BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Al het andere! => Topic gestart door: moonlicht op 16 mei 2020, 18:36:37
-
https://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/Weisse-Schienen-gegen-die-Hitze-Bahn-erprobt-Haltbarkeit-und-Auftragen-der-Farbe-erstmals-im-laufenden-Betrieb--4462422
zo, we kunnen straks stoppen om onze rails roestbruin te schilderen ;D
Cor
-
Is niets nieuws. Trouwens zou je ze nu wit moeten schilderen.
-
een 1 april grap??
Ronald Visser
-
Niks 1 april. Het is een methode die vooral in warme landen zoals Italië wordt toegepast om de opwarming en daardoor de uitzetting van de rails te beperken. Ik heb het in Nederland ook gezien op viaducten.
-
Witte rails heb ik al laten leggen (tijdelijk) in Australië in 1985 omgeving Dungog.
Vanwege de goldrush die toen heel even weer opbloeide (particuliere sluicer).
Maar ja, gemiddeld 20 a 26 graden zijn er perioden, met 35 en 40 graden en dan is dat ook wel nodig.
Ondanks dat waren nog compensatie lassen nodig.
Maar hier in Europa??
Ook bij het project Theemswegtracé is dit niet meegenomen.
Ronald Visser
-
In Nederland heb ik het juist gezien rond compensatielassen als die te ver dreigen dicht te lopen. En temperaturen tot 40 graden hebben we hier ook al gehad en zullen we nog vaker krijgen.
-
Wellicht meer compensatie lassen? (y)
Ik laat het hierbij.
Ronald Visser