BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: PeterNS op 18 januari 2020, 17:53:25
-
Beste forumleden,
De baan is gebouwd van Fleischmann Profi rails. Nu was ik vanmiddag bezig met de het isoleren van de linker rails op een aantal plaatsen omdat ik naast de Intellibox nog 2 boosters gebruik.
Wat schetst mijn verbazing als ik met de multimeter aan beide kanten van de geïsoleerde linker rails doormeet geeft deze doorverbinding terwijl als ik de rechterrails doormeet dit niet het geval is. Heb de linker isolatie raillas vervangen door een andere helaas met hetzelfde resultaat. Ook op een ander gedeelte van de baan hetzelfde resultaat de linkerkant isoleert niet rechts wel.Waar gaat het nu fout???
-
Dezelfde rail moet wel op tenminste 2 plaatsen zijn onderbroken.
-
Waar gaat het nu fout???
Er gaat niets fout. De Intellibox is een common ground centrale, de gemeenschappelijke "zwart" van boostersecties is doorverbonden.
Gr, Ben.
-
Er is nog niets aangesloten op de Intellibox of boosters ben eerst met de afmaken van de baan bezig. Ik wil gaan rijden met het programma Itrain hierbij zijn in een blok 2 secties nodig een binnenkomst sectie en een remsectie. Dit houdt in dat ik 2 terugmelders voor een blok gebruik. Nu heb ik tussen de binnenkomst sectie en de remsectie zowel de linker als rechter rail geïsoleerd vanwege dat de binnenkost sectie op de Intellibox zit aangesloten de remsectie op de booster is 1 isolatie las tussen binnenkomst en remsectie dan niet voldoende om de Intellibox van de booster elektrisch te scheiden?
-
Volgens mij moet een rem en inrij sectie op dezelfde booster/voeding hangen ivm bezetmelder. Anders gaat dat niet goed...volgens mij ....maar weet het niet zeker
-
De zwarte draad die aan linkerrails is gesoldeerd gaat naar de minleiding van de Cvl dus ik denk dat ik daarom aan beide zijde van de linkerrails doorverbinding houd maar hoe moet ik er dus voor zorgen dat dit wordt voorkomen? Je hebt een Cvl voor de railspanning en de minleiding toc.