BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2020 => Topic gestart door: RodeDuivel op 20 januari 2020, 14:34:57
-
Bijgaand de pdf link http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2020/52967_Fruehjahrsneuheiten_EEE_Digital_2020_DE_1.Auflage_eBook.pdf
-
Ik ben benieuwd naar de luidsprekers.
Èn die servo voor de panto’s lijkt me erg interessant.
-
Decoders met in gebouwde powerpack wel interessant voor de ondere loks met 8 pol aansluiting.
Cor
-
kijken of ik nog een paar lopi 4 kan scoren voor een leuke prij nu de de 5 eraan komt.
Bij mij komen er geen andere decoders in als de lopi's.
-
Ik ben benieuwd of de zilverlingen bij de Roco met zilverkleurig dak smoelen.
Vind nog steeds de plastic achtige daken van Roco geen gezicht.
Groeten,
Christoph
-
Jammer dat esu(nog)niet met de creme-oceaan-blauwe zilverling stuurstand komt
Voor mij persoonlijk de mooiste variant.
Ook had ik de signal pilot die ze al jaren aankondigen,wel verwacht.
Casmir
-
Ach, het model is er dan al en wat in het vat zit verzuurt niet.
Groeten,
Christoph
-
Voor degenen die de eerste batch gemist hebben en hem heel graag willen hebben, de Rail Feeding Class 66 ligt in de winkels:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/esu.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/esu.jpg)
Bron: https://www.facebook.com/Pijplines/
-
Echter, wel hetzelfde bedrijfsnummer als de eerste batch.
-
Meer nieuws: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/222/esu_product_highlights_2020_pdf
-
#Daan: gelukkig maar; anders hadden kopers van de eerste batch deze ook gelijk weggekaapt, nu hebben anderen nog een kans de loc te bemactigen, hij is tenslotte goedkoper als de nog uit te komen Trix :o
-
Echter, wel hetzelfde bedrijfsnummer als de eerste batch.
Ik denk dat dit nog een foto van de vorige loc is, volgens wat ik gehoord en gelezen heb, zou de nieuwe Rail Feeding van ESU nummer 561-05 hebben.
-
Pijplines op FB: "En nog even voor er vragen over komen. Het tweede model heeft het zelfde nummer gekregen als de eerste versie. De bedoeling was inderdaad een ander nummer, maar dat is dus niet door gegaan helaas."
Dat is mijn bron.
-
En die bron klopt ;D
-
Mooi (y)
-
Beste,
Dit komt vaak voor, een nieuw model, en dan willen vergelijken met een model van een ander merk.
Geen enkel probleem, maar maak dan even een nieuw draadje in het board "materieelbespreking", met als titel bijvoorbeeld: "Class 66, Trix en ESU vergeleken".
Dan kan dit draadje gereserveerd blijven voor de nieuwtjes van ESU. En is het makkelijker terug te vinden, want stond die vergelijking nou in het draadje van Trix, of van ESU.....?
Met dank.
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Volgens de gegevens die ik bij ESU vind hebben de LokPilot 5.0 decoders m.u.v. de micro-en nano's nu 10 versterkte uitgangen.
Nu zitten bij de Plux en Mtc versie die functies op de pinnen, maar hoe zit dat bij de versies met 8- en 6-polige stekker?
Bijvoorbeeld de 59620: 3 zitten aan de stekker (geel, wit en groen) en dan nog de losse paarse draad voor nr. 4.
Moet je die andere 6 draden zelf aan de decoder solderen?
Moet je daar voor het hoesje open snijden?
Voor de Plux met platine heb ik geen ruimte, voor de 59620 wel.
Iemand al ervaring met deze functies bij deze decoders?
-
Hallo Ed,
Zoveel praktijk ervaring is er nog niet, het leveren van LP5's heeft nog niet de grote bereikt dat ze ruim voorradig zijn.
Maar aan de hand van de gepubliceerde foto's en de extra functies adapter voor de LP4 durf ik de volgende bewering te maken: De extra functies zijn als soldeerpads aan de andere zijde van de NEM connector aangebracht.
En aan de hand van foto's op de ESU site (LP5) (http://www.esu.eu/produkte/lokpilot/lokpilot-5/), waar een aantal banen op de print te zien zijn, zal de in de foto zichtbare 3e pad van boven een common+ (NEM blauwe draad) zijn.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/esu_59610_NEM652.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/esu_59610_NEM652.png)
Overigens zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat de het hier nog om preproduktie modellen gaat, en de pad indeling nog wijzigt. We gaan het zien bij de eerste leveringen.
Jan-Peter
-
Hoi Jan-Peter,
Ik had die foto ook gezien, maar de eerdere versies werden met zo'n krimphoesje geleverd, dus verwacht ik die nu eingenlijk ook.
Die zwarte 'balk' lijkt ook niet iets voor deze versie, dus nam ik eigenlijk aan dat dit nog niet is wat het is ;D
Afwachten dus
-
.......... 10 versterkte uitgangen.
Nu zitten bij de Plux en Mtc versie die functies op de pinnen, maar hoe zit dat bij de versies met 8- en 6-polige stekker?
Ook bij de 21MTC en PluX versie vind je niet alles op de pinnen en zul je net zoals bij de 8- en 6-polige versie moeten solderen. Zie daarvoor de handleiding en tabel. Daarin staat ook het eventuele verschil in uitgang op pin en pad: logisch of versterkt.
Versies met draadjes hebben een hoesje. Dat zul je dus deels open moeten snijden op bij de soldeerpads te komen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/330084_e.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/330084_e.jpg)
Gr, Ben.
-
Hebstneuheiten:
Herbstneuheiten (http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2020/52970_Herbstneuheiten_EEE_Digital_2020_DE_1.Auflage_eBook.pdf)
Met de in NL inzetbare 216 156
En ook een CityBahn 218, de concurrentie onderling is echt moordend op het moment.....
-
De Taschenwagen Sdggmrs lijken ook inzetbaar in NL, gezien hun NL aanduiding.
-
@Daan dat zegt niks is puur een belastingdingetje. Echter in dit geval zijn deze wagens wel inzetbaar in Nederland. zijn dezelfde wagens als Rocky-Rail in diverse varianten heeft uitgebracht en rijden voornamelijk met Trailers rond. Zijn een tijd ingezet door bijvoorbeeld Hupac (inhuur) toen er nog geen Hupac T3000 wagens waren. Ook in de ERS Poznanshuttle kon je ze aantreffen.
-
Hebstneuheiten:
http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2020/52970_Herbstneuheiten_EEE_Digital_2020_DE_1.Auflage_eBook.pdf
Met de in NL inzetbare 216 156
Op zich klopt dat, zie de foto. Maar dan moeten de overige opschriften ook kloppen en eerlijk gezegd haal ik daar helaas niet Bw Oldenburg (Oldb) uit, de opschriften wijken zelfs wat af.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kampen-216-156-0-162-100981.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kampen-216-156-0-162-100981.jpg)
Kampen, 100981. De loc heeft hier de dagelijkse buurtgoederentrein uit Zwolle gebracht.
-
Ik had nog niet eens gezien dat je zo ver kon inzoomen. Er staat München /Muhldorf maar daar heeft die loc nooit gezeten. Dus waarschijnlijk nog niet definitief. Hoe dan ook ga ik geen 440 euro betalen om een nummertje en daar rare geluiden en neppe rook voor te krijgen. Zeker niet als Piko ook vast deze variant nog gaat maken
-
De ESU website zegt:
31002 Diesellok, H0, BR 216, 216 156 DB, altrot, Ep IV, Vorbildzustand um 1973, Sound+Rauch, DC/AC Q4/2020
Dus de uitvoering uit 1973 en toen was deze loc nog in Braunschweig gestationeerd. Pas in 1978 ging die naar Bw Oldenburg.
Dus weer een gemiste kans.
Groeten,
Lolke
-
Het is zoals Sicco zegt: wachten op Piko (die lezen hier ook mee via de importeur....)
-
Tjee, nooit geweten van het verschil in groot/hoogte zo groot was tussen een de2 en deze diesel :o
En waarom staat er een extra losse lamp op de balk van de loc??
-
Dat is een doodnormaal sluitsein die achterop de trein komt
-
Maar waarom staat hij dan op de loc, deze heeft toch zelf verlichting??
(Ik lees bij de tekst onder de foto dat de loc net wagons heeft weggebracht)
Doodnormaal kan, maar je moet het maar weten :angel:
-
Omdat het makkelijker is dat ding in de houder te doen - die zijn er niet voor niets voor - dan in de cabine te zwieren als de loc los onderweg naar een trein is.
-
(y) Duidelijk
Ik zou een houder in de loc maken i.v.m het gevaar van diefstal, had ze nog niet eerder gezien hangend aan een loc. Weer wat geleerd ;D ;D
-
Omdat het makkelijker is dat ding in de houder te doen - die zijn er niet voor niets voor - dan in de cabine te zwieren als de loc los onderweg naar een trein is.
Ga er maar van uit dat de lok niet los onderweg is naar een trein, maar dat ze aan het rangeren is. Subtiel verschil, maar bij rangeren zal de machinist niet aan zijn oren getrokken worden, terwijl, als de lok los van het ene station naar het andere station rijdt, de machinist binnen de kortste keren door een opmerkzame treindienstleider/seingever/ Fahrdienstleiter de vraag gesteld gaat krijgen wat dat seinbeeld op zijn lok mag betekenen. Oepsie, vergeten.
Mvg Bas
-
Tjee, nooit geweten van het verschil in groot/hoogte zo groot was tussen een de2 en deze diesel :o
Ja, het lijkt net een fotomontage.
-
er zit ook wel een klein beetje diepteperspectief in hè... :D
Maar ik kan hier beide hier in 1:87 naast elkaar zetten..... :)
-
Kijken wat de prijs gaat worden van de taschenwagen.
Van alle verschillende die op de markt zijn, zijn de rocky rail toch wel van betere. Goede detaillering en goed in te zetten in lange treinen
-
€90 wordt de prijs.
-
Ga er maar van uit dat de lok niet los onderweg is naar een trein, maar dat ze aan het rangeren is. Subtiel verschil, maar bij rangeren zal de machinist niet aan zijn oren getrokken worden, terwijl, als de lok los van het ene station naar het andere station rijdt, de machinist binnen de kortste keren door een opmerkzame treindienstleider/seingever/ Fahrdienstleiter de vraag gesteld gaat krijgen wat dat seinbeeld op zijn lok mag betekenen. Oepsie, vergeten.
Mvg Bas
Niet iets om oeverloos over te blijven doorfilosoferen, maar als het ding niet 'aan' staat is er niks aan de hand ;)
-
Ik zag bij de nieuwe Silberlingen deze staan, maar bestaan deze ook echt? Met google ben ik ze nog niet tegengekomen. Alleen moderne treinstellen en een photoshop van een Silberling stuurstand.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Esu_Bwegt.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Esu_Bwegt.png)
Groeten, Mark
-
Sorry ik las het bericht niet goed en antwoordde dus fout....
Voor zover ik het zo snel kan vinden hebben ze wel bestaan maar zijn ze alweer snel overgegaan naar een nieuwe vervoerder TRI
-
Ik zag bij de nieuwe Silberlingen deze staan, maar bestaan deze ook echt? Met google ben ik ze nog niet tegengekomen. Alleen moderne treinstellen en een photoshop van een Silberling stuurstand.
Groeten, Mark
Ik denk het niet.
-
Ze hebben wel degelijk bestaan hoor
alleen waarom er zo weinig van te vinden is....
-
Hierom...
De duitse n-wagen worden meer en meer uitgerangeerd. In veel regio-netten (mijn interesse is meer rond Munchen), zijn n-wagen stammetjes eigenlijk alleen nog maar op reserve als het modernere spul met storingen te kampen heeft.
Dus bij de start van de bwegt formule in Baden Wurttemberg zullen heus wel een paar n-wagen zijn omgespoten, maar wordt alles meer en meer vervangen door andere modernere treinen.
Enige foto die ik zo snel zag was van een bwegt stuurstand met normale 3-lowentakt rood geschilderde n-wagen.
Groeten,
Jelmer
-
Ik denk het niet.
https://twitter.com/lostAm_q_public/status/1214210875176955904/photo/1
van de rijtuigen kan ik niks vinden.
-
Aha, de stuurstand iig dus wél. Dan zullen de tussenrijtuigen ongetwijfeld ook zo hebben rondgereden. Blijkbaar zijn er niet veel foto’s van op internet.
-
https://twitter.com/lostAm_q_public/status/1214210875176955904/photo/1
van de rijtuigen kan ik niks vinden.
Hier staat ook bij dat het door iemand zelf getekend is en niet bestaat: Leider schon. Das Bild habe ich mit einem Bildbearbeitungsprogramm gemacht. In echt sind die so nicht unterwegs.
-
In dat geval heb ik niets gezegd, helaas. :P
-
tja... ???
Dit was ook het enige plaatje wat ik zag; maar de tekst erbij van het door mij gevonden exemplaar was niet in latijns schrift.. :'(
Groeten,
Jelmer
-
Ja, het lijkt net een fotomontage.
Nee, daar heb ik niets aan gerommeld ;D
-
tja... ???
Dit was ook het enige plaatje wat ik zag; maar de tekst erbij van het door mij gevonden exemplaar was niet in latijns schrift.. :'(
Groeten,
Jelmer
Bij mij wel maar er stond niets over een fotobewerking (wel de hastag #Gimp maar dat zegt me nu pas iets). Ik heb wel het idee dat Brawa ook ooit deze wagons heeft aangekondigd of zit ik weer mis?
-
Die wagens zijn er wel degelijk (geweest), althans: in het interview dat de bekende Frank Buttig met de directeur van ESU heeft over deze herfstnieuwtjes geeft Frank aan in een dergelijke trein te hebben gezeten (zie de website van ESU).
-
Onder het twitterbericht staan wat reacties, de tweede (https://twitter.com/lostAm_q_public/status/1214257501325139974) is van de maker van de foto:
Das Bild habe ich mit einem Bildbearbeitungsprogramm gemacht. In echt sind die so nicht unterwegs.
Dus inderdaad, het is een bewerkte foto.
Reinout
-
Ik heb het filmpje van ESU bekeken, maar hij geeft daar aan dat ze de kleur van wagens gekozen hebben zodat ze bij hun lok Br245 (esu 31096) passen. Alleen van deze lok kan ik ook geen enkele originele foto vinden in deze outfit.
-
Zijn die containerwagons nu eigenlijk gewoon "Rocky Rails" in een
LS models ESU doosje ?
Of heeft LS ESU ze volledig van 0 ontwikkeld los van het RR model ?
Aangepast, t is inderdaad ESU en niet LS, bedankt voor de terechte opmerking.
-
Dit hele topic heeft niks met zowel LSM of Rocky Rail te maken
-
voor ESU vind ik 90 euro een hele faire prijs voor die "taschenwagen"