BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Piko => Topic gestart door: Huup op 23 november 2019, 19:05:46
-
Vandaag bericht gekregen dat de eerste batch van de 1100, de 1152, in december wordt uitgeleverd.
Ze gaat gelijk in de aanbieding, vanaf € 171,00.
Foto's van het locje nog niet gezien, en ben razend benieuwd of de Roco-versie wordt overtroffen.
Groet
Huibert
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/51360-51361-ns-1152_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/51360-51361-ns-1152_2.jpg)
-
Ik ook!
Casmir
-
In de aanbieding?
-
Ja, de oorspronkelijke vanaf prijs is €190,00.
-
En dan kan je die vanaf prijs nog naar beneden bijstellen.
-
Die van €190, of die van €171?
-
Dat laatste. Bij diverse winkels.
-
Aja, ik zag t. 2/3 bak café-koffie verschil 😇
-
Foto's van het locje nog niet gezien, en ben razend benieuwd of de Roco-versie wordt overtroffen.
Groet
Huibert
Het ziet ernaar uit van wel.. (y)
https://www.piko-shop.de/is.php?id=24039 (https://www.piko-shop.de/is.php?id=24039)
Jeroen
-
Lijkt me ook wel normaal na een kleine 40 jaar.
Benieuwd of je ze nog naast elkaar op de baan kan hebben zonder dat het erg opvalt.
-
Kijken we dan naar de techniek? Aan die handleiding zie ik weinig over uiterlijk.
-
Je kunt aan het aantal parts en de wijze van monteren wel een aardige inschatting maken, zeker als je andere recente Piko loks bekijkt. Het ziet er veelbelovend uit (y)
-
Erg veel losse onderdelen inderdaad.... .. 😋😋
Maar die wielen.... Wow.
-
Wat is er met die wielen dan? Ik zie wel veel losse onderdelen op de draaistellen.
Stephan.
-
De bedrukking (ik neem tenminste aan dat t geen relief heeft...)
-
Ja hoor. Geen bedrukking, wel reliëf. Zeer mooie wielen dus.
-
Ik ga wel voor de tweede run, dan kan ik hem eerst zien! (y) Heb nogal een vloot aan roco spul nu, effe kijken of het de moeite waard is dat te dumpen
-
Het reliëf van de wielen is toch een detail wat er nauwelijks toe doet, je ziet er niks van. ;D
Hier de Roco machine, dat zal bij de Piko toch niet anders zijn?
(https://imagizer.imageshack.com/v2/1600x1200q90/923/YtkqjM.jpg) (https://imageshack.com/i/pnYtkqjMj)
Winst is de techniek bij de nieuwe Piko, ik verwacht niet dat het optisch veel zal toevoegen aan wat ik hier heb rijden aan Roco machines.
Gr, Ben.
-
Het reliëf van de wielen is toch een detail wat er nauwelijks toe doet, je ziet er niks van. ;D
Hier de Roco machine, dat zal bij de Piko toch niet anders zijn?
Winst is de techniek bij de nieuwe Piko, ik verwacht niet dat het optisch veel zal toevoegen aan wat ik hier heb rijden aan Roco machines.
In het echt waren er twee typen draaistellen in gebruik bij de NS1100, zo ook twee typen cabinedeuren. De tekening van Piko laat beide zien, waarschijnlijk waren deze gebruikt bij de laatste bestelling (1151-1160) van de locs en na onderhoudsbeurten werden die door elkaar gebruikt.
Cabineramen waren minder hoog en de naar binnen gerichte 'stoeltjes' van de primaire vering (spiraalveer naast aspot) waren hoekig in frame opgenomen. In tegenstelling tot de locs tot 1150 die een ronding in draaistelframe met apart "stoeltje" hadden.