BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2020 => Topic gestart door: Sicco Dierdorp op 29 januari 2020, 07:41:39
-
http://vanbiervliet.com/flipboek2020/mobile/index.html#p=1
Twee in NL inzetbare ATB 55-ers en een nummervariant 25.5 in de laatste versie.
-
Er was vorig jaar toch al een 55 voor NL rijders aangekondigt? die heb ik al bijna een jaar in bestelling staan.
Verder geen plaatjes van de kunstmestwagens :(
-
Dat kan, maar hij komt er in elk geval snel aan.
De kunstmestwagens zijn exclusief MTE en staan dus niet in de folder
-
Ben wel blij met de aangekondigde inzetbare 55er! (y)
-
En die Innofreight wagens komen nu ook in Nederland.
-
Ben wel blij met de aangekondigde inzetbare 55er! (y)
Wel te hopen dat er een forse rookgenerator in past ;D
Vertrek uit Leeuwarden, 2002/2003:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/06CFBDC5-D74D-4A90-9606-1077FF4D0577.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/06CFBDC5-D74D-4A90-9606-1077FF4D0577.jpeg)
Grtz,
Wim
-
De Sggmrss 90 vallen me overigens ernstig tegen, tov de ACME wagens staan ze wel erg hoog op hun benen....
-
De Sggmrss 90 vallen me overigens ernstig tegen, tov de ACME wagens staan ze wel erg hoog op hun benen....
Daar heb ik 1 van in bestelling staan, heeft al iemand een uitgeleverd exemplaar met foto's.
Verder heb ik nog 4 sets van de VTG suikerwagens in bestelling staan. Als die zo worden als de Tads kalkwagons komt het daarmee wel goed.
Verder niet echt veel nieuws, (bij alle merken niet).
-
Ik ben wel tevreden met de nieuwe ketelwagens, vooral de Wascosa set mag er van mij wel wezen.
-
Lekker veel containertjes.
Zal ik er wel enkele van bestellen om de huidige collectie wat uit te breiden.
Spijtig dat ze nog altijd geen 51'er hebben aangekondigd.
Daar zit menig Belg ( en vermoed anderen ) op te wachten.
-
Daar heb ik 1 van in bestelling staan, heeft al iemand een uitgeleverd exemplaar met foto's.
Gezien de opmerking van Floris vermoed ik dat hij er 1 moet hebben, tenzij hij het van DSO heeft (of daar een andere naam gebruikt): https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,9194574,9194637#msg-9194637
In ieder geval lekker veel containers, hopelijk worden er ook weer een hoop los uitgebracht zonder wagons
-
Nee, ik zit niet op DS en nee ik heb ze niet. Wel heb ik ze gezien bij Huenerbein en ze staan inderdaad erg hoog op de draaistellen helaas
-
Daar heb ik 1 van in bestelling staan, heeft al iemand een uitgeleverd exemplaar met foto's.
Op MSM forum heeft er een foto gestaan van de DHL wagon.
Via volgende link kan je er meer over lezen. De foto's zijn helaas uit het topic verwijdert.
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30033.msg438273.html#msg438273
-
Ook opvallend, bij de wagens met koelcontainer zit deze vast op de wagen. Verlichting of draaiende fan in het koelgedeelte soms?
-
Wat is het verschil tussen de eerder aangekondigde NMBS 2556 (die er overigens nog steeds niet is ::)) en de nu aangekondigde NMBS 2551?
En wat houdt/hield de Nederlandse inzetbaarheid van die NMBS 55'ers in, alleen IJzeren Rijn en verhuur aan ACTS of meer?
-
Ik mis bij B-Models nog steeds de door ACTS gehuurde AAE Sgns containerwagens in hun assortiment. Piko, Roco, Gutzold, Trix en Märklin hebben de ACTS tractie geleverd, maar echt bijpassende containerwagens voor bijvoorbeeld de Rotterdam - Leeuwarden shuttle ontbreken echter.
Zou voor een ACTS Sgns uitvoering een markt zijn vraag ik mij af?
Grtz,
Wil
-
Wat is het verschil tussen de eerder aangekondigde NMBS 2556 (die er overigens nog steeds niet is ::)) en de nu aangekondigde NMBS 2551?
En wat houdt/hield de Nederlandse inzetbaarheid van die NMBS 55'ers in, alleen IJzeren Rijn en verhuur aan ACTS of meer?
Trekduwkabel en opschriften
5517 reed voor zowel B-Log, ACTS als ERS (maar in het laatste geval zoinder PZB opschrift)
5526 is alleen in het begin in NL geweest, want het was een proefschildering
-
Wat is het verschil tussen de eerder aangekondigde NMBS 2556 (die er overigens nog steeds niet is ::)) en de nu aangekondigde NMBS 2551?
En wat houdt/hield de Nederlandse inzetbaarheid van die NMBS 55'ers in, alleen IJzeren Rijn en verhuur aan ACTS of meer?
Reeks 55 reed ook vanuit Luik de D treinen en autoslaaptreinen van/naar Maastricht voor 1986.
Oh vraag niet goed gelezen zien ik, zie m'n antwoord als niet gegeven ;D
-
Trekduwkabel en opschriften
Oké. (y) En betekend dat ook duidelijk verschil qua inzetbare jaartallen?
-
https://www.facebook.com/hetgroterdamproject/photos/a.557971917631471/2601458436616132/?type=3&theater
-
Reeks 55 reed ook vanuit Luik de D treinen en autoslaaptreinen van/naar Maastricht voor 1986.
Ja maar dat heeft werkelijk niks te maken met de ATB-PZB 55-ers in de jaren 2000
-
Inderdaad Sicco, dat was een heel ander verhaal.
-
Oké. (y) En betekend dat ook duidelijk verschil qua inzetbare jaartallen?
Met trekduwkabel is vanaf de Lovers Rail periode (eind jaren negentig) tot het einde. Dus eerst Lovers, daarna in de goederendienst voor B-Log/Railion. Is een nummervariant (plus een aantal kleinere details) van de 2557
De 2556 is met UIC kabel en dat is de periode van de D-treinen, 1989 tot 1996
De eerder uitgegeven 2552 is voor het eind van de Benelux-periode (ca. 1980-1987), 2555 het begin ervan (1975-1980 ergens) en 2554 de eerste maanden van inzet (1974/1975) toen de gele band nog niet opgeschilderd was.
Elke 25.5 van B Models is anders
-
Inderdaad Sicco, dat was een heel ander verhaal.
De (gewone) 55-ers hebben tot medio jaren negentig in de normale goederendienst tot Maastricht gereden.
-
Van de .5526 met wit front zijn precies weinig foto's te vinden.
Wanneer heeft de loc in deze kleurstelling gereden ?
-
Wil je het antwoord in minuten of uren? ;D
Zonder gekheid: van 29 juni tot september 2001
-
Dat is wel een zeer korte tijd hé.
Weer een twijfelgeval of ik hem zal aanschaffen....
-
De 5517 heeft bij ACTS wel gereden hebben (wegens ATB aan boord). Ook ERS heeft voor de Athus shuttle 55ers gehad maar volgens mij was dat alleen de 5532. Locs waren voor de IJzeren Rijn geschikt gemaakt maar de spoorlijn zelf was niet meer geschikt om overheen te rijden... :'(
-
Eindelijk de blauwe 5542 waar ik al jaren op wacht. De eerste 55 die ik destijds (in Maastricht) fotografeerde, en niet lang daarna van het toneel verdween.
-
De 5517 heeft bij ACTS wel gereden hebben (wegens ATB aan boord). Ook ERS heeft voor de Athus shuttle 55ers gehad maar volgens mij was dat alleen de 5532. Locs waren voor de IJzeren Rijn geschikt gemaakt maar de spoorlijn zelf was niet meer geschikt om overheen te rijden... :'(
Bij ERS hebben sowieso de 5517, 5523 en 5533 gereden en dan (voornamelijk) voor de Athus-shuttle.
ACTS heeft in 2002 en 2003 alle IJzeren-rijn 55'ers in gebruik gehad en kwamen daarmee in zo'n beetje alle uithoeken van het land; van de Sloe tot Groningen en van Amsterdam Westhaven of Leeuwarden tot in Maastricht!
-
O.a. de 5517, 5523 en 5526 hebben omstreeks 2003 bij ACTS gereden.
O.a. de 5533 heeft omstreeks 2006 bij ERS gereden.
-
Inderdaad, met als opmerking zoals ik dus al aangaf in ERS-dienst zonder PZB opschrift
De 5532 heeft überhaupt niet in NL gereden, ook niet voor ERS
edit: ik kreeg wéér geen melding dat iemand anders al een reactie had getikt maar dit is dus een reactie op Edwin
-
Er was vorig jaar toch al een 55 voor NL rijders aangekondigt? die heb ik al bijna een jaar in bestelling staan.
Verder geen plaatjes van de kunstmestwagens :(
De 5517 en de CFL 1810 zijn modellen die vorig jaar al aangekondigd waren en nu in Q1-2020 gepland staan om uitgeleverd te worden. Dan kan je ongeveer uitrekenen hoe lang je op de nu nieuwe aankondigingen kan wachten ;D
-
De exclusieve MTE kunstmestwagen in wording (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/MTE.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/MTE.jpg)
bron: https://www.facebook.com/hetgroterdamproject