BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: hgr op 31 januari 2020, 12:08:00

Titel: Snelheidsmeting (iTrain) met Lint41 onjuist --> blokken?
Bericht door: hgr op 31 januari 2020, 12:08:00
Gisteren heeft een medeclublid geprobeerd om mijn Lint41 (Trix 22211) in iTrain in te meten.
Hij heeft een inmeetmodule gemaakt voor H0 (2 + 3 rail) en N

Echter lukt het inmeten van de Lint41 niet, de snelheden zijn onwaarschijnlijk (+300 km/u) halverwege de stappen terwijl de topsnelheid in de hoogste stap ongeveer 130 km/u is.

Op het dashboard van iTrain zagen wij dat de trein zich in het blok afmeldt en direct weer aanmeldt.
Ons vermoeden is dat het komt dat van de 3 wielstellen de voorste en achterste stroomafnemend zijn.

Als ik het goed heb onthouden is de het totale meetblok 60cm (incl melders).
Dat zou betekenen dat de Lint die van voorste tot achterste wiel ongeveer 41 cm is de secties overlapt.

Voor het iTrain deel heb ik de vraag gesteld in het iTrain-forum.

Hier wil de vraag meer hardwarematig stellen.


Voor mijn beeld (als beginner)
De trein rijdt via de aanmeldsectie het blok binnen, melding volgt via de voorste wielen de voorste wielen rijden de meld-sectie uit en even later rijden de achterste wielen de meld-sectie in. Met in het achterhoofd dat ik de meldsecties ongeveer 20cm wil maken.
Ik kan me dan niet zo'n goed beeld vormen wat er dan precies gebeurd.

Hoe werkt dat precies met de blokken en melder bij deze trein met dubbele stroomafname?

Ik heb als meldermodules de DR4088 in combinatie met de centrale DR5000