BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: BartvD op 20 april 2020, 14:46:31
-
Ik vind de V36 best wel een stoere lok. Maar vind de verzie van Deutz zoals de Staatsmijnen 121 t/m 123 eigenlijk mooier. De ronde vormen en de grote sierstrips zijn zoooo artdeco achtig.
Ik weet de spoor 0 V36 van Lenz is eigenlijk een MAK machine. De achterste as staat wat verder naar achteren dan Deutz maar dat valt straks denk ik niet echt op. Het wordt daardoor niet een exact model maar ben happy als ik het karakter van de Deutz kan over brengen naar de Lenz V36 verzie.
Op het forum staat een ombouw verslag van een h0 V36 naar de Staatsmijnen 123. Eerst maar eens door gelezen;
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=29281.msg452811#msg452811 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=29281.msg452811#msg452811)
Als opfrisser:
(http://www.industriespoor.nl/tekeningDeutzV6M536%20model%201952_bestanden/image005.jpg)
Foto van www.industriespoor.nl
Op die site staat ook de enige tekening die ik kon vinden van deze machines.
Stap 1; De Lenz lok uit elkaar gepeuterd.
(https://live.staticflickr.com/65535/49797257486_5dcf72d2f1_h.jpg)
Alleen het trapje naar de bovenkant van de huif is hierbij gesneuveld. Maar die zou toch vervangen worden.
Trouwens mooi stukje techniek onder de motor kap al is de printplaat wat uit de kluiten gewassen. Goed te zien zijn de "stay allive" condensatoren. Hij heeft er 3. Vandaar dat hij lekker blijft functioneren in de rangeer dienst.
(https://live.staticflickr.com/65535/49797564487_8e38d7a91a_h.jpg)
De huif is metaal en het jammere is dat de handgrepen van de deksels en de hijshaken mee gegoten zijn. Dat wordt aangepast.
(https://live.staticflickr.com/65535/49797257391_d14af8445b_h.jpg)
De cabine. Er zit geen cabine inrichting in. Goed te zien is de print waar de verlichting achter op gemonteerd zit. Deze zal ik over hebben na deze operatie, net als de cabine overigens.
Karakteristiek is de achterwand met de 4 ramen en zonneschermen op de buitenste ramen. Ook is het dak minder gebold / platter dan de V36. Deur en raam partij van de deuren is ook anders dan de V36.
Dus eigen ontwerp gemaakt waar deze elementen in zitten.
(https://live.staticflickr.com/65535/49796711863_feef17bf32_h.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/49796711828_4b7002f999_h.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/49797564317_a15328067e_h.jpg)
De wanden heb ik net zo dik gemaakt als de cabine van Lenz zodat de nieuwe cabine zo over de huif kan schuiven zonder verdere aanpassingen.
Het dak wordt van 0,5 mm styreen gemaakt. Nu eens kijken hoe we de gril gaan maken. Stap voor stap is mijn devies.
Ik hou mij warm aanbevolen als iemand nog foto's heeft die de bovenkant van de cabine en huif goed laat zien of anderszins natuurlijk. Inrichting van de kap en huif wordt een beetje gokken aan wat de modellen in h0 hebben maar zou wat betere info willen hebben.
-
Hier staat ook een foto:
https://www.demijnen.nl/collectie/foto/diesellocomotief-van-het-spoorweg-en-expeditiebedrijf-seb/all/?keys=loc 123&tid=&index=0&page=0&over=1
gr Hans
-
Ik ga in stilte dus wat volgen. :D
Eric.
-
Eric, ik volg met je mee. (y)
-
Toch maar even verder gezocht.
De Staatsmijnen SM121, SM122, SM123, zijn van het zelfde type (V6M536R, Bauform 1952) als de CFL serie 450 (451-455). Er was in ieder geval een verschil. De CFL locs hadden in de achterwand twee ramen en een deur.
Foto's van de CFL machines zijn te vinden op https://rail.lu/index.php/materiel-roulant
Klik even op het bovenste CFL 1946-today en dan een poosje naar beneden tot aan de rangeerlocs.
-
Strakke cabine Bart! En bonuspunten voor lef. Je had ook met een Pola Maxi V36 van 20 euro kunnen beginnen met deze ombouw!
Mvg, Paul
-
Paul, ik ken geen Pola Maxi V36; wel V20.
-
Oh ja, das waar ook :)
-
@Karben, merci voor de link. Die had ik nog niet.
@Paul, Als het mislukt was het stom om te doen en als het wel lukt.... dan heb ik toch een leuke lok. Zit te dubben of ik hem geel ga maken of in het donker marine blauw waar ze in hebben gereden en wat nieuw voor mij wordt is het chroom. Nog nooit gedaan en moet uitzoeken hoe ik dat ga doen.
-
De front gril is wel een dingetje. De luidspreker is aan de gril bevestigd met 2 schroefjes. De basis van de gril van de Lenz loc is 3,2 mm dik. Niet geschikt om er iets achter te plaatsen. In werkelijkheid zit het gril rooster volgens de foto's vlak achter de het metaal van de voorkant van de huif. Zie foto hieronder
(http://www.stichtingmijnlocs.nl/images/132-1.jpg)
Foto is van de site van Stichting Mijn Locs.
Om dit op te lossen is de gril nu opgebouwd uit 3 stukken
1 De basis plaat met een uitsparing voor de voorkant van de gril
2 De voorkant van de gril
3 Fijnmazig messing gaas (ik heb daar zeker nog 1m2 van)
(https://live.staticflickr.com/65535/49802272917_b41bba25b6_z.jpg)
Het inzet stuk waar de uitsparing van 1 mm in zit
(https://live.staticflickr.com/65535/49801966281_70f4e15727_z.jpg)
Het 0,5 mm dikke voorkant van de gril
Het eind resultaat:
(https://live.staticflickr.com/65535/49802211247_3cc1f785ea_z.jpg)
Het geheel moet nog worden geplamuurd, etc, etc....
Morgen eens gaan bedenken hoe ik de 2x 3 roosters op deuren in de huif gaan aanpakken.
-
Keurig! Hij is nu al onherkenbaar veranderd. Leuk project. Alleen... zijn er ook Staatsmijnen geweest in Zeeland? ;D
-
Hoe denk je dat ze hier aan al die tunnels zijn gekomen?? (y)
-
Helder! Helaas is het nog niet verantwoord om de mijnen op korte termijn open te laten gaan in de anderhalve meter samenleving ;D
En om weer on-topic te eindigen. Ik ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat in het blauw van de Staatsmijnen. Prachtige kleur!
Mvg, Paul
-
Ik ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat in het blauw van de Staatsmijnen. Prachtige kleur!
Ik heb niet veel kleuren materiaal gevonden. Ik denk dat het Marine Blauw (Navy Blue) was en inderdaad, is met het chroom erg mooi. Ik zag ook een foto met groen en gele handgrepen en railing??? Ook licht blauw en geel. Dus kan alle kanten nog uit.
Ook aan het puzzelen over de lampen. De lampen voor zaten in de huif. Ik kan nergens terug vinden of er aan de bovenkant van de huif ook nog een lampje zat. Inbouw word lastig omdat de lampen voor hard wired zijn op de print.
Het bovenste licht op de cabine (op een foto) was dat een rode lamp?? Ik zag ook een foto waar er een rode lamp zat tussen de 2 normale lichten beneden op de cabine. Ik weet het hoeft geen replica te worden maar moet wel een beetje in de richting zitten toch?
-
Volgende stap. De ventilatie roosters op de voorste 3 deuren links en rechts in de huif. Keuzes; iets maken waar ik de huif niet voor hoef te slopen of iets doen wat visueel goed oogt zonder de huif te hoeven veranderen.
Rooster ontwikkeld en mijn 3d printer nog eens geaaid:
(https://live.staticflickr.com/65535/49806414097_f7b0217966_z.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/49806101231_c7e23b8030_z.jpg)
Rooster liggen nog los op de body maar ga ze morgen vastzetten.
Nu rest alleen nog een houder voor de speaker, aanbrengen van de rondingen op huif en cabine en natuurlijk de chroom snor...
-
Tot de vorige foto was alles nog naar het origineel te herstellen.
Nou dat is nu niet meer mogelijk;
(https://live.staticflickr.com/65535/49813404646_93dfeea153_z.jpg)
Ik hou van ronde vormen ;) De neus rond gescheurd. Ook de ventilatie roosters aangebracht en nog een paar kleine dingetjes
(https://live.staticflickr.com/65535/49813404396_3c54118fce_z.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/49813711122_ec2f6d235f_z.jpg)
Morgen plamuren en verder uitvogelen bij welke de cabine ook ronde vormen had en bij welke niet. Plus de kist maken voor de cabine. Volgens mij zat hij aan alle bij de kanten.
Sierstrips wordt ook nog een leuk dingetje.
-
Staat op rangierdiesel niets voor jou erbij?
https://www.rangierdiesel.de/index.php?nav=1405393&lang=1 (https://www.rangierdiesel.de/index.php?nav=1405393&lang=1)
-
Merci Jeroen. Ik ken de site. Net de 3 SM machines hebben geen foto. Ik vermoed dat de lok die direct daarna aan Volkswagen is geleverd dat die het meeste lijkt op zijn SM zusjes.
-
Dit ga ik uit pure interesse ook is in de gaten houden,ziet er goed uit tot zover (y)
-
Als je spullen opraken moet je nieuwe bestellen. Ik kon geen "juiste" knoppen vinden voor de handrails. Een goed gelijkend alternatief gevonden (en ook besteld) bij Weinert. Toen lichte stress. Ik wist zeker dat ik nog een bundeltje 0,7 mm messing draad had liggen. Nergens te vinden dus........ Wel de 1 mm, de 0,8 mm, de 0,4 mm en 0,3 mm maar pfff niet de 0,7 mm.
Afijn alle onafgemaakte projecten op zijn kop gezet en ja hoor... gevonden.
De cabine is nu van handrail voorzien.
(https://live.staticflickr.com/65535/49886864942_8e7fcb6229_z.jpg)
Rechts
(https://live.staticflickr.com/65535/49886032803_1aa47d3756_z.jpg)
Links
(https://live.staticflickr.com/65535/49886865017_503539e1b0_z.jpg)
Achter
Zoals is te zien loopt de handrail met de ronding van de cabine mee.
Nu nog;
- Handgrepen van de deksels op de huif
- Nieuwe uitingen voor dezelfde deksels plaatsen.
- Uitlaat (inmiddels wel een redelijke foto ontdekt)
- Opgelegde striping op neus en flank
- De karakteristieke trap
- Beglazing
- Ruitenwissers
- Dak cabine
Dan op het chassis
- Lucht vaten weghalen
- Nieuwe luchtvaten plaatsen
- Remleiding vervangen door "mooiere"
- Lenz koppeling eraf
- Schroefkoppeling plaatsen, bufferplaat opvullen. Ook de auto koppeling gaat eraf. Magneten kan ik mooi gebruiken voor een ander project.
- Rangeer steps eraf en bufferplaat opvullen.
Electronica
- Nieuwe verlichting plaatsen. Ik kan nog steeds niet terug vinden of het toplichtje boven op de cabine en huif roof of gewoon wit was. Maar heeft nog tijd.
Dan Paintshop!!!!
Ik ben nog wel even zoet ermee :)
-
Dat gaat het model wel een betere indruk geven van afwerking. (y)
Eric.
-
Weer wat verder geprutst.
Handgrepen en knevels op de huif aangebracht.
(https://live.staticflickr.com/65535/49890765581_e680752f81_z.jpg)
Ik kon niet achterhalen welk type knevels werd gebruikt maar deze leek mij wel toepasselijk.
(https://live.staticflickr.com/65535/49890765526_84b744b58b_z.jpg)
Net zo goed als de dikte van de handgrepen. Ik ben er vanuit gegaan dat die deksels best wel zwaar waren zodat er een robuuste handgreep werd toegepast.
Ook de basis voor de zilver striping aangebracht. 0,25 mm dik styreen strip. Is denk ik eigenlijk een tikje te hoog maar dan zal het des te meer het chroom accentueren.
(https://live.staticflickr.com/65535/49890765486_8470f24ec0_z.jpg")
Zodra de lijm goed gedroogd is worden de strips ook nog geschuurd zodat ze die ronde impressie geven.
Ik ga de striping niet schilderen. Uit de nagel studio;
(https://live.staticflickr.com/65535/49890765436_22a13e311a_z.jpg)
Dit wordt door nagelartiesten gebruikt om de nagels op te leuken. Je hebt ze in zilver, goud en wit. Kost bijna niets en op de nagels blijven ze dagen zitten (behalve als je nagelbijter bent). Dus ga het uit proberen.
-
Ik kan hier van genieten! (y) (y)
-
Waar koop je die striping Bart? Bij de Action?
Mvg, Paul
-
Hi Paul, Nee, het is echt nagelspul voor de nagelstudio.
Je kan het bestellen bij www.mardysnailshop.nl (http://www.mardysnailshop.nl). Het was mijn schoondochter die daar in hobby't die mij daar op attent maakte. Klein nadeeltje, je moet voor minimaal €25 bestellen geloof ik.
Ik heb nog wat scootertjes van MK35 die ik daar ook mee ga doen (tenminste de chroom elementen).
-
Hoe dan ook is het een geweldige tip! Dank voor het delen. (y)
Mvg, Paul
-
De enige foto's die ik kon vinden van de schoorsteen zijn;
(http://www.rangierdiesel.de/images/basic/deutz_55824_54.jpg)
en
(http://www.rangierdiesel.de/images/basic/deutz_55824_01.jpg)
1998
Beide foto's zijn van de Deutz die aan Volkswagen in 1955 geleverd is geweest direct na de levering van de 3 eerder locs aan de staatsmijnen en denk dat die het meeste lijkt op die van de staatsmijnen. Ik vermoed dat de "regen klep" gemonteerd is toen hij werd over genomen door HKS. Daarvoor had hij namelijk niet (zie foto hieronder).
(http://www.rangierdiesel.de/images/basic/deutz_55824_52.jpg)
1985
Foto's trouwens zijn te vinden op https://www.rangierdiesel.de (https://www.rangierdiesel.de)
Dus te goeder trouw daar ook maar de schoorsteen geplaatst. Ook de hijshaken gemaakt en aangebracht op de huif en de luchttank stuurboord voor ingekort. Ook eindelijk die lelijke haken van Lenz eruit gehaald. Dit wordt vervangen door schroefkoppeling.
(https://live.staticflickr.com/65535/49893645908_240e858c16_z.jpg)
Morgen verder fröbelen.
-
Bart, persoonlijk vind ik die gele uitvoering wel knap te noemen, heeft iets "speciaals". En foefelt gij maar rustig verder. (y)
Eric.
-
Eric, inderdaad. ik vind die gele versie ook wel sexy. Edoch past niet in mijn tijdperk en zou dan de roosters weer moeten vervangen door vaste deuren plus nog wat zooi. Volgens mij is de originele uitvoering Marine Blauw geweest en ga hem daar in zetten.
Een gele versie. Wie weet voor de toekomst.
-
Het laatste stukje 3d ontwikkeling/printing voor deze lok is het frame voor de speaker.
(https://live.staticflickr.com/65535/49908698528_878abb1a84_z.jpg)
Het 3d frame(pje). Het stelt niet veel voor maar je bent met het meten en tekenen toch een paar uurtjes zoet mee.
(https://live.staticflickr.com/65535/49909213261_d65d0c7bec_z.jpg)
Speaker op het frame geschroefd.
(https://live.staticflickr.com/65535/49909213206_e2f44fc460_z.jpg)
Frame en speaker achter de gril gemonteerd op de plek waar de oude gril vast geschroefd zit.
(https://live.staticflickr.com/65535/49909213166_749dae9f6c_z.jpg)
Moet alleen het frame nog zwart schilderen en je zier er geen ..... van.
Nu de raampjes maken ...... en dan kunnen we naar de spuiterij met de body en cabine.
Dan de leds plaatsen.
-
Ik zie aan de waarschuwing dat het al meer dan 30 dagen geleden is dat ik de laatste post heb gemaakt. Best wel wat gebeurd in die periode op modelbouw gebied doch niet veel aan de SM loc
Vanochtend windstil en 21 graden in de schaduw dus ideaal verfspuit weer.
Eerst grond verf toen 2 lagen blauw en daarna de bebiezing.
(https://live.staticflickr.com/65535/50037172252_44126fb04f_h.jpg" width="1600" height="1200" alt="SM 103 krijgt verder vorm"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
(https://live.staticflickr.com/65535/50036914341_9e527bb78b_h.jpg" width="1600" height="1200" alt="SM 103 krijgt verder vorm"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
(https://live.staticflickr.com/65535/50037172252_44126fb04f_h.jpg" width="1600" height="1200" alt="SM 103 krijgt verder vorm"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
Weer een stap dichterbij de inbedrijfstelling
-
Deftige bak wordt dat zeg! (y) (y) (y)
-
Die komt goed uit de verf hoor (y)
-
Gaaf locje!
-
Komt snor mijn gedacht. (y)
Eric.
-
Merci voor de complimenten.
Wat verder in het proces;
(https://live.staticflickr.com/65535/50049723908_c8b9aca73d_h.jpg" width="1600" height="899" alt="SM 121-123"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
Bufferbalken moeten hun uiteindelijk rood nog krijgen, licht/leds en ruitenwissers moeten ook nog geplaatst worden maar het ziet er al helemaal niet meer uit als een V36. Karakter van de SM 121-123 komt er nu wel uit.
(https://live.staticflickr.com/65535/50049723993_8a8a86c5e0_h.jpg" width="1600" height="899" alt="SM 121-123"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
Handgrepen is ook nog een dingetje en Duetz plaatjes voor op de lok en achterop.
Alles zit nog los en moet links en rechts nog wat bij (af) schaven zoals het dak maar nog een paar daagjes knutselen en dan kan hij in gebruik genomen worden door De Fabriek.
-
Poeh! (y) (y) (y)
-
Tof ding geworden! (y)
Grtz! Huib
-
Gewoon mooi. Mijn vader heeft er vaak genoeg mee gerangeerd.
Gr. Bert.
-
Welke Deutz plaat bedoel je? Een plaatje van een soortgelijke ovale plaat heb ik misschien nog wel ergens..... Niet van deze loc, maar of je dat ziet dit formaat?
-
Hallo BartD,
Wou kan niet anders zeggen de Lenz V36 is nu nog veel mooier geworden door deze ombouw Super .Zo loc geeft straks heel veel rijplezier denk dat er niet veel zijn die jou zullen gaan volgen. Dus heb je wel iets aparts thuis staan.
Met spoorse groeten,
Bernhard
-
Mijn dank voor de complimenten!
Welke Deutz plaat bedoel je? Een plaatje van een soortgelijke ovale plaat heb ik misschien nog wel ergens..... Niet van deze loc, maar of je dat ziet dit formaat?
Voor zo ver ik weet hadden deze locs origineel 3 soorten Deutz logo's / plaatsjes.
Achter op de cabine het Deutz logo in de ruit. zie foto hieronder.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/pr34167.jpg)
Voorkant een logo zonder de ruit (wel hetzelfde lettertype)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/cb56787_2.jpg)
En nog ovale fabrieksplaten midden onder op de huif.
-
Weet je of het logo op de achterzijde een sticker was of echt een plaat? In het laatste geval, in Valkenburg (ZH) hebben ze zo'n logo nagegoten. Die loc heeft ook de ovale fabrieksplaat aan de zijkant.
https://stoomtreinkatwijkleiden.nl/portfolio-item/motorloc-76/ (https://stoomtreinkatwijkleiden.nl/portfolio-item/motorloc-76/)
Van een ovale heb ik misschien een foto in mijn archief, als je maten etc wil, moet ik eens nameten bij de GSS ;D
-
Merci voor de info en de link. Ik kan hem nu wel uittekenen en op schaal printen. Ik ga dat maar eens proberen.
-
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTlnx3CKeSEYO-GvJGhyctJBaJdHJWl3PeRLQ&usqp=CAU)
Tja, dat had ik vanmiddag nu ook. Oorzaak onbekend maar bij het aansluiten van de lampen en luidspreker op de decoder zei de luidspreker "Piep, plop, grrmmm" en kwam er rook uit de soundmodule op de decoder. Direct de spanning eraf maar was te laat..... Piggyback geluidsdecoder om zeep en de hoofd decoder behoorlijk in de war.
Afijn, er gaat nu een Zimo in, was niet de bedoeling, andere projecten moeten nu maar even wachten.
-
Mooi geworden die loc van de Staatsmijnen!!
-
Hopelijk is de schade minder dan bij die 6400......
-
Alleen de decoder. Geluid is er niet meer en lichten reageren ook niet meer zoals het zou moeten horen.
Dus wordt een nieuwe decoder. Ik zit te dubben tussen een Zimo MX645 of de ESU V5.0. Dus alleen een deuk in de portemonnee. Inplaats van alleen een ombouw wort het ook een digitale upgrade. Is wel mijn eerste decoder die ik opgeblazen heb :-[
-
Bart, ken het gevoel van "opgeblazen" decoders. Heb er eens hier 3 na elkaar gehad V4 ESU XL Loksound van een 200 eurookes per stuk. Vroeg of het kon van fabrieksfoutje in. (?) heb jij al bericht terug gekregen, hewel ik ook nog niet. En het is inderdaad een dure aangelegenheid dan.
Maar de locomotief is soms mooier en beter van kwaliteit dan wat erin zit ;D
Vind zelf dat dit een knap machientje is geworden.
Eric.
-
Is het de Lenz decoder die af fabriek in de loc zat die is gesneuveld? Hun service is erg goed. Je kunt er altijd een mailtje aan wagen waarin je de situatie voorlegt en vraagt of ze wat voor je willen betekenen.
-
Dat staat ook op het programma. Momenteel mijn Duitse schrijfvaardigheid aan het oppoetsen. Dat is erg roestig geworden.
-
Gewoon Nederlands typen en door translatie.google.com halen werkt ook. Dat doe ik meestal als ik iets in het Duits moet sturen naar een eBay verkoper of naar Lenz.
-
Old school, no translator :)
-
Alte Schule doch :)
-
Ik zelf zou het kort houden
DECODER KAPUT, SCHEISSE SCHEISSE, SOFORT EINE NEUE
-
Sorry, denk het niet. Misschien bij een fabrieksfout maar in dit geval heb ik de loc uit elkaar gehaald, rewired en misschien een aansluit fout begaan bij het opnieuw aansluiten. Tekening gemaakt maar geen rekening gehouden met 2 polige stekkers in 3 polige bussen. Zoals Maxima ooit over Alexander zei; een beetje dom!. De knutselaar is schuldig in dit geval :-[
-
Voorlopig uitgefrutseld aan deze loc, als laatste de ruitenwissers geplaatst en handgrepen voor. Nu eigenlijk alleen nog weatheren en een machinist maar dat gaat wachten tot er een vervangende decoder is. De lok is wel te gebruiken ;D, alleen geen geluid en lichten die niet goed willen schakelen. Maar voor de rest een prima loc.
(https://live.staticflickr.com/65535/50064078658_bba66f310c_h.jpg" width="1600" height="899" alt="SM 123 Deutz Rangierdiesel"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
(https://live.staticflickr.com/65535/50064078673_7a21dc59bc_h.jpg" width="1600" height="899" alt="SM 123 Deutz Rangierdiesel"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
(https://live.staticflickr.com/65535/50064637116_4244db9949_h.jpg" width="1600" height="899" alt="SM 123 Deutz Rangierdiesel"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
-
Ik ben zo vrij geweest om woensdagavond nog even een foto voor je te maken ;). Als je hoge resolutie wilt, dan hoor ik t wel:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Deutz-Groot.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Deutz-Groot.jpg)
Groeten,
Rogier
-
Hartstikke bedankt.... Mooi plaatje en daar kan ik wel wat mee.
-
Het was een beetje zoeken en puzzelen maar uiteindelijk toch gelukt. Fabrieksplaat en Deutz logo's eerst nagebouwd in Keynote. De foto van Rogier als achtergrond en dan als vector tekening na tekenen. Maar dan het verkleinen naar een printbaar plaatje. Dat lukt niet met Keynote. Maar soms gebruik ik Art Text. Ooit aangeschaft om teksten te kunnen maken voor de Amerikaanse baan. Met dit programma kon ik de Keynote plaatjes verkleinen tot mini formaat (28 x 14 punten voor de fabrieksplaat).
E.e.a. uitgeprint op zilveren CD labels
(https://live.staticflickr.com/65535/50247818387_6d7cf1510b.jpg" width="500" height="281" alt="Deutz logo.002"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
Deutz fabrieksplaat van de SM 121
(https://live.staticflickr.com/65535/50246976738_263843b3e1.jpg" width="500" height="375" alt="Print Deutz Logo's"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
Geprint Deutz logo op zilverkleurige CD labels. De 2 cent is de referentie voor de maatvoering
(https://live.staticflickr.com/65535/50247617261_14e0028110.jpg" width="500" height="375" alt="Duetz logo op SM 121"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
Deutz Logo op de voorkant van de loc.
(https://live.staticflickr.com/65535/50247820227_107b29161c.jpg" width="500" height="375" alt="SM 121 met fabrieksbord en logo's"></a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>)
Fabrieksplaat op de zijkant.
De kapotte DCC decoder van Lenz uiteindelijk toch maar vervangen door een Zimo MX645 met het geluid van de V36 (kon geen Deutz geluid vinden in decoder land). Kreeg bij Lenz geen antwoord op mijn e-mails en aan de telefoon werd gezegd dat ik maar een e-mail moest sturen. Ik weet. Het is in Duitsland ook vakantie tijd, maar had na een week of 5 toch wel een antwoordje verwacht, al was het alleen maar een bevestiging van ontvangst van de mail(s). Afijn. De loc rijdt voorbeeldig met het Zimo hartje en kan eigenlijk geen performance verschillen zien.
-
Zeer mooi. (y)
Gr. Bert.
-
Een pakje beter zo met die "Deutz" op, geeft juist weer dat extraatje aan jou verbouwing. (y)
En tja ESU antwoorden op mails? Ik wacht al 3 jaar bijna op antwoord van de 3 opgeblazen XL decoders met sound.
Eric
-
Ik heb hele andere ervaringen met ESU, maar dan met de Amerikaanse ESU vestiging. Ik had laatst een probleem met een Loksound 5 DCC (MTC 21). Ik stuurde die met een korte omschrijving naar het adres dat op de ESU website staat en twee weken later had ik een gloednieuwe decoder in de bus liggen.
Lolke
-
Die fabrieksplaten zijn mooi geworden Bart! Maakt het nét even af. (y).