BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2020 => Topic gestart door: Forever Rocofan op 26 november 2019, 19:06:25
-
We gaan weer richting het einde van het jaar. Dus kunnen we weer een wensendraadje openen. Ik zou graag horen welke Nederlandse modellen we aangekondigd zouden willen zien op de beurs in Neurenberg.
Zelf heb ik maar twee modellen die ik graag in H0 zou zien
Sprinter SGM in exact 1:87. Tweetjes en drietjes geel met reclamebanen
Mat 46 viertje. Voorkeur voor groen met reclamebanen. Liefst van Artitec
Wie volgt ?
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Ik dacht al, waar blijft ie ;D
- SGM
- Wadloper
- Motorpost
Allen op 1:87 (lengte)
Nieuwe uitgave van de Baureihe 216 van Brawa, zoals deze in Nederland is ingezet.
-
Ik dacht al, waar blijft ie ;D
Precies dat!
Wens: Alle Nederlandse treinstellen en rijtuigen die na 2000 zijn ingezet en nog niet zijn uitgebracht in 1:87.
Echter, komt er helemaal niets, vind ik het ook prima. Lekker goedkoop jaar.
-
Hetzelfde als elk jaar, altijd een hele lijst met wensen waarvan bijna niets uitkomt.
Dan roep ik maar weer eens een DM90.
-
Ach ja dan doe ik ook maar een gooi, waar weer niets van terecht komt. Doe mij dan maar een NS 2000! We hebben bij twee museum organisaties nu zo'n ding staan! Kunnen ze hem exact nameten en uitbrengen ;D ;D. En jaaaah, daar zal dan ook niets van komen.
-
Een blokkendoos motorpost
Hondekop 4 van Piko
VAM wagen 1e type (grips)
-
Ach ja dan doe ik ook maar een gooi, waar weer niets van terecht komt. Doe mij dan maar een NS 2000! We hebben bij twee museum organisaties nu zo'n ding staan! Kunnen ze hem exact nameten en uitbrengen ;D ;D. En jaaaah, daar zal dan ook niets van komen.
Die is er al hoor...
-
Een heruitgave van de Plan C zal ook wel ijdele hoop zijn. ;D
Erik.
PS Mat'46-4, vooroorlogse Bolkoppen enzo... :angel:
-
voor 2020 zou ik wel het volgende willen ;D :
Artitec Mat54 Plan F/G 2 en 4 delig
Roco Plan V/T jaren 90
Artitec 1300 gerenoveerd
Piko 1100 botsneus geelgrijs
LS Models 1600/1700
Artitec DD-AR
-
;D
Had t niet goed gelezen, dacht dat iedere wens mocht dus dacht direct aan tijd als wens....
Groet
Paul
-
Leuk draadje!
Ik zou graag willen zien wat er uitgebracht wordt;
- SGM 2 en 3 stellen door Roco
- mat 54-2 van Artitec
- koploper in 1:87 en anders een driestel van Matrix
- mat 46-4 van Artitec of Rivarossi maar dan wel met de goede tandwielen
- Artitec Hongaren
Eigenlijk meer dan genoeg te wensen.. :)
Mvg,
Antal
-
Als we dan toch gaan (dag)dromen... NS stoomloc's 1700 en 2100 :)
-
Weinig Nederlandse wensen hier, waar is het Deense wensendraadje?
-
SGM incl. Vlaflip uitv.
SLT
Flirt Blauwnet
Eurobahn Flirt 2 stroomsversie.
Lint Blauwnet
Virmm 4 en 6 stel
Koploper oud en gemoderniseerd
De nieuwe Berlijn Schipholtrein (is nog niet eens gemaakt in 't echie maar op deze manier heeft men tijd genoeg om het model te ontwikkelen ;D , hoef je tenminste niet te wachten tot het ding al weer bijna uit dienst is, voordat het model er is. ::) ;D
ICR (Piko? Men is daar goed bezig met NL materieel)
-
Voor mij weer copy-pasta van voorgaande jaren:
- Mat '34 (DE3)
- Nederlandse stoom
- CIWL Etoille du Nord rijtuigen (LS Models)
- Al het andere wat in tp2 bruikbaar is
-
Nee, nee, nee! Mat'46 moet komen.
Van Artitec vanzelfsprekend.
-
Onder het motto als je maar lang genoeg roept.
Een Wadloper
Een kant en klare NS2000
Arjan
-
Weinig Nederlandse wensen hier, waar is het Deense wensendraadje?
;D
-
Roepen heeft geen zin meer, op naar het Malieveld om onze wensen kracht bij te zetten.
-
Daar gaat je budget 8)
-
Een NS 3900, dat is het eigenlijk wel ;D
-
Ik doe ook mee alles tp 4
SGM 2en 3 dlg Roco
Mat 46 2 en 4 dlg Artitec
HK asbest stellen 2 en 4 dlg Artitec of Piko expert
En voor de rest wacht ik wel af
Cor
-
Omdat ik bijna alle treinen al heb van de Ns in de periode 1980-85 eens iets anders wat er ook bij hoort.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/normal_3184_-_1_west_nederland_77-UB-74_11-1989_Delft.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/normal_3184_-_1_west_nederland_77-UB-74_11-1989_Delft.jpg)
West-nederland van Rietze
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/GVBD21_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/GVBD21_3.jpg)
Rietze GVB Dordrecht
Dordrecht had vond ik de meest unieke stadsbussen van Nederland met de prachtige oranje kleuren.
En deze was helemaal uniek met de Hainje opbouw met een mercedes 0305 motor.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/mixed_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/mixed_1.jpg)
Als het kan van HB Models graag.
Casmir
-
Mijn wensenlijstje :D
NS FLIRT 2501
R-NET FLIRT 2010
Andere Nederlandse FLIRT
DDZ 7501
ICMm 4201
RFO 1829
NS 1700 (1778 of een heruitgave van 1731)
NS 701
NedTrain 711
VIRM 4
VIRMm
VIRM Groene Trein
SLT 2401
DM'90 3426 (treinstel van Het Spoorwegmuseum)
1656 (loc van Het Spoorwegmuseum)
Blauwnet/Twents LINT
Groeten Sean
-
Een Nederlandse spoor 0 startset; Sik, een paar wagentjes, een DG en een railovaaltje.
Het hoefde geen realistische wens te zijn toch? :)
-
Hondekop-tweetjes van Artitec
Sprinter-tweetjes en -drietjes in echt 1:87.
Steyn
-
Goede 600 (geen 500 of 700 natuurlijk: inzetbaarheid) met sound.
-
Ik wil de LTM Garratt in 0.
(https://live.staticflickr.com/65535/49128708278_c92099fa63_z.jpg) (https://flic.kr/p/2hRktms)Schermopname (620) (https://flic.kr/p/2hRktms) by Nulpunt0 (https://www.flickr.com/photos/71654212@N00/), on Flickr
-
- Stipt op 1 natúúrlijk de DE-5, wie wil die nou niet?
- Mat'54 tweetjes van Artitec
- mP 3000
- Mat'46 4 en in later stadium de 2 van Artitec
- Plan V en T, geel jaren '70 van Roco
Alles uiteraard 1:87
Jeroen
-
Ik wil de LTM Garratt in 0.
(https://live.staticflickr.com/65535/49128708278_c92099fa63_z.jpg) (https://flic.kr/p/2hRktms)Schermopname (620) (https://flic.kr/p/2hRktms) by Nulpunt0 (https://www.flickr.com/photos/71654212@N00/), on Flickr
Frits, weet jij waarom die voor en achter zo lang is ???
-
- Stipt op 1 natúúrlijk de DE-5, wie wil die nou niet?
- Mat'54 tweetjes van Artitec
- mP 3000
- Mat'46 4 en in later stadium de 2 van Artitec
- Plan V en T, geel jaren '70 van Roco
Alles uiteraard 1:87
Jeroen
De-5....Nou, die wil ik dus niet,
Een mat 54 tweetje in 0: gaat er komen, wordt aan gewerkt
mP in 0...dat zou heel leuk zijn
de rest...niet op mijn wensenlijstje
-
Doe mij dan ook maar een hondekop 2je van Artitec.....kan ik eindelijk een stel 54 Rotterdam Utrecjt/Zwolle/Groningen samenstellen.
Gr Brutus
-
Joke,
in de neuzen zitten de cylinders en de stangen. Meestal zit er bij een Garratt een kolenbak/watertank bovenop, maar omdat dit een tram is moest het uitzicht goed zijn. dus..laag en lang. watertank dan maar naast de wielen en de kolenbak achter het machninistenhuis.
En als geen fabrikant hem gaat leveren , dan maak ik hem maar zelf, in kleine oplage. Blijft een wensmodel.
Frits.
-
Ik wil ook een Diesel vijf, welke schaal dan ook!
-
Voor het rijdende materieel :
een buffel
een wadloper
Voor het niet rijdend materieel :
Artitec heeft 2 setjes met NS stoomlok personeel . Preiser met figuurtjes in jaren 80 look .
Meer verschillende figuurtjes in NS uniform als bv perronzichter , rangeerder en ... Maar ook postbodes en agenten .
-
Mijn lijstje:
-DM90, historie op de Maaslijn ;D ;D
-Diesel GTW Arriva (tweetje en/of drietje) Limburg actueel op de Maaslijn
-Wadloper
- Heruitgave Thalys
-
Een DE1, DE2,de ICNG,nieuwe sprinter en een stammetje DDAR. Wel alles in N.
-
Een V250 in Fyra kleuren.
-
Blijf het roepen: Piko hondekop-4 !!
Sm 90 zou ook gaaf zijn.
-
ICR in H0 in oude en gemoderniseerde versie (uiteraard 1:87 lengte)
Mvg, Erich
en met Casmir's bussenwens doe ik direct mee ;)
-
Mijn bescheiden lijstje :
LS Models IC direct rijtuigen + Br186
Trix ICMm 4
PIKO 1100 met botsneus geel/grijs
Wadloper/ DH2
DM'90
NS startset lijkt me wel wat
ICNG , verschillende lengtes
De nieuwe sprinter, niet de de stadler versie
-
1. ICRmh rijtuigen (zijn rond 2022 waarsch. nergens meer te bekennen maar zou ze toch in model willen hebben).
2. LS Models 1700.
5. DDZ.
6. ICMm.
-
FYRA V250 :-X
-
1. Piko Hondekop-4
2. DE5
-
Motorpost
Ddar/mddm in 1:87
Werkmaterieel/dienstwagens/ maak me niet uit wat. Alles is leuk, en kan er sltijd wel 1 kwijt op een kop spoortje :D
Marc
-
Een 71xx stoomlocomotief voor de lokaalspoorlijnen zou mij wel passen ;D
-
-MP3000, oftewel Motorpost in exact 1:87
-correcte NS Salmmnps en Slmmnps
-
Daar gaan we weer, elk jaar hetzelfde, toch best kleine, lijstje ...
DElok serie 2600 "Beel"
stoomverwarmingswagen "warme stoof"
Stalen D IV, hersporingswagen t.b.v ongevallentrein
mat.'24 houtwagen t.b.v. ongevallentrein
groet, Rob
-
mmm Het zal er wel nooit van komen maar de NS modellen door Artitec uitgebracht in h0 ook voor N spoor?
vooral DE1 en DE2
-
Als we dan toch gaan (dag)dromen... NS stoomloc's 1700 en 2100 :)
En de 5500 natuurlijk ;)
-
NS 2100, warme stoof en een correcte mP 3000.
Carel
-
E-loc NS 1500 serie, liefst van Roco
-
Kameel in H0 blauwe uitvoering
-
Artitec Mat ‘54-2
mP 1:87
Naïeve hoop (wens dus) SM’90 Railhopper
-
Oke,
Mat 46 vier of 2 delig
DE-5
Dave
-
Mat 46 4tje 2tje
Artitec mat 54 2tje
Mp
DE5
En een goed rijdende 1500
-
Een NS SLT zou leuk zijn ;D.
Groet,
Mark
-
Doe maar gewoon een Flirt van NS/Abellio/Valleilijn/Arriva/Blauwned/Keolis
-
Graag van Roco:
1621 Captrain
1824 Nicole Structon
grijze Rail Force One 1600
Rivarossi
Heruitgave VIRM evt 4 of 6 delige
En VIRMm evt 4 of 6 delige.
Märklin/trix
Koploper 3
-
Ik zou wel wat meer varianten van de 6400 in exact 1:87 willen zien.
-
Wadloper 1:87
Slt 1:87
Mijn zoon wil de Arend 1:87 en een tram van rtm.
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
-
Mijn verlanglijstje:
- warme stoof (stoomverwarmingswagen) blauw
- mat 46 viertje
- Mat 24 motorkonvooiwagen danwel motorpost.
- mP 3000 in bruin (1e uitv. tp 3)
- de Hongaar
- een paar voordeelverpakkingen ( ;D ;D) van de Artitec CHD voor tp 3
- station Culemborg (oud)
Dat was het dan wel weer voor dit moment.
Rob
-
Mijn verlanglijstje
.
.
.
.
- station Culemborg (oud)
Rob
Deze? https://3dscaleworks.nl/?s=Culemborg&post_type=product&dgwt_wcas=1 (https://3dscaleworks.nl/?s=Culemborg&post_type=product&dgwt_wcas=1)
-
Wadloper
Motorpost
SLT
Flirt Arriva en NS
Alles uiteraard 1:87 ;D
-
Deze? https://3dscaleworks.nl/?s=Culemborg&post_type=product&dgwt_wcas=1 (https://3dscaleworks.nl/?s=Culemborg&post_type=product&dgwt_wcas=1)
Ja, klopt. Ik ben alleen nog niet zo stuk van de door hun geproduceerde modellen. Ik vind het 3D spuitwerk niet zo lekker strak. Het gebruikte materiaal is ontzettend taai en moeilijk te behandelen (zeg ik op basis van een proefstukje wat ik eerder dit jaar op Ontraxs van ze meekreeg...)
Rob
-
Ok dan: NS 3900 8)
-
NS 1200 blauw met A-sein (ivm inzetbaarheid de 1225) Roco
NS 2600
Mat 34 dieseldrie
Mat 24 motorpost
Groeten, Martien
-
NS 2530 Roco
Duikbril RH750-754 CSD-CD
Lekker dat speculaaswensdraadje !!
-
Mehano Lineas 7784/7789 :angel:
-
SLT
SLT
SLT
Nou vooruit, NSR Flirt3 of die CAF-stellen is ook goed.
-
CIWL WR uit de Scandex (eentje is genoeg ;D):
51 84 88-50 006-8 (4202),
51 84 88-50 007-6 (4203),
51 84 88-50 008-4 (4211),
51 84 88-50 011-8 (4212),
51 84 88-50 012-6 (4213),
51 84 88-50 013-4 (4215),
51 84 88-50 014-2 (4242),
51 84 88-50 015-9 (4245),
51 84 88-50 016-7 (4246) of
51 84 88-50 017-5 (4247).
Uit periode 1970-'80
-
Een NS Tals-y in h0, maar niet te duur ;).
-
Ok dan: NS 3900
Jij staat ook al in het buitenlandse wensdraadje met die 3900. Niet van twee walletjes eten hoor (https://www.cosgan.de/images/smilie/boese/k050.gif)
-
Postrijtuig plan C, passend bij de Roco plan D (blauw danwel turqoise).
Er staat er een in het Spoorwegmuseum dus qua voorbeeld moet het niet zo'n probleem zijn
-
Jammer, geen scenery wensen dus,.....
Ronald Visser
-
Schiet me toch een wensje binnen: ZHESM materieel (y)
-
Jammer, geen scenery wensen dus,.....
Ronald Visser
Nou toch wel. NL armseinen in model of losse vleugels. En dan niet het 1937 model maar eerdere (hoekerige) vormen.
-
Dat kan, en dan zetten we ze neer bij station Culemborg?
Ronald Visser
-
O ja, even vergeten: die Artitec Hk.2 mag wat mij betreft wel wat later, dat trek ik budgettair niet in 2020.
-
Dat kan, en dan zetten we ze neer bij station Culemborg?
Ronald Visser
Ik zie de link met Culemborg even niet ;D
Het is meer omdat je dan een ruimere keus aan armseinmodellen hebt, de al leverbare typ's zijn allemaal de moderne NS bouwvorm van 1937. Het eerste NS type kwam uit 1922 en leek op de HSM seinen. Zo'n arm was tot 1994 nog operationeel in Budel aanwezig.
-
Jammer, geen scenery wensen dus,.....
Ronald Visser
Bouwset van een Douma station. Jaren 70/80 scenery als telefooncel, brievenbussen, perron aankleding, dat soort dingen?
-
Jij staat ook al in het buitenlandse wensdraadje met die 3900. Niet van twee walletjes eten hoor (https://www.cosgan.de/images/smilie/boese/k050.gif)
Maakt nie uit, als ze maar komt😇
-
H0:
Roco EETC 1200
Roco RRF 600 en V100
Roco 1824 (strukton) en 1829 (RFO)
Piko 2200 in VST uitvoering
600/2000 dieselloc en bijpassende goederenwagons
1300 in HSL uitvoering
Piko/Roco diverse design varianten BR 186/189/193 van RTB, LTE, RRF die in NL rijden
H0e:
NL materieel van bijv. RTM (géén bouwpakketen)
-
Jaren 70 en 80 diesel tankplaat .
Er zijn de laatste jaren zoveel mooie diesel treinen uitgebracht,die graag een keer willen tanken
Casmir
-
RTM is toch H0m dacht ik.
-
Persoonlijk zie ik het liefst een Mat'54 tweetje van Artitec en een nieuwe plan V van Roco ZONDER DE logo. ;D
-
Hoi,
Na de mooie DAF's zie ik graag meer typisch Nederlandse voertuigen verschijnen.
En meer bruikbare figuren.
En nog meer Nederlandse gevels.
Of was het per persoon 1 wens >:(
Gr Koen.
-
Nederlands spoorwegpersoneel voor tijdperk 3 (machinist, waarbij ook zittende uitvoeringen als ‘cabinevulling’, conducteurs, rangeerders, stationschef, perronopzichter, wagenmeester, kruier, etc etc)
Rob
-
Jaren 70 en 80 diesel tankplaat .
Er zijn de laatste jaren zoveel mooie diesel treinen uitgebracht,die graag een keer willen tanken
Casmir
Deze wil ik ook wel ja! :D
Marc
-
Nederlands spoorwegpersoneel voor tijdperk 3 (machinist, waarbij ook zittende uitvoeringen als ‘cabinevulling’, conducteurs, rangeerders, stationschef, perronopzichter, wagenmeester, kruier, etc etc)
+1 Rob, daar had ik nog niet aan gedacht, maar zeker zéér wenselijk :)
-
Van Artitec peleton Ned militairen in div funties
Naast vele landmacht voertuig ook voertuigen van de Luchtmacht met geleidewapens en personeel.
Alles in tp 4
Cor
-
Jammer, geen scenery wensen dus,.....
Ronald Visser
Wat vind je van zo'n tramhok?
(https://abload.de/img/tramhalterijksstraatwu5kr7.jpg)
-
Jammer, geen scenery wensen dus,.....
Ronald Visser
Juist wel.
Er is vraag naar typisch scenerymateriaal voor tijdperk III en IV.
Ik heb lantaarnmasten nog niet genoemd.
Er waren zoveel typerende dingen in die tijd die de Duitse firma's nou net niet hebben.
Gr Koen.
-
Culemborg??? zie #62 van dit draadje.
44 waar gaat die groene deur naar toe? Naar buiten ?? :laugh:
Waar kan ik het echte voorbeeld vinden?
Ronald Visser
edit: via bord Feestweek Oosterhaar >>> plaats Haren??
-
Als ik een beredeneerde gok mag doen is dit een combinatie electriciteitshuisje / tramhalte. Zie je ook aan de waarschuwing op de deur. Mooi voorbeeld!
-
Tussen Haren en Glimmen. Waar die deur heen gaat weet ik niet, ben nooit zo dichtbij geweest om dat te onderzoeken.
Zie peebee.
-
Ronald: mbt Culemborg??? Ik snap je ff niet. Verklaar je eens nader....
Rob
-
Deze lantaarnpalen. Foto stationsweb (http://stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=ijmuidencasembrootstraat&num=10)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/afb10_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/afb10_1.jpg)
-
Maar dan in een werkende uitvoering neem ik aan?
Decoratief zijn ze er al van MK Modelbouw.
-
Die zie ik dan weer niet terug op de site van mk....
-
Wijktrein zie post no #62.
Daar staat Culemborg op iemand zijn wensen lijstje.
Inmiddels tekeningen opgevraagd bij cultureel-erfgoed (nr 513861 Rijkstraatweg 331a te Haren (Gn)
Des te meer info des te meer er een goed lijkend model van te maken is.
Ik wacht af.
De fundering staat al (y)
Ronald Visser
-
Een h0 Daf 3600 zwaar transport uitvoering, b.v. Van Seumeren (https://i.pinimg.com/736x/01/09/fd/0109fda2f041a2b7b3b12e59941132d6.jpg) of Mammoet.
Of een Daf 3300 bakwagen (bij voorkeur van Dijk (http://picpanzee.com/media/1922053625203640833_5667906516) uit Delft).
Eigenlijk ben ik wel blij met elke versie van de F241 (https://en.wikipedia.org/wiki/DAF_F241_series) series.
Over van Dijk Delft gesproken; een mooie Scania 3 serie (http://picpanzee.com/media/1922774931817494977_3952732282) zou ik ook wel blij van worden.
-
Die zie ik dan weer niet terug op de site van mk....
https://www.mkmodelbouwstudio.nl/pr-735.htm (https://www.mkmodelbouwstudio.nl/pr-735.htm)
-
Gooi ik mijn oude wens van de bekende NS emplacementslamp er ook nog eens in. Idee MK?
-
@Ronald en 44, jullie praten er gewoon overheen, maar kijk nou eens naar onderstaande foto:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/FDAD67D7-0D0F-4BF3-B22A-286610CC9573.jpeg)
Een transformatorhuisje in Drenthe. Je vindt tientallen van dit type in Drenthe en Groningen. Kijk vooral naar de vergelijkbare dakconstructie. Ik denk dus dat er achter dat wachthok nog een heel rechthoekig gebouwtje schuilgaat. Of, andersom geredeneerd: dit is een transformatorhuisje met een diamantvormige uitbouw aan 1 kant.
Ik heb de basisversie al eens getekend, moet er wel even naar graven...
-
https://www.mkmodelbouwstudio.nl/pr-735.htm (https://www.mkmodelbouwstudio.nl/pr-735.htm)
Dank, Eric!
-
Dit is het object, inderdaad tramwachtruimte en electrahok.
https://www.monumenten.nl/monument/50125
-
Ha! Bedankt voor de (bevestigende) link Luit! (y)
-
Een watertoren naar nederlands voorbeeld .
Een "flat" gebouw die als standaard ( klein ) als basispaket is maar uit te breiden met andere setjes in lengte en hoogte . Hoeft niet een modern flatgebouw te zijn .
-
@ Roco Niet goed?
https://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/projecten-industrie/1409-watertorenroosendaal
De flat wens ik met je mee (met eronder een winkelcentrum)
Artitec was hiermee op de goede weg, maar heeft dit helaas niet verder meer uitgewerkt.
-
@Roco en @Chris.
Dit is niet goed genoeg?
https://www.markenburg.nl/nl/webwinkel/bebouwing/thema-pelikaanstraat (https://www.markenburg.nl/nl/webwinkel/bebouwing/thema-pelikaanstraat)
-
Ik heb niks met karton helaas....
Het is prachtig absoluut. Ik zou dit zo kopen in resin. (y)
-
Uitbreiding assortiment Nederlandse huizen/winkels/flats in resin/plastic bouwpakket, zowel voor een stad als een dorp en zowel modern als oud.
Materieel koop ik voorlopig toch niet, maar als we toch aan het wensen zijn:
DM'90
Nederlands werkmaterieel (rijdend)
-
Paul , bedankt.
1 ik heb geen weet van dit soort bestaande (en zeer specifieke) constructies.
2 de beschrijving bij het monument gaf ook een 8 kantige vorm aan
3 foto's zijn meestal van de meest toegankelijke zijde genomen.
4 etc...
Dankzij jouw foto kan ik al aan de slag. (y)
Mijn vraag aan cultureel erfgoed is ontvangen en heeft een aanvraag nummer gekregen.
:angel: (Als je mij kan aangeven hoe de achterzijde van het voormalige douane kantoor uit Sluis er uit ziet ben ik je ook heel dankbaar)
Ronald Visser
-
Ha, ik vrees dat dat laatste een zeer blinde gok gaat worden. Ik zou een local proberen op te sporen ;)
-
Schiet me toch een wensje binnen: ZHESM materieel (y)
Steun ik van harte. Kan bovendien veel van worden uitgebracht: mC, C en mBC in originele 10.000V wisselstroomuitvoering met aparte pantografen in Jugendstil beschildering, dan dezelfde set in groen/crème in 1500V uitvoering, vervolgens in groen en ook de verbouwde als mBD.
Ik kan ze misschien ook wel zelf bouwen, maar dat kost ook tijd.
Natuurlijk NS stoom: 1000, 1300, 1900, 3200, 3500 (NS I), 6700, 7100, 8500 en 8700 om eens wat te noemen.
Maar de markt is voor dit alles veel te klein en in de loop van de tijd voorzien Erwin, Maykel, Richard en Wim ons nog wel eens van een kit.
mvg,
Ivo
-
Mijn voornaamste wensen:
Stoomloc: NS 2100 en/ of NS 7700
Dieseltreinstel: DH-I / DH-II Wadloper
Elektrisch treinstel: SGM Sprinter in lengteschaal 1:87
Elektrische loc: NS 1500
Voorts hoop ik dat Roco de Plan V en Plan T weer eens van stal haalt; er zijn al diverse nieuwproducties van ±10 jaar geleden (o.a. DE-IV/TEE-Ram en NS 2400) die op het punt staan om weer opnieuw uit te komen, de eerder uitgebrachte Plan V/T dateert ook van die tijd, dus ik zou zeggen: Laat de Plan V & T ook maar weer komen! ::) (y) ;D
-
Zou ook graag zien, van Artitec peleton NL militairen in div funties,
Van Artitec grachten pandjes .
Cor
-
Van Artitec peleton Ned militairen in div funties
Naast vele landmacht voertuig ook voertuigen van de Luchtmacht met geleidewapens en personeel.
Alles in tp 4
De HAWK + diverse toebehoren vind je wel bij Trident, maar de bijbehorende DAF's moet je met een lampje zoeken (Artitec), een personeelcontainer voor d'r op kun je alleen maar bij elkaar fantaseren van Evergreen of zo. De Hanomags die bij dozijnen dienst deden bij de GGW's zijn er helemaal niet (of je moet die van Brekina aanpassen), de Mungo's waren er van Herpa/Minitanks maar niet meer verkrijgbaar. Een VW-T1 zou je nog een luchtmachtgroen kleurtje kunnen geven, al dan niet met een rood kruis erop.
En personeel... zou leuk zijn, één of twee kapiteins, een majoor, stapeltje sergeants en korporaals en soldaten naar believen.
Als toetje misschien prins Bernhard, die een keertje op bezoek komt met een Alouette III.
-
@Roco en @Chris.
Dit is niet goed genoeg?
https://www.markenburg.nl/nl/webwinkel/bebouwing/thema-pelikaanstraat (https://www.markenburg.nl/nl/webwinkel/bebouwing/thema-pelikaanstraat)
Niet goed ? Er wordt om gevraagd in oa reactie 74 . In andere berichten wordt het ook gedaan en niet zo afgedaan als niet goed .
Merken als Faller , Vollmer , Kibri enz maken ook vaak dezelfde items en daar valt men niet over .
Markenburg heeft 1 mooi uit te breiden "flat" . Maar dat is er maar 1 . Andere modellen zullen ook welkom zijn .
-
Wat jaren 40 en 50-spul wat mij blij/hebberig zou maken:
-mat.'24 Motorpost
-serie 2600
-voor achter die Beel: tweeling-grindwagens
-ex WD-spul: 4300en, 8800en, 161ers (dream on....)
-
Stoomlocs die in de jaren 50 hebben gereden:
1700
4300
4700
6000
7700
-
@Roco, ik denk dat je mij niet goed begrijpt. Ik zeg niet "niet goed" maar "niet goed genoeg".
-
Hebben we al stoomlok NS 3900 gezegd? 8).
Qua scenery: station Roermond of Budel, Neerpelt...of Jesseren en Piringen...
-
Die vergeet ik er helemaal bij te zetten, ik wil ook een 3900 :)
-
Hier nog een 3900 liefhebber (y)
-
Het enige wat je voor een 3900 nodig hebt is een 3700 van Artitec en een fietspomp...
-
... een 3900 uit de Arietek RIP lijn.
-
Graag een:
ICMm 1:87
DM90
Plan V
Hondekop 2tje
SLT of Flirt
Niet zoveel wensen eigenlijk :P
-
Ik zou wel wat meer varianten van de 6400 in exact 1:87 willen zien.
Als je die alleen wilt zien ;D
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=86089.0 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=86089.0)
-
Nou...... vooruit...... doe mij dan ook maar een 3900......
-
# Paul,
Net een ritje De Panne, Sluis, Antwerpen ..... Wijchen achter de rug.
Achterzijde van het pand is op foto vastgelegd (voor zover dat kon) (y)
Voorzijde was al gereed, nu kan de achterzijde uitgewerkt worden.
Ronald Visser
-
ns 450
motorpost 1:87
-
Misschien leest LSM mee:
Bcvmh in couchette kleurstelling (en dan niet in een setje ik heb al genoeg speisewagen over ;D). Ik heb er 4 nodig...
-
Ik hoop dat Tilly meer gaat maken zoals de Delftse V&D. Ik probeer de sfeer van Hengelo (of qua sfeer een soortgelijke stad zoals bijv. Enschede) in de jaren '70 op mijn baan te krijgen en daar past dit prima in. De Markenburg-winkels passen daar niet zo goed in voor mij.
-
Plannen zat bij Tillymodels (y)
In 2020 komt er wederom een klapper ;D
-
"Bring it on!" ;D
-
Nog een wens: een Roco 1600 in de afleveringstoestand.
-
Die is er toch al? (1601.....?) ::) ???
-
Gemist, potdikke.....
Een rerun zou ik wel eluk vinden trouwens. In de mij vertrouwde winkels uitverkocht.
-
Vergeten te schrijven over de lokomotor . Daar zou ik wel een setje figuurtjes bij willen hebben . Deze rangeerders/lokomotorbestuurders stonden meestal op de treeplanken .
-
- SGM
- Wadloper
- Motorpost
Allen op 1:87 (lengte)
Hier kan ik het helemaal mee vinden.
Bij de Motorpost dan ook het juiste type raampje in de zijwand (driedelig schuifraam in oude uitvoering cq tweedelig schuifraam in moderne uitvoering).
-
Al jaren word er geschreeuwd om een wadlopen,zo ook in dit topic.
Kom er nou toch eens mee jongens (fabrikanten)
Casmir
-
Wil er helemaal niemand een mat '54 viertje Plan F of G met rode biezen?:
http://www.seinarm.nl/Stroomlijn/elektrisch/mat%E2%80%99544.aspx (http://www.seinarm.nl/Stroomlijn/elektrisch/mat%E2%80%99544.aspx)
Leen.
-
Jazeker wel van Artitec , geel met reclamebanen en IC uitvoering (y)
-
Das wel leuk een hondekop-4 met draairaampjes en kano's op het dak maar liever zou ik persoonlijk een mat'46 willen zien verschijnen.
-
Doe dan maar een re-run van de DE III (mat. '34) van MK Modelbouw :)
-
Liever nog een kant-en-klare Mat'34 in Artitec of Piko expert kwaliteit :angel:
-
Wil er helemaal niemand een mat '54 viertje Plan F of G?:
http://www.seinarm.nl/Stroomlijn/elektrisch/mat%E2%80%99544.aspx (http://www.seinarm.nl/Stroomlijn/elektrisch/mat%E2%80%99544.aspx)
Leen.
Jawel, maar dan wel van Piko!
-
Liever nog een kant-en-klare Mat'34 in Artitec of Piko expert kwaliteit :angel:
Eens, die zou ook hier welkom zijn.
-
Wil er helemaal niemand een mat '54 viertje Plan F of G?
Zie:1. Piko Hondekop-4
2. DE5
Hij moet dan passen bij: P57320 Mat 54 2w NS 343.
-
Zal ik ook nog even reageren want ik heb nog wel interesse in het volgende:
* ICR in de jaren 80, ik was net te laat met het oppakken van de hobby om die van LSM te kopen
* Artitec HK 2
* mat 46 4tje
* Een nieuwe ontwikkeling van de koploper (misschien zelfs KLM versie)
* Misschien wel een NS 3900?
-
Artitec in Nul ;D (y)
Grt,
René
-
Vooruit omdat Piko met de 1100 toch goed bezig is.
Een Piko wadloper !! (y)
-
Ik wens een wadloper analoog dc
-
Ehh, mag het misschien ook een boek zijn?
Wat ik eigenlijk al jaren mis is een echt standaardwerk over Mat54, de fameuze Hondekoppen dus. Waar de belangrijkste Nederlandse elektrische en diesellocomotieven intussen allemaal een prachtig eerbetoon hebben gekregen in de 'donkerrode serie' van Uitgeverij Uquilair (en daarnaast natuurlijk het prachtige 2200/2400 boek van Sicco Dierdorp en Davy Beumer bij een andere uitgever), waarin uitgebreid aandacht wordt besteed aan de voorgeschiedenis, de ontwerpfase, de bouw, technische gegevens, bediening, dienstuitvoering en afvoer, is er bij mijn weten nooit een echt standaardwerk verschenen over deze grote serie karakteristieke treinstellen, die decennialang beeldbepalend zijn geweest voor het Nederlandse spoor. Wel prachtige boeken dus over relatief obscure locseries als de 2000 en 2600, maar niet over Mat54.
Goed, er zijn erg leuke boeken als 'Hondekoppen en Muizeneuzen' van Paul Dijkman, Carel van Gestel en Peter van der Meer, of 'Vergeeld maar niet Vergeten' van Frank Oude Elferink, maar dit zijn in mijn ogen meer fotoboeken. De serie 'Elektrische Treinen in Nederland' besteedt daarnaast natuurlijk ook aandacht aan Mat54, maar het blijft vrij beknopt. Dus zo'n boek zou ik ooit wel heel graag onder de kerstboom vinden...
Ik weet zeker dat hier veel vraag naar zou zijn.
(En dan daarna het grote Mat64 boek? :) ;D )
-
ik Heb ook wensen Genoeg... ik hoop stiekem op...
Hk2 Artitec
Artitec mat 46 2 tje en 4 tje...
een 1/2wadloper DM90 (SM '90) Elotrains....
Moterpost artitec/Roco 1.87!!
veder hmm een NS 2900 Staatsmijn ofzo
een Ls models 16 17 1800 NS
Roco NS 2530 Geel Grijs Met werkend zwaailicht
Artitec 1300 met Groot NS logo net alles rivarossi heeft uitgebracht...
of een serie Met L sein dat nu met A sein is geel Grijs...
een piko 2200 302282 Strukton "Anneke" en een 2200 of 2300 met laag A sein
piko 1100 geel grijs zonder neus en met neus graag!
hippel sound geel grijs welkom welk nummer? en merk laat ik me uitdagen ps piko of roco
rocky rail nog een serie 6400 Tijdperk 4 graag naast de 6480...
Artitec Goederenloods graag terug
de rest laat ik me verrassen Groetjes David ;D
-
Is mat '46-4 al genoemd?
-
Ik pleit nog steeds voor een nummervariant van de Roco geel/grijze 1100 met botsneus
-
Is mat '46-4 al genoemd?
Nog maar een keer of 10.
-
Dat mag ook wel want mat '46 is nu echt aan de beurt om door Artitec uitgebracht te worden, het is in de tijd teruggerekend het volgende treinstel waar nog geen adequaat model van is. Bovendien heeft Artitec alle Pec's toch niet uitgebracht om ze alleen maar met een hondekop te kunnen koppelen?
-
Iemand de heren van Artitec al gespot bij het opnemen van het geluid van het museumstel ?
-
In Oostenrijk is een persoon die alles opneemt , bewerkt en die installeert op de decoders . Die iemand is een profesional geworden op dat gebied . Zelfs de kleine bijgeluiden voor dat type lok/treinstel zijn aanwezig . Een klasse apart .
Hoe zouden de heren van Artitec of anderen dat kunnen nadoen ? Maar ga ervoor heren . Aldoende leert men .
-
Een rerun van de LS models ICR rijtuigen en de Artitec plan E rijtuigen incl postrijtuig
-
Bovendien heeft Artitec alle Pec's toch niet uitgebracht om ze alleen maar met een hondekop te kunnen koppelen?
Pec's hingen ook achter Plan U. ;)
-
En met een beetje handigheid prik je ’m ook tussen een mat 46 stelletje van LimaRossi en een Hoko tweetje van Piko....
Rob
-
de de2 in rood met blauwe banen zou ik wel graag zien, evenals de plan E rijtuigen met blauwe reclamebanen zou ik graag opnieuw zien van Artitec, en de energiewagen voor het trek-duw treintje met de twee 2200 locs
-
Ik EIS een Wadloper en Buffel in H0 OVERRRRR......einde bericht.... ;D
-
Pec's hingen ook achter Plan U. ;)
Klopt, maar dat heeft maar één dienstregelings periode geduurd bij mijn weten en is niet echt representabel voor de typische inzet van de Pec's. Met het oudere stroomlijnmaterieel (oa. mat'46) waren ze hun leven lang actief.
-
En met een beetje handigheid prik je ’m ook tussen een mat 46 stelletje van LimaRossi en een Hoko tweetje van Piko....
Rob
Dat heb ik nu al. Het valt me op dat de Limarossi mat'46 hoger staat dan de Pec en dat ook de draaistellen van de muizeneus er grover uitzien dan bij de Pec. Sowieso ligt de detaillering van het oude Lima ontwerp een stuk achter op wat we nu ge(ver)wend zijn.
-
mmm Het zal er wel nooit van komen maar de NS modellen door Artitec uitgebracht in h0 ook voor N spoor?
vooral DE1 en DE2
Dat zou inderdaad heel mooi zijn!!!
Dit zou ik ook vraag willen zien.
Een NS 1100 blauw en een geel/grijze in N-Spoor van Piko!
Een NS Mat 64 in N-Spoor, Van Piko!
Een NS Mat 46 in N-Spoor, van Piko!
Een NS 1200 blauw met A sein en NS viget in N-Spoor van Piko!
Een NS 2400 bruin (met hekjes) met NS vignet in N-Spoor van Piko!
En ja natuurlijk een hondekop 4 geel en groen in N-Spoor van Piko!
Groet,
Raymond
-
Klopt, maar dat heeft maar één dienstregelings periode geduurd bij mijn weten en is niet echt representabel voor de typische inzet van de Pec's. Met het oudere stroomlijnmaterieel (oa. mat'46) waren ze hun leven lang actief.
Ik denk dat ze misschien nog wel vaker achter een Mat 40 gehangen hebben dan achter een mat 46...
Rob
-
Te specifiek voor de Nederlandse markt, maar ik wil ze wel: NTM-goederenwagens, incluis koppelwagen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ns165hoekmakkinga07.08.56-1280x768.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ns165hoekmakkinga07.08.56-1280x768.jpg)
Houten koelwagen van NS zoals in:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/houten-koelwagen.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/houten-koelwagen.jpg)
En misschien vreemd, maar de foto verklaard waarom: Een Italiaanse puntdakwagen, versie "1945 en verder":
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/houten-gesloten-met-puntdak.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/houten-gesloten-met-puntdak.jpg)
Respect voor de bouwers, maar ik zie het liefst alles kant-en-klaar verschijnen.
Groet, Raymond v/d Hoven
-
Een NS 401-415 zou ook wel geinig zijn :)
-
In een setje met een NS 451-460 dan meteen maar ;D
-
Mooi voorbeeldje van "zo moet het niet" vs "zo moet het wel".... ;D
-
Artitec:
als vervolg op de Pec's de uitvoering als Dec-fietsenrijtuig (2 hebben in tijdperk 3 niet al te lang gereden).
Plan E-met computernummer en reclamebanen (heroplage)
Plan E met computernummer zonder reclamebanen (1968-1970 deels) (heroplage)
Plan E met DE-nummers (heroplage)
energiewagen (heroplage)
goederenwagens: de kalkwagens Tals voor de drieproductentrein
de echte Gs-geelbanders. Van de Gs zijn nog heel wat andere varianten te maken ook.
LSM:
heroplages van de PLan W en ICR tijdperk 4
Roco:
Bakkie 500/600 state of the art, dus ook met sound.
met een Kleinspoor-kap is er dan ook een pruttelende tramloc 450 mogelijk.
mP3000 1:87
Overig:
Buffel zou leuk zijn
en nee om een Wadloper vraag ik voor komend jaar niet meer...
-
ook mijn wensen maar even :).
lint blauwnet en syntus.
DM90.
hondekop 2 Artitec.
wadloper.
-
Bakkie 500/600 gaat hem voorloping niet worden bij Roco, althans dat was de reactie van de medewerker in de demostand bij Huider gisteren toen ik dat opmerkte. nieuwe Sik, 2400/2500 en dan 1600/1700/1800 verder liet hij niets los.
-
Oe ja, die wil ik ook wel. Zeer mooi! Een 3900 zou er mooi voor staan ;D.
Mvg Bas
-
Dat sloeg dan op het bericht van Raymond van Hoven, btw
-
Een heruitgave van de Artitec of Tilly Models goederenloods
Of een NL seinhuis zoiets als degene die in het spoorwegmuseum staat
Arjan
-
serie 4301ii--4537 NS ex WD kleine jeep.
serie 5001ii--5103 NS ex WD Grote Jeep
Deze machines waren de ruggengraat waarmee de NS het bedrijf na de oorlog mee moest opstarten
-
Heb je van beide series een plaatje voor ons?
-
4300:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/17-NS-4434.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/17-NS-4434.jpg)
5000:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/WD-73755-Amsterdam-Amstel.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/WD-73755-Amsterdam-Amstel.jpg)
Beide foto's afkomstig uit mijn collectie.
Als ik een fabrikant was, zou een 4300 het interessantst zijn, inzetbaar in NL van 1944 tot 1958. De 5000'en hebben het maar tot 1952 volgehouden. Van beide series zijn exemplaren bewaard. De NS 4464 is in het Verenigd Koninkrijk bewaard, de NS 5085 LONGMOOR staat in het het spoorwegmuseum te Utrecht.
Eelco
-
Artitec had al een Austerity tender... maar of ze verder gaan met stoomlocs moeten we afwachten. In het jaar van 75 jaar bevrijding zou zo’n kleine Jeep wel een aanwinst zijn, bovendien zijn er de nodige varianten mogelijk.
Grtz,
Wim
-
En die oorlogsstoomloc's zijn waarschijnlijk ook in andere Europese landen inzetbaar?
-
Dat valt tegen:
https://en.wikipedia.org/wiki/WD_Austerity_2-8-0 (https://en.wikipedia.org/wiki/WD_Austerity_2-8-0)
https://en.wikipedia.org/wiki/WD_Austerity_2-10-0 (https://en.wikipedia.org/wiki/WD_Austerity_2-10-0)
NS was voor beide typen de grootste afnemer na de oorlog (buiten GB), van de 2-10 reden nog enkele exemplaren in Griekenland.
En hoe interessant h0 als schaal nou is voor de Britse markt...
-
Een her uitgave van de Loksounddecoder van de Artitec gemoderniseerde DE 2.
Waarin we het mooie rauwe Cummins geluid kunnen horen bij het optrekken, en ook blijft brullen tot de trein gas terug neemt.
Nou hoor je een kort zacht brulletje van 2 seconde en dan een grote sis,en dan .......weg gebrul!!,zo zonde van dit prachtige treinstel
Zoals een ieder die met deze treinen gereden heeft,het zich nog herinnerd .
Het mooiste zou zijn dat het gebrul onder een functie toets word gehangen,net als de Phildie 2400 spoorsound.
Eigenlijk moet dat bij alle sounds van diverse loks en treinstellen.
Casmir
-
Ik heb nog iets bedacht wat eindelijk eens uitgebracht zou mogen worden. Nederlandse perronranden in een modulair systeem. Dus rechte stukken van bijvoorbeeld 5 wanden voor rechte stukken, die net als echte in elkaar vallen met een groefsysteem en losse wanden voor een perron in een boog. Dan nog overwegen, wandjes met trapjes en stoepen. Dan wordt het eindelijk voor iedereen mogelijk om mooie echte Nederlandse perrons te bouwen in elke gewenste lengte en recht of gebogen.
Raar dat er nooit een fabrikant mee gekomen is.
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Perronranden, Die heb ik volgens mij al eens uitgebracht. In een kleine oplage.
Als je de gewenste maten/stukken opgeeft kan ik er voor zorgen dat ze januari in Houten te verkrijgen zijn.
Ronald Visser
-
Ik heb nog iets bedacht wat eindelijk eens uitgebracht zou mogen worden. Nederlandse perronranden in een modulair systeem. Dus rechte stukken van bijvoorbeeld 5 wanden voor rechte stukken, die net als echte in elkaar vallen met een groefsysteem en losse wanden voor een perron in een boog. Dan nog overwegen, wandjes met trapjes en stoepen. Dan wordt het eindelijk voor iedereen mogelijk om mooie echte Nederlandse perrons te bouwen in elke gewenste lengte en recht of gebogen.
Raar dat er nooit een fabrikant mee gekomen is.
Vriendelijke groet Ruud B.
Kijk eens bij Markenburg.
-
verwijderd
-
dit heb ik staan op shape... wa
zoek woord perron
met blindengeleiding
lengte nu is 278 mm kan ook korter etc.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/perron-vv.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/perron-vv.jpg)
-
@ Roco,
De perronranden van Auhagen zijn naar Duits voorbeeld. Dit lijkt niet op Nederlands en is ook meestal te laag.
@MOVisser,
Hier wordt nog steeds uitgegaan van rechte perrons en ook is er geen groefverbinding aanwezig. Ik heb het over losse delen die naar eigen inzicht in elkaar te zetten zijn, met ook losse wanden per stuk. En het liefst in echt plastic in plaats van 3D print of giethars.
M.v.g. Ruud B.
-
Ik maak me sterk dat je, wat de perronranden betreft, een heel eind gaat komen met zelfbouw, door gebruikmaking van styreen plaat en profielen van bijvoorbeeld Evergreen of Maquett en een (stalen) liniaal en een stalen kraspen. Piet Peetoom (GM&S) kan je wel helpen aan echte NL stoepenplaat....
Rob
-
Elke vorm of wijze is mogelijk gaf ik al aan. Dat betekent een duidelijke vraag of wellicht schets samenstellen
Alleen de wand etc zoals die van auh-gen is ook mogelijk
3D print of giethars daar kan/ga ik niets aan veranderen.
Mallen van 15.000 euro of meer voor kunststof is niet een investering voor hobbyisten. :'(
Tenzij zich een investeerder aanmeld bij me. (y) (y)
De markt blijft dan zoals ze is, zonder ned perrons...
Ronald Visser
-
verwijderd
-
Hallo Heren,
Het is een wensendraadje. Dus ik vraag niet om zelfbouwtips, maar geef aan wat ik zou willen zien verschijnen van de bekende merken. Er worden ook stoomlocs en treinstellen gevraagd, dan ga je ook niet aan de wensers vertellen hoe ze dat zelf kunnen bouwen.
Er is heel veel te koop voor een Nederlandse baan ; bovenleiding, lichtseinen, dwergseinen, Ahob, perronsets maar geen slim systeem om zelf perrons in elkaar te puzzelen. Niet iedereen heeft tijd of geduld voor zelfbouw, daarom plaats ik deze wens hier.
Groeten Ruud B.
-
(y) (y)
-
Meneer Roco: zou u de Franse BB300 willen aanpassen aan de eisen van anno-nu en ‘m dan uitbrengen met (een) nummer(s) waar we in Nederland in tijdperk 3 mee kunnen rijden? Ik denk dat ze u in Frankrijk ook heel dankbaar zullen zijn.
Rob
-
Meneer Piko mag van mij die handschoen wel oprapen, nu ze toch met een 1100 bezig zijn. Een BB 300 met een juist nummer voor nederland zie ik ook wel zitten.
-
Er zal best vraag zijn naar Artitec Plan E, gezien wat er momenteel geboden wordt op Mpl. De originele winkelprijs gaat al bijna over de kop.
-
Als er überhaupt nieuwe Artitecs zouden komen, zullen die vast fors duurder zijn dan een aantal jaar geleden. Ik ben best blij met m’n zeer fraaie plan E tjes met reclamebanen.
-
nu piko met een 1100 uitkomt zouden ze daar ook wel een Plan E / Plan W bij kunnen fabriceren. Ze zijn tenslotte aardig bezig om NL loks op de markt te brengen..... daar moet ook wat achterhangen
Arjan
-
Dat zal afhangen van de marge/winst bij wagons/rijtuigen t.o.v. locs. Maar wellicht zullen wagons/rijtuigen de verkoop van locs bevorderen.
-
Er zal best vraag zijn naar Artitec Plan E, gezien wat er momenteel geboden wordt op Mpl. De originele winkelprijs gaat al bijna over de kop.
Sterker nog ze gaan al over de kop,met name de reclamebaan versie,en al helemaal de klompen versie.
Degene zonder reclame word je helemaal mee doodgegooid.
Conclusie Artitec heeft destijds te veel zonder en te weinig met geproduceerd.
Casmir
-
Vooral jammer omdat het natuurlijk straal onmogelijk is om achteraf nog ergens een reclamebaan op aan te brengen. :)
-
Het zou me niks verbazen als Att komend jaar met een rerun van Plan E zou komen. Behoorlijk wat vraag naar, plus die nieuwe Piko loc, daar moet ook wat achter....
Rob
-
Mij wel. Desgevraagd doen ze dat namelijk niet..... ;)
Maar goed, we kunnen het elk jaar opnieuw wensen. ;D
Gr, Ben.
-
En anders zet je toch LSM ICR achter de Piko. ;D
Wat is er eigenlijk nieuw te koop aan tp4 NS-rijtuigen?
Tweedehands best veel. Roco plan d met vishaken gooien ze je nog net niet achterna in Houten.
-
- Nederlandse armseinenstelsel (niet van de huidige kleinserieaanbieders. Met servo aandrijving, bordesseinen etc.).
- Echte Nederlandse bovenleiding (geen Sommerfeldt, maar een filigrain doch betrouwbaar NS systeem). Alle modellen hebben fraaie panto’s, nu nog een dubbel rijdraad om er boven te spannen
-
Met servo aandrijving, bordesseinen etc.
Zoiets als plaatje 82 in De Kilometer-Kampioen? = inrijsein van Utrecht-Lunetten vanuit Houten.
-
Heb ff geen zin om al die 210 berichten te lezen,
Maar heeft iemand al geroepen om de NS IC-R rijtuigen opnieuw te laten uitbrengen door bijvoorbeeld Artitec? (Ja ja ik weet dat de eerder uitgebrachte van LS waren).
Ik durf te wedden dat daar best veel vraag naar zal zijn.
((Ik wil wel alvast een bestelling van een stam* inzetten)).
* 1xA, 1xBD & 2xB. Maar dan 1e generatie.
-
Het volk wenst Piko Plan E-rijtuigen, voor achter de 1100 :P
-
En anders zet je toch LSM ICR achter de Piko. ;D
Zijn die niet net zo onvindbaar of over de top dan tweedehands Plan E's? ::)
Misschien komt LSM wel met een nieuwe oplage, maar dan alleen als complete stam in één set..... ;D
-
Alweer een jaar of 25 geleden dook het verhaal op (ik weet niet meer of het RH of RM was) dat Roco de mogelijkheden tot een model van een NS 6200 bekeek. Op basis van een bestaand Duits onderstel. Dat plan mag Roco van mij wel uit de vriezer halen :)
-
Wordt aangekondigd op 32 maart 2020.
-
25 jaar geleden was het echt geen 32 maart grap hoor.
-
En wat in 't vat zit... verzuurt op den duur mss toch nog. ;D
Overigens toch leuk dat de DE V een aantal keer voorbij is gekomen. Zijn wel minstens 4 of 5 varianten. ::) (y)
Erik.
-
Ja en dat zonder malaanpassingen!
Jeroen
-
Ik zie toch ook wel redelijk veel NS 3900 voorbij komen, mocht de maatstaf "voorbijkomen" zijn :angel:.
-
Overigens toch leuk dat de DE V een aantal keer voorbij is gekomen. Zijn wel minstens 4 of 5 varianten. ::) (y)
Maak daar maar 15 varianten van en dan heb ik de "bij elkaar geraapte" 71 en 72 (196 en 197) nog niet meegeteld :)
Bron (http://www.seinarm.nl/Stroomlijn/dieselelektrisch/diesel%E2%80%99405.aspx)
-
Zoals Jeroen terecht opmerkte, zonder (grote) aanpassingen aan de mal. Er zijn ook nog nieuwe mD's gebouwd na de oorlog.
Bovendien werden de motorwagens met verschillende kleuren uitgewisseld bij evt groot onderhoud.
Gr. Erik.
-
Heb ff geen zin om al die 210 berichten te lezen,
Maar heeft iemand al geroepen om de NS IC-R rijtuigen opnieuw te laten uitbrengen door bijvoorbeeld Artitec? (Ja ja ik weet dat de eerder uitgebrachte van LS waren).
Ik durf te wedden dat daar best veel vraag naar zal zijn.
((Ik wil wel alvast een bestelling van een stam* inzetten)).
* 1xA, 1xBD & 2xB. Maar dan 1e generatie.
Yep. Even kijken naar mijn reactie, hier: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90914.msg3222070644#msg3222070644
-
Zoals Jeroen terecht opmerkte, zonder (grote) aanpassingen aan de mal. Er zijn ook nog nieuwe mD's gebouwd na de oorlog.
Bovendien werden de motorwagens met verschillende kleuren uitgewisseld bij evt groot onderhoud.
Daarom noemde ik de "bij elkaar geraapte" stellen al appart, daar zijn andere mallen voor nodig.
Maar puur op basis van kleurstelling, klasseborden, belijning en snorren kom je al aan die 15 varianten.
-
En wat in 't vat zit... verzuurt op den duur mss toch nog. ;D
Overigens toch leuk dat de DE V een aantal keer voorbij is gekomen. Zijn wel minstens 4 of 5 varianten. ::) (y)
Erik.
Ja roepen om een de V is traditie. Eigenlijk zonde als die echt zou komen. ;D
-
Ik zou een hippel in 1 en een 2200 in 1 wel willen.
Michiel
-
Daarom noemde ik de "bij elkaar geraapte" stellen al appart, daar zijn andere mallen voor nodig.
Maar puur op basis van kleurstelling, klasseborden, belijning en snorren kom je al aan die 15 varianten.
Nu moet je je wel afvragen of zoveel varianten ook verkopen, want elke variant zit natuurlijk wel aan een minimum productie-aantal vast.
Maar, stel dat Artitec voor een DE-5 zou gaan, dan zijn kleine variantverschillen wellicht in hun eigen atelier goed te realiseren als het geproduceerde basismodel van die variant toch iets minder zou verkopen dan gedacht / gehoopt.
Wat aan de DE-5 ook heel prettig is, dat deze stellen de hele periode van stoom t/m NS vignetten meegemaakt hebben. Sluit perfect aan op het eerder uitgebrachte materieel van onze Amsterdamse vrienden.
En tenslotte, na de DE-1, DE-2, DE-3 en Hondekop-4 is nu de DE-5 gewoon aan de beurt! ;D ;D
Jeroen
-
Voor mij eigenlijk altijd hetzelfde:
- Gerenoveerde 1300 Artitec/REE kwaliteit
- 6400 in NS uitvoering
- Asbest Hondekop Artitec kwaliteit
- DER 500/600 nieuwe ontwikkeling
gr, Sicco
-
Helemaal met je eens Jeroen, alle varianten uitbrengen is niet te doen, dus zal gekozen moeten worden voor enkele van deze varianten. Rode stellen met blauwe motorwagen en vice versa horen daar m.i. zeker bij.
Je zou daarnaast nog kunnen kiezen voor een (gedeeltelijk) onbedrukte uitvoering met losse transfers voor hen die hun eigen specifieke uitvoering wensen.
-
En tenslotte, na de DE-1, DE-2, DE-3 en Hondekop-4 is nu de DE-5 gewoon aan de beurt! ;D ;D Jeroen
DE 5.... zodan 5 bakken ....Het zweet breek mij al uit als ik me Hondenkop-4 in zijn geheel uit me vitrine op de baan moet zetten... ;D
-
Waarom altijd de vraag naar een DE-5? Die is voor een modelbaan nogal aan de lange kant. Ik wil de kortere variant, de vooroorlogse DE-3.
-
Omdat de DE-5 veel vetter is dan die oude DE-3. :P Wat zeker wél in het voordeel van de DE-5 pleit t.o.v. de oude DE-3, is het gegeven dat de DE-5 NS vignetten heeft gehad en dat verkoopt nu eenmaal beter. Kijk maar naar de Hondekop 4, alleen van de NS vignetten versies komt tot nu toe een rerun....
Dat argument te lang, vind ik ronduit kolder. De DE-5 zou in model ongeveer 11 cm langer worden dan een Mat'54 4. Moet je eens kijken hoe dat model verkocht is. En nu willen velen daar ook nog een tweetje aan koppelen. Bovendien zijn er ook veel modelspoorders die met een loc en minstens 4 rijtuigen rijden. Dan past een DE-5 qua lengte ook prima.
Jeroen
-
DE 5.... zodan 5 bakken ....Het zweet breek mij al uit als ik me Hondenkop-4 in zijn geheel uit me vitrine op de baan moet zetten... ;D
Sluit je gewoon aan bij Modulebaan.nl :) Kun je lekker met al die bakken over een fijne lange baan rijden. Door Schotland, USA, Frankrijk, Nederland (y)
Eelco
-
Als N rijder zit je dan op : DE1/2/3/5 .
Nu hebben we wel wat gehad: Koploper 3 of 4 delig,Motorpost ,Hondekop 2, Wadloper 2 en een TEE
Van Arnold ontbreken de tussenrijtuigen van hun ICE3
Buffeltjes mogen ook nog .
Ja er ontbreekt ook nog de hoogst noodzakelijke Sik.
-
Omdat de DE-5 veel vetter is dan die oude DE-3. :P
Uhmm, nee, die oude is echt vetter hoor!
Wat ik weer zie als voordeel van die oude is dat er nog een van bestaat in het spoorwegmuseum, en daardoor misschien wel bij een breder publiek bekend is. Verder was de De-3 voor de geschiedenis van de stroomlijn in Nederland natuurlijk veel belangrijker dan er De-5, de De-3 was immers het eerste stroomlijnstel in Nederland.
-
Daar heb je wel een punt Sander, de Diesel 3 was iconisch.
Diesel waspoeder, Diesel sigaren, Diesel weet ik veel. Diesel stond voor vooruitgang, snelheid, kracht etc. etc.
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/Diesel_VNF_wasmiddel%2C_pic1.JPG/366px-Diesel_VNF_wasmiddel%2C_pic1.JPG)
Van mij mogen de beiden komen, maar liever niet in het zelfde jaar ;)
-
Aaaaa ha,
een zelfwerkend wasmiddel.
Is dat net zoiets als zelfreizend bakmeel???
(en nu zelfrijdende auto's)
Ronald Visser
(wanneer komen de zelflevende Preiser-poppetjes)
-
(wanneer komen de zelflevende Preiser-poppetjes)
dat zal nog wel even duren, maar zelfklevende zie ik eerder verschijnen ;D
Ted
-
Doe dan maar zelfschilderende, nachtje samen met verfpotjes in een doos en klaar! ;D
-
Ik ga met Dhr Water mee, ik wil een Diesel 5 :) ;)
-
Ik zie een aantal keer ICR van LSmodels voorbij komen, nu wachten we al erg lang op een rerun. Ik heb laatst op groterdam weer eens de bespreking gelezen. Qua spuitwerk klopte er het een en ander niet, de excl MTE is beter, maar beide vind je niet veel of gaan voor absurde prijzen.
Ik heb dit jaar wat nieuwe rijtuigen gekocht/gekregen van Piko, Duitse Amvz en Bpmz, die echt niet meer onderdoen voor die van Roco en prima geprijsd zijn. Na de mooie modellen van de 2200 en 1100 zou een setje rijtuigen een leuke stap zijn. Doe mij maar ICR van Piko.
Plan V van Roco mag ook eindelijk wel eens komen, jaren 70/80 versie en 1:87 sprinter tweetje jaren 70/80 uitvoering, Roco of desnoods ook Piko.
Groeten Edwin.
-
zelfreizend bakmeel???
Dat lijkt me ook ietwat problematisch te zijn. Wil je iets bakken is je meel weer op reis. Je bedoelt zelfrijzend bakmeel.
On topic. Ik zou me ook zeer verheugen op een Diesel 3 in de originele zilveren uitvoering. De daarop volgende elektrische stroomlijn treinstellen, Mat '35 en Mat '36, zou ik ook graag in model zien.
Roco zou mij een groot plezier doen met een nieuwe oplage groen/crème Blokkendoos materieel. Dat mag een complete trein zijn of losse rijtuigen (Aec, Bec Cec) om de eerder uitgegeven sets 63142 en 63144 te verlengen.
Groeten, Peter
-
ja dus toch zelfreizend, zelfrijdend, zelfklevend (o dat is er al).
:angel:
-
Ik hoop met jullie mee, maar volgens mij kunnen we die Artitec DE5 op ons buik schrijven. Duur om te ontwikkelen, hoge verkoopprijs (5 bakken!),en of er nou echt zoveel verkocht zullen worden.....ik denk het niet. De plan U is bijvoorbeeld ook nog steeds niet uitverkocht, en dat lijkt mij een beter/makkelijker/couranter iets om te verkopen dan een DE5. Ik verwacht daarom eerder wagons/rijtuigen al dan niet in de vorm van een rerun.
-
Bij de DE5 heb ik warme gevoelens. Toen ik de eerste keer voor mijn stage in Tiel (na een overstap) met zo'n trein om ca. 6.30 uur meeging, moest ik in Geldermalsen rennen. De trein zou te vroeg (!) gaan vertrekken. Even de conducteur toegeschreeuwd dat ik ook mee wilde. Oh, zei de conducteur, dan tel ik voortaan tot drie (passagiers).
-
Uhmm, nee, die oude is echt vetter hoor!
Wat ik weer zie als voordeel van die oude is dat er nog een van bestaat in het spoorwegmuseum, en daardoor misschien wel bij een breder publiek bekend is. Verder was de De-3 voor de geschiedenis van de stroomlijn in Nederland natuurlijk veel belangrijker dan er De-5, de De-3 was immers het eerste stroomlijnstel in Nederland.
Zo is dat. (y)
Er staat me trouwens bij dat er voor Jeroen aan een DEV werd gebouwd? ???
-
Klopt. In onderstaand draadje was Karst Drenth druk bezig met het bouwen van een DE-V kit van Erwin Frick (FRIE). Geen idee wat de status op dit moment is. Ben ik eigenlijk best benieuwd naar. ;)
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67480.0 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67480.0)
-
Helaas ligt dat door tijdgebrek bij Karst al een paar jaar stil. :'(
Jeroen
-
Een NS3900 lijkt mij dan toch wat realistischer om te fabrieken (y). Minder meters, onder andere :angel:.
Mvg Bas
-
Die 3700'en en 6300'en van Arietek waren volgens mij wel uitdagend genoeg voor ze. Een 3900 zal een andere fabrikant zich aan moeten wagen. De vraag is wie...
-
Ik vind een DE-5 een reden om 0 te verlaten en terug te keren naar de moederschoot van H0 dus ik heb liever niet dat ie komt ;)
-
NS 1700 stoom
Nederlandse armseinen.
-
Heb ff geen zin om al die 210 berichten te lezen,
Maar heeft iemand al geroepen om de NS IC-R rijtuigen opnieuw te laten uitbrengen door bijvoorbeeld Artitec? (Ja ja ik weet dat de eerder uitgebrachte van LS waren).
Ik durf te wedden dat daar best veel vraag naar zal zijn.
((Ik wil wel alvast een bestelling van een stam* inzetten)).
* 1xA, 1xBD & 2xB. Maar dan 1e generatie.
Vergeet ik de nieuwste Eurostar nog, maar dan wel volle lengte. ;D
-
Ik vind een DE-5 een reden om 0 te verlaten en terug te keren naar de moederschoot van H0 dus ik heb liever niet dat ie komt ;)
kwestie van jezelf indekken en m gewoon zelf in 0 maken. :angel:
-
Gaat garage opmeten... :)
-
mag toch hopen dat je ergens in huis wel iets van dik 2 meter kwijt kan? diagonaal onder je bed moet al passen. :angel:
-
Tis een voertuig he. Wielen moeten rollen... :)
-
eerst maar es dat ding bouwen, groter huis regelen kan later nog wel. :angel:
-
Aye captain!
-
nou, geloof dat er niemand meer NL-wensen heeft, dus nu kunnen we hier ammel gaan roepen DE5 in 0! DE5 in 0!
-
Nee ik hou het bij mijn lijstje, en wil er desnoods nog wel een Kameel in H0 aan toevoegen ;D
-
nou, geloof dat er niemand meer NL-wensen heeft
Jawel hoor. Een wipkar (https://www.jandrenthe.nl/HTML_museum/Drenthe_wipkar.html).
-
Maar die kan ik zelf ook wel fabrieken.
-
nou, geloof dat er niemand meer NL-wensen heeft, dus nu kunnen we hier ammel gaan roepen DE5 in 0! DE5 in 0!
Ik denk dat we nog eerder keihard bewijs hebben voor de flat earth theory, maar het zou natuurlijk briljant zijn!
-
maar we willen m alleen van jou paul :-* :-*
-
Waarom altijd de vraag naar een DE-5? Die is voor een modelbaan nogal aan de lange kant. Ik wil de kortere variant, de vooroorlogse DE-3.
Gewoon allebei, en de Pec die er dan tussen zat heeft Artitec al (y)
-
Van Artitec, een mooie DAF 1600 tankautospuit met opbouw van Doeschot/Rosenbauer en/of ook eentje van Berwi, beide rond 1975 - 1985 en een DAF 1600 autoladder. Zou leuk zijn naast al die overbodige brandweerpersonen- en bestelauto's van de andere fabrikanten, daar zet je geen kazerne mee vol. Een autospuit en een schuimbluswagen op de YA328 zouden ook niet verkeerd zijn.
-
Dusss, nu we allemaal tot de conclusie zijn gekomen dat een DE5 een teleurstellende utopie is, zullen we dan maar gewoon de NS3900 vragen? Is ook diagonaal onder je bed te leggen 8). En, het belangrijkste, ze houdt de houtnerf zichtbaar (y).
Mvg Bas
-
nou, geloof dat er niemand meer NL-wensen heeft, dus nu kunnen we hier ammel gaan roepen DE5 in 0! DE5 in 0!
Doe maar BB in 0, als je toch niks te doen hebt. Okdoei.
Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
-
Dusss, nu we allemaal tot de conclusie zijn gekomen dat een DE5 een teleurstellende utopie is, zullen we dan maar gewoon de NS3900 vragen? Is ook diagonaal onder je bed te leggen 8). En, het belangrijkste, ze houdt de houtnerf zichtbaar (y).
Mvg Bas
Gezien de ervaringen van Artitec met de 3700 en de 6300, zullen ze nooit niet zo snel meer een stoomloc uitbrengen.
-
In 0 zijn er niet zoveel wensen lijkt het.
Ja, een BB , maar die is er al, staat er zelfs nog een bij philotrain, relatief goedkoop......
Ik heb zelf genoeg wensen, maar geen lange DE5 of iets dergelijks. Ik houd het bij stoom en oude diesels, vooroorlogs liefsts.
Maar er zijn vrijwel geen andere leveranciers van kits, kortom, gewoon zelf maken...
-
In nul is het al onmogelijk om Lenz te bewegen om een goederenwagen die ze al in het assortiment hebben in NS variant uit te brengen. Dus wensen zijn er vast wel, er zijn alleen nul verwachtingen.
-
Dan gaat het alleen om een ander kleurtje en letters?
Dat is toch makkelijk zelf te doen??
Zolang het witte letters/ transfers zijn..
-
Tuurlijk, dat is zo gebeurd, maar dat was het punt niet :)
-
Misschien is een Zagro wel leuk ??
http://www.industriespoor.nl/Zagro.htm
-
In nul is het al onmogelijk om Lenz te bewegen om een goederenwagen die ze al in het assortiment hebben in NS variant uit te brengen. Dus wensen zijn er vast wel, er zijn alleen nul verwachtingen.
Over welke wagon hebben we het nu?
-
(http://1.bp.blogspot.com/-_qaavbZvDmA/V-IzyktesWI/AAAAAAAAFMo/VKOtxjetuTIiqpDR_Dl37Ebv_zdTjdKzgCK4B/s1600/Lenz1.JPG)
Deze bijvoorbeeld? Een hele mooie Gs die voor de Franse markt is uitgebracht en (met aluminium deur) voor de Zwitserse. Het was een kleine moeite geweest om deze ook met Nederlandse beschrifting uit te brengen.
En inderdaad, dat kunnen we prima zelf. Echter, niemand kan alles altijd zelf. Soms is het ook wel leuk om iets recht uit de doos op de baan te zetten.
Mvg, Paul
-
vind ik voor nederlands 0 niet perse een voordeel. Krijg je een model dat net niet de look van je zelf omgeklodderde spul heeft. Heb dan altijd de neiging alles maar zelf te doen.
maar goed, bij kant en klaar spul van verschillende fabrikanten heb je dat gesodemieter al natuurlijk.
-
(http://1.bp.blogspot.com/-_qaavbZvDmA/V-IzyktesWI/AAAAAAAAFMo/VKOtxjetuTIiqpDR_Dl37Ebv_zdTjdKzgCK4B/s1600/Lenz1.JPG)
Deze bijvoorbeeld? Een hele mooie Gs die voor de Franse markt is uitgebracht en (met aluminium deur) voor de Zwitserse. Het was een kleine moeite geweest om deze ook met Nederlandse beschrifting uit te brengen.
En inderdaad, dat kunnen we prima zelf. Echter, niemand kan alles altijd zelf. Soms is het ook wel leuk om iets recht uit de doos op de baan te zetten.
Mvg, Paul
Die Franse Gs kan je zonder problemen ook op een NL baan gebruiken. D'r reden zat van die dingen in de jaren 70 in NL in het kader van de RIV/UIC.
Rob
-
Weet ik Rob, geldt ook voor het gros van de Duitse wagens. Echter, ik ben in een nationalistische bui :)
-
We kunnen van alles wel wensen ,alleen zijn er altijd genoeg wensers om een minimale batch af te nemen? De pennen staan hier vaak in het vitrool maar doeslief en start een inteken lijst met een importeur/fabriek met de verplichting om binnen2 jaar na intekening te ontvangen/betalen. Niet vrijblijvend maar een zakelijke transactie. Als er 500 liefhebbers een kruisje voor een model willen zetten is een fabrikant misschien ook wel van zins het te laten maken en zelf ook nog een risico te lopen.
-
Juist, gewoon het ouderwetse (?) intekenen. Sommige kleinseriefabrikanten doen dat nog steeds.
-
Hola! Niemand doopt zijn pen in vitriool. We zijn niet boos, slechts afgestompt ;) Een intekenlijst, al dan niet vrijblijvend is geen slecht idee. Van vrijblijvende steunbetuigingen zal Lenz niet onder de indruk zijn. Ik ga eens nadenken over een pva.
Mvg, Paul
-
Doe mij de oude Benelux stuurstand van Artitec.
-
Speciaal verzoek aan PIKO: De NS 2205 (of eenzelfde uitvoeringsvariant) zonder digitale koppeling...
-
+1, de 2205 graag zonder die flauwekul koppeling (y)
-
Nu PIKO succesvol is met NL-mat, ook maar een 2400? Of een 2530, natuurlijk in de bekende kleuren?
-
Kweet niet oftie al genoemd is in deze lijst, maarre…. een goeie NS bollenwagen in H0 (mét alle leidingen en zónder naad op de bol, of het moeten heeeeeel fijne verticale lasnaden zijn).
Rob
-
Misschien raar maar NS materieel in TT spoor
zoals bv de 2200 en 2400 van Piko
de 1100 en 1200 Piko
-
Ik hoop nog steeds op die Motorpost... en eigenlijk is het best merkwaardig dat nog geen fabrikant heeft toegehapt, behalve dan dat we natuurlijk een te korte Märklin en een kleinserie Philotrain hebben met wat minder fraaie frontruiten. Het ding is inzetbaar vanaf 1965 tot heden in talrijke uitvoeringen, is kort dus past op elke baan en de bijpassende wagons zijn er ook al - Gs'en met het opschrift POST of de bekende Hbbkkss'en. Zie alleen maar voordelen... ;)
-
Zelfs een postrijtuig plan E of L, al dan niet in combinatie met een POST Gs erachter is mogelijk :)
-
Ja je kunt er heel wat mee doen... en het aantrekkelijke voor de modelspoorder is dat het lekker betaalbaar blijft, je hoeft er immers niks achter te hangen dus verplicht een reeks wagons kopen is niet nodig.
-
Ik hoop nog steeds op die Motorpost...
In 1:87. Heel graag.
En de DDM-IRm, zowel 3, 4 en 6 delig. Zijn ook vele kleur varianten van en geweest.
-
Misschien raar maar NS materieel in TT spoor
In dit verband is niets raar. Het moet alleen over modelspoorspul gaan. Gisteren heb ik een toespraak gehouden waarin "vragen" aan de orde kwam. Als er om een mening of een wens wordt gevraagd dan is elk antwoord goed, want het is jouw mening of wens.
-
En de DDM-IRm, zowel 3, 4 en 6 delig. Zijn ook vele kleur varianten van en geweest.
Dat heet DD-IRM of VIRM...
-
Van Artitec, een mooie DAF 1600 tankautospuit met opbouw van Doeschot/Rosenbauer en/of ook eentje van Berwi, beide rond 1975 - 1985 en een DAF 1600 autoladder.
Sluit ik me bij aan.
En militair: YA/YK/YB/YT 616, AMX-PRI en varianten, M113-Genie, Centurion Dozer en Bruglegger (en allemaal als bouwpakket uiteraard)
-
Ik vind de agri waar ze bij artitec al iets van hebben uitgebracht ook wel leuk.
Een iets nieuwere fiat tractor zou wel leuk zijn :)
Echt Nederlands zou natuurlijk een FEBO automatenloket zijn voor op het station haha
-
Ik heb alvast één wens in vervulling laten gaan.
Voor 44 is de wens betreffende het Tramhalte wachthuisje a-la trafo station uit Haren in ieder geval vervult.
Deze is inmiddels geprint en aangekomen bij mij thuis.
Ronald Visser
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03009_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03009_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03010_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03010_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03013_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03013_4.jpg)