slooplocs ;D
-
Vanochtend ging er al weer 1 de werkplaats in (voordeel als je goed uitzicht hebt omdat ik ook voor Volker Wessels werk). Waarschijnlijk tijd voor nieuwe werkkleding? ;D
Helaas geen tijd om foto`s te maken.
Rien.