BeneluxSpoor.net forum

Wat zijn we aan het bouwen? => Al het andere! => Topic gestart door: ca.gorter op 29 maart 2020, 16:10:46

Titel: Oeps
Bericht door: ca.gorter op 29 maart 2020, 16:10:46
(https://i.postimg.cc/wMB85d6c/IMG-20200329-155941.jpg) (https://postimages.org/)

OEPS !

Vergeten het door te geven aan de treindienstleider dat de brug tijdelijk weg is .

Kees
Titel: Re: Oep's
Bericht door: BartvD op 29 maart 2020, 17:06:32
Het kan de beste overkomen  (y)

(https://i.pinimg.com/474x/a9/e6/d9/a9e6d976d8f1a3e6f9ed6351480a7841--old-trains-railroad-tracks.jpg)
Titel: Re: Oep's
Bericht door: ca.gorter op 29 maart 2020, 20:45:26
Het liep bij mij goed af, gelukkig.
Wat een Duitse lok op een Engelse baan moet , weet ik niet.
Zeker de weg kwijt!

Kees
Titel: Re: Oep's
Bericht door: St00mboy op 29 maart 2020, 20:50:32
 ;D

Leen.
Titel: Re: Oep's
Bericht door: Eric B op 29 maart 2020, 22:48:37
Met een stoomloc door de kanaaltunnel ... uitdaging  ;D
Titel: Re: Oep's
Bericht door: Modellbahnwagen op 29 maart 2020, 23:38:11
Kwestie van goed stoken.
Titel: Re: Oep's
Bericht door: MOVisser op 30 maart 2020, 08:48:18
En wat mondkapjes.

Ronald Visser
Titel: Re: Oep's
Bericht door: Karben op 30 maart 2020, 08:56:30
BartvD weet je waar die foto is gemaakt? Twee locs in de plomp! Een prestatie.
Titel: Re: Oeps
Bericht door: Forever Rocofan op 30 maart 2020, 09:17:57
Een prestatie ? Zo deden ze dat vroeger toch gewoon ? Even stof en kolengruis van de locs en tenders afspoelen. Daarna weer op de rails takelen, zeem erover en dan had je weer mooi glimmende stomers. Normaal één voor één, maar het zal wel een drukke dag geweest zijn ;D

Vriendelijke groet Ruud B.
Titel: Re: Oeps
Bericht door: sncf231e op 30 maart 2020, 13:02:25

OOPS!

https://www.youtube.com/v/vx4FV58XwE8

Voortaan draai ik altijd de regelaar terug voordat ik de stroom inschakel!

Groet
Fred
Titel: Re: Oeps
Bericht door: BartvD op 30 maart 2020, 13:08:37
BartvD weet je waar die foto is gemaakt? Twee locs in de plomp! Een prestatie.
Helaas dat verteld het verhaal niet. Dubbele locs in een ongeluk komt waarschijnlijk doordat er dubbel tractie werd gereden.
Titel: Re: Oeps
Bericht door: Karben op 30 maart 2020, 13:56:36
Dank voor je reactie. Dubbeltractie dat snap ik overigens wel.
Titel: Re: Oeps
Bericht door: ca.gorter op 30 maart 2020, 16:53:34
Zijn er nog meer OEP'S

Kees
Titel: Re: Oeps
Bericht door: sncf231e op 30 maart 2020, 16:59:44
Een heel beroemde "oeps" is een trein die dwars door de voorgevel van het kopstation Gare Montparnasse in Parijs reed toen de remmen het begaven, deze video laat dat verhaal zien en ook een reconstructie in de film Hugo:

https://www.youtube.com/v/m3EZr4VOPkQ

Groet
Fred
Titel: Re: Oeps
Bericht door: Eric B op 30 maart 2020, 19:47:57
(https://lh3.googleusercontent.com/-At9f0XVc-ek/WNp-NMcD3hI/AAAAAAAAQjc/g26iseWYOwg3vAzNuGqPT0Lz_W_8RuiTgCMQC/s400/NS-1606%2Bdoor%2Bstootblok%2Bgeduwd%2B20%2Bdec%2B1989%2BKrommenie.jpg)
Foto J.H Martelhoff.

In de nacht van 19 op 20 december 1989 wordt locomotief 1606 door een stootjuk geduwd en beland in de sloot. De locomotief is onderweg met trein 47184, bestaande uit 31 met kolen beladen wagons van het type Eanos, van Emmerich naar Beverwijk, als in Uitgeest moet worden omgelopen. Als gevolg van een snelremming strand de locomotief op de brug over de Nauernasche Vaart in Krommenie. De achteroplopende kalktrein 47552 werd verzocht om de gestrande trein over de brug te duwen. De 1606 bleek echter defect te zijn geraakt en kon niet meer rijden. Hierop werd besloten om beide treinen te combineren en de kolentrein werd door de kalktrein naar spoor 6 in Uitgeest geduwd. De trein kwam echter niet op tijd tot stilstand, zodat de locomotief door het stootjuk schoof en in een sloot belandde. Zes kolenwagons ontspoorden en stapelden zich op en naast elkaar. Hierbij werden een gasleiding en diverse kabels voor de beveiliging en telefoon te zijn geraakt. Een staander van de bovenleiding werd eveneens vernield. Om de locomotief en wagons te kunnen bergen, was het nodig om een zandweg van 160 meter aan te leggen door de drassige weilanden. Op de zandweg werden stalen rijplaten gelegd, zodat een kraan bij het materieel kon komen. In de nacht van 22 op 23 december 1989 werd de bak van de locomotief geborgen. De draaistellen werden op 23 december uit de modder gehaald en op 28 december 1989 op een platte wagen naar de Tilburgse werkplaats afgevoerd. In de nacht van 2 op 3 januari 1990 werd de locomotief op hulpdraaistellen afgevoerd naar de Tilburgse werkplaats, waar de locomotief werd hersteld.
Bron (https://www.railwiki.nl/index.php?title=1600_-_Elektrische_locomotieven_serie_1600#Schadegevallen_NS).