BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2021 => Topic gestart door: Dave....... op 02 september 2020, 13:46:01
-
Zo!
De eerste sneakpreview van 2021 is er 😂
Piko komt met een een nieuwe stoomloc.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/A9D388A0-B66C-42D6-A0BD-F4A5D5CF0760.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/A9D388A0-B66C-42D6-A0BD-F4A5D5CF0760.jpeg)
-
Zeker geen KkStb / BBÖ 112 dus. :P
Maar verder ???
Roald
-
Als ze slim zijn dan bouwen ze een BR 65 ;D
-
Als ik zo kijk, lijkt mij het een BR 84.
-
Piko weet wel wat hypen is, leuk.
Nu denk ik dat Piko in dit tempo binnen tien jaar álle locs die er bestaan in Europa inmiddels maakt ;D
-
Nou ja, wat is dit nu weer. Weten ze nou bij Piko echt niet dat raadplaatjes van stoomlocs in het weekend geplaatst horen te worden ?
Kansloos zeg ;D
Vriendelijke groet Ruud B.
-
😂😂
-
Wat dacht je van een P8 8)
Vriendelijke groet,
Erwin Prummel
-
Aangezien de drijfstang op de 3e as aansluit, zal de loc op zijn minst 4 drijfassen hebben. En de wielen lijken me wat kkein voor een P8. Maar die komt vast nog wel een keer van Piko
-
DR 83.10 volgens de kenners op DREHSCHEIBE forum.
-
Ehm br 94???
-
Zeker geen 94er. Rechts zie je een cilinderblok met weer rechts daarvan, zo te zien, een voorloopas.
-
Waarschijnlijk een altbau 41'er. Die zijn in de mode ;D
Tom
-
(https://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a040.gif)
De grootte van de wielen doet me eerder denken aan die van een vijftiger (of 44er, maar da's is een driecilinder).
-
Ik zeg, een zwarte stoomlok, heb ik nu een koek gewonnen?
-
Nee want er zit ook rood aan
-
:'(
-
Zou er even bij vertellen waar je het vandaan hebt gehaald.
Dit screenshot komt uit de filmpjes van Piko Neuheiten Jahresende.
https://www.youtube.com/watch?v=xvRHC6rL4hk
https://www.youtube.com/watch?v=_1J0q4cyhn4
Marc
Zijn op zich leuke filmpjes met fraaie neuheiten. Oa die czech is mooi bedrukt en heeft fraaie ramen.
-
Helaas geen N nieuws ???
-
Het enige echte nieuws dat er vermeld wordt is de mysterieuze stoomloc onder het dekentje. Verder is het geen nieuwighedenpresentatie. Dat N-nieuws komt dus ongetwijfeld wel.
-
Tuurlijk komt er nog (veel) meer, dit is nog maar het begin, net na de zomervakantie. Naarmate Nürnberg dichter bijkomt, komt er ongetwijfeld steeds meer. (De Piko-heren in het filmpje hebben trouwens nog niet van 1,5 meter gehoord, zo te zien).
-
DR 83.10 volgens de kenners op DREHSCHEIBE forum.
kenners?
-
De eerste neuheiten van Piko:
https://www.piko-shop.de/de/praesenz/search/l-18/o-artikelnr_asc/q-Neuheit+2021.html
-
Floris, er is al een Piko 2021 topic.... bovendien doet Piko die twee of drie eerste nieuwtjes altijd al teaser op de site, deze staan er al een behoorlijke tijd op.
Ik weet het, het is lastig, maar nog even twee dagen (of waarschijnlijk maar één) geduld..... ;D
-
Samengevoegd, dank voor de meldingen.. (y)
Gr, Bert
Team moderatoren
-
Yes.. Piko tafelkalender schaal 1:1.. mijn wachten is beloond :laugh:
-
Top, ik kan niet wachten !!
En dat voor maar vijf Euro. Normaal moet ik eerst wisselen van zomer- naar winterbanden om een (gratis) exemplaar bij m'n bandenboer te krijgen.
Modelspoor marketing is een complex vak. Maar ik ben als trouwe Piko-klant ook best tevreden met een simpele NS1100 met botsneus in N-spoor.
Groeten,
Pieter
-
Daar istie dan: https://www.piko.de/KAT_PDF/99501.pdf
-
Yes de bruine 2275 komt uit (y) (y) (y)
-
En (minimaal) twee nieuwe 1100'en, en de 2000 lijkt mij het meest spectaculaire nieuws ::)
De DB 216 047 kwam in Nederland in de jaren tachtig, maar ik vrees niet in deze uitvoering....
-
Ns 2000! en 2275 en ns 1100 ik zeg kom maar op :P
-
Jippie, bladzijde 170! Eindelijk in kant en klaar model (y)
-
Ja, die NS 2000 is een echte verassing. Heel cool dat deze diesel nu als kant en klaar model komt. Niet iedereen ziet het zitten om zelf in elkaar te zetten !
Ben heel benieuwd naar de Piko uitvoering.
Vriendelijke groet Ruud B.
-
R - NET gtw .... doe die maar.... ;D :o
-
De prijs van de geel/grijze 2205 (55902) zal wel een foutje zijn ;)
EDIT: nee, is "versione extraordinaire"
-
Snap het al, de link van Sicco verwijst naar de hoofdcatalogus.
Hier link naar PDF van NH21: https://www.piko.de/KAT_PDF/99521.pdf
-
En (minimaal) twee nieuwe 1100'en, en de 2000 lijkt mij het meest spectaculaire nieuws ::)
De DB 216 047 kwam in Nederland in de jaren tachtig, maar ik vrees niet in deze uitvoering....
In 1980 deed die 216 047 hier nog in het rood zijn diensten.
-
Ja wel in het rood, maar vermoedelijk niet in ob dus
-
Is er allen maar H0 nieuws? Geen N dit jaar?
-
Hoera, gelukkig geen suffe Flirt maar een gave 2000 (y) :-X
-
Is er allen maar H0 nieuws? Geen N dit jaar?
Jawel, zie https://www.piko.de/KAT_PDF/99691.pdf
Hier wordt alleen H0 besproken, zal een post aanmaken in het N-deel: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?board=84.0
Geef me een minuutje ;)
-
In 1980 deed die 216 047 hier nog in het rood zijn diensten.
Hallo
Werd in november 1981 blauw/beige.
Bart
-
Dan zou het moeten kunnen, mits uitvoering voor 88 (toen hij uit Oldenburg verdween)
-
En (minimaal) twee nieuwe 1100'en, en de 2000 lijkt mij het meest spectaculaire nieuws ::)
De DB 216 047 kwam in Nederland in de jaren tachtig, maar ik vrees niet in deze uitvoering....
Ik zal wel een vuile bril hebben, maar ik zie maar een nieuw 1100......
-
sorry, ik dacht dat de blauwe zonder vignet nieuw was, niet dus, die heb ik dan eerder ff over het hoofd gezien
-
Geeft niet Sicco, we zien allemaal wel iets niet helemaal goed ;D
Ben benieuwd wat de reden voor die 2000 is, vind ik een verrassende neuheit, kan me niet voorstellen dat dit de renner wordt....
-
NS E186 met dubbeldekkers....
-
@ Floris: Nee, maar de USATC-versie is natuurlijk wel internationaal breed inzet- en verkoopbaar.
-
Plus de Italiaanse variant, Italië wordt op dit moment ook aangeboord door Piko. En ze maken vooral locs die binnen de tegenwoordige mogelijkheden zoveel mogelijk modellen opleveren.
-
Geen idee, maar die Italiaanse variant is er al van ACME. een Flirt lijkt mij veel beter verkoopbaar in meerdere Europese landen..... blijft een gemiste kans
-
Maar dan krijg je weer uiterlijke problemen. Vergelijk de treinstellen in Nederland maar verder dan alleen de kleur...
-
Misschien heeft Piko plannen voor de Amerikaanse markt. Een paar dozijn van die Baldwin locs zijn na de oorlog in de VS bij allerlei bedrijven actief geweest. En verder zijn ze geschikt voor WW2 diorama’s en dergelijke.
De Italiaanse variant vergt een andere kap en eigenlijk ook een wat langer chassis.
-
Ik wil hem (y).
Niet iedereen heeft de kunde of tijd om een Mesu of MK mod.st. in elkaar te zetten dus kan er best wel een markt voor zijn.
En ze liggen dadelijk ook vast bij de SGB in de winkel.
Stephan.
-
Ik ben zeer benieuwd naar een foto van de eerste proefversie van de MÁV V43. De foto in het catalogus toont een 1:1 met eenbeens pantograaf. Ben ook benieuwd of ze de versie met tweebeens pantograaf uit gaan brengen in de toekomst.
Ook ik mis een Flirt in het catalogus.
-
Ik ben erg benieuwd wanneer al dit moois gaat worden uitgeleverd. In het verleden werd door Piko altijd heel trouw een uitverdatum gemeld, die mis ik nu....
Rob
-
In de H0 folder staat duidelijk het kwartaal van 2012 vermeld.
Stephan.
-
Ik wil hem (y).
Niet iedereen heeft de kunde of tijd om een Mesu in elkaar te zetten dus kan er best wel een markt voor zijn.
En ze liggen dadelijk ook vast bij de SGB in de winkel.
Stephan.
Als ik in dit draadje de reacties goed heb geteld dan verkoopt Piko in ieder geval al 4 stuks. Het begin is er 😜
-
Gl/gr 1100 zonder neus met 3 punt front verlichting en de 2275 bruin zijn leuke aanwinsten
Hoop wel dat Piko de vishaken beter maakt dan bij de blauwe uitvoering, dus met de rondingen en niet hoekig.
Cor
-
In de H0 folder staat duidelijk het kwartaal van 2012 vermeld.
Stephan.
Nou dan hebben ze de deadline duidelijk gemist ;D
-
Gl/gr 1100 zonder neus met 3 punt front verlichting en de 2275 bruin zijn leuke aanwinsten
Hoop wel dat Piko de vishaken beter maakt dan bij de blauwe uitvoering, dus met de rondingen en niet hoekig.
Cor
En de locnummers op de zijkant correcter maakt. Hoeft niet perfect, wel wat beter wat mij betreft ;D
-
Oeh, ben benieuwd naar de NS 2000 (y). Was half aan het twijfelen om er zelf een in elkaar te zetten, maar nu eerst maar even vergelijken.
Rik
-
Hoop wel dat Piko de vishaken beter maakt dan bij de blauwe uitvoering, dus met de rondingen en niet hoekig.
Cor
Bij de botsneus uitvoering die na de blauwe uitvoeringen kwam is dat weer correct uitgebeeld.
Dus ik denk dat dat niet fout meer zal gaan...
-
Als ik in dit draadje de reacties goed heb geteld dan verkoopt Piko in ieder geval al 4 stuks. Het begin is er 😜
Mogelijk nr 5 hier....
-
Mogelijk nr 5 hier....
Ha ha! je loopt echt ver achter bij je telling....
Dat niemand die Sprinter wil.... En als ik Piko was, ging ik ICR's maken. Kunnen die in een set met de 185 en niet van die domme omgeschilderde "dingen". Met ICR's kan je jaaaaaren vooruit. Herfstbioscoop, IC+, Amsterdam 1992, Zilverrail... om er maar een paar te noemen. En als Piko zulke coupérijtuigen kan maken als op pagina 3 van de Neuheiten-PDF, dan moeten Nederlandse varianten toch ook kunnen?
Groet, Raymond van den Hoven. Maar goed dat mijn geld niet in een spaarvarken zit anders was die nu stuk (y)
-
ook met de 2200 kan piko nog vooruit de versie met de lage versie van de 3e pit mogelijke nummer varianten
-
Inderdaad en ik zou het ook leuk vinden als ze zich eens losmaken van de overbekende nummers/varianten. Er is zoveel mogelijk met de 2200-en, ook wat Roco nog niet gedaan heeft. Een radioloc eerste generatie bijvoorbeeld, of een mobilofoonloc, of een geelgrijze zonder hekwerk en/of zwaailichten. Roco durft dat ook al niet, hopelijk Piko wel een keer.
-
De NS 2000! Blij mee! (y)
Steijn
-
Er zit tegenwoordig flink vertraging in, maar de NS 2000 komt dan toch, paar jaar nadat ik er aan begonnen was :D Dikke kans dat Piko hem alsnog eerder af heeft. Ook is de kans nu groter dat ze met een NS 2600 komen :P . Hoewel daar natuurlijk veel minder versies van gemaakt kunnen worden, behalve dan alle bies varianten met geel, zwart en rood.
Van de 600/2000 kunnen ze waarschijnlijk ook een aantal in Frankrijk en België afzetten. Of kwamen de USA leger varianten daar niet? Ook kunnen er versies gemaakt worden van de VSM en SGB.
Jammer dat er geen ESU meer gebruikt wordt door Piko voor geluid. Blij dat ik nog voor mijn 2200 een ESU LokSound 4 kon kopen.
Mvg,
Robert
-
Van de 600/2000 kunnen ze waarschijnlijk ook een aantal in Frankrijk en België afzetten. Of kwamen de USA leger varianten daar niet? Ook kunnen er versies gemaakt worden van de VSM en SGB.
Mvg,
Robert
De locs werden aangevoerd via Cherbourg dus in Frankrijk en België zijn ze zeker gebruikt. En aangezien de Geallieerden op weg waren naar Berlijn, zijn ze ook op modelspoorbanen naar Duits voorbeeld in te zetten. Foto's in mijn archief te Kassel en Gelsenkirchen (maar niet te toon te stellen ivm copyright). Bijgaande poster is niet voor niets gemaakt:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/First-across-the-Rhine.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/First-across-the-Rhine.png)
Zo blij met Piko! De USATC en NS-variant komen er zeker (blijf tellen ;D )
Groet, Raymond van den Hoven
-
Heeft iemand enig idee waar het geluid van de 600/2000 opgenomen kan zijn. Is er ergens een rijvaardig exemplaar met dezelfde motor als de NL-versie?
-
Wordt een duur jaar 2021, NS2000, 2200 en NAM ketelwagens voor achter de 2000.
Schaal of systeem zijn niet belangrijk maar de lol die het geeft.
-
Ik had ook een beetje hoop op een Ns 5/600 "Hippel gehad.
Volgend jaar dan misschien.
-
wie weet over de hippel piko. ben het met je eens, die moeten ze ook daar maar is ontwikkelen geel grijs met werkend zwaailicht rood' met sound of zonder :)
-
Wordt een duur jaar 2021, NS2000, 2200 en NAM ketelwagens voor achter de 2000.
Schaal of systeem zijn niet belangrijk maar de lol die het geeft.
Ketelwagens voor achter de 2000? Vink!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roco-67025-0-Middel.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roco-67025-0-Middel.jpeg)
Roco 66814 (groen), 67025 (zwart) of in andere 'privé'-varianten, maar die reden dan meestal weer niet naar/van Schoonebeek.
Piko vult nu echt een gat in de markt. Hippels, 2200, 1100... allang te koop. Misschien net niet in de gewenste uitvoering, maar toch. De markt voor modelspoor is beperkt. De markt voor modellen uit "kleinere" landen is nog beperkter. Waarom dan geen overleg met elkaar zodat ieder een 'eigen' model ontwikkeld en de klanten die alleen bij jouw kunnen kopen? Nergens concurrentie en de kosten van het ontwikkelen en maken van de mallen zijn zo sneller terug verdient. Nee, lekker allemaal een Haai uitbrengen. Of allemaal een NS 186. Lekker mekaar doodmaken. Da's slim...
Dus Piko: kom op met die betaalbare en lang leverbare (!) ICR's. (reden trouwens ook in Duitsland en Belgie en Luxemburg...)
Groet, Raymond van den Hoven
-
Aan de 3D tekening te zien heeft Piko de 2000 van de VSM bekeken met rechte cabinewanden. Dat moeten ze niet doorzetten anders mag er toch weer worden geknutseld
-
Waar heb je die 3D tekening dan gezien?
-
In de pdf van de folder
-
Zie het, de USTC versie bedoel je. Maar wat is het verschil dan met de 2000 op de foto genomen op de Wgm?
-
Wat is de wgm?
Het punt is dat de VSM loc een constructiewijziging heeft van na de oorlog die de NS locs nooit hebben gehad (vergrote cabine met haakse wanden) daar moet je dus geen model op baseren. Het SGB exemplaar heeft wel een correcte cabine.
-
Wgm = Watergraafsmeer
Steijn
-
Thanks, ik spreek geen spoors, ik ben modelbouwer, geen machinist ;)
-
Beste mensen,
Er is wat onduidelijkheid bij de NS 1146. Piko heeft zowel een NS 1146 met A sein en met L sein getoond.
Het model wat zal verschijnen is een NS 1146 geel grijs ZONDER A SEIN (dus L sein)
bron : PIKO
-
Ha, een Duitse E32! Ik ben dol op die hoekige elektrieke machines. Het plan om mijn antieke Roco E32 te moderniseren, is inmiddels geschrapt.
Daarna nog doorsparen voor de E91, want aan de prijs zijn ze wel.
Freek.
-
Inderdaad de gl/gr 1100 zonder neus graag met correct lettertype en spatiëring voor het nummer deze keer.... (!) De detaillering van het model is geweldig, maar zie je alleen van dichtbij; de incorrecte weergave van het locnummer zie je nog op een rijdende trein op meters afstand.
Groetjes, Bart
-
Inderdaad en ik zou het ook leuk vinden als ze zich eens losmaken van de overbekende nummers/varianten.
Dat valt wel mee toch met 2297, 2342/2327, 2218/2210, 2240 en 2221?
Oké, de 2205 en 2275 wel. Ik zou als ik Piko was hierna eerst eens beginnen met een of twee versies met een laag A-sein (en dan niet de 2246 en 2252) ;)
Een geelgrijze zonder hekwerk en/of zwaailichten.
Je bent wat dat hekwerk betreft in de war met de 2400 denk ik? Maar dat zou een mooie zijn voor Roco; een geel-grijze 2400 met kort hekwerk zonder zwaailichten, liefst met grijs chassis. ;)
-
je vergeet de 2384 ;)
ze kunnen ook nog de 302328 maken (en nee, NIET de Anneke)
-
Die was ik niet vergeten, want het is nogal lastig om een NS Cargo rode 2200 uit te brengen met een ander nummer. ;D En eigenlijk is die loc twee keer uitgebracht (want ex-2342).
Voor de 2275 zijn genoeg alternatieven: diverse loc’s hebben met witte nummerstickers gereden. Als ze de 2326 pakken is dat gelijk een mooie tegenhanger van Roco’s 2252 met grote witte cijfers op de cabine.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2326.jpg)
Copyright: Railcolor
-
Ik blijf niet begrijpen waarom Piko zich niet op de Flirt stort. Volgens ij zijn er veel varianten te maken:
Nederland: NS, Arriva Limburg, Connexxion, Blauwnet, R-Net
Duitsland+Nederland: Keolis, Abellio, Arriva
Duitsland: DB-Regio, DB-Regio Rheinland Pfalz, Westfalenbahn, Nordbahn, Meredian, Keolis, Abellio
Polen: LKA en PKP
Servie: ŽS 413
Hallo Piko.......wakker worden!!!! en ja de deuren verschillen, maar is modulair dus volgens mij met twee mallen op te lossen.......
-
Nee er zitten heel veel meer verschillen in.
Wij hebben er bijvoorbeeld een cabinedeur in.
Abellio bijvoorbeeld heeft dit niet, maar wel weer spiegels, dus andere zijramen in de cabine.
-
Beste allen,
Graag dit draadje gebruiken voor waar het bedoeld is: info van de fabrikant.
Het is NIET de bedoeling hier een wensendraadje van te maken!
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Beste mensen,
Er is wat onduidelijkheid bij de NS 1146. Piko heeft zowel een NS 1146 met A sein en met L sein getoond.
Het model wat zal verschijnen is een NS 1146 geel grijs ZONDER A SEIN (dus L sein)
bron : PIKO
Dat is fijn, zonder A sein. (y)
-
Misschien slechte ervaringen met alle gedumpte GTW’s. Heb zelf het idee dat er meer interesse is in de oude treinstellen dan het nieuwe lightrail spul.
-
Beste allen,
Graag dit draadje gebruiken voor waar het bedoeld is: info van de fabrikant.
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Nou, dan zal ik nog maar eens iets over de neuheiten vertellen. Ditmaal met visuele ondersteuning, dat werkt meestal beter. Kijk even naar deze uitsnede uit de digitale Piko catalogus:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/piko-ns-2000.png)
Je ziet dat de zijwanden van de cabine op de cad tekening bijna recht staan. In ieder geval volgen ze de hellingshoek van de huiven niet. Dit in tegenstelling tot de foto's in de catalogus. Ik ken 1 locomotief waar dat ook zo zit en dat is de NS 2000 van de VSM. Helaas is dat een beroerd voorbeeld om de cabine rechtstreeks van op te meten en over te nemen omdat deze bij dat exemplaar gewijzigd is door de na-oorlogse eigenaar. Het gaat vast goedkomen, maar het lijkt mij wel goed wanneer Piko hier nog even feedback op krijgt anders kunnen we de huilende gezichten alweer uittekenen wanneer de loc uitkomt.
mvg, Paul
-
Piko is óók bij de SGB geweest om te meten, dus de juiste gegevens zijn beschikbaar.
-
Dat stelt gerust Reinier! :)
-
Piko is óók bij de SGB geweest om te meten, dus de juiste gegevens zijn beschikbaar.
Nu even zien of die ook gebruikt zijn ;)
-
Daar ga ik gelukkig niet over :)
-
De 1146 kreeg in 1979 een A-sein dus is inzetbaar van 8-73 tot medio 1979
-
Het gaat vast goedkomen, maar het lijkt mij wel goed wanneer Piko hier nog even feedback op krijgt anders kunnen we de huilende gezichten alweer uittekenen wanneer de loc uitkomt.
Is er iemand die contact heeft met Piko die daar voor de zekerheid een mailtje aan kan wagen, ik zie anders de bui ook al hangen, ze maken die tekening niet voor niks lijkt mij.
Stephan.
-
Volgens mij heeft chris een kort lijntje naar Piko :)
-
Maar kan iemand mij dan uitleggen op zijn boerenfluitjes (ik heb 0.0 verstand van deze lok) wat er mis is, zodat ik snap wat ik moet vragen/opmerken? ;D
Er is iets met de stand van de wanden van de cabine? Via pm mag u mailen en eventueel ondersteunen met foto's ?
Ik ga ze daar morgen trouwens niet mee lastig vallen, dat doe ik na het vuurwerk en oliebollen.
-
De één na laatste post van Pauldg is vrij duidelijk. De zijwanden van de cabine moeten scheef net als de huif en niet recht zoals op de tekening.
De Cad tekening kan voor de NS 2000/600 in de kliko.
Stephan.
-
Ik stuur je wel een toelichting Chris. Dat zal ook wel overmorgen worden, maar ik zorg er voor dat het inzicht bij je indaalt als een bom danwel een Poolse nitraat!
Mvg, Paul
-
Wat is de wgm?
Het punt is dat de VSM loc een constructiewijziging heeft van na de oorlog die de NS locs nooit hebben gehad (vergrote cabine met haakse wanden) daar moet je dus geen model op baseren. Het SGB exemplaar heeft wel een correcte cabine.
Paul, misschien is het goed dit te communiceren naar Wim Wolters van Scaletrading, de NL-agent van Piko. Vast en zeker te bereiken via mail van de zaak....
Rob
-
Had ik ook al aan gedacht Rob, maar ik vermoed dat Chris meer gezag geniet. Hij moet dat ding tenslotte verkopen!
Mvg, Paul
-
Ik denk dat als jij e.e.a. onderbouwd in samenspraak/ op voorspraak van Chris dat Wim er wel gevoelig voor zal zijn. Straks krijgen we weer zo’n zeperdverhaal als met de Sik van Roco en daar zit niemand hier (en in de USA) op te wachten en zeker niet Pikobaas Dr. René Wilfer. Die wil met dit ding ook de VS aantikken, dus er zal hem heel wat aan gelegen zijn om het in één keer goed te doen...
Rob
-
We moeten dit inderdaad vroegtijdig smoren. Ik stem gewoon de inhoud met Chris af en dan regelen we onderling wel even wie de communicatie doet.
Groeten, Paul
-
Open deur misschien maar... het NS 600/2000 boek er verder op naslaan... ;)
Groeten en succes, ik hoor het wel. Doe Wim de groeten van me.
Rob
-
Het is in de kern een oersimpele boodschap: bouw de SGB loc na en niet, ik herhaal, niet de VSM loc.
Komt goed Rob, zal ik doen.
Mvg, Paul
-
Op zich snap ik trouwens het voorbeeld nemen van de VSM loc wel: Scaletrading/Wim Wolters heeft z’n domicilie ook in Apeldoorn, dus als je iets op de hoek van de straat kunt vinden, waarom 150 km (of zo) gaan rijden? Maar ook: wat je ver haalt is lekker... ;)
Rob
-
waarom 150 km (of zo) gaan rijden?
Nou ja, dat hebben ze dus wel gedaan, want zoals gezegd zijn ze gewoon bij de SGB geweest. Niet voor het eerst trouwens, want waar denk je dat ze de 1136 hebben opgemeten? ;) Afstand is het probleem niet en ze kennen de verschillen.
-
We gaan het beleven ;)
-
leuk filmpje over de Whitcomb: How did a U.S. Army locomotive end up... (https://youtu.be/qMcI7Ija_Hk)
-
Leuk natuurlijk die 2000, maar daar moeten ook wel de ketelwagens van de NAM achter.
Eerder zijn die uitgebracht met 's Gravenhage als depot, dit zou volgens een eerder draadje echter niet juist zijn. Dat draadje ging echter vooral over de Lilliput varianten.
Op de site staan ze wederom met 's Gravenhage als depot. Is dit nu juist, voor een bepaald aantal jaren, of moet het toch Oldenzaal worden als depot?
-
@Pauldg : goed bezig met je oplettendheid (y)
Als met dezelfde moeite een correctere loc te maken is, is voor iedereen beter
-
De 1146 kreeg in 1979 een A-sein dus is inzetbaar van 8-73 tot medio 1979
De 1146 werd pas in februari 1976 geel/grijs.
-
Oeps, had even een liniaal moeten gebruiken in de tabel ;D
-
De 1146 werd pas in februari 1976 geel/grijs.
:( Jammer, had de loc graag willen hebben bij m'n '74 thema. Nou ja, ik knijp wel een oogje toe :)
-
@Pauldg : goed bezig met je oplettendheid (y)
Als met dezelfde moeite een correctere loc te maken is, is voor iedereen beter
Thanks Mischa, ik heb deze loc ooit zelfgebouwd in styreen. Dat is (allemachies) alweer 25 jaar geleden, maar de details van het prototype blijven je altijd bij. :)
Mvg, Paul
-
De NS heeft op de legerdump in Parijs van de USATC locomotieven van het type Whitcomb 65-DE-19 overgenomen en dit is ook het type dat de SGB heeft. Dit model is door de USATC in 1944 naar Europa verscheept. Zoals uit de onderstaande tekening valt te zien, lopen de zijwanden van de cabine evenwijdig aan die van de huif.
(https://www.koala-creek.net/wp-content/uploads/2020/12/whitcomb-20.jpg)
De overige locomotieven in de legerdump werden terug gescheept naar de VS om in de oorlog tegen Japan te worden gebruikt. Dit bleek echter niet meer nodig te zijn en ze werden uiteindelijk door de USATC verkocht aan bedrijven in de VS en ander landen in Noord- en Zuid-Amerika. Bij de lok die de VSM heeft zijn de wanden van de cabine aangepast en verticaal gezet om de cabine iets ruimer te maken.
Whitcomb heeft ook een aantal van het type Whitcomb 65-DE-19 terug gekocht van het USATC en deze werden gereviseerd en omgebouwd naar type Whitcomb 70-DE-26. Hierbij werden ook de cabines verruimd ende zijwanden verticaal gezet. Dit lijkt niet het type te zijn dat de VSM heeft, aangezien deze loks in zijn geheel verbreed werden, ook de voetplaat (zie onderstaande foto).
(https://www.koala-creek.net/wp-content/uploads/2020/12/mfkr10.jpg)
Kijkende naar de Piko catalogus. komt Piko met twee modellen. De NS600/2000 met schuine cabine wanden en een VS versie met verticale wanden.
Het 3D model heeft immers een grote centrale koplamp en een losstaande bel op de voetplaat. Het vreemde van de VS versie is echter dat hij buffers op de bufferplaat heeft ... zou niet zo moeten zijn in de VS! En het VS model zou natuurlijk ook een klauwkoppeling en opstap tredes voor de rangeerder aan de onderkant van de bufferplaat moeten hebben.
(https://www.koala-creek.net/wp-content/uploads/2020/12/Whitcomb-65.png)
Als Piko het slim aanpakt, dan zouden ze 2 soorten huiven maken (met en zonder centrale koplamp), 2 soorten cabines (schuin en verticaal) en 2 soorten bufferplaten (Europees en Amerikaans).
Dan kunnen ze de volgende modellen uitbrengen:
(1) USATC zoals gebruikt in Europa - huif centrale koplamp, schuine cabine en Europese bufferplaat
(2) NS 600 net gekocht door NS - huif centrale koplamp, schuine cabine en Europese bufferplaat - USATC nummer & NS 600 schilden
(3) NS 600 - huif zonder koplamp, schuine cabine en Europese bufferplaat - NS 600 schilden
(4) NS 2000 - huif zonder koplamp, schuine cabine en Europese bufferplaat - NS 600 schilden
(5) Verschillende bedrijven in Noord- en Zuid-Amerika - huif centrale koplamp, schuine cabine en Amerikaanse bufferplaat
(6) Verschillende bedrijven in Noord- en Zuid-Amerika - huif centrale koplamp, verticale cabine en Amerikaanse bufferplaat
Er moet volgens mij ook nog iet gebeuren met een losstaande bel op de voetplaat of in een kastje?
Losstaand - optie 1,5 & 6
Kastje - optie 1,2,3,4,5 & 6
... en nog iets met een elektrische aansluiting bij de midden stijl van het hekwerk voor en achter. Meen dat deze bij de NS 2000 is verwijderd?
Verder zou het ook een idee zijn om met geweatherde versies te komen - optie 1,2,5 & 6
-
Bij die US lok staat EP II dus lijkt me de oorlogsjaren lok
Leuk ook die QBuzz R-NET GTW
-
@Spoors: volgens mij ben je de verticale cabine vergeten (versie 6?)
-
Inderdaad ... aangepast :)
Bij die US lok staat EP II dus lijkt me de oorlogsjaren lok
Je hebt gelijk. het is de USATC lok. Enige wat er fout aan is, is dat die geen verticale zijwanden had. Die werden pas na WWII zo aangepast.
-
Als dat zo is, past hij mooi in mijn tijdperk, ook maar een bestelling gedaan ;D
-
Leuk natuurlijk die 2000, maar daar moeten ook wel de ketelwagens van de NAM achter.
Eerder zijn die uitgebracht met 's Gravenhage als depot, dit zou volgens een eerder draadje echter niet juist zijn. Dat draadje ging echter vooral over de Lilliput varianten.
Op de site staan ze wederom met 's Gravenhage als depot. Is dit nu juist, voor een bepaald aantal jaren, of moet het toch Oldenzaal worden als depot?
Even in mijn archief gedoken voor de borden op ELK/ELW's. De 615 kwam in 1946 bij de NS in dienst, werd in 1953 omgenummerd in 2015, en kreeg in november 1953 een Thomassen-motor.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1513_7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1513_7.jpg)
-
Welke bestel ik als ik de sgb versie wil?
Of moet ik dan nog even geduld hebben :)
-
Dank Vam65,
Op basis van deze info klopt er dus niet veel van de opschriften op de Piko wagen.
Hopelijk lezen ze mee, en kan ook dat nog worden aangepast.
-
De SGB huif heb ik ook al kunnen vinden op Shapeways.
Ronald Visser
-
Voor VERWERKINGSBEDRIJF bij Schoonebeek genoemd bovenaan mbt het rechterbord op de ketelwagen, vraag ik me af of dit niet WINNNGSBEDRIJF zou moeten zijn ?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Knipsel-Schoonebeek_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Knipsel-Schoonebeek_1.jpg)
-
Dank Vam65,
Op basis van deze info klopt er dus niet veel van de opschriften op de Piko wagen.
Hopelijk lezen ze mee, en kan ook dat nog worden aangepast.
Van het model van Piko klopt sowieso niet veel. Misschien beter op zoek naar de Liliputwagens. Die zijn hier en daar nog nieuw te vinden.
-
(4) NS 2000 - huif zonder koplamp, schuine cabine en Europese bufferplaat - NS 600 schilden
Ik denk dat je NS 2000 schilden bedoelt.
Voor de geluidsfile van de 2000 (niet de 600) kunnen ze misschien bij de 11(NS 451) van de MBS terecht, daar zit dezelfde motor in als ik het goed heb, al is het er maar één.
Stephan.
-
De SGB huif heb ik ook al kunnen vinden op Shapeways.
Ronald Visser
Met de huif is niets mis hoor!
-
Met het shapeways model van de 2000 des te meer.
Daken van de huif kloppen niet, ventilatieroosters enz kloppen niet echt.
Beter wachten op de piko.
Groeten Arjen
(die als de lockdown weer over is, aan de echte gaat klussen!)
-
Van Piko heb ik de NAM 500 802; 819 ; 811 ; 806 ; 815 ; 822 en 808,
Ik overweeg de Piko's t.z.t. te verkopen.
Na lang zoeken heb ik inmiddels de Liliput modellen van de NAM met nrs: 500 813 ; 821; 803; 801 ; 823 ; 810 en 809, Volgens mij zijn dit alle door Liliput uitgebrachte exemplaren.
De Liliput modellen gelijken beter!
Indien er nog meerdere Liliput exemplaren ( met andere nummers ) zijn, dan hoor ik dit graag.
Groet,
Coen.
-
Die nummers van Liliput zijn ze idd allemaal. Om precies te zijn zijn ze onder deze nummers uitgebracht:
Liliput 230100 ketelwagen NAM NS 500 810
Liliput 230100 ketelwagen NAM NS 500 821
Liliput 230104 ketelwagen NAM NS 500 809
Liliput 230104 ketelwagen NAM NS 500 823
Liliput 235967 ketelwagen NAM NS 500 801
Liliput 235968 ketelwagen NAM NS 500 803
Liliput 235969 ketelwagen NAM NS 500 813
-
Ik heb het afgelopen jaar 18 van die Liliput-dingen gekocht en ze, voor zover nodig, een eigen nummer gegeven met een transfersetje van RailKees. Hij beschikte gelukkig nog over de PDF, dus heeft toen nog een setje geprint. Blij mee dus. Ik had al twee Roco ex-USATC ketelwagens in zwart, Dg-tje van Artitec er bij en straks nog twee NS 2000 van Piko als dieseltractie er voor. Hatseflats ;D (in de hoop dat ik niet te veel off-topic ga ;))
Rob
-
Maar dan graag nu weer verder met Piko nieuws...
En anders krijgt het een eigen draadje (ook niks mis mee).
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Piko komt ook met (rerun van?) een NAM ketelwagen. https://www.piko-shop.de/en/artikel/kesselwagen-nam-ns-iii-32431.html Als dat idd de uitvoering is, dan is ie niet goed. Piko 54444.
-
Nee die klopt idd niet. Maar dat is voor een heleboel collega-modelspoorders geen bezwaar. Piko was ooit de eerste die met dit exemplaar met NL opschriften kwam, dus als je er inmiddels een stuk of tig hebt lopen op je baan kan ik me voorstellen dat je die niet in één keer aan de dijk zet en overgaat op een stam(metje) ketelwagens van Liliput. En van een afstandje (en zo bekijken we het tenslotte) zit het er dan allemaal toch prima uit ;).
Rob
-
Weet ik. Ik heb vroeger ook Piko’s gehad en ze later vervangen door Liliputs. Als je die eenmaal hebt, wil je nooit meer terug. Maar wie weet wordt het, ook gezien de prijs, toch een echt nieuw model van Piko dat wél klopt.
-
Als ik zo naar het plaatje kijk blijft alles bij hetzelfde....
-
Iemand die het weet?
-
Kleinigheidjes als ik kijk naar de foto van de 2275, het kan een fotomontage zijn maar heb wel in het achterhoofd dat Piko precies op dit punt de reputatie nog wat op te vijzelen heeft:
- het nummer op het front is te groot (moet net zo klein zijn als op de zijkant)
- de gekozen revisiedatum is niet correct voor deze versie, wat de versie is na het herschilderen en het doortrekken van de gele band, plus de rode zwaailichten. Revisiedatum moet zijn 8.86
74 (als ik het goed lees) is trouwens sowieso niet correct voor de 2275
- er moet een mobilofoonzender op
-
Ik hoop ook dat Piko er wat goede foto's bij neemt van de 2275 ter voorbeeld. De becijfering en belettering van de 1136 en de nS Cargo 2384 vind ik niet al te best, tot nog toe reden voor mij om deze loc's te laten schieten. :-\
-
Waarschijnlijk wel... aangezien je ook de 7608 hebt das de ex2275....
-
Als ik zo naar het plaatje kijk blijft alles bij hetzelfde....
Ik denk het ook, aangezien ze deze maand er al zijn, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.....
-
het kan een fotomontage zijn
Dat is het, maar ze mogen wel eens een betere Photoshopper inhuren bij Piko.
Als je die van de blauwe 1115 met botsneus in N ziet... :-\
Mochten ze hier meelezen; stuur mii maar een privé bericht.
-
Betreffende de NS 2000
Nieuw voor 2021: het model van de 62-DE-19A verschijnt voor modelspoorthema's uit de USA en Europa, waaronder de NS 2000. Kwalitatief wordt de route van de nieuwste matrijsinnovaties van PIKO consequent voortgezet: scherpe gravures, filigrane detaillering, doordachte constructie, state-of-the-art technologie. De juiste indruk van het model wordt gecompleteerd door de afwerking en de bedrukking in de gebruikelijke hoge PIKO-kwaliteit. De krachtige motor zorgt in combinatie met grote, nauwkeurig gedimensioneerde vliegwielen voor uitstekende rijeigenschappen. Om hoge trekkrachten te garanderen, heeft het model twee antislipbanden, die diagonaal op de assen in beide draaistellen zijn gemonteerd. De PIKO dieselloc 65-DE-19A heeft een logisch ingedeelde printplaat met PluX22 interface en is voorbereid op de eenvoudige installatie van een decoder met sound met een zo groot mogelijke luidspreker.
De CAD afbeelding in de catalogus en op de PIKO website strookt wat betreft het lijnenverloop niet volledig met het uiteindelijke model van de dieselloc 65-DE-19A (NS 2000)!
bron : Scaletrading
-
(y)
-
Mooi bericht! (y) ;D
Rob
-
https://www.youtube.com/watch?v=hazQe6uBv-0 vanaf 16:53 met de vermelding dat er 2 in Nederland zijn teruggekeerd. Hopelijk zonder bel op de voetplaat in de NS-versie...
Groet, Raymond van den Hoven
-
Leuk filmpje, en een mooie vent, die baas van Piko. Een echte liefhebber!
-
Mooi model van Piko! USATC uitvoering met bel.
-
Is dit een officiële foto van Piko??
Helaas niet in olive drab en ook geen belettering.
Maar dat komt misschien nog.
-
Dit is een prototype......
Die heeft nog geen spuitwerk en belettering.
Op Neurenberg staan vaak modellen wat prototypes zijn of halffabricaten.
Het moet immers in de loop van 2021 allemaal nog gemaakt worden.
-
Oké. Er is dus nog hoop ;)
Vraag me wel af waar deze foto vandaan komt.
-
Van Piko. Ik heb hem ook op mijn facebook staan.
Hij is ook te zien in de video (16m)
En dit is dan ook de Amerikaanse variant op de foto.
Dus geen NS 2000 nog.
-
Dank je Chris.
Ik heb de laatste tijd 3 mails naar Piko gestuurd om info over deze loc. Geen enkele reactie :( >:(
Vandaar dat ik erg benieuwd was waar de foto vandaan kwam.
-
Zo moet de USATC er dus uit komen te zien ... geheel zwart voor de locs die in het noorden reden (Frankrijk, Belgie, NL, etc.) en dus niet Olive Drab (US Army groen)
Van dit model hebben ook in Italie 68 locs rondgereden (MRS 1300-1367). Deze waren wel geheel Olive Drab. Dus ook de buffers en bufferplaten. Draaistellen waren zwart.
-
Zo moet de USATC er dus uit komen te zien ... geheel zwart
Hallo
Ik geloof er niks van dat deze loks zwart zijn. Framekleur is duidelijk anders dan de opbouw.
Bart
-
Geloof wat je wilt, maar je kan het boek over de USATC locomotieven van Tourret er op naslaan.
Kijkende naar de foto, komt het verschil in kleur door de lichtinval. Cabine en huiven lopen schuin en de zijkanten van het frame vertikaal. Andere loks van de USATC die naar Normandie gingen waren ook zwart ... zoals deze General Electric 44 ton loc die in Cherbourg aan land wordt getild.
En hier een Whitcomb die in Cherbourg aan land wordt getild.
O ja .. en Olive Drab werd mat aangebracht en niet zo glimmend als bij deze lok.
-
Hierbij nog een plaatje de USATC Whitcombs zoals ze bij de Military Railway Services (MRS) in Italie reden ... in een matte olive drab.
Dit was de eerst trein die in Rome aankwam. Hij werd door 2 Whitcombs getrokken en was beladen met steenkool om de elektriciteits- en gasvoorziening in de stad weer op gang te krijgen.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/68968.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/68968.jpg)
Ik heb nog een variant in kleur en uitvoering gevonden!
-
Wat een geweldige foto Hans, waar haal je ze toch vandaan?! Een leuk object om na te bouwen als het model er eenmaal is.
Is die achterste nou ook een Whitcombe?
-
Die achterste is een boxcar die verkleed is als een Whitcomb die verkleed is als boxcar ;D
-
;D ;D
-
Geloof wat je wilt, maar je kan het boek over de USATC locomotieven van Tourret er op naslaan.
Hallo
Ik geloof pas wat in boeken staat als er ook daadwerkelijk documenten van de fabrikanten bij geraadpleegt zijn.
Ik zie hier kleurverschil tussen hek en frame.
(https://up.picr.de/40410502fe.jpg)
En bij deze zie ik zelfs kleurverschil in de handgreepstang. Ter hoogte van het frame zwart, de rest (meest logische voor mij) groen.
(https://up.picr.de/40410501mv.jpg)
Bart
-
Wat een geweldige foto Hans, waar haal je ze toch vandaan?! Een leuk object om na te bouwen als het model er eenmaal is.
Is die achterste nou ook een Whitcombe?
Ja kijk maar goed!
-
Het prototype-model bekijkend lijkt de "vormlijn" van de cabine in ieder geval de richting van de luiken op de huif te volgen, dus dan is de CAD-tekening voor dit model al aangepast
-
Ik zie hier kleurverschil tussen hek en frame.
En bij deze zie ik zelfs kleurverschil in de handgreepstang. Ter hoogte van het frame zwart, de rest (meest logische voor mij) groen.
Je zoomt alleen zover in dat de compressie artefacten zichtbaar worden. Goede kans dus dat je jezelf voor de gek zit te houden.
Op dit niveau kun je er niet zomaar vanuit gaan dat dit soort kleine verschillen uberhaupt van de originele foto komen.
-
Hallo
En bij die 44tons op de vorige pagina gaan jullie me ook wijsmaken dat de luchttanks dezelfde kleur hebben als de bovenbouw?
Deze loks zijn gewoon “niet zwart”.
Bart
-
Ik denk dat jij je Piko-loc t.z.t een andere kleur gaat geven? ;)
Rob
-
Op dit Amerikaanse forum wordt de loc ook besproken en daar wordt ook dark grey genoemd:
https://model-railroad-hobbyist.com/node/41504#comment-458504
-
Ik ga voor de omgekeerde volgorde.
Ik wacht tot de sgb loc zijn kleur heeft, en wacht dan op de piko :police:
Dan weet ik zeker dat de kleur klopt haha
Wordt dus een jaar of wat wachten 8)
-
Dat heeft dus verder niets met de grijs/zwartdiscussie te maken.
-
Nee, klopt.
Maar dit is dan ook het draadje piko 2021 nieuws van de fabrikant :angel:
We kunnen het ook over de kleur van Zeeuwse vruchtenknoopjes hebben , en dan ook de kleur van het blik waarin ze zitten (geintje)
Kleur van de piko usa versie is nog onbekend dus dat is geen discussie meer toch?
-
Weet niet zeker of dit nou onder PIKO 2021 mag omdat het een speciale oplage is voor De Wilde 13+. In ieder geval hebben ze een mooie lok aangekondigd. De 71134 (DC), 71135 (DC Sound) en 71136 (AC Sound). Betreft de Railpool 151 075-9 Zukunft mit Tradition. Leuk initiatief (y)
Plaatje via: https://w13plus.de/anzeige-2021-04/
Jammer dat het geen Railpool 186 295 is.
-
Jups, deze dus :
(https://www.elriwa.de/media/image/f6/db/3a/296122_71134_01_vers_2_600x600.jpg)
Ik ben nog aan het twijfelen.
-
Bijzonder is ie wel, hoop het grote voorbeeld nog eens in het echt te spotten. En dan hopen dat de blauw/beige deel voorop zit!
-
Jullie hebben het niet van mij, en ik heb ook zeker geen aandelen in de firma waarvan ik nu een tip geef. Feit is dat een Duitse winkel, vrij vertaald Modelbaan Unie, nogal wat Piko spul heeft afgeprijsd (DC/AC), daaronder ook NL-mat. O.a. RRF-rangeerlok, NS Cargo 2384, blauwe 1100, GTW Breng, goederenwagens en ook Duitse e-loks tp 4/5.
En nee, geen discussie svp over dat Piko Roco kopieert (Kopiko) bij sommige modellen en nu ook het idee van de ramsj heeft overgenomen ;)
-
Dat zijn gewoon Piko aanbiedingen. Die hebben de NL winkels ook.
-
O, maar ik pretendeer ook zeker niet dat zij de enige zijn. Ik ben niet iemand die de hele dag het net rondspeurt naar koopjes, ik zit "toevallig" in de mailinglist en dit is de eerste mailing over deze "fabrieks-aanbiedingen" die ik mocht ontvangen.
En wie weet hebben zij wel artikelen die bij een andere winkel niet meer op voorraad zijn. Of andersom, dus ik verheug me op mails van andere winkels ;)
-
Die mail heb ik vorige week al verzonden ;)
-
O, vond alleen op 11-5 de mail over zomernieuws van wat andere merken. Had ik de mail van Piko gezien had ik hier geen posting gemaakt ;)
-
Enig idee wanneer de Piko aanbiedingen worden uitgeleverd ?
-
Als je ze bij de winkels die dergelijke artikelen op voorraad hebben besteld is het afhankelijk van de pakketdienst. Vanuit Duitsland iets langer.
-
Die mail heb ik vorige week al verzonden ;)
Echt? Heppik gemist dan
-
Ik heb die mail ook gemist, net even een artikel gecontroleerd en die is in dld toch echt €50 goedkoper
-
Alleen al om reden van de Kundendienst koop ik alles liever over de grens.
Ook de mail gemist, maar dat maakt dus niet zo uit...
-
@M@rk : Dat kan. Ik reageerde meer op de NL modellen in het bericht van Arjan.
-
Enig idee wanneer de Piko aanbiedingen worden uitgeleverd ?
Niet direct. Vandaag gebeld toevallig. Ze hebben wat druk bij Piko. ;D
-
Die mail heb ik vorige week al verzonden ;)
Zelfs al eerder! Ik heb hem om op zaterdag 8 mei om 14:40u ontvangen. En er staan geen dingen in waar een spam-filter op reageert zo te zien ;).
-
De tijd vliegt
-
Thanks, dan wacht ik mijn bestelling verder af.
-
Dat zijn gewoon Piko aanbiedingen. Die hebben de NL winkels ook.
Maar het prijsverschil is wel erg groot, bijvoorbeeld voor de 2384 het verschil is ca 40 Euro ???
Blijkbaar willen de Nederlandse handelaren wat meer vlees op de botten.....
-
Dus die ligt in de verkoop voor 52 euro?
Knap, dat is ver onder de inkoop.....
Ontzettend aardig van die Duitser, dat dan weer wel.
-
Nou volgens mij is het verschil tussen 89,99 (MU) en 124,99 (KHH) toch echt ca 40euro......
-
Jah.....wat zal ik zeggen.... :P
Ach....
Een bepaalde winkel in het westen van dit land is zelfs goedkoper dan MU als je daar lid bent. 8)
Maar je hebt gelijk. edit bijna gelijk :D
-
Nou volgens mij is het verschil tussen 89,99 (MU) en 124,99 (KHH) toch echt 40euro......
Met welke opleiding wiskunde?
-
nooit mijn beste vak geweest ;D
-
Van een duitse winkel waar ik regelmatig wat koop (gratis verzeding + zeer snelle verzending) kreeg ik pas vandaag een nieuwsbrief met de aanbiedingen van Piko.
Marc
Met nieuwsbrieven verzenden zijn ze dus wat trager ...
-
Thanks, dan wacht ik mijn bestelling verder af.
Dan hoef je misschien niet lang te wachten. Mijn voor de aanbiedingsprijs bestelde 1100 ligt klaar voor mij. Kan ik dinsdag wederom constateren dat al die dure aanpassingen van de metrolijn voor het goederenvervoer naar Vlaardingen nog steeds niet worden gebruikt (if ever.....)
-
Deze zag ik voorbij komen in de rubriek "Uitgekomen" van een ons aller bekende dozenschuiver in de buurt van Rotterdam ;) Normaal houd ik niet zo bij wat er van Piko uitkomt maar deze lok vind ik gewoon zo leuk! :)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/pIKO-51384-60e949582e358.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/pIKO-51384-60e949582e358.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Piko-51384-Front-60e949609a123.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Piko-51384-Front-60e949609a123.jpg)
Piko 51384 - Baureihe 240 der CD Cargo Ep. VI (Bron: https://www.piko-shop.de/ )
Met vr. groet, Martijn.
-
Futuristisch ding (y)
Typisch Škoda.
-
Heel fraai Martijn (y)
Heb je zelf ook plaatjes??
-
Futuristisch ding (y)
Typisch Škoda.
Inderdaad. Doet mij ook een beetje aan een duikbril denken.
-
Oh, die NS 1146 is wel aardig (y) Die had ik blijkbaar over het hoofd gezien.
https://flic.kr/p/76uKhR
https://flic.kr/p/7QG8aD
https://flic.kr/p/rx6Vts
https://flic.kr/p/bA3vf2
https://flic.kr/p/2jXc4jS
-
Die 1146 is een photoshop! GEEN voorbeeld model!
is oude foto.
Voor we los gaan. ;)
-
Futuristisch ding (y)
Nou ja zeg, gewoon ouwe plastic bras. Het origineel bedoel ik, niet de Piko ;)
-
Ik las op dit forum ergens een keer dat iemand zei waar blijft de R-NET GTW? Er is inmiddels een plaatje op de PIKO website verschenen. Levering volgens PIKO 02.2022.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/37665-59135-61fa5cfca86e0.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/37665-59135-61fa5cfca86e0.jpg)
Plaatje van PIKO.
Mooie kleurstelling heeft R-NET. Ik wacht echter op de fris blauwe Arriva versie (nog niet aangekondigd in H0, wel in N).