BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Juroen op 28 juni 2019, 19:46:53
-
Onderstaande video is al meer dan 1,5 miljoen keer bekeken, dus hij zal voor menigeen niet nieuw zijn.
Toch een linkje erheen, is eigenlijk best opmerkelijk hoe ze daar een stukje spoor aanleggen.
Tip: de muziek die het filmpje moet aankleden kun je uitzetten. :)
https://www.youtube.com/watch?v=xG8dAjw5igk
Groet, Juroen
-
Indrukwekkend :o Ik had wel eens dat filmpje gezien van die speciale trein die die brugligger uitschuift en neerlegt, maar dit filmpje had ik nog niet gezien hoor (y)
-
Waarom zo hoog eigenlijk?
De helft lager scheelt bakken met geld en beton.
-
Dat dacht ik ook al...die Blauwvingers ook.. ;D
-
Zal wel te maken hebben met de hoogte van de bergen waar de beide uiteinden op uitkomen.
-
Waarom zo hoog eigenlijk?
De helft lager scheelt bakken met geld en beton.
Wat Klaas zegt. Kijk maar eens goed van 2.05 tot 2.15.
-
Boeiend en imposant projektje. :)
Die 1,7 miljoen views zullen vooral Chinezen geweest zijn, voor mij ook onbekend.
Het zal wel een HSL zijn dus zo min mogelijk hellingen en zo veel mogelijk prestige.
Bij bouwprojekten tegenwoordig is naar mijn gevoel het adagio =Groter, hoger, verder en harder=.
Carel.
-
Technisch indrukwekkend, als het echt niet anders kon. Maar qua inpassing in de omgeving... monsterlijk. Wat een wanvertoning. Doet me denken aan de Flevopolder. Compleet verziekt met duizenden windmolens wegens de klimaathysterie. Walgelijk vergalde omgeving. Maar goed, het doel heiligt blijkbaar de middelen, zeker in China. Groenlinks en communisme liggen letterlijk in elkaars verlengde, dus toeval is het niet.
-
Op video's uit Japan heb ik het nog gekker gezien. Daar staan woonhuizen letterlijk tussen de pijlers. Met dien verstande dat de huizen er eerst waren.
-
Technisch indrukwekkend, als het echt niet anders kon. Maar qua inpassing in de omgeving... monsterlijk. Wat een wanvertoning. Doet me denken aan de Flevopolder. Compleet verziekt met duizenden windmolens wegens de klimaathysterie. Walgelijk vergalde omgeving. Maar goed, het doel heiligt blijkbaar de middelen, zeker in China. Groenlinks en communisme liggen letterlijk in elkaars verlengde, dus toeval is het niet.
Ja, die Flevopolders zagen er vroeger een stuk natuurlijker uit.
Toen het allemaal nog Zuiderzee was.
groeten
Hendrik Jan
-
Toen de EGD centrale in Groningen tegen de vlakte ging ontstonden er protesten vanuit de bevolking tegen het opblazen van de 5 schoorstenen. Die waren namelijk "beeldbepalend voor de skyline van de stad" en dienden daarom te blijven staan. Laatst was er iemand op televisie en die verklaarde dat ze de hoogspanningsmasten die haar uitzicht bepaalden zo mooi vond.
Nou ja, de eerste trein, de eerste auto..............veranderingen zijn altijd een beetje lastig in het begin.
Albert
-
We hebben in Nederland een beetje verknipte verhouding met de natuur omdat er maar weinig èchte ongerepte natuur is die zijn gang kan gaan. Als het groen is, is het natuur.
Leuke discussie ook indertijd met de Betuweroute.. De Betuwe met die gezellig slingerende dijken en vrolijk bloeiende fruitbomen is door mensenhanden onstaan en dus eerder een cultuurlandschap met natuur dan een natuurlandschap.
Anyway. De Chinezen doen niet echt aan inpassing... 8)
-
Wel mooi dubbel grondgebruik zo.... nodig, denk et niet, ook niet met die hoogteverschillen, enfin...
Je krijgt denk ik wel een echt vliegtuig gevoel zo... damn, wat onnozel hoog...
-
......veranderingen zijn altijd een beetje lastig in het begin.
De mens is van nature conservatief en verzet zich tegen iedere verandering, geen verandering is veilig.
Bij de eerste auto's moest een man met een rode vlag vooruit lopen, treinen zouden nooit sneller dan 30 km/u kunnen rijden want anders zou de lucht eruit geblazen worden en dan zouden de passagiers stikken, van de stoomtreinen zouden de kippen van de leg raken en de koeien geen melk meer geven...
Benzineauto's vervangen door elektrische kan niet want niet genoeg bereik... autonome voertuigen (treinen/bussen/vliegtuigen) zijn niet veilig...
etc, etc.
-
Klopt.
Ik ben er vaak geweest. Maar Japanners blijven wat dat betreft rare jongens.
Want wie wil nou zoiets? Shinkansen of niet…
Maar dichter bij huis:
zie langs de snelweg tussen Breda en Antwerpen. Gruwelijker kan volgens mij niet.
-
Wat bedoel je met Breda-Antwerpen? Twee jaar geleden heb ik dat traject op de fiets gevolgd, maar geen spoorlijn op zulke hoge palen gezien.
-
Toen de EGD centrale in Groningen tegen de vlakte ging ontstonden er protesten vanuit de bevolking tegen het opblazen van de 5 schoorstenen. Die waren namelijk "beeldbepalend voor de skyline van de stad" en dienden daarom te blijven staan.
Albert
Gelukkig hebben we de beelden nog...
https://www.youtube.com/watch?v=zXywVTIza84 (https://www.youtube.com/watch?v=zXywVTIza84)
Om over de ten gehore gebrachte lofdicht nog maar te zwijgen.
Moi
Hendrik Jan
-
Weet wel, dat veel van de bouwmaterialen niet alleen uit China, maar ook uit Europa en elders afkomstig zijn.
De bouw en andere materiaal-prijzen zijn niet voor niets zo sterk gestegen hier.
Zo was er enige jaren geleden een geweldige hout en cement/grind "honger" daar, vanwege de uitbreidingen etc.. En vergeet bv het staal niet.
Ronald Visser
-
Wat bedoel je met Breda-Antwerpen? Twee jaar geleden heb ik dat traject op de fiets gevolgd, maar geen spoorlijn op zulke hoge palen gezien.
Nee.
Maar wel een kilometerslange, smerige, half-open betonnen "tunnelgalerij".
Zelden zo'n wangedrocht gezien.
Zelfs niet in Japan en China.
-
Maar dichter bij huis:
zie langs de snelweg tussen Breda en Antwerpen. Gruwelijker kan volgens mij niet.
En dat ook nog eens op onze kosten??? Doordat we eerst een kort tracé door België hadden getekend en daarna toch de lijn via Breda wilden laten lopen en hierdoor het tracé in België langer werd, hebben wij de Belgen vele honderden miljoenen moeten betalen. Die hebben ze vast in dat betonnen gedrocht gestopt. ;D
-
bedoel je dit ding: streetview (https://www.google.nl/maps/@51.2672651,4.4857547,3a,75y,62.88h,84.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLgeDslW_HTW3-HWh9423yQ!2e0!7i13312!8i6656)
Ik snap ook niet waar dat voor dient. Het enige wat ik kan verzinnen is dat hierdoor de rijkelui in Brasschaat gevrijwaard worden van herrie van zowel het spoor als de snelweg.
-
Boeiend en imposant projektje. :)
Die 1,7 miljoen views zullen vooral Chinezen geweest zijn, voor mij ook onbekend.
Het zal wel een HSL zijn dus zo min mogelijk hellingen en zo veel mogelijk prestige.
Bij bouwprojekten tegenwoordig is naar mijn gevoel het adagio =Groter, hoger, verder en harder=.
Carel.
En ook nog eens betaald met die meuk die ze via Ali Express aan ons verkopen ;D
-
En ook nog eens betaald met die meuk die ze via Ali Express aan ons verkopen ;D
Kan zo'n bruggetje niet al te veel kosten gezien de prijzen die Ali Express rekent.
Groet,
Gerard van der Sel.