BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Klaas Zondervan op 16 mei 2020, 16:59:53
-
Vanmiddag zag ik tijdens mijn fietstochtje een VIRM-6 op een ongebruikelijk tijdstip langzaam rijden van Goes in de richting Middelburg. Even later, toen ik dicht bij het viaduct over de A58 kwam zag ik dat (waarschijnlijk hetzelfde) treinstel terugkomen van de wachtsporen Lwd naar de hoofdlijn.
Het is voor het eerst dat ik zoiets heb meegemaakt. Weet iemand wat er aan de hand was? Proefrit?
Uitgerekend vandaag had ik besloten om mijn camera thuis te laten, anders had ik er een mooi plaatje van kunnen maken.
-
Klaas,
Dit betreft inderdaad proefritten. Na het saneren van de overweg in Goes zijn er in de afgelopen week meerdere STS passages geweest
omdat het sein plots afvalt. Daarom vermijden nu alle treinen spoor 1 en gaat alles over spoor 2. Dit NS stel is onder gecontroleerde omstandigheden
hier wel overheen aan het rijden om te proberen de storing bewust op te roepen en gegevens te verzamelen t.b.v. onderzoek en herstel.
Gr Rik
-
Rik, dank je voor de uitleg.
En dat keren in Lwd, is dat omdat het dichterbij is dan Vlissingen?
Voor het geval dat ik het nog vaker wil spotten, is er tijdschema voor deze ritten of moet ik maar gewoon geluk hebben om het te zien?
-
Hoogstwaarschijnlijk morgen ook nog Klaas. En dat keren is idd makkelijker op Lwd omdat de metingen puur om het sein op Goes gaan en dat simpelweg
dichterbij is.
-
Alweer bedankt. Ik ga er morgen weer naar toe en dan met de camera mee. Toch wel en bijzonder beeld, een VIRM op het Mallard viaduct.
-
Hopelijk kun je er foto's van maken Klaas, altijd leuk om dit soort ongebruikelijke situaties te zien!
-
Helaas pindakaas. Vanmiddag 2 uur rondgehangen bij de aansluiting, maar geen VIRM op de aftakking gezien. Wel op het hoofdspoor maar dat is hier niks bijzonders.
-
Kennelijk is het probleem dat Rik noemde verholpen. Vanmorgen zag ik nog op de actuele spoorkaart dat alle treinen in Goes op spoor 2 stopten. Nu is spoor 1 weer in gebruik voor treinen richting Vlissingen.
-
Niet alle testritten zijn naar Lewedorp gereden. Ik hoorde vandaag van een ooggetuige dat er zaterdag meerdere malen een VIRM kopmaakte aan de westzijde van Goes, ter hoogte van de SGB. Net buiten de uitrijseinen dus.
-
toen ik vanmiddag net na 12 uur bij de sloebrug (einde van de a58 in vlissingen) voor de spoorbomen stond kwam met een behoorlijke gang een meettrein bestaande uit een grijze railforce one 1600, een meet bak (ik weet niet precies welke) met een aanhangertje en achterop een strukton 2200 voorbij zetten. Nu is mij verteld dat er op het betreffende stuk een snelheidsbeperking geldt maar dat had deze trein geen last van ;D ik zag dan ook geen kans een foto te maken :)
in ieder geval ging deze vanaf station Vlissingen richting Roosendaal en dus ook richting de aftakking waar jij het over hebt. wellicht heeft het niks met elkaar te maken, misschien wel ;D
-
Ik zag die combi door Goes stuiven. Dat zal rond een uur of 13.00 geweest zijn, denk ik. Al hing er bij mij geen 2200 achter maar een G1206 of zoiets...
-
oeps.. dat zou ook best kunnen ;D ik ga is ff googlen
edit: na het googlen denk ik dat je gewoon gelijk hebt Reinier ;D in mijn verdediging, hij ging dan ook erg hard ;D
Maar ik denk dat het dit treintje was: link (https://treinposities.nl/foto/17521) met daar dus een aan de andere kant die grijze rail force one
-
Dat denk ik niet ;) Op die foto hangt er zo te zien een stopmachine achter. Wat vandaag door Zeeland kwam was iets van Eurailscout.
-
daarom hou ik het maar bij tijdperk 4 ;D al die nieuwe dingen ken ik niet uit mekaar houden :)
-
Ik ook niet. Maar ik kan wel lezen wat er op staat ;D
-
Het ging om de combinatie SR 30300x (g1206) + Eurailscout UFM 120 + RFO 1829, de UFM 120 heeft een defecte tractiemotor en moet dus steeds getrokken worden. De trein op de foto is ook geen stopmachine, maar een stabilisator.
-
De trein op de foto is ook geen stoommachine...
Ik heb ook nooit beweerd dat het een stoommachine is :angel:
-
Uiteraard bedoelde ik Stopmachine! ;D ;D
-
Het ging om de combinatie SR 30300x (g1206) + Eurailscout UFM 120 + RFO 1829, de UFM 120 heeft een defecte tractiemotor en moet dus steeds getrokken worden. De trein op de foto is ook geen stopmachine, maar een stabilisator.
Is de UMF120 nog steeds defect?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6411_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6411_3.jpg)
23 april jl kwam het spul terug uit Groningen getrokken door "Anneke" hier doorkomst Nijkerk.
Mvg, Johan
-
Wat een stopmachine doet weet ik, vaak genoeg in werking gezien. Maar wat doet een stabilisator?
(het gaat allang niet meer over een raampjestrein op de Sloelijn, maar dat geeft niet)
-
@Johan, de machine is al meerdere keren gerepareerd, maar heeft telkens weer defecten, de meetinstallaties werken nog wel.
@Klaas, hier wordt er het e.e.a. over uitgelegd: http://mdolman.nl/nl/stabilisator/
-
Ik gok dat een tractiemotor voor zo'n unicaat ook niet direct op de plank ligt te wachten :)
Plus dat je op deze manier een lopende meetcampagne niet hoeft te verstoren of annuleren en wacht tot de tijd er voor is om het te repareren.
-
Bak heeft ook hydro-aandrijving.....
-
Daar zeg je mij zowat ;D