BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: gvandersel op 20 mei 2020, 14:30:56
-
All,
Bij ons op de club hebben we een DR5000 als centrale. Normaal gesproken geen enkel probleem en rijden de treinen als een zonnetje.
Echter sind enige tijd hebben we geen contact meer met de centrale vanaf de PC. We krijgen de volgende melding:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-20200516-WA0000.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-20200516-WA0000.jpg)
Iemand enig idee hoe ik deze melding kan verhelpen?
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Hebben jullie al gecontroleerd of het ip adres nog steeds hetzelfde is? Misschien is dat om een of andere reden veranderd.
-
Check dat vooral bij alle aangesloten apparaten, en kijk ook of het subnetmask hetzelfde is.
* Bij een subnetmask van 255.255.255.0 moeten van alle gebruikte IP-adressen de eerste drie groepen identiek zijn.
* Bij een subnetmask van 255.255.0.0 moeten van alle gebruikte IP-adressen de eerste twee groepen identiek zijn.
Dat geldt trouwens ook voor een evt. gateway-adres.
PS.: En probeer eens een andere netwerkkabel; die kunnen ook stuk...
-
Sorry we verbinden normaal via USB. Dat gaat niet meer.
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Staat de instelling op de PC wel op USB, en niet per ongeluk op ethernet?
Groet,
Tjalling
-
Waar vind ik die instelling. Ik heb de hele handleiding al door geworsteld, maar kan het niet vinden.
Groet
Gerard van der Sel.
-
Hallo Gerard,
Sorry we verbinden normaal via USB. Dat gaat niet meer.
Groet,
Gerard van der Sel.
Staat de instelling op de PC wel op USB, en niet per ongeluk op ethernet?
Groet,
Tjalling
Tjalling bedoelt deze instelling onder "CONTROL":
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/00_00_AA_24.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/00_00_AA_24.jpg)
Als je via USB wilt verbinden moet daar "USB" geselecteerd worden, mogelijk heeft iemand op de club daar de keuze "Netwerk" ingesteld.
Groeten,
Bert
-
Bert,
Sorry voor de late reactie, maar door de omstandigheden is toegang tot de baan/club wat beperkt. Van het weekend getest en alles werkt nu weer.
Nog even zoeken in de documentatie waar het precies staat, dus waar ik overheen gelezen heb.
Nogmaals bedankt,
Groet,
Gerard van der Sel.